Shattered Horizon — náročná vesmírná fps
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shattered Horizon — náročná vesmírná fps

Shattered Horizon — náročná vesmírná fps | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 11. 2009 03:00 21

Seznam kapitol

1. 3DMark Vantage engine v praxi 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I 7. Závěr

Už jste slyšeli o vesmírné multiplayerové střílečce Shattered Horzion? Pokud ne, o benchmarcích 3DMark od Futuremark jste slyšeli určitě. A právě Futuremark před časem oznámil, že se nadále nebude věnovat pouze vývoji benchmarků, ale zkusí na svých enginech založit hru, která před pár dny konečně vyšla.

Reklama
Shattered Horizon — náročná vesmírná fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Shattered Horizon — náročná vesmírná fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Shattered Horizon — náročná vesmírná fps
i Zdroj: PCTuning.cz

Zatímco nároky na výkon grafické karty jsou doslova smrtící, ty na výkon procesoru zase tak otřesné nejsou, hru zkrátka za téměř všech okolností brzdí i ty nejvýkonnější grafické čipy, v menší míře je škálování vidět v nejnižším rozlišení 1280 × 1024 px.

Kompatibilita s NVIDIA 3D Vision

Počínaje dnešním testem bych se rád krátce věnoval také kompatibilitě her s 3D Vision od NVIDIE, což zkouším na testovací sestavě s kartou NVIDIA GeForce GTX 295 a zatím jediném dostupném setu s brýlemi a 3D 22" LCD panelem od Samsungu. U první hry Shattered Horizon však musím hodnotit zatím negativně s nadějemi do budoucna. Ačkoliv se sama NVIDIA na hře podílela a při spuštení je vidět logo NVIDIA, pro Shattered Horizon zatím není dostupný profil a ve hře se proto při 3D vyskytují chyby. Sem patří například rozdvojení zbraně do levého i pravého spodního rohu, problematické stíny a obrovský pokles frameratu (u GeForce GTX 295 při max. nastavení v 1680 × 1050 px až na 15 fps). Dle vyjádření zástupce společnosti se na profilu usilovně pracuje a měl by být hotov během několika dní. A rozhodně bude o co stát, protože už v současné době působí průlety mezi meteority ve 3D doslova fantasticky, avšak přes zmiňované problémy je hra zatím nehratelná.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama