Colin McRae DiRT 2 — závody v DirectX 11 | Kapitola 10
Seznam kapitol
Stejně jako každý rok, i letos před Vánoci společnost Codemasters vypouští na trh svůj závodní AAA titul, konkrétně další pokračování série Colin McRae s podtitulem DiRT 2. Fandy počítačového hardwaru a technologií zpracování obrazu však tentokrát nebude ani tak zajímat obsah hry samotné, jako právě technologická stránka hry. Engine totiž nově podporuje DirectX 11.
Druhé hledisko je dlouho očekávaný druhý větší titul s podporou některých efektů DirectX 11. V tomto ohledu mne DiRT 2 zklamal. Abych musel hledat rozdíly v nastavení s tesselací a bez pomocí Photoshopu při několikanásobném zvětšení, to po mne opravdu nechtějte. Jedinou znatelnou výhodou je pro mne pokročilý režim Ambient Occlusion HDAO, který má pod DirectX 11 režimem navíc pouze minimální propady výkonu. Tím bohužel výčet veškerých DirectX 11 parád končí, takže pokud máte v počítači pouze Direct 10 hardware, nemusíte si vůbec zoufat. Na druhou stranu je nutno dodat, že implementace DirectX 11 efektů do DiRT 2 probíhala narychlo a rozhodně podle této hry nelze DirectX 11 soudit celkově, nové API má rozhodně co nabídnout.
Colin McRae DiRT 2 proto podle mého názoru díru do světa neudělá, avšak dnešním nárokům na vizuální stránku hry vyhovuje více než dostatečně při velmi dobré úrovni optimalizace. I samotný obsah hry je výborný, na Metacritic se průměrně hodnocení pohybuje okolo cifry 90. A abych vám trochu přiblížil skvělou vizuální stránku hry, přidal jsem k článku netradičně ještě jednu kapitolu, do které jsem dal vlastní screeny z hraní.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.