Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware

Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 11. 2009 02:00 30

Seznam kapitol

1. Vlastní engine od BioWare 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I 7. Závěr

Nové RPG Dragon Age: Origins sklízí úspěchy po celém světě a ani my jsme jej proto nemohli vynechat z našeho hardwarového testu. Jako obvykle se podíváme, jak si ve hře vedou moderní grafické karty, jaké jsou nároky hry na výkon procesoru a poradíme, jaké detaily snížit, pokud to bude nutné.

Reklama
Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz

Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz

Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na výkon grafické karty jsou velmi nízké, o něco větší jsou nároky na výkon procesoru. Zatímco u většiny her, které testujeme, je rozdíl mezi procesorem Core 2 Duo na frekvenci 2,4 GHz a i7 na 3,6 GHz jen v řádu jednotek fps, v případě Dragon Age je rozdíl výrazně vyšší a výkonnější procesor vám dá navíc klidně i 20 snímků za sekundu. V grafech je také vidět ona slibovaná podpora vícejádrových čipů, byť nejsou rozdíl zase tak razantní. Výkonnější procesor vám v Dragon Age: Origins rozhodně pomůže, nicméně pokud nemusíte mít konstatních 50 fps, klidně si hru zahrajete i s levným dvoujádrovým procesorem za patnáct stovek.

Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision

alt

Nově jsem se rozhodl zkoušet také podporu her s NVIDIA 3D Vision. Pro Dragon Age Origins zatím (polovina listopadu) NVIDIA nemá vlastní profil a software hru nezná, vše však běží dobře a nevšiml jsem si žádných problémů (které se obvykle objevují u HUD, inventáře, zaměřovacího kříže atd.). To platí i pro pokles výkonu, kdy se na GeForce GTX 295 framerate zastavil na fixních 60 fps a během testu se vůbec neměnil.

3D efekt je dělaný zejména dovnitř do monitoru, protože na svoji postavu se díváte z pohledu třetí osoby a pokud něco letí ven z monitoru, jsou to třeba firebally či šípy, kterým uhýbáte. I tak však hra vypadá výborně, nicméně zážitek není tak famózní jako třeba u Burnout či Left 4 Dead 1 i 2.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama