Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky

Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

29. 9. 2009 03:00 73

Seznam kapitol

1. Engine z GTR 2 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr

Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.

Reklama
Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky má hra jen několik, vyplatí se je proto měnit? Vyzkoušel jsem to s GeForce 9600 GT v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním hran. Na nejvyšší detaily hra jede 32 snímků za sekundu, což může být pro někoho málo (kvůli pádům v nejnáročnějších situacích). Jak se tedy změní fps a grafika?

Car Detail

 Car Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Car Detail High/Low

Prvním nastavením jsou detaily vozu. Rozdílů jsem si sice nevšiml, průměrný počet snímků za sekundu se ale v testovacím kolečku zvýšil o tři.

Shadow Detail

 Shadow Detail High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Detail High/Off

Dalším nastavením jsou stíny. Ty jsou na nejvyšší nastavení dynamické měkké a lze je snižováním až úplně vypnout, čímž hra přijde o obrovskou část svého kouzla. Framerate se navíc nezvýší nijak razantně, jen o čtyři snímky za sekundu.

Track Detail

 Track Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Track Detail High/Low

Detaily trati mění zejména dohlednost a některé drobnosti okolo silnic. Všimněte si cca poloviční dohlednosti a chybějící trávy (zůstala pouze zelená textura). Vliv na výkon jsem nezaznamenal žádný.

Motion Blur

 Motion Blur High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Motion Blur High/Off

Motion blur sice lze v nastavení vypnout, ovšem vidíte v rychlosti okolo 200 km/h rozdíl v míře rozmazání? Já tedy nikoliv, vliv na výkon je taktéž nulový.

Texture Resolution

 Texture Resolution High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Resolution High/Low

S nižším rozlišením textur se celá hra nechutně rozmaže. Platí to o stromech, autu, grafice na silnici či plakátu na mostě. Snížením si navíc pomůžete o nevýrazné dva snímky za sekundu.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

No a jsme u celkových rozdílů mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky. Jak jsem již zmiňoval v průběhu, největší vliv na vzhled má nastavení textur, dohlednosti (track detail) a stínů. A rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením? U horní dvojice screenů to je 32/44 fps, u spodní dvojice 35/45 fps. Rozdíly tedy nejsou velké, což je zapříčiněné právě malými možnostmi nastavení kvůli konverzi z konzole.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama