Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu | Kapitola 4
Seznam kapitol
Počítačová hra Cryostasis: Sleep of Reason vyvolala velké pozdvižení už koncem minulého roku, kdy se objevilo její extrémně náročné technologické demo plné vody a ledu. Zítra v Evropě konečně vychází plná verze, takže je ten správný čas se podívat, pro co všechno budete muset jít do obchodu a jestli vystačíte se stávajícím akcelerátorem nebo bude třeba koupit něco lepšího.
Už v nízkém rozlišení 1280 × 1024 px je Cryostasis velmi náročná hra. I na výkonných grafických kartách jako je GeForce GTX 280 hra jede jen přes 30 snímků za sekundu. Přitom grafika hry rozhodně nijak dokonale nevypadá a pokud ji srovnám například s Crysis, tak druhý jmenovaný vypadá jednoznačně lépe. Z tohoto hlediska tedy musím Cryostasis odsoudit. Nevidím totiž důvod, proč by tato hra měla být takto neuvěřitelně náročná a velmi špatná optimalizace se zdá být jediným vysvětlením.
Radeony v rámci svých výkonnostních skupin drží s GeForce krok i přesto, že hra používá fyzikální engine PhysX a u těchto karet jej musí počítat procesor. Jak jsem již uvedl, tak v této hře není PhysX nijak náročný a procesor na něj stačí.
Všimněte si také, že v této hře funguje CrossFire i SLI. Na určení kvality škálování je však 1280 × 1024 příliš nízké rozlišení.
S vyšším rozlišením jdou fps samozřejmě o něco dolů, takže všechny Radeony s výjimkou dvoujádrové X2ky jdou po 30 snímků za sekundu. Podobné je to u GeForce, kde kromě GTX 295 překoná hranici 30 snímků za sekundu ještě GTX 280.
V rozlišení 1920 × 1200 px je už Cryostasis de facto nehratelný na všech testovaných grafických kartách s výjimkou dvoujádrových karet. CrossFire i SLI totiž v Cryostasis škálují velmi dobře.
V nejvyšším rozlišení 2560 × 1600 px se celá situace opakuje, navíc se hra začíná trhat i dvoujádrovém Radeonu HD 4870 X2.