Anno 1404 - skvělá strategie s ještě lepší grafikou | Kapitola 6
Seznam kapitol
Před pár dny vyšlo ve světě nové pokračování budovatelské strategie Anno, tentokrát s podtitulem Dawn of Discovery. Už na prvních screenshotech hra excelovala svou grafikou a mohu potvrdit, že vypadá opravdu skvěle. Nicméně úrovni grafice odpovídají i slušné hardwarové nároky. Uvnitř soutěž o tři originální hry!
-pro zvětšení klikněte-
Pokud jste majitelem slabší grafické karty, je vysoce pravděpodobné, že budete muset sáhnout po snížení detailů. Jaký má snížení vliv na výkon a vzhled hry jsem vyzkoušel u dvou grafických karet: GeForce GTX 280 v rozlišení 1920 × 1200 px včetně AA a GeForce 9800 GTX+ v rozlišení 1680 × 1050 px včetně AA.
Tranparency Antialiasing
Prvním nastavením je po anizotropním filtrování a úrovní vyhlazování hran transparentnost vyhlazování hran. Jak jsem psal výše, toto nastavení zlepšuje vyhlazování u jemných objektů jako tráva či listy u stromů. Rozdíl v nastavení je však po vizuální stránce poměrně malý. U GTX 280 si pomůžete vypnutím o sedm, u 9800 GTX+ o pět fps.
Post Effects
Post effects mírně mění způsob práce se světlem a to, jak dobře jsou vidět objekty z dálky a výšky. Všimněte si, že spodní screenshot působí daleko méně živě (menší kontrast barev) a objekty jsou mírně rozmazané. Vliv na výkon je obrovský: 13 fps u GeForce GTX 280 a šest u 9800 GTX+.
Normal mapping
Normal mapping nastavuje plastičnost textur. Dveře a okna proto působí daleko věrněji. Na screenshotu si všimněte zejména štítu protějšího domu a celkový vzhled šítu domu vpravo nahoře. Snížením nastavení si pomůžete o 8/5 fps (GTX 280/9800 GTX+).
Shadow Quality
Snížení shadow quality na low úplně vypne všechny stíny ve hře, což rozhodně nedoporučuji. Nicméně fps se zvýší o osm, případně šest snímků za sekundu.