F.E.A.R. 2 - novinka se starým enginem | Kapitola 5
Seznam kapitol
Konečně jsme se dočkali druhého dílu hororové akční hry F.E.A.R., která by měla oživit žánr fps v nadcházejícím jaru, které obvykle nebývá na herní pecky zrovna bohaté. Je tedy pravděpodobné, že téměř každý milovník žánru fps tuto hru zkusí. V dnešním článku se proto podíváme, jaký počítač budete pro hraní hry potřebovat.
F.E.A.R. 2 budete pravděpodobně hrát na nejvyšší detaily. Hra má však opravdu velké množství nastavení, takže by byla škoda si jednotlivá neprohlédnout a nepodívat se na jejich vliv na výkon. Tuto část testů jsem prováděl na počítači s procesorem Core 2 Quad Q6600 na 3,2 GHz, 8 GB DDR2 RAM a grafické kartě GeForce GTX 260 192 SP. Abych alespoň trochu omezil vliv procesoru, tak rozlišení bylo 1920 × 1200 px a zapnut byl 4× AA a 16× AF.
Effects Detail
Nastavení efektů mění jen naprosté detaily jako je zvýraznění živých i mrtvých nepřátel a podobně. Vliv na framerate hry je proto téměř nulový, zaznamenal jsem rozdíl jeden snímek za sekundu.
Particle Bouncing
Částicové efekty mají vliv na kvalitu kouře, ohně, výstřelů, prachu a podobných věcí. Vliv na vzhled hry je vidět například při střelbě, naopak rozdíly v ohni či kouři jsou spíše kosmetického charakteru. Rozdíl v rychlosti hry byl opět jen v řádu jednoho až dvou snímků za sekundu.
Shell casings
Shell casing udává, jestli na zemi zůstávají prázdné nábojnice či nikoliv. Vliv na plynulost hry jsem nezaznamenal.
World Detail
Vliv world detail je patrný hned na první pohled. Nižší nastavení totiž ze hry odebírá menší objekty jako jsou květináče, lustry či obrazy, takže prostředí přichází o velkou část objektů. Vliv na výkon není velký, ale je měřitelný, cca čtyři snímky za sekundu.
Corpse detail
Nastavení Corpse detail udává kolik mrtvých těl zůstává na scéně a jak rychle mizí. Nižší nastavení znamená pochopitelně méně, na nejnižší nastavení mizí mrtvoly okamžitě. Vliv na výkon opět řádově jeden snímek za sekundu.