Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Empire Total War - kráska s vysokými nároky
Empire Total War - kráska s vysokými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 23.3.2009
Empire Total War - kráska s vysokými nároky

Před několika dny se na trh dostal nejnovější díl strategické série Total War zaměřený na velkolepé bitvy obrovských armád. Tentokrát k tomu vývojáři navíc přidali detailní postavy i prostředí, takže se nabízí otázka, zda doma máte dostatečně silné železo. Už předem vám totiž mohu prozradit, že na nejvyšší detaily průměrný stroj nestačí.


HDR

Empire Total War - kráska s vysokými nároky

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
HDR On (po najetí myší se zobrazí off)

HDR neboli High Dynamic Range zapíná nebo vypíná oslnění sluncem a ostrými zdroji světla. Vypnutím HDR si pomůžete o 2 fps.

Volumetric Effects

Empire Total War - kráska s vysokými nároky

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
Volumetric Effects On (po najetí myší se zobrazí off)

Volumetric Effects mění kvalitu přechodů, všimněte si například vojáků v kouři při vypnutých Volumetric Effects. Na VE jsou dále vázané Depth of View (ostrý obraz je jen na předmětu, který pozorujete) a SSAO (dokonalejší zpracování světla a stínu). Vliv na výkon tohoto nastavení je obrovský, vypnutím Volumetric Effects si zvýšíte framerate o více jak 10 snímků za sekundu.

Maximální x minimální nastavení

Pozemní bitva

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Klikněte pro screen s nejvyššími detaily v původním rozlišení
Klikněte pro screen s nejnižšími detaily v původním rozlišení

Námořní bitva

Empire Total War - kráska s vysokými nároky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Klikněte pro screen s nejvyššími detaily v původním rozlišení
Klikněte pro screen s nejnižšími detaily v původním rozlišení

Rozdíly v grafice i plynulosti hry jsou při porovnání nejvyšších a nejnižších detailů hry obrovské. Například na moři to skoro vypadá, jako byste hráli úplně jinou hru, o dobré čtyři roky starší. Naštěstí tomu odpovídá i framerate. Zatímco na nejvyšší detaily jsem měl s testovanou GeForce GTX 260 v 1920×1200 bodů při 4×AA a 16×AF průměrně na moři i na zemi 30 fps, po snížení detailů na nulu vylétl framerate na zemi na 80 snímků za sekundu a na moři jsem měl rázem 65 fps! Ten rozdíl je prostě obrovský a proto si stále stojím za tím, že i přes obrovské nároky hry je možné nový Total War rozjet po brutálním snížení detailů i na starých grafických kartách.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
201 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 96.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.