BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek BattleForge — první DirectX 11 hra přichází

BattleForge — první DirectX 11 hra přichází | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 11. 2009 03:00 54

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou DX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr

Ačkoliv je hra BattleForge na trhu už od března tohoto roku, ve světě počítačového hardwaru se o ní ve větším měřítku začalo mluvit až v posledních několika týdnech. Čím to? Před pár dny vyšel patch, který pod Windows 7 rozjíždí podporu DirectX 11. Ano, BattleForge je první hrou s podporou tohoto nového rozhraní.

Reklama
BattleForge — první DirectX 11 hra přichází
i Zdroj: PCTuning.cz

BattleForge je průkopníkem ve světě počítačových her. Jednak je to hra, která v sobě slučuje RTS s karetní hrou, zároveň je již několik měsíců uvolněná zdarma ke stažení a zároveň je průkopníkem ve světě nových technologií, což vás nejspíš momentálně zajímá nejvíce. Jak již bylo v článku několikrát řečeno, BattleForge je první hrou, která pod Windows 7 (a časem také pod starší Vistou) podporuje API DirectX 11, byť vlastně jen jedinou jeho technologii.

Už v době vydání však BattleForge podporoval tehdejší verzi DirectX 10.1 a i z té hra masivně těží, takže i na ATI Radeonech HD 4000 hra jede o kus lépe než na kartách NVIDIA GeForce, které až na pár výjimek dosud podporují pouze DirectX 10. Tento rozdíl je vidět zejména po zapnutí vyhlazování hran, které pod DirectX 10.1 jede výrazně lépe.

No pak je tu onen nedávný patch, který rozjíždí podporu DirectX 11. Hra samozřejmě z možností DirectX 11 nevyužívá mnoho, v zásadě je to jen jediná technologie, kterou je HDSO neboli kvalitnější a méně náročný SSAO. I to však v zásadě stačí a testovaný Radeon HD 5870 překonal všechny ostatní testované karty s obrovským rozdílem. To dle mého názoru jasně ukazuje, že DirectX 11 má obrovský potenciál a pokud vše půjde podle plánu, neměl by kopírovat osud DirectX 10, které se vlastně nikdy pořádně neprosadilo.

Na druhou stranu je nutné brát v potaz, že jde zatím o první hru s podporou DirectX 11 a je otázkou, kolik her s podporou DirectX 11 výrazným přínosem v nejbližších měsících vyjde. Naplánovaný je nový S.T.A.L.K.E.R. Call of Prypiat, Colin McRae DiRT 2 či Alien vs. Predator. A podle těchto her už snad bude jasné, zda se DX 11 opravdu prosadí či ne. První vlaštovka v podobě BattleForge však vypadá více než nadějně.

Ale zpět k hardwarovým nárokům hry. Ty na výkon grafické karty jsou obrovské a pokud chcete hrát na rozměrnějších panelech s vyhlazováním hran, připravte si ten nejvýkonnější hardware. V případě karet NVIDIA GeForce to je GTX 285/295, v případě Radeonů to chce ATI Radeon HD 4890, nejlépe však duální karty či rovnou některou kartu z řady HD 5000. Opak platí pro nároky na výkon procesoru. Ty jsou velmi malé a bohatě vám postačí o levný Intel Core 2 Duo procesor s frekvencí jen lehce nad 2 GHz.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

   

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama