F.E.A.R. 2 - novinka se starým enginem | Kapitola 7
Seznam kapitol
Konečně jsme se dočkali druhého dílu hororové akční hry F.E.A.R., která by měla oživit žánr fps v nadcházejícím jaru, které obvykle nebývá na herní pecky zrovna bohaté. Je tedy pravděpodobné, že téměř každý milovník žánru fps tuto hru zkusí. V dnešním článku se proto podíváme, jaký počítač budete pro hraní hry potřebovat.
HDR
HDR funguje ve F.E.A.R.u jako v každé jiné hře. Tedy pokud je zapnuto a jdete z tmavého prostředí do světlého, je scéna chvíli přesvětlená a naopak. Vliv na výkon je v řádu několik snímků za sekundu.
Model decals
Model decals udává počet fyzických zranění viditelných na postavách. Výkon se s nižším nastavením nemění.
Motion blur
Motion blur neboli rozmazání při rychlém pohybu. Pokud jej vypnete, bude obraz i při rychlém otáčení ostrý a nebude se rozmazávat. Vliv na výkon nastavení nemá.
Reflection and displays
Po vypnutí reflections and displays se teoreticky přestanou lesklé předměty odrážet světlo a chovat se jako zrcadla. Nižší nastavení framerate nemění, rozdíly jsem ve hře nenašel.
Ambient Occlusion
Ambient occlusion je posledním nastavením. Ovlivňuje způsob nasvícení některých objektů, které jsou při vypnutém ambient occlusion všude stejně osvícené. Vidět však nastavení příliš není, vliv na výkon je také minimální.
Maximální x minimální nastavení
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí scéna s nejnižším nastavením)
Ačkoliv vliv jednotlivých nastavení není většinou velký, když se vše dá dohromady, je vliv mezi nejvyšším a nejnižším nastavením hry okamžitě patrný, hlavně v absenci mnoha objektů a mizernému rozlišení těch zbylých. Framerate však velkému rozdílu ve vzhledu spíše neodpovídá, vypnutím všeho dostanete zhruba 25-30 % snímků za sekundu navíc, což zas tak mnoho není.