Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.9.2009
Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?


Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

A jsme u samotných grafů. První tři grafy se týkají hry bez vyhlazování hran a s vypnutou akcelerací fyziky. V tomto režimu vás grafy nejspíš nijak nepřekvapily a hra jede naprosto plynule jak na kartách NVIDIA GeForce, tak na konkurenčních ATI Radeonech.

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX

Po zapnutí vyhlazování hran se však objevuje první háček. Antialiasing jde totiž zapnout jen u karet NVIDIA GeForce. AA jde sice navolit i v nastavení samotné hry, ovšem u Radeonu vám to napíše, že karta není podporovaná a máte smůlu. Zkoušel jsem proto vynutit AA v ovladačích včetně přejmenování exe souboru, bohužel však bez úspěchu. Zda vyhlazování hran nejede s podobných důvodů jako u hry Bioshock, či za tím vězí "něco jiného" je otázkou a odpověď nechám na vás.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
73 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.