Need for Speed Shift — nová auta s novou grafikou i nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nejnovější díl ze série Need for Speed je tu a společně s velkou proměnou celé hry přišla i velká změna grafiky. Hra od předchozích dílů úplně vyměnila engine a vypadá velmi dobře. K tomu si dále připočítejte nový fyzikální model a nastává otázka, co na to hardware ve vašem počítači. A právě na ten se jako obvykle zaměříme.
Nastavení grafiky má hra jen několik, vyplatí se je proto měnit? Vyzkoušel jsem to s GeForce 9600 GT v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním hran. Na nejvyšší detaily hra jede 32 snímků za sekundu, což může být pro někoho málo (kvůli pádům v nejnáročnějších situacích). Jak se tedy změní fps a grafika?
Car Detail
Prvním nastavením jsou detaily vozu. Rozdílů jsem si sice nevšiml, průměrný počet snímků za sekundu se ale v testovacím kolečku zvýšil o tři.
Shadow Detail
Dalším nastavením jsou stíny. Ty jsou na nejvyšší nastavení dynamické měkké a lze je snižováním až úplně vypnout, čímž hra přijde o obrovskou část svého kouzla. Framerate se navíc nezvýší nijak razantně, jen o čtyři snímky za sekundu.
Track Detail
Detaily trati mění zejména dohlednost a některé drobnosti okolo silnic. Všimněte si cca poloviční dohlednosti a chybějící trávy (zůstala pouze zelená textura). Vliv na výkon jsem nezaznamenal žádný.
Motion Blur
Motion blur sice lze v nastavení vypnout, ovšem vidíte v rychlosti okolo 200 km/h rozdíl v míře rozmazání? Já tedy nikoliv, vliv na výkon je taktéž nulový.
Texture Resolution
S nižším rozlišením textur se celá hra nechutně rozmaže. Platí to o stromech, autu, grafice na silnici či plakátu na mostě. Snížením si navíc pomůžete o nevýrazné dva snímky za sekundu.
Maximální x minimální nastavení
No a jsme u celkových rozdílů mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky. Jak jsem již zmiňoval v průběhu, největší vliv na vzhled má nastavení textur, dohlednosti (track detail) a stínů. A rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením? U horní dvojice screenů to je 32/44 fps, u spodní dvojice 35/45 fps. Rozdíly tedy nejsou velké, což je zapříčiněné právě malými možnostmi nastavení kvůli konverzi z konzole.