mirror-s-edge-nvidia-physx-konecne-v-praxi
Hry Článek Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 1. 2009 06:00 107

Seznam kapitol

1. Další konverze z konzole... 2. Nároky hry, testovací sestava 3. Metodika, výsledky bez akcelerace fyziky 4. Výsledky s akcelerací fyziky 5. Vliv nastavení textur na hru
6. Vliv nastavení částicových efektů na hru 7. PhysX versus DirectX 11 dle NVIDIE 8. Závěr 9. Galerie screenů ze hry

Hlavní příval nových počítačových her byl pochopitelně těsně před Vánocemi, kdy vycházely největší pecky. V té době měl vyjít i Mirror's Edge pro PC, který však musel být odložen z důvodu implantace PhysX do hry. Jak to celé dopadlo, jak funguje PhysX a jakou grafickou kartu si pro hru musíte pořídit se dozvíte v našem článku.

Reklama
Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv Mirror's Edge není náročná hra a na její rozběhání včetně vyhlazováním hran s nejvyššími detaily stačí i průměrně silný počítač, mnoho uživatelů s bude mít s gamesou problémy. "Na vině" je pokročilý engine PhysX od NVIDIE, který v současné době funguje jen s grafickými kartami NVIDIA a akcelerátory Ageia PhysX. Pokud chcete hrát s fyzikou na ATI Radeonu a nemáte PhysX kartu od Ageie, máte bohužel smůlu, a stačit vám nebude ani výkonná čtyřjádrový procesor. Je mi jasné, že se v diskusi objeví názory, že PhysX je nejhorší fyzikální engine v historii, nicméně osobně tento názor nesdílím. PhysX naopak konečně představuje reálný posun od dob fyziky Half Life 2 a je jen na vás, zdali tento trend budete akceptovat anebo raději zvolíte absenci akcelerace fyziky a obejdete se bez hromady dalších efektů ve hře.

Zatím je to jen jediný PhysX titul, ale NVIDIA stále tvrdí, že přijdou další. Za měsíc to bude Cryostasis, na podzim Mafia 2... Třeba se proto AMD nakonec rozhodne licencovat PhysX i na své karty, protože jak jsme již dříve mohli vidět, není to žádný problém teoreticky a s upravenými ovladači ani prakticky. Jak sama Nvidia tvrdí, není problém provozovat PhysX na jiné platformě než CUDA, která je v podstatě velice podobná novému OpenCL. A pro ten už ATI ohlásila podporu.
Konkurenční Havok pak sice najdete pořád ve velké řadě titulů, ovšem jak sami můžete posoudit z Mirrors Edge, bez hadwarové akcelerace nebude schopný svými efekty konkurovat pokročilým vizuálním efektům jaké nabízí PhysX.

Sečteno a podtrženo je těžké soudit na základě jednoho titulu, zda má PhysX velkou budoucnost či nikoliv. Pokud se však bavíme jen o Mirror's Edge, pak mi nezbývá než konstatovat, že tuhle bitvu NVIDIA vyhrála a Mirror's Edge se téměř jistě stane další zbraní všech NVIDIA fanoušků ve věčné válce proti fandům ATI.

Na úplný konec bych ještě rád poděkoval společnostem

Asus

,

Comfor

Dell

,

MSI

Cybex

,

Gigabyte

a

Intel

, které nám zapůjčily vybavení na testy.


 

  

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama