Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu | Kapitola 7
Seznam kapitol
Počítačová hra Cryostasis: Sleep of Reason vyvolala velké pozdvižení už koncem minulého roku, kdy se objevilo její extrémně náročné technologické demo plné vody a ledu. Zítra v Evropě konečně vychází plná verze, takže je ten správný čas se podívat, pro co všechno budete muset jít do obchodu a jestli vystačíte se stávajícím akcelerátorem nebo bude třeba koupit něco lepšího.
Motion Blur
Motion blur on (po najetí myší se zobrazí off)
Klasický Motion Blur ani v Cryostasis ničím nepřekvapí. Buď je hra při rychlých pohybech, míření a podobně rozmazaná, nebo je obraz vždy a všude ostrý. Vliv na výkon je cca jeden snímek za sekundu.
Water Reflections
Water Reflections on (po najetí myší se zobrazí off)
Nastavení Water Reflections by mělo měnit kvalitu a množství odrazů ve vodě, v praxi jsem si však žádných významnějších rozdílů nevšimnul. Také změnu plynulosti hry jsem nezaznamenal.
Water caustic
Water caustic on (po najetí myší se zobrazí off)
Water caustic mění kvalitu vody. Rozdíly jsou však velmi malé stejně jako vliv na výkon.
Maximální x minimální nastavení
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Ze screenu to kvůli nízkému rozlišení sice není vidět, ale rozdíly mezi nejvyšším a nejnižším nastavením hry jsou velké. Okamžitě si všimnete chybějících stínů a velmi špatných detailů všech objektů. Naopak voda vypadá ± stejně. Nejvíc vás však asi zajímá, jaký to celé mělo vliv na výkon. Na nejvyšší nastavení jsem s GeForce 9800 GTX+ v rozlišení 1920 × 1200 px a AA i AF naměřil 19 fps, při nejnižším nastavení to bylo 34 fps neboli o 15 snímků za sekundu více. To je výkonnostní nárůst o více jak 75 %! Nižší nastavení tedy rozhodně má smysl zkusit, pokud vám hra nejede plynule.