Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky

Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 8. 2009 03:00 39

Seznam kapitol

1. Poslední hra s id Tech 4 engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr

Wolfenstein 3D od téměř legendárního studia id Software je bezesporu jednou z nejslavnějších počítačových her a patří i k zakladatelům žánru fps. V těchto dnech na trh přichází další díl této série pojmenovaný jednoduše Wolfenstein. Stane se i on milníkem herních dějin? To ukáže náš rozbor technologií i hardwarových nároků.

Reklama
Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv si Wolfensteina zahrajete na téměř každé nové sestavě na nejvyšší detaily, vyzkoušel jsem i vliv snížení detailů na hru. Rozdíly ve frameratu jsem měřil na GeForce 9600 GT v rozlišení 1680 × 1050 px při zapnutém vyhlazování i anizotropním filtrování.

Depth of Field

 Depth of Field Enabled/Disabled
i Zdroj: PCTuning.cz
Depth of Field Enabled/Disabled

Prvním nastavením, které můžete měnit, je Depth of Field neboli rozmazání míst, která nemáte zaostřena. Po vypnutí DOF se fps zvedlo o čtyři snímky za sekundu.

Texture Quality

 Texture Quality high/low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Quality high/low

Texture Quality mění rozlišení textur, rozdíl mezi nejnižším na nejvyšším nastavením byl pouhé tři snímky za sekundu.

Shadows Quality

 Shadows Quality high/low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadows Quality high/low

Shadows Quality vypíná a zapíná měkké stíny (rozmazání okrajů stínů). Vypnutím si pomůžete o tři snímky za sekundu.

Shader Effects

 Shaders Effects high/low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shaders Effects high/low

Nastavení Shader Effects mění detailnost některých částicových efektů ve hře, nicméně rozdíly nejsou velké stejně jako vliv na framerate, který je cca čtyři fps.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Jen několik nastavení znamená poměrně malé rozdíly v grafice při minimálním a maximálním nastavení. To se projevilo i poměrně malým navýšením frameratu, který byl u GeForce 9600 GT z 41 na 55 snímků za sekundu, zatímco u jiných her s větším množstvím nastavení se fps někdy i ztrojnásobí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama