Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

15. 12. 2009 03:00 36

Seznam kapitol

1. Ego engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF 5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. DirectX 11 efekty — srovnávací screeny
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Závěr 11. Galerie ingame screenshotů

Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky
Procesor: Intel Pentium D 3,0 GHz / AMD Athlon 64 X2
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 6800 / ATI Radeon X1500
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core i7 / AMD Phenom II
Operační paměť: 3 GB
Grafická karta: ATI Radeon HD 5700
OS: Windows Vista / 7

Minimální požadavky hry působí jako obvykle směšně, výkon na úrovni GeForce 6800 má dnes i každý lepší netbook s čipovou sadou NVIDIA ION. Stejně tak nároky na výkon procesoru jsou dle tvůrců nízké a pokud si hru chcete zahrát a nevadí vám nízké detaily, stačí vám téměř libovolný počítač. O něco složitější je to dnes s doporučenou sestavou. Abyste si totiž mohli dopřát kompletně všechny efekty hry včetně tesselace, budete potřebovat DirectX 11 kompatibilní hardware, kterým jsou stále pouze ATI Radeony řady HD 5000.

Testovací sestava

ProcesorIntel Core i7 @ 3,61 GHz
Základní deskaAsus P6T DeLuxe
RAMKingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce 9600 GT
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP)
NVIDIA GeForce GTX 280
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4670
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4870
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 5870
OvladačeGeForce 196.62
ATI Catalyst 9.11
Pevný disk — systémovýWestern Digital VelociRaptor
Pevný disk — dataWestern Digital WD3200AAKS
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Operační systémWindows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od Radeonu HD 4670 až po GeForce GTX 295. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 196.62, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.11 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro DiRT 2 v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

K testování grafických karet jsem použil vestavěný benchmark plné verze hry. V tom se testuje na RallyCross trati v aréně v Londýně, kdy počítačem ovládané auto projede společně s osmi protivníky jedno kolo závodu a poté  vypíše naměřené fps.

Nastavení hry

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení hry bylo kvůli srovnatelnosti výsledků v DX 9 režimu, tedy maximální s vypnutým Ambient Occlusion a s nastavením Post Process Medium. Toto nastavení jsem použil i u karty ATI Radeon HD 5870, DirectX 11 jsem poté věnoval vlastní kapitolu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama