Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky

Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 8. 2009 03:00 39

Seznam kapitol

1. Poslední hra s id Tech 4 engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr

Wolfenstein 3D od téměř legendárního studia id Software je bezesporu jednou z nejslavnějších počítačových her a patří i k zakladatelům žánru fps. V těchto dnech na trh přichází další díl této série pojmenovaný jednoduše Wolfenstein. Stane se i on milníkem herních dějin? To ukáže náš rozbor technologií i hardwarových nároků.

Reklama
Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv mi to nepřipadá až tak dlouho, je tomu už pět let od chvíle, kdy id Software s Johnem Carmackem v čele vydal třetí pokračování akční hry Doom. To bylo první hrou, kde id Software představili svůj nový engine id Tech čtvrté generace. Ten na svoji dobu nabízel například dosud nevídanou hru světla a stínu (ze které také hra ze všech sil čerpala) či velkou sázku na detaily v podobě interaktivních displejů u počítačů a podobně.

V době, kdy měl průměrný hráč v počítači ATI Radeon 9600 PRO a vrcholem techniky byla NVIDIA GeForce 6800 Ultra Extreme to však zároveň také znamenalo obrovské hardwarové nároky a zahrát si Doom 3 na nejvyšší detaily nemohl jen tak někdo.

Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Od té doby však uplynulo už pěkných pár a ačkoliv se to může ve světě počítačů zdát už téměř nemožné, nový Wolfenstein používá v roce 2009 stejný id Tech 4 engine jako Doom 3 v roce 2004. Tedy úplně stejný samozřejmě ne, aby hra obstála dnešním nárokům na vzhled, museli udělat id Software a Raven Software v enginu mnoho změn. Přibyly proto efekty jako depth of field, HDR, post processing, soft shadows či dále vylepšené dynamické stíny. Nicméně jak jsem již řekl, původem jde o Doom 3 engine. Hra proto na dnešní dobu nevypadá zle, nicméně špičce v oboru jako je GTA IV či ArmA II hra po vizuální stránce vůbec nemůže konkurovat. Na druhou stranu by ji měl rozjet téměř každý dnešní počítač.

Pokud vás zajímá, jak je to s novou generací id Tech enginu od id Software, i ta je už nějakou dobu v přípravě. Jmenuje se (jak jinak než) id Tech 5 a i tentokrát se na jejím vývoji podílí John Carmack. První hrou, která bude nový engine používat bude Rage, kterého se nejspíš dočkáme v příštím roce a po něm například Doom 4.

Wolfenstein - scifi akce s minimálními hardwarovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Ale zpět do současnosti k novému Wolfensteinovi. Ještě jsem se totiž nezmínil o fyzikálním enginu. I ten se rozhodli vývojáři oproti původnímu nahradit a aby měli snadnou práci, zvolili CPU engine Havok. Ve hře proto můžete převracet barely či prostřelit některé materiály, na pokročilé možnosti však rychle zapomeňte.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama