Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti | Kapitola 7
Seznam kapitol
Minulý týden jsme se podívali na výkon grafických karet ve first person hororové střílečce Cryostasis. Tentokrát se zaměříme na novinku z jiného žánru, a to na nový Warhammer 40,000: Dawn of War II. Ten totiž po dlouhé době přináší do světa strategií vynikající vizuální stránku a vyspělý engine. To vše navíc v kombinaci s velmi příjemnými hardwarovými nároky, takže pro vysoké detaily rozhodně nepotřebujete dvoujádrovou grafickou kartu...
Effects Fidelity
Effects Fidelity mění množství a kvalitu částicových efektů ve hře jako jsou efekty při střelbě. Nižším nastavením si pomůžete u GTX 260 o cca dva snímky za sekundu.
Effects Density
Effects Density ovlivňuje podobně jako předchozí nastavení kvalitu částicových efektů a snížením kvality si pomůžete zrychlením hry o dva až tři snímky za sekundu.
Rain Detail
Bohužel se mi v prvních mapách kampaně nepodařilo objevit žádnou mapu s deštěm, takže nemohu říct, co přesně mění toto nastavení.
Soft Particles
Soft Particles by mělo vylepšovat všechny částicové efekty. V praxi jsem si však žádného rozdílu ve vzhledu nevšimnul a ani rozdíl ve výkonu jsem nezjistil.
Maximální x minimální nastavení
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíl mezi nejvyšším a nejnižším nastavením hry je propastný (doporučuji vidět screenshoty v plné kvalitě), nastavení detailů totiž dohromady mění kvalitu téměř všeho ve hře. Obrovský je také vliv na výkon. Zatímco na nejvyšší nastavení jsem měl s GeForce GTX 260 v rozlišení 1920 × 1200 px při 4× AA a 16× AF "jen" 48 snímků za sekundu, tak snížení všeho na minimum jsem měl 93 fps, což je téměř dvojnásobný nárůst. V kombinaci s dobře optimalizovaným enginem to znamená, že si nový Warhammer zahrajete s téměř libovolnou grafickou kartou podporující Pixel Shader 3.0.