Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 5
Seznam kapitol
Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.
Překvapením jsou pro mne poměrně vysoké nároky hry na výkon procesoru. I ve vyšších rozlišeních jsou rozdíly mezi jednotlivými čipy s grafickou kartou NVIDIA GeForce GTX 280 poměrně vysoké, přes 50 % nejslabší/nejsilnější. Dobrou zprávou však je, že hra dobře využívá potenciálu vícejádrových procesorů, a pokud máte v počítači nízko taktovaný čtyřjádrový čip, stále budete mít vyšší fps než majitelé brutálně přetaktovaných dvoujader. Zároveň však neplatí, že byste si pomalejšími dvoujádrovými procesory DiRT 2 nezahráli, pouze s výkonnými grafickými kartami nebudete mít fps okolo 60-80, ale třeba 40 snímků za sekundu.
Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision
Se současnými ovladači nefunguje 3D Vision ve hře zrovna nejlépe, menu hry je úplně rozjeté a totéž platí ve hře při pohledu z kokpitu. Pokud používáte pohled za autem, je kompatibilita hry o něco lepší, ale předměty blízko monitoru jsou stále zobrazeny velmi problematicky. NVIDIA prý už pracuje na nových ovladačích, které by tyto problémy měly vyřešit, jinak totiž 3D efekt hry vypadá velmi slušně. Ohledně optimalizace pro 3D Vision je těžké něco soudit, když zatím není hotový profil, nicméně po zapnutí současné verze 3D na GeForce GTX 295 došlo pouze k minimálnímu propadu fps, což zní velmi lákavě.