f-e-a-r-2-novinka-se-starym-enginem
Hry Článek F.E.A.R. 2 - novinka se starým enginem

F.E.A.R. 2 - novinka se starým enginem | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 2. 2009 06:00 60

Seznam kapitol

1. Konverze z konzole se tentokrát nekoná 2. Nároky hry, testovací sestava 3. Metodika, výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet s AA/AF
5. Vliv nastavení na hru I 6. Vliv nastavení na hru II 7. Vliv nastavení na hru III 8. Závěr

Konečně jsme se dočkali druhého dílu hororové akční hry F.E.A.R., která by měla oživit žánr fps v nadcházejícím jaru, které obvykle nebývá na herní pecky zrovna bohaté. Je tedy pravděpodobné, že téměř každý milovník žánru fps tuto hru zkusí. V dnešním článku se proto podíváme, jaký počítač budete pro hraní hry potřebovat.

Reklama
F.E.A.R. 2 - novinka se starým enginem
i Zdroj: PCTuning.cz

F.E.A.R. 2 budete pravděpodobně hrát na nejvyšší detaily. Hra má však opravdu velké množství nastavení, takže by byla škoda si jednotlivá neprohlédnout a nepodívat se na jejich vliv na výkon. Tuto část testů jsem prováděl na počítači s procesorem Core 2 Quad Q6600 na 3,2 GHz, 8 GB DDR2 RAM a grafické kartě GeForce GTX 260 192 SP. Abych alespoň trochu omezil vliv procesoru, tak rozlišení bylo 1920 × 1200 px a zapnut byl 4× AA a 16× AF.

Effects Detail

efekty maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)
i Zdroj: PCTuning.cz
efekty maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)

Nastavení efektů mění jen naprosté detaily jako je zvýraznění živých i mrtvých nepřátel a podobně. Vliv na framerate hry je proto téměř nulový, zaznamenal jsem rozdíl jeden snímek za sekundu.

Particle Bouncing

Particle Bouncing maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)
i Zdroj: PCTuning.cz
Particle Bouncing maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)

Částicové efekty mají vliv na kvalitu kouře, ohně, výstřelů, prachu a podobných věcí. Vliv na vzhled hry je vidět například při střelbě, naopak rozdíly v ohni či kouři jsou spíše kosmetického charakteru. Rozdíl v rychlosti hry byl opět jen v řádu jednoho až dvou snímků za sekundu.

Shell casings

Shell casings on (po najetí myší se zobrazí off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shell casings on (po najetí myší se zobrazí off)

Shell casing udává, jestli na zemi zůstávají prázdné nábojnice či nikoliv. Vliv na plynulost hry jsem nezaznamenal.

World Detail

World detail maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)
i Zdroj: PCTuning.cz
World detail maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)

Vliv world detail je patrný hned na první pohled. Nižší nastavení totiž ze hry odebírá menší objekty jako jsou květináče, lustry či obrazy, takže prostředí přichází o velkou část objektů. Vliv na výkon není velký, ale je měřitelný, cca čtyři snímky za sekundu.

Corpse detail

Corpse detail maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)
i Zdroj: PCTuning.cz
Corpse detail maximum (po najetí myší se zobrazí minimální nastavení)

Nastavení Corpse detail udává kolik mrtvých těl zůstává na scéně a jak rychle mizí. Nižší nastavení znamená pochopitelně méně, na nejnižší nastavení mizí mrtvoly okamžitě. Vliv na výkon opět řádově jeden snímek za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama