cryostasis-zhodnoceni-narocnosti-a-vykonu
Hry Článek Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu

Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 2. 2009 06:00 44

Seznam kapitol

1. Neznámý engine a NVIDIA PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava 3. Metodika, nastavení, dvě verze hry 4. Výsledky grafických karet bez AA/AF
5. Výsledky grafických karet s AA/AF 6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Závěr

Počítačová hra Cryostasis: Sleep of Reason vyvolala velké pozdvižení už koncem minulého roku, kdy se objevilo její extrémně náročné technologické demo plné vody a ledu. Zítra v Evropě konečně vychází plná verze, takže je ten správný čas se podívat, pro co všechno budete muset jít do obchodu a jestli vystačíte se stávajícím akcelerátorem nebo bude třeba koupit něco lepšího.

Reklama

Metodika testování

Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra na rozdíl od dema nemá vlastní benchmark, takže jsem testoval hraním. K testování jsem zvolil lokaci cca hodinu vzdálenou od začátku hry, kdy vstoupíte do temné místnosti se strojem a mrtvolou (viz obrázek) a zapnete stroj. Stroj rozsvítí v místnosti světla a rozehřeje místnost, takže roztaje všechen led po stěnách, který steče. Vy poté vyjdete z místnosti zpět a ve vedlejší místnosti postojíte s dvěma námořníky u ohně.

Celá testování scéna je cca minutu dlouhá a její průběh jsem snímal v programu Fraps.

Bude "lepší" Americká verze?

Hru jsem testoval na plné originální verzi hry dodané distributorem pro Českou republiku. Jde o verzi hry, která zítra vyjde ve Velké Británii a u nás poté v češtině začátkem března. Dle informací českého PR NVIDIE Igora Staňka však bude ještě druhá verze hry. V Severní Americe totiž Cryostasis vyjde až počátkem dubna ve verzi, kde prý bude daleko větší množství efektů spojených s fyzikou a hra by měla vypadat stejně jako technologické demo z konce minulého roku. Evropští zákazníci se pak mají dočkat patche, který hru updatuje na americkou verzi.

Nastavení hry

Cryostasis - zhodnocení náročnosti a výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Na obrázku vidíte kompletní nastavení hry na maximum, které v krátkosti okomentuji. Nastavení fyziky neznamená fyzika zapnuto/vypnuto jako v Mirror's Edge, ale hardwarová a softwarová akcelece. Hardwarová znamená využití karet NVIDIA pro PhysX, softwarová pak počítání fyziky procesorem. Fyziku ve hře nelze vypnout! Zkoušel jsem si také udělat několik srovnávacích screenů se hardwarovou i softwarovou fyzikou a v kvalitě není vůbec žádný rozdíl.

Většina majitelů Radeonů se teď nejspíš děsí, že si kvůli tomu hru vůbec nezahrají. Jenže na rozdíl od dema není v plné verzi vody a fyziky celkově tolik, takže silnější procesory (včetně testovaného Core 2 Duo) jsou schopné fyziku spočítat. K podobným závěrům došli například i kolegové z Xbit Labs, i jim jel Cryostasis na Radeonech problémů.

Problematický antialiasing

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Antialiasing off (po najetí myší se zobrazí on)

Hra má komplikované nastavení vyhlazování hran. Pokud AA vynutím přes ovladače, vůbec nefunguje. Hra samotná pak nabízí pouze režim on/off, ale rozdíly jsou z rozdílových screenshotů jen stěží znatelné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama