Overlord II - solidní porce pěkné grafiky a vtipu | Kapitola 7
Seznam kapitol
Opět tu pro vás máme rozbor technologií, nároků a grafiky aktuální počítačové hry. Tentokrát se podíváme na druhý díl akční fantasy hry Overlord. Ta nabídne v dnešní době lehce nadprůměrnou grafiku obohacenou fyzikou NVIDIA PhysX. Ne, nemějte obavy. Tentokrát si zahrají i majitelé ATI Radeonů. Jde totiž jen u CPU verzi PhysX.
View Distance
Také dohlednost se mění spíše kosmeticky a na testovacím screenu se změnily jen kameny v dálce. Po snížení nastavení se framerate zvýšil o cca dva snímky za sekundu.
Shadow Detail
Kromě možnosti stíny úplně vypnout je v nastavení ještě možnost pro změnu jejich kvality. Nejde však o nastavení z jiných her, kde některé stíny vypnete a některé zůstanou. V tomto případě zůstanou všechny, jen se brutálně sníží jejich kvalita, začnou být otřesně kostičkované. Výkon se vám přitom zvýší jen o nějaké tři snímky za sekundu.
Particle Detail
Posledním nastavením jsou částicové efekty, které mění kvalitu výbuchů, kouře a podobně. Rozdíly jsou podobně jako u ostatních nastavení minimální, vliv na výkon zanedbatelný.
Maximální x minimální nastavení
Většina nastavení měla na vzhled hry a její výkon pouze kosmetický vliv, proto je i rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením poměrně malý. Všimnete si jen absence stínů, HDR a v detailu horších textur. Tomu bohužel odpovídá i nárůst fps. Při snížení nastavení z nejvyššího na nejnižší poskočil i GeForce 9600 GT framerate z 27 na 40 snímků za sekundu, tedy cca o polovinu. To v porovnání s jinými hrami, kde fps vyroste na dvoj i trojnásobek není mnoho. Je to dané již zmiňovanou konverzí z konzolí, možnost měnit detaily se dodělávala až dodatečně a narychlo.