Call of Juarez Bound in Blood - western se vším všudy | Kapitola 2
Seznam kapitol
Uplynuly necelé tři roky a na herní trh přichází nástupce akční hry Call of Juarez s podtitulem Bound in Blood od poslkých vývojářů Techland. Hra je založena na nové generaci Chrome enginu, který si vývojáři sami naprogramovali a my se jako obvykle podíváme, jak dobře je hra optimalizovaná.
Oficiální požadavky hry
Minimální požadavky
— Procesor: Intel Pentium 4 3,2 GHz / AMD Athlon 3500+
— Operační paměť: 1 GB WIndows XP / 2 GB Windows Vista
— Grafická karta: karta s 256 MB VRAM a podporou DirectX 9.0c
— OS: Windows XP SP3 / Vista SP1
Minimální nároky hry jsou dle tvůrců opravdu minimální a až na blíže nespecifikovanou grafickou kartu si s nimi hru i celkem bez problémů zahrajete, byť na snížené detaily. Co se volby grafické karty týče, osobně bych jako minimum viděl kartu na úrovni GeForce 7600 GT/Radeon X1800. Na těchto kartách by se hra při minimálních detailech měla hýbat velmi slušně.
Testovací sestava
Procesor | Intel Core 2 Duo E8400 @ 3 GHz |
Základní deska | Gigabyte EP45-DQ6 |
RAM | A-Data 2× 2 GB D2R2, 800 MHz |
Grafická karta |
NVIDIA GeForce 9600 GT NVIDIA GeForce 9800 GTX+ NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP) NVIDIA GeForce GTX 280 ATI Radeon HD 4670 ATI Radeon HD 4830 ATI Radeon HD 4850 ATI Radeon HD 4870 ATI Radeon HD 4870 X2 |
Ovladače | GeForce 185.85 ATI Catalyst 9.5 |
Pevný disk — systémový | Western Digital VelociRaptor |
Pevný disk — data | Western Digital WD3200AAKS |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Operační systém | Windows Vista Ultimate 32bit |
LCD panel | Dell 3007WFP |
Hru jsem testoval na počítači s dvoujádrovým procesorem Core 2 Duo E8400, který pracoval na frekvenci 3 GHz. Počítač byl dále osazen dvěma 2GB DDR2 pamětmi A-Data na frekvenci 800 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Gigabyte EP45-DQ6. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.
K testovaní jsem dále použil sadu devíti grafických karet zahrnující modely od GeForce 9600 GT až po Radeon HD 4870 X2. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 185.85, pro ATI Radeony pak nové Catalysty 9.6. Oboje ovladače jsou poslední verifikované a žádné novější bety určené speciálně pro hru v době testování dostupné nebyly.
Společnosti Dell děkujeme za zapůjčení 30" LCD panelu Dell 3007WFP, který nám umožňuje testovat v rozlišení 2560 × 1600 px.
Metodika testování
Hru jsem testoval v první misi. Nejprve jsem cca 30 sekund pomáhal s bráněním barikád společně s dalšími kovboji a pak jsem z barikád vyběhl, sebral pušku a zaběhl do blízkého stanu, kde jsem zastřelil dalšího nepřítele a hra se automaticky uložila. Fps jsem měřil programem fraps.
Nastavení hry
Testoval jsem v nejvyšším nastavení hry ve všech dnes používaných rozlišeních (1280 × 1024 px, 1680 × 1050, 1920 × 1200 px a 2560 × 1600) při dvou různých nastaveních vyhlazování hran a filtrování textur. První režim byl s ve hře defaultně nastaveným edge antialisasingem (nelze vypnout v nastavení hry, nejde o typický AA, ale o rozostření hran) a trilineárním filtrováním . Druhý režim byl s 4× MSAA vynuceným přes ovladače (nahradí Edge AA) a 16× AF nastaveným ve hře.