Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX | Kapitola 8
Seznam kapitol
Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?
Jak jsem již psal, hra byla zároveň vyvíjena pro PC a herní konzole. To znamená, že nastavení hry je vře opravdu poskrovnu a jak uvidíte, rozdíly v grafice také nejsou největší. Omluvte také posunuté srovnávací screeny. Kvůli tomu, že se vše nastavuje ještě před spuštěním hry a hra se ukládá automaticky pomocí checkpointů není vůbec snadné udělat stejný screenshot podruhé.
Bloom
Prvním nastavením je Bloomm, který ovlivňuje to, jak moc vás oslňuje ostré světlo. Rozdíly v grafice ve hře nejsou velké, na srovnávacím screenu si jej všimnete pouze na zdi na pravé straně. Také vliv na framerate byl minimální, u GeForce GTX 260 jsem naměřil jeden snímek za sekundu.
Dynamic Shadows
Nastavením Dynamic Shadows jednoduše vypnete všechny stíny ve hře. Jde o jediné vizuálně okamžitě znatelné nastavení hry, ale fps se o mnoho nezvednou, v mém případě to byly dva snímky za sekundu.
Motion Blur
Motion Blur zapíná rozmazání obrazu při rychlých pohybech, jeho vliv na výkon je nulový.
Distortion
Distortion by měl měnit to, jak moc a jak detailně lze zničit některé objekty. Rozdílů jsem si však nevšiml žádných a ani rozdíl ve výkonu jsem nenaměřil.