Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

15. 12. 2009 03:00 36

Seznam kapitol

1. Ego engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF 5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. DirectX 11 efekty — srovnávací screeny
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Závěr 11. Galerie ingame screenshotů

Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.

Reklama
Na nové pokračování herní série Colin McRae s podtitulem DiRT 2 se dá dívat dvěma různými pohledy. Pokud se na hru díváme jako na nástupce jedničky a zajímáme se o grafiku v DirectX 9 režimu, DiRT 2 rozhodně nezklame. I na dnešní náročnou dobu jde o jednu z nejlépe vypadajících závodních her, přičemž vás mohu ujistit, že všechny screeny v tomto testu jsou moje vlastní ze hry a nejde o reklamní rendery. Společně se skvělou vizuální stránkou navíc hra nabízí výbornou optimalizaci, kdy se i v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran vyškrábete nad 30 fps i s kartou pod dva tisíce, jako je třeba GeForce 9600 GT. Kéž by takto běžela a vypadala většina dnešních her.

Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz


 

Druhé hledisko je dlouho očekávaný druhý větší titul s podporou některých efektů DirectX 11. V tomto ohledu mne DiRT 2 zklamal. Abych musel hledat rozdíly v nastavení s tesselací a bez pomocí Photoshopu při několikanásobném zvětšení, to po mne opravdu nechtějte. Jedinou znatelnou výhodou je pro mne pokročilý režim Ambient Occlusion HDAO, který má pod DirectX 11 režimem navíc pouze minimální propady výkonu. Tím bohužel výčet veškerých DirectX 11 parád končí, takže pokud máte v počítači pouze Direct 10 hardware, nemusíte si vůbec zoufat. Na druhou stranu je nutno dodat, že implementace DirectX 11 efektů do DiRT 2 probíhala narychlo a rozhodně podle této hry nelze DirectX 11 soudit celkově, nové API má rozhodně co nabídnout.

Colin McRae DiRT 2 proto podle mého názoru díru do světa neudělá, avšak dnešním nárokům na vizuální stránku hry vyhovuje více než dostatečně při velmi dobré úrovni optimalizace. I samotný obsah hry je výborný, na Metacritic se průměrně hodnocení pohybuje okolo cifry 90. A abych vám trochu přiblížil skvělou vizuální stránku hry, přidal jsem k článku netradičně ještě jednu kapitolu, do které jsem dal vlastní screeny z hraní.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

   

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama