Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX | Kapitola 4
Seznam kapitol
Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?
První výsledky se zapnutým PhysX na nastavení Normal potvrzují má očekávání. Proč nastavení Normal? Hra má totiž dva režimy fyziky: Normal a High, rozdíl mezi nimi je v náročnosti a v tom, že některé efekty nejsou na Noomal zapnuté, či neběží v plném režimu. Nicméně zpět k výsledkům. Na GeForce kartách jede hra bez problémů a 25 snímků za sekundu jsem dosáhnul v rozlišení 1920 × 1200 px i s GeForce 9600 GT. Zkoušel jsem také kombinaci GeForce GTX 260 (se 192 SP) pro kreslení grafiky a k tomu GeForce 9800 GTX+ pro počítání fyziky a výsledky odpovídají předpokladům, framerate je vyšší než u samotné GeForce GTX 280.
Co se týče Radeonů, tak u nich se framerate zastavil na 22 snímcích za sekundu a u karet se bez rozdílů nastavení nehnul. Je to samozřejmě dané tím, že o počítání fyziky se stará procesor, použil jsem přitom ne úplně slabý Core 2 Quad na frekvenci 3 GHz. Na druhou stranu lehce nad 20 fps není zas tak málo a pokud jste tolerantní, dá se s těmito fps vcelku dobře hrát.
Testy včetně vyhlazování hran jsou samozřejmě bez Radeonů, u nichž si vyhlazování hran nedopřejete, a odhalují další překvapivé informace. Vidíte ty extrémní propady u GeForce G92 karet v rozlišeních 1680 × 1050 px a 1920 × 1200? Ty jsou dané tím, že kartám došla paměť a nestále se musí střídavě nahrávat PhysX/grafika, což způsobuje tyto obrovské propady fps. Nový Batman je příkladem hry, kde pro hraní ve vyšších rozlišeních potřebujete kartu s 1 GB paměti. V rozlišení 1280 × 1024 px či bez AA totiž GeForce s 512 MB paměti těmito propady netrpí.