Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.
Ačkoliv je nejnovější díl Need for Speed postaven na několik let starém enginu, není to na hře po implementaci nejnovějších technologií vidět a přinejmenším po vizuální stránce hra vypadá dle mého názoru lépe než například populární Race Driver GRID. Tomu koneckonců odpovídají i hardwarové nároky, které jsou o kus vyšší než u již zmiňované hry. Na druhou stranu nejsou nijak extrémně vysoké a pokud máte v počítači již starší grafickou kartu, nemusíte se bát. I s dva roky starou GeForce 8800 GT hra totiž jede naprosto plynule ve Full HD rozlišení 1920 × 1200 px včetně vyhlazování hran.
Co mne naopak překvapilo jsou poměrně vysoké nároky hry na procesor. Čtyřjádrový procesor Shift sice nevyužije, ale s vyšší frekvencí a výkonem v přepočtu na jádro hra škáluje velmi dobře. V praxi pak výsledky vyšly tak, že po změně Core 2 Duo E6600 se základní frekvencí 2,4 GHz za přetaktovaný Core i7 na frekvenci 3,5 GHz se framerate navýšil o závratných 60 %. Na druhou stranu si myslím, že i majitelé slabých dvoujádrových Athlonů X2 architektury K8 si vcelku dobře zahrají, byť budou mít 30 snímků za sekundu místo 60 a s výkonnější grafickou kartou se jim fps téměř nezvýší.
Poděkování
Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.