Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware

Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 11. 2009 02:00 30

Seznam kapitol

1. Vlastní engine od BioWare 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I 7. Závěr

Nové RPG Dragon Age: Origins sklízí úspěchy po celém světě a ani my jsme jej proto nemohli vynechat z našeho hardwarového testu. Jako obvykle se podíváme, jak si ve hře vedou moderní grafické karty, jaké jsou nároky hry na výkon procesoru a poradíme, jaké detaily snížit, pokud to bude nutné.

Reklama
Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz

Za novým RPG Dragon Age: Origins stojí vydavatelské studio EA jeho vývojové studio BioWare. To je známé tím, že pro téměř všechny své hry vyvíjejí vlastní enginy a nejinak tomu bylo u Dragon Age. Pro ten BioWare udělalo engine Eclipse, který je založen na herním enginu Aurora ze hry Neverwinter Nights), avšak přebírá i některé prvky (například systém dialogů) ze hry Mass Effect (Unreal Engine 3).

Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud se bavíme o použitých technologiích, nabízí Dragon Age a engine Eclipse obecně standard dnešní doby. Nechybí proto podpora Ambient Occlusion, pokročilých metod Bump mappingu či post effekty jako je tetelení horkého vzduchu okolo ohně či bloom a před pár lety až přespříliš oblíbený HDR. Na druhou stranu však od Dragon Age nečekejte super realistický vzhled ve stylu Shattered Horizon či Crysis. Dragon Age drží standard dnešní doby, svou vizuální stránkou však není nijak výjimečný.

Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz

Engine Eclipse je, jak již bylo řečeno, vlastním výtvorem studia BioWare. Do tohoto enginu je však implementováno hned několik dílčích enginů pro specifické úlohy. Například obličeje jsou ve hře velmi detailní a ve stylu Oblivionu jej můžete detailně upravovat i u svého hlavního hrdiny. To je možné díky animačnímu enginu Face Morphing. Dalším příkladem je SpeedTree, který se pro změnu stará o věrné zobrazení stromů.

Dragon Age: Origins - RPG s minimálními nároky na hardware
i Zdroj: PCTuning.cz

Nakonec se musím zmínit také o fyzikálním enginu. Ještě na jaře tohoto roku hra figurovala v plánech NVIDIE jako jeden z klíčových titulů s podporou GPU verze enginu NVIDIA PhysX. Ten ve hře nakonec také je, vývojáři se však nakonec rozhodli pouze pro jeho CPU verzi. Pokud jste se tedy těšili na efektní kouzla ve stylu druhého Sacred, máte smůlu. Na druhou stranu si hru zahrají bez problémů i majitelé karet ATI Radeon, což bylo pro vývojáře přednější.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama