Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu
Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu
autor: Tomáš Šulc , publikováno 26.2.2009
Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu

Počítačová hra Cryostasis: Sleep of Reason vyvolala velké pozdvižení už koncem minulého roku, kdy se objevilo její extrémně náročné technologické demo plné vody a ledu. Zítra v Evropě konečně vychází plná verze, takže je ten správný čas se podívat, pro co všechno budete muset jít do obchodu a jestli vystačíte se stávajícím akcelerátorem nebo bude třeba koupit něco lepšího.


Metodika testování

Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu

Hra na rozdíl od dema nemá vlastní benchmark, takže jsem testoval hraním. K testování jsem zvolil lokaci cca hodinu vzdálenou od začátku hry, kdy vstoupíte do temné místnosti se strojem a mrtvolou (viz obrázek) a zapnete stroj. Stroj rozsvítí v místnosti světla a rozehřeje místnost, takže roztaje všechen led po stěnách, který steče. Vy poté vyjdete z místnosti zpět a ve vedlejší místnosti postojíte s dvěma námořníky u ohně.

Celá testování scéna je cca minutu dlouhá a její průběh jsem snímal v programu Fraps.

Bude "lepší" Americká verze?

Hru jsem testoval na plné originální verzi hry dodané distributorem pro Českou republiku. Jde o verzi hry, která zítra vyjde ve Velké Británii a u nás poté v češtině začátkem března. Dle informací českého PR NVIDIE Igora Staňka však bude ještě druhá verze hry. V Severní Americe totiž Cryostasis vyjde až počátkem dubna ve verzi, kde prý bude daleko větší množství efektů spojených s fyzikou a hra by měla vypadat stejně jako technologické demo z konce minulého roku. Evropští zákazníci se pak mají dočkat patche, který hru updatuje na americkou verzi.

Nastavení hry

Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu

Na obrázku vidíte kompletní nastavení hry na maximum, které v krátkosti okomentuji. Nastavení fyziky neznamená fyzika zapnuto/vypnuto jako v Mirror's Edge, ale hardwarová a softwarová akcelece. Hardwarová znamená využití karet NVIDIA pro PhysX, softwarová pak počítání fyziky procesorem. Fyziku ve hře nelze vypnout! Zkoušel jsem si také udělat několik srovnávacích screenů se hardwarovou i softwarovou fyzikou a v kvalitě není vůbec žádný rozdíl.

Většina majitelů Radeonů se teď nejspíš děsí, že si kvůli tomu hru vůbec nezahrají. Jenže na rozdíl od dema není v plné verzi vody a fyziky celkově tolik, takže silnější procesory (včetně testovaného Core 2 Duo) jsou schopné fyziku spočítat. K podobným závěrům došli například i kolegové z Xbit Labs, i jim jel Cryostasis na Radeonech problémů.

Problematický antialiasing

Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu
Antialiasing off (po najetí myší se zobrazí on)

Hra má komplikované nastavení vyhlazování hran. Pokud AA vynutím přes ovladače, vůbec nefunguje. Hra samotná pak nabízí pouze režim on/off, ale rozdíly jsou z rozdílových screenshotů jen stěží znatelné.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
185 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 88.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.