Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu

Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 11. 2009 03:00 31

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 v hlavní roli 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr

Borderlands je ve světě počítačových her jedním z taháků letošních vánoc. Hra v téměř všech recenzích exceluje svojí kvalitou a pozadu nezůstává ani její technologická stránka, na kterou se dnes zaměříme. Hra je totiž postavena na velmi oblíbeném enginu Unreal 3, který posouvá opět o kousek dál.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky
Procesor: Intel Pentium 4 2,4 GHz
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600 GS / ATI Radeon X850
OS: Windows XP / Vista / 7

Minimální požadavky hry zní velmi lákavě, nejsem si však vůbec jistý, zda vám hra na podobné sestavě opravdu bez problémů pojede, protože její nároky zase tak nízké nejsou. Také mne velmi překvapila podpora Radeonu X850, který má pouze Pixel Shader 2.0, ale ověřit jeho podporu v praxi jsem bohužel nemohl. Já sám bych však pro hraní hry doporučoval počítač o něco silenější, alespoň na úrovni GeForce 8600 GS či ATI Radeonu X1950 PRO. S procesorem však souhlasím, ten by opravdu stačit měl.

Testovací sestava

ProcesorIntel Core i7 @ 3,61 GHz
Základní deskaAsus P6T DeLuxe
RAMKingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce 9600 GT
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP)
NVIDIA GeForce GTX 280
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4670
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4870
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 5870
OvladačeGeForce 195.39 BETA
ATI Catalyst 9.10
Pevný disk — systémovýWestern Digital VelociRaptor
Pevný disk — dataWestern Digital WD3200AAKS
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Operační systémWindows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od Radeonu HD 4670 až po GeForce GTX 295. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 195.39 Beta, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.10 WHQL. GeForce drivery jsem použil v nejnovější betaverzi z důvodu rozšířené podpory Borderlands (například SLI), ATI Catalyst jsem pak použil v nejnovější WHQL verzi.

Metodika testování

Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto hraním hry. Jako testovací lokaci jsem si vybral část kampaně, kdy po loadingu začínáte v ukrýtu, vyběhnete na prostranství, kde jsem postřílel několik zmutovaných psů a utíkal skrz bránu k hrobce, kde jsem testování ukončil. Celá scéna trvá cca minutu a její průběh jsem logoval pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

Borderlands — komixová grafika v UT3 enginu
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení hry bylo kompletně na maximu a testoval jsem jak bez, tak také s vyhlazováním hran. S tím je trochu problém, protože jej hra nepodporuje a nelze jej vynutit ani přes ovladače. Trik je v přejmenování exe souboru z borderlands.exe na UT3.exe. Pak již lze vynutit AA přes ovladače na kartách ATI Radeon i NVIDIA GeForce.

Druhou otázkou pak je jak se zbavit fps locku, který je stejně jako u všech her založených na Unreal Enginu 3 nastaven na 62 fps. To je naštěstí o něco jednodušší, stačí v souboru WillowEngine.cfg nastavit položku bSmoothFrameRate na FALSE a fps lock je pryč.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama