mirror-s-edge-nvidia-physx-konecne-v-praxi
Hry Článek Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 1. 2009 06:00 107

Seznam kapitol

1. Další konverze z konzole... 2. Nároky hry, testovací sestava 3. Metodika, výsledky bez akcelerace fyziky 4. Výsledky s akcelerací fyziky 5. Vliv nastavení textur na hru
6. Vliv nastavení částicových efektů na hru 7. PhysX versus DirectX 11 dle NVIDIE 8. Závěr 9. Galerie screenů ze hry

Hlavní příval nových počítačových her byl pochopitelně těsně před Vánocemi, kdy vycházely největší pecky. V té době měl vyjít i Mirror's Edge pro PC, který však musel být odložen z důvodu implantace PhysX do hry. Jak to celé dopadlo, jak funguje PhysX a jakou grafickou kartu si pro hru musíte pořídit se dozvíte v našem článku.

Reklama

Metodika testování

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Jako recenzent jsem se u ME musel potýkat s několika problémy. Prvním z nich je vypnutí refresh locku neboli limitaci maximálního počtu snímků, která je nastavena na 60. K tomu musíte jít do složky "C:\User\UserName\Documents\EA Games\Mirror’s Edge\TdGame\Config" , kde otevřete v poznámkovém bloku soubor "TdEngine.ini" a položku bSmoothFrameRate změňte z TRUE na FALSE.

Dále jsem přemýšlel, jak ME testovat. Nakonec jsem zvolil vestavěný benchmark, o jehož existenci možná ani nevíte. Dostanete se k němu tak, že na ploše vytvoříte zástupce spouštěcího souboru Mirrors Edge.exe, který spouštíte s parametrem -FlybyFlight. S tímto parametrem se místo menu hry automaticky načte vestavěné timedemo. S tím jsem byl spokojen, dle měření jeho výsledky odpovídají výsledkům z reálného hraní.

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení titulu bylo nejvyšší možné s tím, že v první várce testů byla vypnuta podpora akcelerace PhysX. Jak hra v tomto režimu vypadá můžete posoudit sami zde (NVIDIA GeForce 9800 GTX+, 33 MB, 1280 × 720 px) a zde (ATI Radeon HD 4850, 35 MB, 1280 × 720 px). Rozlišení jsem měnil přímo ve hře, vyhlazování hran a anizotropní filtrování jsem nastavoval vždy v ovladačích.

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Karty NVIDIA mají hned v prvním testu mírně navrch. Fanoušci ATI jistě řeknou, že to spraví příští verze ovladačů a nejspíš mají i pravdu, ale na druhou stranu je to vcelku jedno. Neznám totiž nikoho, kdo by ve hře poznal rozdíl mezi 74 fps u Radeonu HD 4670 a 106 fps u GeForce 9600 GT. V obou případech si hru bez jediného problému zahrajete. Mimochodem všimněte si nízkých výsledků u Radeonu HD 4870 X2. CrossFire v této hře vůbec nefunguje, ale i to pravděpodobně opraví nové ovladače.

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Po zapnutí vyhlazování hran a anizotropního filtrování se rozdíl mezi kartami NVIDIA a ATI prohlubuje. Opět však platí, že je jedno, zda máte 60 nebo 100 snímků za sekundu.

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Situace se opakuje i v rozlišení 1680 × 1050 px. Po zapnutí AA/AF už Mirror's Edge není vždy úplně plynulý na slabších ATI Radeonech a hra občas padá i pod 20 fps. To už je opravdu na hranici toho, kdy si nejrůznějších cuknutí a záseků začnete více  všímat a jsou nepříjemné.

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro rozlišení 1920 × 1200 px platí to stejné co pro 1680 × 1050.

Mirror's Edge - NVIDIA PhysX konečně v praxi
i Zdroj: PCTuning.cz

Rozlišení 2560 × 1600 px se týká snad už jen majitelů opravdu silných počítačů. Těm stačí pro plynulou hru včetně vyhlazování hran některá GeForce GTX 200, majitelé ATI Radenů se budou muset spokojit buď s menším počtem fps nebo jen dvojnásobným vyhlazováním hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama