Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nové RPG Dragon Age: Origins sklízí úspěchy po celém světě a ani my jsme jej proto nemohli vynechat z našeho hardwarového testu. Jako obvykle se podíváme, jak si ve hře vedou moderní grafické karty, jaké jsou nároky hry na výkon procesoru a poradíme, jaké detaily snížit, pokud to bude nutné.
Pokud chcete Dragon Age hrát na nějakém starším počítači, budete muset pravděpodobně snižovat detaily a možná vás stejně jako mě šokuje, že nastavení detailů (pokud nepočítám rozlišení a vyhlazování hran) jsou vlastně jen tři, z čehož jedno je ještě pouze zapnuto/vypnuto. Já osobně zkoušel vliv nastavení detailů u karty ATI Radeon HD 4670 v rozlišení 1680 × 1050 px včetně vyhlazování hran.
Graphics Detail
První ze zoufale mála nastavení je Graphics detail. Tím nastavujete hned několik věcí zároveň jako jsou stíny, míra složitosti osvětlení scény, ambient occlusion a mnoho dalšího. Tomu odpovídá také razantní nárůst výkonu, který byl u Radeonu HD 4670 z 41 na 69 snímků za sekundu.
Texture Detail
Texture Detail mění pouze rozlišení textur, které jsou při nejnižším nastavení opravdu nechutné. Navíc framerate se vůbec nepohnul.
Frame-buffer effects
Vypnutím Frame-buffer effects se připravíte o téměř všechny post process efekty (tedy efekty, které se aplikují na celou scénu po jejím vyrenderování). Jde o efekty jako je v první kapitole zmiňované tetelení vzduchu u ohně, tone mapping a další. Vypnutím tohoto nastavení poskočil framerate o 12 snímků za sekundu směrem vzhůru.
Maximální x minimální nastavení
Rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením jsou dané zejména absencí stínů a rozpliznutím textur. Naopak parametry jako dohlednost se nemění, ze zmenšených verzí obrázků proto nejsou rozdíly v grafice vidět hned na první pohled a doporučuji jejich zvětšení. Osobně mne překvapil velký nárůst fps po snížení celých tří nastavení na minimum. Ten byl u první dvojice obrázků z 32 na 75 fps, v druhém případě pak z 40 na 111 snímků za sekundu.