BattleForge — první DirectX 11 hra přichází | Kapitola 6
Seznam kapitol
Ačkoliv je hra BattleForge na trhu už od března tohoto roku, ve světě počítačového hardwaru se o ní ve větším měřítku začalo mluvit až v posledních několika týdnech. Čím to? Před pár dny vyšel patch, který pod Windows 7 rozjíždí podporu DirectX 11. Ano, BattleForge je první hrou s podporou tohoto nového rozhraní.
Jak jste viděli z grafů, nároky BattleForge jsou obrovské. Většina z vás tedy bude muset téměř jistě sahat po nižších detailech. Já sám hru zkoušel plynule rozběhat v rozlišení 1920 × 1200 px včetně 4× AA na ATI Radeonu HD 4890, kdy BattleForge jede na nejvyšší nastavení v průměru 25 snímků za sekundu, což už je citelně trhané.
Shadow Quality
Nastavení detailů není mnoho, prvním z nich je Shadow Quality. Po snížení tohoto nastavení na minimum ve hře úplně vypnete stíny, čímž jsem si pomohl o pět snímků za sekundu.
Texture Quality
Druhým nastavením je texture kvality, které snižuje rozlišení textur (ty jsou po snížení rozmazané). Rozdíl v počtu fps jsem však nezaznamenal.
Shader Quality
Shader Quality High/Low
Shader Quality o něco sníží efektnost výbuchů, kouře a podobných detailů. Výrazně se vám však zvýší framerate, v mém případě to bylo z 25 na 60 fps!
SSAO
Screen Space Ambient Occlusion je jedno z klíčových nastavení hry. Podrobně jsem se jím zabýval v první kapitole. Pokud se jej rozhodnete vypnout, zvýší se počet fps opravdu výrazně, v mém případě to bylo z 25 na 42 snímků za sekundu.