empire-total-war-kraska-s-vysokymi-naroky
Hry Článek Empire Total War - kráska s vysokými nároky

Empire Total War - kráska s vysokými nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

23. 3. 2009 07:00 29

Seznam kapitol

1. Zbrusu nový engine 2. Nároky hry, testovací sestava 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF na zemi 4. Výsledky grafických karet s AA/AF na zemi 5. Výsledky grafických karet bez AA/AF na moři 6. Výsledky grafických karet s AA/AF na moři
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Vliv nastavení na hru IV 11. Závěr

Před několika dny se na trh dostal nejnovější díl strategické série Total War zaměřený na velkolepé bitvy obrovských armád. Tentokrát k tomu vývojáři navíc přidali detailní postavy i prostředí, takže se nabízí otázka, zda doma máte dostatečně silné železo. Už předem vám totiž mohu prozradit, že na nejvyšší detaily průměrný stroj nestačí.

Reklama

Požadavky hry

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky

* Procesor: jednojádrový na frekvenci alespoň 2,6 GHz
* Operační paměť: 1 GB (2 GB pro Windows Vista)
* Grafická karta: DirectX 9.0b karta s 256 MB vlastní paměti
* OS: Windows XP SP2 / Vista

Minimální požadavky hry jsou zadané tím nejobecnějším způsobem a dle zkušeností s hrou si dovolím tvrdit, že jednojádrové Pentium 4 v kombinaci s Radeonem X600 sice požadavkům vyhoví, ale rozhodně si příliš nezahrajete ani na nejnižší detaily. Jako rozumné minimum chce hra počítač na úrovni dvoujádrového procesoru (stačí levný Pentium Dualcore či Athlon X2), 2 GB paměti a grafickou kartu alespoň GeForce 7600 GT. Na této sestavě to sice nepoběží zrovna nejlépe, ale hratelné to i v rozlišení 1280×1024 bodů bude.

Testovací sestava

Procesor Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,4 GHz
Základní deska Gigabyte EP45-DQ6
RAM A-Data 2× 2 GB DDR2, 800 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce 9600 GT
NVIDIA GeForce 9800 GTX+
NVIDIA GeForce GTX 260 (192 SP)
NVIDIA GeForce GTX 280
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4670
ATI Radeon HD 4830
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4870
ATI Radeon HD 4870 X2
Ovladače GeForce 182.08
ATI Catalyst 9.3
Pevný disk — systémový WD VelociRaptor WD1500HLFS
Pevný disk — data WD Caviar WD3200AAKS
Zdroj Gigabyte Odin 1200W
Operační systém Windows Vista Home Premium 32bit
LCD panel Dell 3007WFP

Hru jsem testoval na počítači s dvoujádrovým procesorem Core 2 Duo E8400, který jsem přetaktoval na frekvenci 3,4 GHz. Počítač byl dále osazen dvěma 2GB DDR2 pamětmi A-Data na frekvenci 800 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Gigabyte EP45-DQ6. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil obvyklou sadu 10 grafických karet zahrnující modely od GeForce 9600 GT až po Radeon HD 4870 X2. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 182.08, pro ATI Radeony pak Catalyst 9.3. Oboje ovladače jsou poslední verifikované a žádné novější bety určené speciálně pro hru v době testování dostupné nebyly.

Společnosti Dell děkujeme za zapůjčení 30" LCD panelu Dell 3007WFP, který nám umožňuje testovat v rozlišení 2560 × 1600 bodů.

Metodika testování

Pozemní bitvy

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak jsem již psal, tak při testování náročnosti hry má smysl zabývat se jen bojovou částí hry. Ve hře jsou však dva různé typy bitev: pozemní a námořní, které se od sebe docela podstatně liší. Rozhodl jsem se proto testovat oba zvlášť. Jako první jsem se zaměřil na pozemní část, kdy jsem si k testování vybral mapu Battle of Brandywine. Testoval jsem průletem nad celým bojištěm se zvětšením nepřátelských děl v akci. Celý průlet jsem zaznamenával programem Fraps.

Námořní bitvy

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhým typem bitev jsou ty námořní. I zde jsem testoval průletem nad mapou a k hraní jsem vybral misi Battle of Lagos.

Nastavení hry

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Jako obvykle jsem testoval na nejvyšší možné nastavení, vypnutá byla pouze vertikální synchronizace. Rozlišení, vyhlazování hran i anizotropní filtrování jsem měnil ve hře.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama