empire-total-war-kraska-s-vysokymi-naroky
Hry Článek Empire Total War - kráska s vysokými nároky

Empire Total War - kráska s vysokými nároky | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

23. 3. 2009 07:00 29

Seznam kapitol

1. Zbrusu nový engine 2. Nároky hry, testovací sestava 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF na zemi 4. Výsledky grafických karet s AA/AF na zemi 5. Výsledky grafických karet bez AA/AF na moři 6. Výsledky grafických karet s AA/AF na moři
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Vliv nastavení na hru IV 11. Závěr

Před několika dny se na trh dostal nejnovější díl strategické série Total War zaměřený na velkolepé bitvy obrovských armád. Tentokrát k tomu vývojáři navíc přidali detailní postavy i prostředí, takže se nabízí otázka, zda doma máte dostatečně silné železo. Už předem vám totiž mohu prozradit, že na nejvyšší detaily průměrný stroj nestačí.

Reklama

HDR

 HDR On (po najetí myší se zobrazí off)
i Zdroj: PCTuning.cz
HDR On (po najetí myší se zobrazí off)

HDR neboli High Dynamic Range zapíná nebo vypíná oslnění sluncem a ostrými zdroji světla. Vypnutím HDR si pomůžete o 2 fps.

Volumetric Effects

 Volumetric Effects On (po najetí myší se zobrazí off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Volumetric Effects On (po najetí myší se zobrazí off)

Volumetric Effects mění kvalitu přechodů, všimněte si například vojáků v kouři při vypnutých Volumetric Effects. Na VE jsou dále vázané Depth of View (ostrý obraz je jen na předmětu, který pozorujete) a SSAO (dokonalejší zpracování světla a stínu). Vliv na výkon tohoto nastavení je obrovský, vypnutím Volumetric Effects si zvýšíte framerate o více jak 10 snímků za sekundu.

Maximální x minimální nastavení

Pozemní bitva

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Námořní bitva

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Rozdíly v grafice i plynulosti hry jsou při porovnání nejvyšších a nejnižších detailů hry obrovské. Například na moři to skoro vypadá, jako byste hráli úplně jinou hru, o dobré čtyři roky starší. Naštěstí tomu odpovídá i framerate. Zatímco na nejvyšší detaily jsem měl s testovanou GeForce GTX 260 v 1920×1200 bodů při 4×AA a 16×AF průměrně na moři i na zemi 30 fps, po snížení detailů na nulu vylétl framerate na zemi na 80 snímků za sekundu a na moři jsem měl rázem 65 fps! Ten rozdíl je prostě obrovský a proto si stále stojím za tím, že i přes obrovské nároky hry je možné nový Total War rozjet po brutálním snížení detailů i na starých grafických kartách.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama