Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 9. 2009 03:00 60

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3 + NVIDIA PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických s vypnutým PhysX (bez i s AA) 4. Výsledky grafických s PhysX Normal (bez i s AA) 5. Výsledky grafických s PhysX High (bez i s AA)
6. Vliv procesoru na hru (NVIDIA GeForce) 7. Vliv procesoru na hru (ATI Radeon) 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Závěr

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?

Reklama
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

U karet ATI Radeon v kombinaci se zapnutým PhysX enginem je výkonný procesor samozřejmě klíčový. Rozdíly ve výkonu však rozhodně nejsou takové, jaké bychom si nejspíš všichni představovali. Framerate se sice s procesorem Core i7 na 3,5 GHz dostal do úrovně, kdy lze hru prohlásit za plynulou, nicméně z grafů je stále jasně vidět, že Radeon HD 4870 výrazně brzdí (ve všech třech rozlišeních jsou fps stejné). Největším problémem je to, že CPU varianta PhysX nepodporuje vícejádrové procesory a jede jen na jediném vlákně (což je dobře vidět v rozdílech mezi Core 2 Duo a Quad). Stačilo by, aby NVIDIA zapnula podporu vícejádrových procesorů a Batmana si včetně PhysX zahrají i majitelé Radeonů s čtyřjádrovými procesory. To však pochopitelně v zájmu NVIDIE zrovna není.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama