warhammer-40k-dow-ii-rozbor-narocnosti
Hry Článek Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti

Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

5. 3. 2009 06:00 25

Seznam kapitol

1. Výborný engine byl dále vylepšen 2. Nároky hry, testovací sestava 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet s AA/AF
5. Vliv nastavení na hru I 6. Vliv nastavení na hru II 7. Vliv nastavení na hru III 8. Závěr

Minulý týden jsme se podívali na výkon grafických karet ve first person hororové střílečce Cryostasis. Tentokrát se zaměříme na novinku z jiného žánru, a to na nový Warhammer 40,000: Dawn of War II. Ten totiž po dlouhé době přináší do světa strategií vynikající vizuální stránku a vyspělý engine. To vše navíc v kombinaci s velmi příjemnými hardwarovými nároky, takže pro vysoké detaily rozhodně nepotřebujete dvoujádrovou grafickou kartu...

Reklama
Warhammer 40k:DoW II - rozbor náročnosti
i Zdroj: PCTuning.cz

Warhammer 40 000 Dawn of War II je sice dle mého názoru velmi dobře optimalizovaná hra, ale jistě se mezi vámi najde mnoho lidí se staršími grafickými kartami, takže budete muset sáhnout po nižším nastavení hry. V tom nabízí nový Warhammer mnoho nastavení, které mají různý vliv na výkon i vzhled hry.

Předem bych rád uvedl, že hra neumožňuje ukládání hry v libovolné pozici a pro změnu nastavení je nutné hru vypnout a vše změnit v hlavním menu. Některé srovnávací screenshoty, zejména ty se střelbou, se proto často o kus liší, s čímž se bohužel nedalo nic dělat.

Shader Quality

Shader Quality high (po najetí myší se zobrazí low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shader Quality high (po najetí myší se zobrazí low)

Prvním nastavením hry je Shader Quality. To mění hned několik věcí. Jednak vypíná některé drobné stíny, na srovnávacím obrázku například stín plachet a jednak mění detailnost povrchů (všimněte si, že na high je písek i stěna daleko detailnější). Vliv na výkon je u tohoto nastavení velký, u GeForce GTX 260 192 SP jsem získal nastavením low navíc 10 snímků za sekundu.

Model Quality

Model Quality high (po najetí myší se zobrazí low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Model Quality high (po najetí myší se zobrazí low)

Nastavení model Quality má měnit detailnost postav ve hře, ale v praxi jsem žádné rozdíly nezaznamenal. I takový orel na ramenou je při nízkém i vysokém nastavení pořád stejně detailní. Také vliv na výkon byl nulový.

Texture Detail

Texture Detail ultra (po najetí myší se zobrazí low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Detail ultra (po najetí myší se zobrazí low)

Texture Detail mění kvalitu všech textur ve hře a to dost zásadním způsobem, který bez problémů poznáte i z výšky. Nicméně snížením tohoto nastavení na minimum si u GeForce GTX 260 pomůžete o dobré čtyři snímky za sekundu.

Shadows

Shadow high (po najetí myší se zobrazí low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow high (po najetí myší se zobrazí low)

Nastavení stínů ovlivňuje jejich počet a detailnost ve hře. Úplně nejnižším nastavením vypnete všechny stíny ve hře, čímž se připravíte o obrovský kus celkového vizuálního dojmu ze hry. Na druhou stranu vám vypnutí stínů přidá dobrých osm framů za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama