Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 2
Seznam kapitol
Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.
Oficiální požadavky hry
Minimální požadavky
— Procesor: Intel Pentium D 3,0 GHz / AMD Athlon 64 X2
— Operační paměť: 1 GB
— Grafická karta: NVIDIA GeForce 6800 / ATI Radeon X1500
— OS: Windows XP / Vista / 7
Doporučené požadavky
— Procesor: Intel Core i7 / AMD Phenom II
— Operační paměť: 3 GB
— Grafická karta: ATI Radeon HD 5700
— OS: Windows Vista / 7
Minimální požadavky hry působí jako obvykle směšně, výkon na úrovni GeForce 6800 má dnes i každý lepší netbook s čipovou sadou NVIDIA ION. Stejně tak nároky na výkon procesoru jsou dle tvůrců nízké a pokud si hru chcete zahrát a nevadí vám nízké detaily, stačí vám téměř libovolný počítač. O něco složitější je to dnes s doporučenou sestavou. Abyste si totiž mohli dopřát kompletně všechny efekty hry včetně tesselace, budete potřebovat DirectX 11 kompatibilní hardware, kterým jsou stále pouze ATI Radeony řady HD 5000.
Testovací sestava
Procesor | Intel Core i7 @ 3,61 GHz |
Základní deska | Asus P6T DeLuxe |
RAM | Kingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce 9600 GT NVIDIA GeForce GTS 250 NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP) NVIDIA GeForce GTX 280 NVIDIA GeForce GTX 295 ATI Radeon HD 4670 ATI Radeon HD 4850 ATI Radeon HD 4870 ATI Radeon HD 4890 ATI Radeon HD 5870 |
Ovladače | GeForce 196.62 ATI Catalyst 9.11 |
Pevný disk — systémový | Western Digital VelociRaptor |
Pevný disk — data | Western Digital WD3200AAKS |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Operační systém | Windows 7 Ultimate 64bit |
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.
K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od Radeonu HD 4670 až po GeForce GTX 295. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 196.62, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.11 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro DiRT 2 v době testování dostupné nebyly.
Metodika testování
K testování grafických karet jsem použil vestavěný benchmark plné verze hry. V tom se testuje na RallyCross trati v aréně v Londýně, kdy počítačem ovládané auto projede společně s osmi protivníky jedno kolo závodu a poté vypíše naměřené fps.
Nastavení hry
Nastavení hry bylo kvůli srovnatelnosti výsledků v DX 9 režimu, tedy maximální s vypnutým Ambient Occlusion a s nastavením Post Process Medium. Toto nastavení jsem použil i u karty ATI Radeon HD 5870, DirectX 11 jsem poté věnoval vlastní kapitolu.