Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu

Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

3. 8. 2009 03:00 9

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine z jedničky 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Vliv procesoru na hru
5. Vliv nastavení na hru I 6. Vliv nastavení na hru II 7. Vliv nastavení na hru III 8. Závěr

Opět tu pro vás máme rozbor technologií, nároků a grafiky aktuální počítačové hry. Tentokrát se podíváme na druhý díl akční fantasy hry Overlord. Ta nabídne v dnešní době lehce nadprůměrnou grafiku obohacenou fyzikou NVIDIA PhysX. Ne, nemějte obavy. Tentokrát si zahrají i majitelé ATI Radeonů. Jde totiž jen u CPU verzi PhysX.

Reklama

View Distance

 View Distane high/low
i Zdroj: PCTuning.cz
View Distane high/low

Také dohlednost se mění spíše kosmeticky a na testovacím screenu se změnily jen kameny v dálce. Po snížení nastavení se framerate zvýšil o cca dva snímky za sekundu.

Shadow Detail

 Shadow Detail high/low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Detail high/low

Kromě možnosti stíny úplně vypnout je v nastavení ještě možnost pro změnu jejich kvality. Nejde však o nastavení z jiných her, kde některé stíny vypnete a některé zůstanou. V tomto případě zůstanou všechny, jen se brutálně sníží jejich kvalita, začnou být otřesně kostičkované. Výkon se vám přitom zvýší jen o nějaké tři snímky za sekundu.

Particle Detail

 Particle Detail high/low
i Zdroj: PCTuning.cz
Particle Detail high/low

Posledním nastavením jsou částicové efekty, které mění kvalitu výbuchů, kouře a podobně. Rozdíly jsou podobně jako u ostatních nastavení minimální, vliv na výkon zanedbatelný.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Většina nastavení měla na vzhled hry a její výkon pouze kosmetický vliv, proto je i rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením poměrně malý. Všimnete si jen absence stínů, HDR a v detailu horších textur. Tomu bohužel odpovídá i nárůst fps. Při snížení nastavení z nejvyššího na nejnižší poskočil i GeForce 9600 GT framerate z 27 na 40 snímků za sekundu, tedy cca o polovinu. To v porovnání s jinými hrami, kde fps vyroste na dvoj i trojnásobek není mnoho. Je to dané již zmiňovanou konverzí z konzolí, možnost měnit detaily se dodělávala až dodatečně a narychlo.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama