Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé

Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

9. 12. 2009 03:00 13

Seznam kapitol

1. Source engine stále žije 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I 7. Závěr

Rok co rok na Vánoce pro nás Valve chystá nějakou svojí pecku. Minulý rok to byla řežba se zombíky Left 4 Dead, která se mezi hráči překvapivě dobře chytla. Toho společnost samozřejmě ihned využila a trhákem od Valve na Vánoce 2009 se má stát druhý díl Left 4 Dead a my si jej nemohli nechat ujít pro náš HW rozbor.

Reklama
Left 4 Dead 2 — nenáročná jatka podruhé
i Zdroj: PCTuning.cz

V případě, že máte v počítači osazenu opravdu starou grafickou kartu, budete muset pravděpodobně sáhnout po snížení detailů. Nastavení je jen hrstka a jejich vliv jsem vyzkoušel na GeForce 9600 GT v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran.

Shader Detail

 Shader Detail Very High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shader Detail Very High/Low

Prvním nastavením je Shader Detail. Jeho největší změnou je vypnutí dynamického stínu, které vrhá baterka na vaší zbrani a celkově trochu horší mapy nasvícení (patrné například na zbrani hrdiny). Zvýšení výkonu po vypnutí tohoto nastavení je poměrně razantní, konkrétně 14 fps.

Effect Detail

 Effect Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Effect Detail High/Low

Druhé nastavení se jmenuje Effect Detail. Jeho název však není úplně přesný, protože vypíná dynamické stíny vrhané batekou (pokud již nejsou vypnuty) a zejména snižuje dohlednost detailů. Na scrovnávacích screenshotech si všimněte rozdílu v ceduli na rohu domu či podpěrných želez pod střechou.Vliv na výkon? Slušných 11 snímků za sekundu.

Model/Texture Detail

 Model/Texture Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Model/Texture Detail High/Low

Posledním nastavením grafiky je společné nastavení Model/Texture Detail. To téměř nemění rozlišení textur, ale zaměřuje se spíše na detaily. Všimněte si chybějící krve na postřelené zombii či ne úplně dobře vykreslené bílé linie na rohu domu napravo. Vliv tohoto nastavení na výkon je minimální, osobně jsem naměřil nárůst výkonu jen o jediný snímek za sekundu.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky nejsou patrné hned na první pohled, ale jsou tu. Největší změnou je absence dynamických stínů a horší zobrazování detailů v dálce. A jaký je rozdíl v počtu fps mezi minimálním a maximálním nastavením? U první dvojice screenů to je u GeForce 9600 GT v 1920 × 1200 px 4× AA 44/60 fps, u druhé dvojice pak 41/69 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama