Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
autor: Tomáš Šulc , publikováno 19.1.2009
Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Hlavní příval nových počítačových her byl pochopitelně těsně před Vánocemi, kdy vycházely největší pecky. V té době měl vyjít i Mirror's Edge pro PC, který však musel být odložen z důvodu implantace PhysX do hry. Jak to celé dopadlo, jak funguje PhysX a jakou grafickou kartu si pro hru musíte pořídit se dozvíte v našem článku.


Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror\'s Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi



Tagy: Mirror's Edge  PhysX. Nvidia  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.1.2009 06:44:24   81.19.4.xxx 475
zajímavé informace o nové hře, jak píše autor, těžko dělat nějaké závěry o vizi budoucnosti z jednoho titulu, nicméně poslední věta os souboji který NVidia vyhrála mi přijde jako vynucený něčím. Nevšiml jsem si, že by zde Nvidia vůbec s někým bojovala. Naopak, akorát vytvořila a dotáhla do funkčního konce poslední možnost, která ji ještě může zachránit jako výrobce HW. nakonec to budou výrobci grafických karet, které možná udrží PC Gaming při životě, nakonec nic jiného jim ani nezbývá. Doufám, že se to i povede, protože Hulánovo nadšení pro X-BOX já tedy skutečně nezdílím.
19.1.2009 09:25:03   83.240.99.xxx 62
Pokud PhysX prokáže své kvality, tak ho samozřejmě příští generace konzolí bude podporovat.
19.1.2009 10:10:02   194.213.42.xxx 72
Já doufám, že dokáže. Rovněž nemám zájem být nucen přesídlit na konzole. A taky doufám, že to časem rozjedou i na ATi(mám nVidii - ale myslím si, že je důležité aby to chodilo na obou, protože při rozložení trhu přibližně 1:1 mezi nVidia a ATi, jedině tak bude zaručeno, že ten PhysX budou používat opravdu všichni - tedy všichni co nepoužijí něco jiného. Vývoj je drahý a přidávat tam nějaké bonusy "jen" pro polovinu hráčů...)
19.1.2009 15:46:16   81.30.255.xxx 618
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.1.2009 16:13:42   83.240.99.xxx 72
Tak SLI i duální grafiky jsou mnohem starší než 5 let, takže před 5 lety to rozhodně jako blábol nevypadalo.
A 8 jader v low-endu a 2GB na grafické kartě?
To je ještě pohled do blízké budoucnosti.
Zkus uvažovat o stovkách a tisících jader procesorů a o terabytech paměti.
19.1.2009 20:56:29   217.11.246.xxx 73
Clovece tys musel byt zhulenej. V jedne vete napises, ze kdybys furt cekal tak si nikdy nic nekoupis a v nasledujici napises, ze cekas na ddr7. A to, ze ocekavas,ze ti dnesni high-end vydrzi 10 let, to uz ani neni k smichu.
19.1.2009 06:48:12   88.100.204.xxx 162
Nestačilo by, pokud je na desce místo i přikoupit k výkonnýmu radeonu nějakou pomalejší kartu od nvidie (8600/8800 např.)? Možná by nebyl na škodu i nějakej test s touhle tematikou (Radeon + karta na fyziku), protože pochybuju ze si lidi co si koupili vykonný radeony budou k tomu ještě kupovat GTX 280, aby si zahráli hru s hezčíma efektama :p
19.1.2009 08:44:43   160.218.215.xxx 71
Moznost vyuzit ATI(pro 3D) a nVidia(pro PhysX) je v tuto chvili mozne pouze v XP32 a W7B1. Visty nepripousti na rozdil od XP(XPDM) soucasne fungovani ruznych WDDM ovladacu. U W7 take neni zrejme, zda tato schopnost prezije do finalni verze (u Vista Beta to pry bylo kdysi mozne take).
Poznatky na toto tema napr. http://www.extrahardware.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=2490
Byl jsem rozhodnut ME ignorovat, ale kdyz se tematu ATI&nV v ME nikdo nechopil tak ji do testu zahrnu.
20.1.2009 14:31:20   81.90.250.xxx 61
Tak jsem vyzkousel chovani Mirrors Edge jak v XP32 tak Windows 7 Beta 1 x64 a ani v jednom z techto OS nebylo ME schopno profitovat z pritomnosti 2.GK Geforce na akceleraci PhysX. Ostatni aplikace jako napr. Warmonger, Cryostasis, FluidMark toho schopny byly.

Vysvetleni je moznych nekolik. Napr. snaha o zapojeni do Physx prave primarni GK. Jiny rezim prace PhysX (vnitrni datova komunikace PhysX x 3Dscena GPU/Vram). Tezko rici.

Zatimco napr. u Cryostasis TechDemo jsou dostupne testy, kde profit z druhe GK vyhrazene na PhysX je zrejmy, pro ME jsem nic takoveho neobjevil.
20.1.2009 14:32:50   81.90.250.xxx 51
Doplneni k predchozimu postu. Jednalo se o test kombinace ATI HD4870(3D) & nVidia 9800GTX+(PhysX).
20.1.2009 19:13:41   88.100.204.xxx 62
hezký, díky za test, asi se zatím moc nevyplatí kupovat GK od nv jenom pro PhysX
19.1.2009 06:52:02   78.99.135.xxx 44
on/off to je jedno, hlavne ze si to uz konecne zahram
19.1.2009 06:57:32   93.91.50.xxx 82
Ruka... na svoji dobu promáknutá fyzika... vysoká hardwarová náročnost... TRESPASSER! kdo si tu hru ještě pamatuje?
19.1.2009 07:08:59   82.198.201.xxx 42
Hehe, to je ta stara vypalovacka s dinosaury.. sveho casu o ni bylo napsano,ze je to hra pouze pro fajnsmakery, jeji HW narocnost byla brutalni.. hezky nam to speje kupredu,dnes by dinosauri litali jak gagarin do vesmiru..
19.1.2009 07:05:06   82.198.201.xxx 95
Odlozeni ME kvuli implementaci Physix byl vskutku pochopitelny krok a abych se priznal, ve vysledku mi prijde velmi zajimavy.. Skoda ze ME je prvnim titulem,myslim ze napriklad v GTA 4 by se podpora GPU akcelerace fyziky take velmi hodila, uz proto ze GTA 4 je tak narocne na CPU, ze skalovani SLI na dvoujadre by chtela mit CPU snad na 4GHz.. zde by bylo vyuziti sekundarni grafiky velmi pozitivni.. Jinak me neprekvapuji vysledky ATI karet.. Nvidia hraje na nejvetsi slabost rudych,a to je neflexibilita ohledne ovladacu (i kdyz v posledni dobe se rudi snazi).. Jestli EA a dalsi vydavatele zacinaji masove implementovat do novych her Physix od NV, meli by rudi hodne zapracovat, jinak by mohli ztratit velmi citelnou cast trhu.. Nvidia hraje tvrde..
19.1.2009 07:07:44   82.150.166.xxx 76
No jo lidičky, časy se mění.. teďka už nám nebude stačit jedna grafika na všechny hry, ale budeme si muset kupovat od každýho výrobce jednu a podle toho jakou hru budeme chtít hrát osadíme buď GeForce nebo ATi
19.1.2009 07:10:04   82.198.201.xxx 51
Holt zalezi na tom, ktery vyrobce posle sve inzenyri na pomoc pri vyvoji hry..
19.1.2009 07:26:24   88.100.70.xxx 52
ono jde provozovat havok a physx zároveň na jednom GPU? Tak to jsem mnohem klidnější
19.1.2009 07:39:31   217.77.161.xxx 109
Havok v minulosti a budoucnosti pocital pouze a jen CPU, nikoliv GPU. Tak to bude jetse dlouho, Intel pocita s Havokem pocitanym jinak nez CPU az na Larrabee ... na kartach ATi/NV se podle vseho nedockame NIKDY! Prestante uz tu hloupost o pocitani Havoku ATinama sirit, a neverte co se vsuDDe napise ...
19.1.2009 07:58:58   147.230.150.xxx 42
Nikdy neříkej nikdy
Myslím že ani u Intelu nikdo nemůže s jistotou říct že Havok nebude podporovat počítání fyziky přes Ati a Nvidia grafiky, všechno záleží na to jakou část trhu si uzme Physx, v tuhle chvíli je Havok dost rozšířený, ale pokud se to změní tak nemyslím že by pro Intel byl problém portovat ho na OpenCL v dx11. Druhá možnost že je mu to jedno a Havok klidně zazdí, vývojáři her budou těžko podporovat výpočet fyziky pře Larrabee dokud nebude dost rozšířená.
19.1.2009 22:32:39   217.31.50.xxx 41
to si nemyslím, Intel Havok nepust ...spíš to bude tak, že půjde akcelerovat jak na Atinách tak na Geforce ..jinak by vývojáři neměli moc zájem o licence, pokud se herní fyzika prosadí a hráči ji budou vyžadovat ..
19.1.2009 08:36:18   160.218.215.xxx 42
Existoval snad projekt Havok FX http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Previews/havokfx-nvidia/ , ktery mel za cil vypocty fyziky na GPU, ale byl ukoncen. Jestli to bylo strategickym rozhodnutim Intelu, ktery ma hlavni zajem na vytizeni (prodeji) CPU je otazkou.
19.1.2009 11:24:50   217.195.161.xxx 41
Problem Havoku je aktualne v tom, ze stoji neuveritelne penize za licenci. Pokud jsou moje informace spravne, tak se jedna radove o castky ve statisicich dolaru (mluvi se o pul milionu dolaru?). To je sice za licenci na vsechny platformy (PC, konzole), ale i tak. Proti tomu stoji aktualne PhysX, ktery ma pro PC tituly licenci zdarma a plati se pouze za konzole (tam ale taky neni zrovna nejlevnejsi, ovsem Nvidia v ramci konkurencniho boje urcite dava slevy). To motivuje specialne mensi studia, ktera vyviji hry prevazne na PC, aby ho vyuzivaly. A pro vetsi spolecnosti pak ma Nvidia zase sve programy a jine paky, jak je presvedcit o vyhodach jejich reseni.
Podle informaci od vyvojaru neni sice PhysX tak dokonale prizpusobeny jejich potrebam, ale narozdil od Havoku toho zas dokaze diky HW akceleraci mnohem vice a navic Nvidia tvrde pracuje na jeho vyladeni. A jak uz jsem psal = je pro PC zadarmo a to je casto hlavni argument
19.1.2009 12:13:07   83.240.22.xxx 52
presne takto mimochodem fungoval PhysX i v podani puvodni Ageie (tedy engine zdarma, podpora zdarma). Byl tam vsak problem, ze PhysX kartu za 5k nemel skoro nikdo, GeForce ma v PC 60 % hracu.
19.1.2009 14:19:22   165.72.200.xxx 82
DD nikdy nepsal, ze Ati ma Havok GPU klienta, v tomhle se ho musim zastat. Na druhou stranu, jeho hlasity odpor k PhysX v posledni dobe nejak utichl, asi sam vidi, ze PhysX budoucnost ma. Nvidia UMI genialne tlacit sve produkty a cele jejich portfolio - Geforce+ velmi diskutovanou PhysX pocinaje a QuadroFX konce.

Nevim co Ti DD udelal, pokud vim a sleduju jeho web, tak se do Tebe nenavazi. Nechte tech sporu, inkvizitori ;)
19.1.2009 08:00:52   212.80.83.xxx 62
Když už zmiňujete"Cryostatis" - na to kolik toho vykresluje je velmi náročný.Zatěžuje jen jedno procesorový jádro.Stačí se utkat s jediným nepřítelem a fps padá do sklepa.Úroveň fyziky - no pohnout se dá jen s pár drobnostma jako sudy,plechovky,ocelový lahve.Nehnete ani s dvířkama otevřený plechový skříňky nebo židlí.Rozbít se nedá nic,teda zatím jsem na nic takovýho nenarazil(ani dřevěná bedna).I "Penumbra" je ve fyzice lepší.
19.1.2009 08:12:35   82.198.201.xxx 41
Vase poznatky pouze adrazeji fakt, ze tento titul je prvni,ktery oficialne PX vyuziva a treba zduraznit,ze podpora je pouze jakysi nadstandart,ktery se standartem teprve nejspis stane, proto nejspis nemoznost rozbijet predmety a porazet zidle.. zas tak citelny zasah do hry by v konecne fazy vyvoje,v jakem se hra nachazela kdyz doslo k implementaci, byl prilis nakladny nejen casove.. Mozna kdyby slo o PC-only titul.. coz bohuzel zacina byt vzacne..
19.1.2009 08:50:17   90.177.17.xxx 52
1. kapitola: "NVIDIA má s PhysX samozřejmě plány daleko větší a dočkáme se prý už v únoru, kdy má vyjít další PhysX titul, tentokrát však už s plně zabudovanou podporou PhysX."

7. kapitola: "Tento měsíc máme Mirror's Edge, v únoru to bude Cryostasis..."

A podle tohoto příspěvku to zas tak pompézně nevypadá.

Nezbývá než doufat že v březnu... MAFIE2...? Mám Radeon, takže mě PhysX nemusí zajímat, ale jestli bude nVidie Mafii kvůli mizernýmu PhysX zdržovat, tk ať si mě nepřeje.
19.1.2009 09:46:42   160.218.215.xxx 61
Ja mel za to, ze Mafia II je ohlasena na podzim 2009?
19.1.2009 10:17:45   194.213.42.xxx 41
Ano :-)
19.1.2009 17:14:32   90.177.17.xxx 41
Zase vycházím ze článku, ve kterém se píše, že v březnu vyjde hra, na kterou jistě všichni netrpělivě čekají... Já sice nejsem všichni, ale na nic jinýho v herním světě netrpělivě nečekám :-)
Nic to však nemění na tom, že jestli nVidie kvůli impementaci mizernýho PhysX (rozumněj když bude implementován jen minimálně) vydání Mafie2 zpozdí, se zlou se potáže :-)
26.1.2009 02:50:53   88.102.239.xxx 51
ja nechapu kde se posledni hobou vynoruji takovy ty kecy jako ze vychazeji prvni tituly s PhysX a jako ze physX teprve zacina a blah, blah, blah..

Probuh, vzdyt ty "prvni vlastovky" uz litaji od roku 2006 (Ageia PPU).. na to nejak zapominate ne? uz davno tu byli takovy hry s touhle akcelerovanou (PPU) podporou:

CellFactor, Warmonger, GRAW2, Bet On Soldier serie, City of Villains, Unreal Tournament 3, Auto Assault (MMO)...

Nehlede nato ze nektere z tech her ktere vysli pred nekolika lety zvladaly do urcite miry to same co PhysX on nV dneska. A neni to tak dlouho (cca nekolik mesicu) kdy nV predvadela slabi odvar toho co dema od Ageii, a mam pocit ze to jeste nedokazala vyzname prekonat ani dneska.

Ja osobne jsem docela nerad a asi hry s PhysX nebudu kupovat take, respektive budu kupovat jen Extra tituly, protoze mam graficke karty AMD/ATi samozdrejme, melo to zustat v rukou Ageii, to ppu po par mesiich pak vyslo temer nastejno jako lepsi lowend grafika (to ze to bylo drahy v cr zato nemuzou) jedine co to ztrhavalo kzemi byla draha licence pro vyvojare (v te dobe). Ted se akorat vytvari 2 tabory...
19.1.2009 08:37:56   83.240.116.xxx 52
Kdyz uz se tu diskutuje o PhysX..
Take se vam tak strasne nelibi ve PhysX voda ( nemyslim v ME, ale obecne ). Me se totiz strasne moc nelibi ..
19.1.2009 10:17:10   194.213.42.xxx 52
Nejlepší voda byla v Bioshocku - tedy nevypadala příliš reálně, ale skvěle rozhodně :-) Aby taky ne, když na ni měli vyčleněný celý jeden tým zvlášť...
19.1.2009 08:49:21   217.75.209.xxx 51
Ahoj. Moc pěkný článek. Sám jsem majitelem HD4870 a 4jádra a musel jsem vypnout fyziku. I tak je hra moc pěkná a jede na plné pecky. Zde, z přiložených screenů, mi dokonce přišlo hezčí mít zmenšené částicové effekty. To extremní HDR mi moc nesedí. PS pro autora. V článku je pár překlepů, mrkněte se na to. To se občas stane každému, ale měla by fungovat korektura někoho jiného, což se zde asi nestalo.
19.1.2009 09:00:13   217.112.175.xxx 61
A o šem že to vlastně je ta hra ? Sem to nějak z těch screenů nepochopil. A je někde demo na zkoušku ? Jestli to bude nějaká ****tina tak to může podporovat co chce a nikdo to hrát nebude...
19.1.2009 15:02:25   90.178.125.xxx 64
V Mirror's Edge se máš dostat z bodu A do B, narozdíl od tuctovejch her využíváš rychlost a opičí obratnost běžce, je to nové a zábavné. Dost jsem se divil když se EA začala zabývat nestředovými hrami, a dává prostor i novým konceptům(Dead Space), asi jí konečně došlo že hry pro všechny stojí za h**** (o další převařenej NfS:Undercover nestojím). Oficiální demo pro PC bohužel není. Jinak se konečně začal masově používat vynikající PhysX od Agei(špičková dokumentace a cena KITu), je to hlavní důvod proč po letech opouštím ATI a migruju na nVidii.
19.1.2009 09:18:45   213.220.198.xxx 152
Tak jak tak koukam posledni dobou, grafika her se pravdepodobne kvuli pomalym konzolim posouva vesmes smerem-vsechno se musi blyskat, az z toho boli oci, vsude musi byt blur efekt, a rozliseni textur absolutne zadny. Nejde jen o ME, to vidim jen na screenshotech, z her co sem naposled hral typicky vsechny NFS, z nichz undercover mi prijde snad nejhorsi (graficky, hratelnosti me naopak po 2 poslednich nfs bavi). Fakt netusim kam to speje, a doufam ze vyvojari typu crytek budou nadale delat hry, ktery vypadaj tak jak ma gamesa na PC vypadat. O tom, kdy treba menu hry se prakticky neda ovladat mysi a vsude sou debilni posuvniky aby to debilni gamepad zvladnul a nikdo nemel chvili na to aby pridal podporu mysi, ani nemluvim...a jestli takhle zku* i mafii, tak...tak...nic nezmuzu : )
19.1.2009 09:19:13   91.127.39.xxx 86
Asi som zostárol, ale z hier čo som si v poslednom čase kúpil ma bavil len left 4 dead a dead space. A táto kravinka mi pripadá len ako propaganda physx na nvidia kartách. Čiže naimplementujeme do hry physx a majitelia nvidie si ju pobežia kúpiť, aby sa mohli pokochať nad lietajúcimi novinami a pár blbinkami. Aby konečne využili ten mega nápis na krabici physx. Efekty v hre dobrú hru zo zlej nespravia.
19.1.2009 09:28:00   87.244.211.xxx 61
Asi som sam, ale vobec sa mi nepaci kam sa dnesne hry uberaju. Velky doraz sa totizto kladie na gafiku a fyziku, nad ktorou potom doma pubesti (aj niektore starsie individua) onanuju, ale z hier sa uplne vytraca zabava, teda zmysel "hrat sa".
Radsej, keby sa trend menil k inym sposobom ovladania hier a multi-player zabave (viac ludi za jednym PC, nie sietovy multiplayer), vid uspech Wii, ktore jednoznacne predcila XBox360 aj PS3 a to ma daleko najhorsiu grafiku.
19.1.2009 09:40:34   82.198.201.xxx 41
Souhlas, hry se ubiraji podivnym smerem a tihnou spise k realnejsi grafice a promakanejsimu fyzikalnimu modelu.. na druhou stranu je tezke neustale vymyslet originalni a napadite zabavne hry,vse uz tady v nejake podobe alespon jednou bylo a klony techto her zpravidla sve vzory neprekonavaji.. Napriklad nove GTA je svoji propracovanosti fyziky naprosto unikatni.. a ze neni tak vtipne a "zabavne" jako driv? Myslim ze prvni rozsireni doda potrebne intrumenty.. ;D
19.1.2009 10:21:01   194.213.42.xxx 52
No ale mě se zase třeba líbí, když je hra nějak originálně(resp. nově) graficky stvárněna, myslím nějaký styl, do kterého je to udělané. Prostě to co je typické pro každý screenshot. A to neznamená, že má grafika detailní, ale že má být zajímavá. A třeba tady to tak je.
19.1.2009 09:54:57   88.146.82.xxx 147
posledni leta se mi zda (doufam ze ne jen mne a do budoucna to bude jeste horsi),ze jedine nVidia zabiji hrani her na PC. Je to videt na nepodpore DX10.1 schvalnemu pomlouvani tohoto API, ze nic neprinasi a tudiz ho ani nikdo nedava do her(pripadnemu domlouvani hernim vyvojarum aby to nepodporavali) a ted skoro to same s PhysX. Podle mne by na hry mel byt standart a ne ze kazdy vyrobce bude mit neco EXTRA. Takhle si za chvilku budem muset opravdu kupovat 2 GK - nV + ATi, me jako hrace her se to opravdu nelibi, trosku lepsi pristup k tomuhle ma (aspon podle mne) ATi, ktera se snazi jit cestou otevrenych standartu
19.1.2009 10:35:55   212.80.83.xxx 53
Fyziks se nemůže stát standardem dokud nebude podporován většinou nebo všemi výrobci HW.nV dělá vše pro to aby se tak nikdy nestalo.
19.1.2009 10:53:05   88.146.82.xxx 73
prave proto sem psal svuj prispevek, ze nV zabiji hrani her na PC, proc by ATi melo platit licenci nVidii za neco co by melo byt apsolutne normalni a pro spravnej rozvoj her otevreny format, posledni dobou vse kolem grafik a her se mi zda na hlavu postaveny. Stejne jako skoncilo 3Dfx se svim Glide, preju nV at jim nevijde pokus s PhysX. Proc to, kdyz je tu super fungujici hawok a to na kazdej masine
19.1.2009 10:49:18   82.198.201.xxx 52
Nvidia rozhodne nezabiji hrani her na PC.. Spise se dost brutalne snazi zabit rude borce z CAN, kteri nam krome levnejsiho a velmi vykoneho HW zajistuji predevsim nizsi ceny od zeleneho giganta a tudiz ne primo hrani na PC,ale hrani na Radeonech.. Uz to,ze zeleni se neboji zaplatit za to, aby vyrobci PC her vytvareli hry primarne pro jejich HW.. Do Cryteku byli v dobach optimalizace vysilani borci zamestnatni NV,aby dohledli na "zelenou optimalizaci". Vsak se neni cemu divit,jde o milionove castky a boj je to velmi tvrdy.. Snad aby nebyli zeleni ve "spinavejsim" zpusobu boje sami, rad bych pripomel nemaly skandalek ohledne 3D MARKU05,kde tehdejsi RADEON 9700PRO diky udajne domluve mezi ATI a Futuremarkem naprosto zadupal konkurencni zeleny tabor do zeme.. Vsak zeleni se udajne nebali v nedavne dobe osidit drivery o detailni vykresleni vodni hladiny v Crysis,cimz si zarucili narust o nejake to FPS a pro ne bohuzel i nemaly clanek od bystreho hrace,ktery si podvodneho navyseni vsiml a dokazal ho prokazat.. Boj techto titanu by mel byt nejakym institutem korigovan, napriklad zakoupeni Ageii nvidií se nyni projevuje jako dalsi vyhoda pro tabor zelenych co se novych her tyce.. A neni to prilis fer,Ati na Ageiu proste nemela, vsak presla pod AMD ktere mozna ma nyni sponzoring od pekelnych arabasu, vsak i tihle velbloudi chteji sve penize dostat z5..
19.1.2009 11:08:57   88.146.82.xxx 61
jo naprosto s tebou souhlasim, jde jen o to jak si to kdo prebere. Zabijeni her na PC je pro mne skoro stejny jako zabijeni hrani na radeonech(nebejt radeonu a ATi tak si neprejte vedet kdy by byla technika a ceny GK). souhlasim s tebou az na to ze radeon 9700pro opravdu zadupal Nv tenkrat do zeme, byla to opravdu uspesna a super graficka karta(mel jsem tenkrat 3D prophet 9800XT tak vim o cem mluvim). to ber jako srandu, kde jsou ty casy kdyz kazda hra fungovala na kazdym HW
19.1.2009 11:12:55   83.240.22.xxx 51
pokud preskocim cast napsanych blabolu, tak k tomu mohu dodat jen to, ze NVIDIA podporu PhysX na Radeonech nabizela AMD, ale ti to odmitli.
19.1.2009 11:21:46   88.146.82.xxx 62
ano, vim o tom, ja bejt na fleku ATi tak to taky neprijmu, proc nekumu za neco platit, kdyz muzu mit to same a zadarmo a hlavne pro vsechny vyvojare a nemusim nikoho podplacet aby vyrabeli hry jen pro moje GPU
19.1.2009 11:38:17   88.146.82.xxx 41
vyhraje to, co zacne podporovat intel a MS, urcite to nebude PhysX, kdyz intel koupil Havok, tak snim urcite ma nejake plany
19.1.2009 11:40:03   217.195.161.xxx 41
No zadarmo je aktualne pro vyvojare (PC platforma) prave PhysX, za jina reseni musi tvrde platit.
Kazdopadne je pravda, ze stavajici situace je ponekud neunosna - dlouhodobe nemuzeme mit HW podporu fyziky jen pro jednoho vyrobce grafik. Jenze DX11 nic neresi - to nabidne pouze programovatelnost vypoctu pres GPU na nizsi urovni. Pro vyvojare je potreba prave takove nadstavby jako je PhysX nebo Havok, aby to nemuseli vyvijet cele sami. Jenze Intel s Havokem nic oficialne nedela, predpokladejme ze pracuje na zapojeni larabee do vypoctu, ale buh vi jak to bude...
19.1.2009 11:50:46   88.146.82.xxx 51
nabizi se otazka, co se vyvojarum vice vyplati, bud hra s havokem ktera pobezi na veskerym HW nebo hra s PhysX kterou budou fandove ATi(neni jich malo)castecne ignorovat, ja treba ME hrat urcite nebudu a ani nechci, kdyz mi nepobezi na mim HW tak jak by za pritomnosti havoku behala, proste ja a spusta jinejch lidi kteri maj HW na ATi grafikach, PhysX hry budou ignorovat, nehodlam skakat jak nV piska
19.1.2009 12:05:23   217.195.161.xxx 41
fonda_cz: pozor, klasickou fyziku jako ma Havok nabizi samozrejme PhysX taky a neni k tomu potreba zadny HW akcelerator. To teprve ony pridavne "eye candy" efekty jsou tak narocne, ze pres procesor delat moc dobre nejdou. PhysX proste nabizi vedle standardniho fyzikalniho modelu jeste specialni efekty navic a je jen na vyvojarich, zda se rozhodnou je do hry implmentovat nebo dokonce na nich hru zalozit...
19.1.2009 12:11:08   83.240.22.xxx 61
Pokud NVIDIA PhysX smysluplne protlaci do klicovych AAA her jako je prave Mafia 2 a bude to mit smysl, pak se bude PhysX ignorovat jen velmi spatne (ano, je to same pokud, jiste neni dnes nic).
Co se tyce Havoku, tak ten byl odvzdy delan na CPU, GPU verze by znamenala de facto naprogramovani znova. Nerikam, ze PhysX musi byt jedina a idealni cesta, nicmene fyzika jakou ma Havok se temer nemeni uz od dob Half Life 2 a ME je jasna ukazka toho, co je mozne.

Co se tyce PhysX pro Radeony, tak pokud je mi znamo, tak cele rozhrani bylo opravdu AMD nabizeno zdarma, ale ti to odmitli. Tedy na strane NVIDIE tento problem nehledejte.
19.1.2009 13:13:03   194.213.42.xxx 41
No jo, on ten CPU na Havok stačí, protože, to je taková "funkční" fyzika, takže hlavně jak se chovají předměty při kolizích všeho druhu, což je pro hru významné, že je na tom založena hratelnost. PhysX, je hlavně o grafických efektech stejně. Bez nich by hra nevypadala tak dobře, ale fungovala by stejně. Samozřejmě že PhysX umí i to co Havok, ale ta náročnost je právě v tom, že navíc se provádí ty vychytávky, což CPU nikdy pořádně nezvládne...

Možná že, ten důvod proč to AMD neportuje je to, že chtějí prodávat i procesory :-) Teda asi určitě.
19.1.2009 11:56:32   94.112.45.xxx 43
Nepsalo se náhodou že jim to NV nabídla i bezplatně, pokud implementují i CUDA na Radeony?

To skoro vypadá, že je to spíš NV kdo ses naží o standardizaci pro všechny a ne AMD.
19.1.2009 11:20:25   81.201.48.xxx 41
No, pokud se PhysX opravdu tak rozjede, ma Ati dost velky problém. Pokud by licencovala tuto technologii, přiznala by porážku a navíc na to teď asi ani nebude mít dostatek peněz.

Každopádně to mohou vyřešit velice šalamounsky a byla by tím byta jen nVidia(a možná by jí to i donutilo nechat Ati tuto technologii implementovat za symobolickou cenu) - a sice, že Ati tajně podpoří nějákého šikovného a nezavyslého programátora, který CUDA implenetuje do alternativních ovladačů pro Ati. Jak už se tvrdilo před půl rokem, možné to je.
19.1.2009 11:42:54   217.195.161.xxx 41
No neni duvod implementovat kompletni CUDA, kdyz ATI oznamila podporu OpenCL. Ten nabizi velice podobne funkce jako CUDA (aby taky ne, na jeho vyvoji se podilela Nvidia). A portovat pro OpenCL PhysX uz nebude takovy problem - takze by se mohl objevit nejaky neoficialni wrapper jako tomu bylo driv s Glide. Ale to uz opravdu teoretizujeme na tenkem lede
19.1.2009 11:59:10   82.142.87.xxx 64
Dnesni generace sw vs. hw je pro me hodne zaludnou veci. Zkousel jsem hru Mirrors Edge na pomerne slusné konfiguraci.. tj C2Q6600@3,5GHz + 8GB ram + gtx295 to vse na n780 a hra ma stejne pri maximalnich detailech a zapnute fyzice na 2560x1600 k naproste plynulosti hodne daleko, nedejboze se zapnutym vyhlazovanim.
19.1.2009 12:03:40   77.92.197.xxx 41
Spíš bych řek,že pokud se PhysX rozšíří mezi vývojáři. A ATI si koupí licenci,protože by si asi jinak u škodila . Jediný komu vyhlásí válku NVIDIA bude Havok ! V současné chvíli by Havok nemohl konkurovat PhysX po stránce výpočtu efektů.. Moudré by bylo,kdyby se prosadil jen jeden a stal se standartem... A je jedno který to bude,oba jsou dobré a lepší než žádný...
19.1.2009 12:08:58   217.195.161.xxx 51
No klidne mohou byt na trhu oba dva, nebo treba 10 fyzikalnich engine - dulezite je, aby vsechny podporovaly vypocty pres graficke karty obou vyrobcu. To by mela umoznit podpora OpenCL jako univerzalniho a otevreneho rozhrani GPGPU vypocty.
19.1.2009 12:06:38   212.71.186.xxx 1314
PhysX naopak konečně představuje reálný posun od dob fyziky Half Life 2 a je jen na vás, zdali tento trend budete akceptovat anebo raději zvolíte absenci akcelerace fyziky a obejdete se bez hromady dalších efektů ve hře.

Zatím je to jen jediný PhysX titul, ale NVIDIA stále tvrdí, že přijdou další. Za měsíc to bude Cryostasis, na podzim Mafia 2... Třeba se proto AMD nakonec rozhodne licencovat PhysX i na své karty,


Víte co vlastně chcete!?

Nejdříve se objeví článek oslavující porážku Radonů ve PhysX a teď tohle? Víte vlastně co chcete? Budeme vyvíjet super-hry, které poběží jenom na jedné grafické kartě se super-speciálním ovladačem? Budeme pro každou hru mít takovou speciální sadu a budeme vždy přeinstalovávat celý počítač?

Není náhodou faktem, že Nvidia chce podporovat OpenCl a toto má být tou podporou? Chcete snad mít grafické karty od Nvidie jen na něco, na něco jiného od AMD, další pak od Intelu ... a pro MS si koupíte ještě jednu?

Lidé myslete!
19.1.2009 12:49:06   93.91.50.xxx 96
už sis zase nevzal sedativa?
19.1.2009 12:59:51   217.195.161.xxx 76
Spis ho asi zase nastvaly deticky ve skole. Nejspis mu do pisemky napsaly, ze Nvidia je vykonnejsi nez Ati. A nebo mu zmrzly vcely ;-)
19.1.2009 21:04:43   90.176.102.xxx 151
Jde pouze o další marketingový výkřik některých redaktorů, kteří se rozhodli srovnávat grafické karty s podporou PhysX a bez podpory PhysX!

A světe div se, grafické karty bez podpory PhysX jsou na tom ve hře se zapnutým PhysX podstatně hůře, kdo by mohl něco podobného vůbec čekat, jde opravdu o velmi důležité zjištění!
19.1.2009 14:10:44   212.5.211.xxx 91
Nastavenie physx v inych hrach fungovalo ako off, medium, high preco to nie je tak aj v MirrorsEdge ?
alebo sa to da nadstavit ?
Zeby zeleny skriatok ?
19.1.2009 14:30:22   15.195.185.xxx 43
Vacsina hier pouziva havok alebo vlastnu fyziku ratanu cez CPU, preto je tam takato moznost...aby si trochu odlahcil cpu ak to nezvlada. Pri physx proste efekty mas alebo nemas (bud mas kartu alebo nemas ).
19.1.2009 14:26:53   194.213.212.xxx 42
Samotna hra je na muj vkus kratka a hlavne se IMO rychle omrzi, to ze ta fyzika nejde na me karte od AMD je jen dalsi minus.

Pokud nejaky vydavatel vyda hru kde pro plnohodnotny zazitek potrebuju koupit dalsi HW i kdyz to mohli udelat tak ze by to fungovalo vsem tak takova firma moje penize neuvidi ani omylem
19.1.2009 14:32:26   77.104.252.xxx 41
Pokud má na mysli pan Igor Staňek hru Stargate Worlds (viz. http://games.tiscali.cz/search/index.asp?showdetail=1 &sekce=0&nadpis=1&co=stargate+worlds )
Tak jsme na tom stejně. S obnovou PC čekám jen na vydání této hry. Do tý doby nekoupím ani větrák na chladič.
19.1.2009 14:39:45   213.195.202.xxx 41
nvidia si za tu iplentaci do ati nechá tučně zaplatit...jestli k něčemu takovému dojde
19.1.2009 14:47:47   84.242.78.xxx 82
Samotne NVIDII trvalo asi mesic nez prepsala PhysX na vyuziti pocitani pomoci NVIDIA GPU..Z toho predpokladam, ze tak dlouho by asi trvalo prepsani pro DX11 GPC .. Urcite podobnou dobu bude to a same trvat u HAVOCu..Tzn to je jedina cesta..jak pouzivat HAVOC i PhysX na ATI i NVIDII..A vyvojari si pak vyberou co budou pouzivat...Jinak plno engines..si fyziku resi samo..A dojde i k prepsani fyziky u techto engines do DX11..Tzn bude vetsi konkurence a to je dobre..
19.1.2009 14:49:32   84.242.78.xxx 43
HAVOC=HAVOK
19.1.2009 15:16:36   90.178.125.xxx 76
Doby Havoku skončily po Half Life 2, dnes je už konstrukčně zastaralej(paralelní výpočty), jeho součastnou verzi nemá cenu upravovat pro OpenCL protože se dá jeho potenciál využít přes CPU. A těžko se bude převádět na GPU(vlastního Intel), nVidia koupila hotový řešení, akorát použila ověřené Ageia HW ovladače a přepsala je do CUDY. Havok by potřeboval mnohem delší období, a ne jenom měsíc.
19.1.2009 15:39:21   84.242.78.xxx 85
Tak jeste jednou..Je jedno kdo vlastni HAVOK...Jde o to vypocty ktery se na to hodej prepsat pd DX11.. plus Havok se stale vyvaje..viz Havok FX coz je prave expanze havoku do fyzikalnich efektu. DX11 Kterej urcite bude mit moznost.. provadet vypocty pomoci GPU..nebo CPU.. tzn nic proti nicemu.. NVIDIA neprepsala nijaky ovladace.. Ona jen nahradila vypocty pomoci PhysX HW.. pocitanim na GPU.. Herni fyziku.. bude i nadale resit CPU..a GPU se bude pouzivat jen na podporu vypoctu.. a fyzikalni efekty.
19.1.2009 15:48:08   78.45.62.xxx 76
Kdyby mně bylo 16 tak bych těm PR kecům i uvěřil.Snad se tomu ATi vyhne velkým obloukem.
19.1.2009 16:40:32   91.127.152.xxx 41
Zdravím. Nerád by som spochybňoval dôveryhodnosť vašich výsledkov, ale:

Nastavil som všetko rovnako, ako máte uvedené vo Vašom teste, teda vypnutie obmedzenia FPS, 1280x1024, 4xAA a 16xAF v ovládačoch.

Spustil som teda FlyBy, presne podľa vašej metodiky, a zároveň som spustil FRAPS.

Nech sa páči, log z FRAPSu

2009-01-19 17:337 - MirrorsEdge
Frames: 7145 - Time: 59649ms - Avg: 119.784 - Min: 88 - Max: 168

120FPS, tak by som velmi rád videl, kde sa vzalo tých chabých 60fps.

Moja konfigurácia: e6400@3,2GHz 2GB 800MHz CL4 RAM, HD4850 DEF.

Rád by som videl nejaké vysvetlenie, vďaka.
19.1.2009 17:06:15   91.127.152.xxx 41
Hmm... prišiel som na celkom zaujímavú vec. Po štvrtom raze spustenia testu klesol framerate pri rovnakom nastavení na 90FPS Average. To si fakt neviem vysvetliť. Stále je to však 30FPS od výsledku tu... Bol by som rád, keby ste to skúsili viackrát premerať, ak zoberiem z mojich meraní najhorší výsledok pri 4xAA je to 84FPS Average. Skúsim reštart počítača, a test spustím znova.
19.1.2009 17:18:53   91.127.152.xxx 41
Sorry za trojitý post:

Po reštarte počítača FPS opäť vystúpilo na 120FPS Average. Je tu jedno ale:

AA a AF nastavujem cez ATi Tray Tools. AA funguje, AF tiež, FPS je vyššie. Keď ale zapnem aj Catalyst Control Center, a nastavím AA tam, FPS okamžite spadne na 80FPS a menej, plus AA vôbec nefunguje - hrany sú zubaté.
Neviem čo to spôsobuje.
19.1.2009 19:30:45   71.127.192.xxx 42
Tak hele PhysX jde rozjet na ATI HD38** a pry jede prekvapive dobre tak proc by jste chvili necekali az jej modder vyda na internet. AMD s tim nic nema proto stesti preje jenom rade 3.
No ja nebudu nikam spechat a vubec ne kupovat neco vod nv kdyz i na 48** drive nebo pozdeji prijde
19.1.2009 21:52:39   90.178.125.xxx 51
ne, na ATI HD38** nejde rozjet, byl to podvod
19.1.2009 20:41:16   88.146.180.xxx 41
clanek je vybornej, ale hra? kdybych nebyl majitelem notebooku s grafikou od ati tak bych si tu hru koupil, ale takhle kdyz vim ze mi nepujde komplet fyzika, sem ztratil zajem. Domnivam se ze tato politika rozdeli hrace a hra straci nejaka procenta potencionalnich kupcu.
20.1.2009 02:01:13   81.0.223.xxx 81
Cela ta "fyzika" spociva ve skle (ktery mimochodem vypada hur nez v HL2), latce (vyplet + vlajky) a zavesech skrz ktery muzes prochazet.. tim to vicemene cely hasne. O nicem..
19.1.2009 20:52:14   217.11.246.xxx 52
Sorry, ale hra jako je ME me rozhodne nepresvedci, abych presel z osvedcenych a kvalitnich karet ATI na nvidii. Musim uznat, ze se nvidia sice v poslednich letech zlepsila a obraz z jejich karet je s ATI jiz alespon srovnatelny. Pokud ovsem nastane situace, ze bude vice kvalitnich her s physx, vyresim to koupi 9400GT na pasivu. Tu tisickorunu za tu kartu klidně dám. No proc ne, clovek si musi nekdy udelat radost novym hw (i kdyz ati je holt ati
20.1.2009 02:09:20   81.0.223.xxx 86
"osvedcenych a kvalitnich karet ATI" "Musim uznat, ze se nvidia sice v poslednich letech zlepsila a obraz z jejich karet je s ATI jiz alespon srovnatelny" LOL DD No prave jsem presel z 4870x2, kterou jsem si velkym omylem po x letem odrikani ATI koupil jakozto vykonove jasneho favorita na gtx295 a nemuzu se toho blaha nabazit. Konecne funkcni karta bez problemu nekolika mesicniho reseni sracek ohledne ovladacu a naprosto PRISERNYHO obrazu na dual dvi monitorech kde CCC zcela rozhazel v default nastaveni barvy (o opravu jsem prosil ATI od verze 8.8 do 8.12 tam s tim trochu hnuly, ale porad to byl des). Ano ATI ma slusne technologie, ano ATI karty jsou skutecne hodne vykonne.. nicmene nikdo jiny nez ATI taky nema horsi ovladace a nizsi kvalitu veskerejch vyrobku. Zjednodusene, kdo chce denodene neco ladit tweakovat hackovat fixovat a umrel by kvuli par korunam hlady.. je pro nej ati amd jasna volba. Pro vsechny ostatni, ktery radi po zapojeni karty nainstaluju ovladace a jiz nic neresi jedine nvidia.
20.1.2009 08:30:19   91.127.152.xxx 41
Máš pravdu v jednom. ATi má strašné ovládače, hlavne čo sa týka podpory nejakých hier a tak. Ale zaujímavé, že som nikdy nemal s ich ovládačmi problém, pokiaľ som nahodil kartu, nainštaloval ovládače a už som bežal. Niekedy nejde len o ovládač, ale aj o to, kto ho inštaluje... Nikdy som dokonca nemal potrebu reinštalovať ovládače pod zámienkou zhoršenia obrazu, reinštal nastal vždy len keď vyšli nové. Ale uznám, Forceware sú kvalitou úplne inde, a poskytujú pre nVidiu stabilnejší výkon.
ATi robí kvalitné karty, tak ako nVidia, no snažia sa ušetriť na default chladičoch. Keby každá karta zdražela o 5€, mohol by byť DEF chladič parádny. To je ale už ich chyba že si takto skopávajú vlastné výrobky. Ja mám na HD4850 Accelero S1 a neriešim.
19.1.2009 20:52:51   78.102.78.xxx 41
Nevim co cekate, je to konzolovka a na konzoli bezi super ... Crysis na konzoli nebezi pro zmenu vubec ...

A hra je to rozhodne perfektni a rozhodne to nema nic spolecneho s nejakou posranou grafikou ... :-)
19.1.2009 21:37:55   85.135.26.xxx 73
Po precteni clanku mam pocit ze mr. Sulc uznava jedine NV a bez PhysX snad nema cenu ani hru spoustet. Tech par efektu co je v ME k videni at si NV strci nekam... Az tu bude hra, ktera fyziku pouzije jako plnohodnotnou soucast, tak nereknu ani slovo. Nevim nad cim se tady nekteri rozplyvaji, ale i vic nez 10 let stary Magic Carpet ma fyziku na vetsi urovni nez to co je k videni v ME. Ano, mam v kompu AMD a ATI (s939 s AGP), ale i na moji obstarozni sunce X2 3800+ @ 2.5GHz, HD3850 mi hra bezi v 1280x1024 highest details na 72 fps avg. coz me jen utvrdilo, ze upgrade netreba ;-)
19.1.2009 22:30:57   217.31.50.xxx 41
jestli jsem to správně pochopil tak pod DX 11 fyziku např. zmíněný Havok půjde rozběhnout i na Geforce?..ale PhysX na Atinách nikoliv, protože nemají zatím licenci .,.změna by nastala pokud o ni projeví zájem ..což pochybuji. No bude to zajímavé ..docela se těším na duben ..co to asi tak bude ..Bionic commando?..co myslíte?..
20.1.2009 08:41:53   85.207.210.xxx 41
na 4870 od spolubydlícího to vypadá pěkně, to rozhodně, ale na 88GTS512 stejně tak a ta podpora PhysX tam vidět je. Jenom vidět, protože nic víc neovlivní, ale je to určitě pěkné pokoukání. Dost by mně ale zajímalo, jak to bude s náročností na výpočetní výkon grafiky, když bude physX využíváno mnohem víc , než jen na konečné doladění vizuální stránky (navíc vcelku v detailech).
20.1.2009 10:50:49   77.92.197.xxx 51
Musíte brát fyziku u této hry,jako první vlaštovku na jaře.. A navíc do ME byl PhysX implantován až do hotové hry,tak proto tam není nějak rozsáhlé nastavení fyziky ?! V únoru tu bude další titul od EA,s plnou podporou PhysX. . . U té hry se s ním už počítalo od začátku.. A pokud to NVIDIA dotáhne do konce a PhysX se rozšíří tak. Tak ATI zakoupením licence si budou užívat PhysX i majitelé karet ATI ! Nadáváte na tento krok ,jako by ste to měli platit z vlastní kapsy tu licenci... PhysX je taky zadarmo stejně jako Havok. . . A je jedno že s tím přišla NVIDIA po zkoupení společnosti Ageia. Prostě pokud by to byl noví Havok který umožní výpočet fyziky přes GPU a NVIDIA by měla licenci a ATI né, tak je to problém výrobce HW že nechce podporovat to a to. . . Ale vždy to odeserem my co ty karty vlastníme. . . Kdyby tu licenci měli červení,tak zase budou remcat zelení,tak to prostě je a musíme si prostě počkat co se z toho vyklube..
20.1.2009 13:53:39   212.71.186.xxx 62
A co OpenCL ....
20.1.2009 14:09:29   78.45.62.xxx 41
Pochybuju že budou vývojáři vyvíjet každou hru 2x jak,pro nV tak pro ATi,případně Intel,protože Intel a Ati nevypadají že by se physx zrovna s nadšením hrnuli-)).Bude si každej muset vybrat jestli chce mít ultrareálnou fyziku na nv,nebo herní na ATi.Mně osobně stačí reálná na ulici.Vzniknou tak dvě platformy které budou mít spolu málo společné a nebudou zřejmě kompatibilní.Na konzolích taky nejsou hry kompatibilní mezi xbox a ps.A je tu ještě jedna možnost,že nV s tím zkrachuje a zustane to tak jak to je dopocaď.
20.1.2009 15:56:25   217.195.161.xxx 52
Osobne bych se toho nebal, proste pokud se PhysX rozsiri (jako ze nejspis ano), tak ATi bude muset engine licencovat a prevest pro OpenCL a podporovat na svych akceleratorech. O tom zadna. Jina otazka je, zda maji stavajici Radeony odpovidajici architekturu a budou schopne fungovat podobne jako konkurencni GeForce - tedy renderovat jak 3D scenu tak i pocitat fyziku bez nejakych nejaky vyrazne omezujicich dopadu na vykon...
20.1.2009 19:05:38   85.248.3.xxx 74
Je to opravdu k pousmání. Když pominu, že se zde vyjadřuje jenom NVIDIA ke své vlastní technologii očekával bych, že řekne i MS Intel či AMD něco k doplnění. Nepřekvapuje mne, jak je NVIDIA skeptická k DX11 protože to není její dítě. Raději tady velebí svoje mrtvě narozené dítě. Co na tom, že konkurenci od MS DX11 podporují Intel i AMD. Proč nemasírovat naivní veřejnost, že ve standardech vyhráva ten slabší? Co na tom, že toto je první hra a byla oznámena druhá. Tento fakt se nedá označit jinak než první vlaštovka. Ale jak všichni víme jedna vlaštovka jaro nedělá. Uvědomuje si to NVIDIA.
20.1.2009 23:05:51   193.179.105.xxx 53
dalsi chudacek, co si koupil ati a tedka pomalu zjistuje, ze ty ody co na ni peji dalsi poztizeny jsou trosku mimo. Co budes delat, az za par mesicu vyjde takovych tytulu vic? Nadavat nvidii ze jsou hazlove a dovolily si vydat physx co umi jen jejich grafiky? haha
20.1.2009 23:18:16   90.176.102.xxx 83
Čeho bude víc her s novými DX10.1 či DX11, nebo her se starým PhisX, který je tu hodně dlouho a je hodně dobrý, ale vždy byl a bude na okraji zájmů a nvidia to nezvrátí ani s podporou CUDA proti DX11 a OpenCL, naopak se sama staví na pokraj zájmů, viz její tržby!

Ti co neví o čem je řeč, tak alespoň klikejte na bláboly ať mám přehled.
21.1.2009 05:35:22   85.248.3.xxx 62
Nevím čím se živíte ale věštectví to nebude. Doma mám - tedy spíše v opravě mám GT8800GS. Ohledně onoho vzpomínaného uvědomování si velmi dobře uvědomuji, že moje karta zvládá jenom DX10 a Nvidia se nemá do implemantace něčeho vyššího. To mi (DX10) způsobí v budoucnu problém a proto když budu upgradovat tak na něco s DX11. Podle postoje k DX11 a zaslepeného prosazování cesty tohoto zeleného grafického ne leadera asi skončím u červené ATI. MS bez problémů prosadí za chvíli DX11 s onou akcelerací a Nvidia mi dává jedině důvody proč nejít její cestou. Tragická sebezahleděnost tohoto kdysi inovátora.
21.1.2009 08:13:34   193.186.185.xxx 42
V dnesnej dobe to uz nieje o tom, kto z GPU industrie ma technologicky navrch ale o tom, kto ma lepsiu podporu u vyvojarov.
Ati musi sakra zabojovat, aby Valve a Blizzard neboli jedinymi vyvojarmi, ktory podporia "ATi Get in the Game".
Nvidia uz ma pod palcom vacsinu EA a Ubisoft a na trhu uz prilis vela dobrych studii neostava.

Pokial na tomto poli ATI zlyha, neostane jej nic ine ako tahat sa v tieni Nvidie.
Je to smutne, sam som mal viac GK od Ati ako od zelenych, no buducnost ukaze, kam to bude spiet...
21.1.2009 11:33:52   85.248.3.xxx 51
Ati nemusí zabojovat. Je to Nvidida která bude muset bojovat a podle mne se pouští do prohraného boje proti Microsoftu Intelu i AMD zároveň. Jestliže bude DX11 bude míst v sobě akceleraci tak je akcelerace od Nvidie mrtvá.

To co Nvidia dělá je jednak přecenění vlastních sil a navíc dlá vše pro pohřbení této technologie.
21.1.2009 10:46:59   77.92.197.xxx 43
Ruku na srdce,kolik lidí má karty s podporou DX10,DX10.1 a stejně 90% je provozuje na OS Windows XP DX9 ?! Pokud budou mít HW co rozjede PhysX,tak těm to lidem bude stále ukradený nějaký detaily pod DX10/10.1 a budou si užívat herní fyziku kterou žádný DirectX nenahradí...
21.1.2009 11:37:23   85.248.3.xxx 62
NvVIDIA zapoměla jak porazila DFX tím jak vsadila na DirectX. Nyní dělá přesně tu samou chybu jak tehdy DFX.

Jestliže DX11 bude mít akcelraci výpočtů pak bude každého uživatele hodně zajímat jestli má DX11 a akcelrac NVIDIA bude každému ukradená.
21.1.2009 15:14:48   212.71.186.xxx 424
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.1.2009 14:41:33   92.62.226.xxx 53
včelař se nám asi zasekl
22.1.2009 20:01:16   90.176.102.xxx 66
Já mám zcela jasno, ale rádoby ultrahighend karta testována na levném kancelářském monitoru?

Mirror's Edge - HW požadavky http://www.mirredge.cz/hw-requirements.php

Zatím se přihlásilo 23 jedinců, kteří ani netuší o čem je řeč, tak si spokojeně klikají. Nebo, že by to naklikal někdo jiný?
24.1.2009 14:48:10   77.242.83.xxx 41
Už nevím kudy kam. Zdá se, že PhysX na mém počítači nefunguje, jak má. Moje sestava: Intel C2D E8400, GF GTX 260, 2x2GB RAM 800MHz. Hra jede konstantně 60 FPS, ale od úseku, kde utíkáte od sestry a vojáci na vás střílejí přes skleněné tabule se dostávám na 2FPS. Vyzkoušel jsem všechno - ovladače na grafiku, PhysX, deaktivovat a znovu aktivovat PhysX v ovladačích - nic nepomáhá. Nutno říci, že hra mi jede stejně s aktiv/deaktiv akcelerací PhysX. Poraďte, nevím, kde je chyba.
26.1.2009 15:28:09   213.194.249.xxx 41
Promiň, Mish Konne, snad ti někdo poradí a muj přísvěvek tvůj dotaz nezazdí.

To je tak typické. PC hráčům se dostane do tlapek perfektní konverze a oni si musí zase najít důvod, proč nadávat. Lidi, PhysX v téhle hře je o ničem, těch pár závěsů spíš překáží a sklo vypadá dokonce lépe bez ní. Ale hlavně že je záminka na hru se vykašlat. "Já nebudu skákat ja Nvidia píská." Wow.

Za to ale ta hra přece nemůže! Jak tak koukám, tak EA si tímto kontraktem s NV docela pěkně podřezali pomyslnou marketingovou větev. Otázka je, jestli jim to dojde, nebo si příště zkrátka řeknou, že takové hry na PC neletí, tak je nebudou vůbec vydávat. Což by byla - IMHO - velká škoda. Mirror's Edge komerčně kožná neuspěje, ale už teď se zařadilo mezi jiné výjimečné hry, jako Beyond Good & Evil, Psychonauts nebo Fahrenheit.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

297 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 134.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.