Hlavní stránka Multimédia Digitální TV Jak vyzrát na televizi: 50Hz, 100Hz, DVB-T, HDTV
Jak vyzrát na televizi: 50Hz, 100Hz, DVB-T, HDTV
autor: Kwolek Jirka , publikováno 2.4.2007
Jak vyzrát na televizi: 50Hz, 100Hz, DVB-T, HDTV

Dnes se podíváme na to, co nám (jako majitelům počítačů a budoucím nebo současným majitelům plochých televizorů s vysokým rozlišením HD ready a HDTV) přináší digitální zobrazení klasického analogového signálu, co nám přinese digitální televize DVB-T a DVB-S, a v poslední kapitole také co bude znamenat nástup televize HDTV.


Zatímco v České republice jsme vůbec rádi za rozjezd digitální televize, ve světě se signál v rozlišení HDTV vysílá mnohem častěji. 

Co je HDTV?

High Definiton TV (HDTV; zde se budeme zabývat pouze digitální televizí s vysokým rozlišením) je, zjednodušeně řečeno, jeden ze standardů digitální televize, který nabízí obraz s výrazně vyšším rozlišením, než jaké umožňují tradiční formáty (PAL, NTSC...).

V případě dnes běžného standardu PAL je vertikální rozlišení 576 řádků, u NTSC dokonce jen 480. V normě PAL se vysílá vždy prokládaně, se obrazovou frekvencí 50fps. První číslo v označení signálu znamená počet obrazových řádku - u digitálního přenosu klasického analogového obrazu se jedná o přenos obrazu 576i50.

U HDTV existují teoreticky čtyři formáty: 720, 1080, 1125 a 1250 v prokládané nebo progresivní podobě (i, p). V praxi se ale používají jen dva: 1080i a 720p. První číslo označuje počet přenášených obrazových řádků. Jelikož obrazové řádky vyplývají historicky z TV techniky, můžeme si tato rozlišení přepočítat na počítačové rozměry v pixelech (poměr obrazu je 16:9):

720 = 1280x720

1080 = 1920x1080.

Jak vyzrát na televizi: 50Hz, 100Hz, DVB-T, HDTV

1080i vs 720p

Jak vyzrát na televizi: 50Hz, 100Hz, DVB-T, HDTV

Pokud si spočítáme počet obrazových bodů pro 720p, dojdeme k číslu 921 600. Rozlišení 1080p by pak vyžadovalo přenesení více než dvojnásobného "objemu" obrazových dat, plocha obrazovky čítá 2 073 600 bodů. Datový tok pro takové rozlišení by byl příliš vysoký a proto se přistoupilo k prokládanému režimu 1080i. U "interlaced" režimu se přenáší polovina vertikálního rozlišení a půlsnímky jsou tedy veliké jen 1920x540 (a to je 1 036 800 obr. bodů). Datový tok pak by při stejném fps mohl být pro 1080i a 720p identický.

720p50 = 1080i50

Protože se šetřit musí, předpokládá se u formátu 720p pouze přenos 25 snímku za vteřinu. Ve finále pak rovnice kvality vypadá takto:

720p25 < 1080i50

Pokud rovnice vypadá takto, pak výhodnější je 1080i - protože tímto formátem se dá protlačit zároveň 1080p25, v případě přenosu filmového materiálu (film mode). Záleží však na vaši televizi, jak se s tím popere.

A vítězem je... 1080p

Progresivní metoda zobrazování se (díky prokládání obrazu a nutnému deinterlacingu) považuje za příjemnější pro lidské oko. Logicky tak tedy můžeme dojít k závěru, že naprosto nejideálnější by bylo zavést 1080p, tedy vysoké rozlišení kombinované s pohybově příjemnějším (rychlejším, 50Hz) způsobem zobrazování. Přenos takového signálu by (zatím) příliš náročný, takže se provozovatelé musí rozhodnout pro více řádku a “obyčejný“ interlacing nebo méně řádků zato ale zobrazovaných stylem progressive.

technicky zde problém není - výrobci zařízení počítají s tím, že jejich výrobky budou schopné přecházet z formátu do formátu, aniž by to divák postřehl. Dá se proto počítat s tím, že v některých tématických oblastech (například pro přenos sportu) bude užívanější jeden formát jinde zas druhý.

Co si z této kapitoly musíte zapamatovat?

1. Digitální vysílání HDTV bude ve většině případů využívat dva standardy: prokládaný obraz 1080i s 50 snímky /s nebo 720p s 25 snímky /s.

2. Na "jedinou / pravou" HDTV reprezentované formátem 1080p50 si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.

3. Velká většina televizorů nemá rozlišení pokrývající plný formát 1080i (1920 x 1080). Televizory s nižším rozlišením jakou označované jako HD ready.

 

 



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.4.2007 09:57:22   217.77.161.xxx 30485
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.4.2007 11:00:12   195.47.34.xxx 4839
No nic proti, ale ja mam 100Hz tv s jeste vetsim rozlisenim nez je tech 1080i (zhruba 2500x1900 bodu, nevim presne, pac manual se ztratil, je to Panasonic s obrazovkou Qintrix AcuitySR, kdyby to nejakej stoural chtel vedet), a stala jen "30000Kč" ve výprodeji, ale je docela bida, kdyz se divam na ty LCD Tv kterejma nas tady vsichni krmi s radoby HD rozlisenim 1024x768, coz maj aji levny plazmovky.
2.4.2007 11:01:41   195.47.34.xxx 9029
Tim jsem chtel rict, ze klasicka 100Hz CRT televize je furt lepsi nez LCD a levny plazmy
2.4.2007 14:43:07   88.83.227.xxx 3036
nene.Kvalitní 50Hz je lepsi nez 100Hz. Pokud si mel moznost porobnat tak kazdy pozna jaky hnus s toho leze.
28.8.2007 20:05:03   86.49.34.xxx 1712
Tím chceš nám všem říci, že švédy vytvořená a uznávaná norma TCO je blábol a my všichni s monitory si máme shodit snímkovou frekvenci na 50Hz a kochat se pohledem jak nám to krásně bliká?
http://www.tcodevelopment.com/
Myslím, že doba 50Hz monitorů skončila někde v roce 1995.
2.4.2007 12:38:48   212.71.154.xxx 3123
Není to náhodou PANASONIC TX-32PX30? Ale ta má 2376 x 833 bodů.. Kdyby netrpěla špatnou geometrií obrazu, tak je to téměř dokonalá TV.
2.4.2007 13:21:45   195.47.34.xxx 2624
Jo je to ona, ale zatím jsem si ničeho nevšiml, a to ji mám už rok a půl, ale jak jsem tak koukal na hodnocení té TV, tak je to asi častější problém, s tím rozlišení jsem to přepískl, pač jsem to nevěděl, ale i tak myslim že za ty prachy je to absolutní špička,
2.4.2007 13:25:10   195.47.34.xxx 2423
No ale stejně myslim, že je to spíš v softwaru té televize, pač když jsem si četl jiné diskuze, tak to prý dělá jen z TV tuneru, a u jiných vstupů je to v pořádku
3.4.2007 19:09:11   147.228.209.xxx 2623
No i kdyby to rozliseni mela, je ti to k nicemu, protoze nevim jak by si tam chtel signal o takoovym rozliseni dostat... mozna to rozliseni i ma, ja vym ze standartnim panasonicum udavali 2 nasobny rozlisrni v radku... jaky ma ta bedna vstupy?

jinak si myslim, ze LCD je lepsi, obraz by mohl byt daleko ostrejsi, kdyby takovy byl i signal.. ale neni....
3.4.2007 19:11:38   147.228.209.xxx 2623
jej, uz t vidim.. v komentarich vyse...
2.4.2007 11:01:03   88.100.164.xxx 3224
Nevim jestli jste ten článek vůbec četl, ale zde se celou dobu hovoří o vysílání tv signálu. To že televizor a PS3 podporují 1080p, nemá nic společného s tím, že kvůli vysokým nárokům na přenos dat nebude prozatím nikdo 1080p vysílat.
2.4.2007 11:05:09   195.47.34.xxx 2624
ja jsem jen reagoval pane chytry a komentář Impose, který, jestli jsi to četl, píše o šesticiferných cenách TV, podporujících 1080p
2.4.2007 11:06:20   88.100.164.xxx 2724
Ja take nekomentoval váš ale imposův příspevek.
2.4.2007 11:05:31   81.90.168.xxx 29167
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.4.2007 11:08:25   88.100.164.xxx 2625
V tom případě komentujte článek věnovaný DVD a hrám, tento článek se zabývá TV vysíláním.
2.4.2007 11:26:57   81.90.168.xxx 2825
Zajimalo by me vy "chytraku" kdy bude v CR HD vysilani .... hahahaha, minimalne tak za 5 let!
3.4.2007 09:45:22   195.146.115.xxx 3025
Tady se zas nekdo ztrapnil ;-) HD vysilani v CR jede uz od lonska, mozna jeste dele. "Naladit" se da na www.hdtv1.cz a je v rozliseni 720p. Priste prosim neplacat ale overovat fakta... Mimochodem IP TV bude v CR prvni, ktera masivneji rozsiri HDTV rozliseni vysilanych poradu. Jako druha bude satelitni TV (DVB-S2) a az nekde uplne na konci ve vzdalene budoucnosti kam temer nelze dohlednout se krci sance na pozemni prijem HDTV vysilani v cestine. Jinak moc pekny clanek, dekuji autorovi, takhle prehledne shrnuto jsem to v cestine jeste nikde nevidel.
2.4.2007 15:32:03   81.92.159.xxx 3727
Pokud chcete vidět něco, na co se OPRAVDU nedá koukat, rád vás přivítam v Liberci a předvedu vám kvalitu zdejšího analogového vysílání. To je teprve věc, na kterou se nedá koukat, protože když pak vidíte věc 4x...

Proto mi článek o kvalitě televizí příjde jak z jiného světa, samozřejmě nic proti článku, jen bych se tu konečně rád dožil DVB-T, abych viděl jednou a ostře, pak budu vybírat TV.

Každopádně mě dožere, že tu píšete, jak strašná jsou ta LCD a že se na to nedá dívat, tak bych vás jen požádal, abyste vzpomněli na chudáky s analogovým signálem o minimální síle .
2.4.2007 18:54:05   84.42.251.xxx 3226
njn prazaci majo vsecko pod nosem a co se deje okolo je nezajima
2.4.2007 19:05:28   86.63.204.xxx 2624
Asi takhle, příčina že vidíš v TV obraz 4 x. je místním šíření signálu nebo je to dáno kvalitou tvého anténního systému.

Říká se že ten kdo má kvaltitní analogový příjem budu při přechodu na digitální /bude vysíláno převážně v standardní kvalitě 720*576, 4/3/ díky komprimaci méně důležitých částí obrazu zklamaný. Obraz ztratí hloubku.

Vzhledem k tomu že většina lidí má příjem mizerný, bude přechod na digital změnou k lepším, alespoň do doby než zjistí, že si musí pořídít set-top box ke každé televizi v baráku.
3.4.2007 12:34:44   81.92.159.xxx 2623
Ať jsem bydlel, kde jsem bydlel a měl sebelepší anténní systém, povedlo se naladit max. ČT a Primu, Nova tu vysílá na UHF a ještě s velmi malou sílou signálu. Naštěstí pro Liberečáky a naneštěstí pro "zákopčáky" Ještěd jako vysílač končí a DVB-T bude v Liberci šířieno ze tří zdrojů (pro Liberečáky uvedu, že je to krajský úřad, aloisina výšina a nějaká budova v horním hanychově u kostela).

Vím, že digitální obraz bude "osekaný", ale naschvál sem hodím fotku analogu, to mnozí z vás za život neviděli. Možná proto trávím u TV jen 30 minut denně, protože bych si zničil oči.
3.4.2007 13:11:51   81.92.159.xxx 2220
Jen tak ilustračně, blbě se to fotí. Ale myslím, že ta bída vidět je.

http://www.imghosting.eu/view.php?img=P4030004.JPG
http://www.imghosting.eu/view.php?img=P4030008.JPG
4.4.2007 18:11:57   86.63.204.xxx 2424
no pokud bude digitál na stejnýn kanálu jako tvoje nova, tak možná budeš mít problémy. Ale prakticky o ditálu nevím nic. V Plzni je to zatím sci-fi.

Nenapadlo v Liberci někoho zavést kabelovou televizi?
2.4.2007 10:29:52   85.71.216.xxx 3065
nevim ale proc mi prijde celej clanek takovej o nicem, je docela logicky, kdyz budu mit vetsi rozliseni, pri stejny kvalite, ze bude vetsi rozliseni kvalitnejsi, ze kdyz budu prat realne vic snimku obraz bude kvalitnejsi. jako nevim, ale tendle clanek mi prijde, jako by pct nemelo fakt o cem uz psat
2.4.2007 11:20:35   212.67.69.xxx 2422
Potřeboval bych poradit, jak nejlépe propojit PC s TV (4:3 100Hz Panasonic). Jaké zvolit rozlišení a frekvenci a zda je pro výslednou kvalitu dostatečný kabel S-VHS?Díky za radu.
2.4.2007 11:45:45   81.27.199.xxx 2522
Pro bezne naroky S-Video staci, rozliseni doporucuju 720x576 na 50Hz (vetsina soucasnych grafik by to mela zvladat bez problemu) a spravne nastavit overscan. Pokud pouzijes vyssi rozliseni, bude obraz akorat rozmazanejsi, protoze TV cip to stejne musi interpolovat zpatky do 576 radku PALu. Jestli ti jde o kvalitni obraz, doporucuju propojit pres RGB slozky, redukci si lze vyrobit i svepomoci, viz. treba: http://4um.ocguru.cz/showthread.php?t=36972
3.4.2007 08:52:22   89.24.5.xxx 2523
Diky za radu. Zajimavy navod - nedoslo mi, ze muzu vytahnout RGB z VGA.
2.4.2007 11:21:54   192.193.245.xxx 2622
Prijde mi, ze problem neni ani tak v technice, jako v marketinku/politice...

Neboli by stacilo, aby jedna firma (treba Canal+) vysilala HDTV signal ze vsemi jazykovymi verzemi, co v Evrope jsou, a razem bychom nepotrebovali mit na Evropu tolik provideru..... Ale samozrejmne diky soucasnym autorskym zakonum a licencim si nahrabe mnohem vice lidi, ze... Nicmene ten problem neni v technice, bitstream by byl dostatecnej...
2.4.2007 11:36:21   81.27.199.xxx 3024
Nadherny clanek, ktery presne ukazuje, jake predpotopni metody jsou stale v TV vysilani pouzivane, ackoliv k tomu uz v podstate neni zadny duvod. Teda samozrejme krome zdimani prachu - viz. nase digiTV, mizerne datove toky a ubohe PALove rozliseni vcetne prokladani (ale hlavne, ze se nacpe vic srackovych kanalu do jednoho multiplexu). O tom jak "kvalitni" TV vysilani je svedci uz to, ze zdaleka nejlip vypada na obycejne stare 50Hz CRT TV (zejmena ony dynamicke sceny), zatimco na LCD nebo plazmach byva ve srovnani s tim prokladany PAL blitka. Podobne je to i s filmy, ktere autor v clanku zminuje, a ktere vychazeji z jeste starsich principu - 24FPS je mizerie a rozcukane pohyby kamery po scenach nezachrani ani pro film prirozeny motion blur. Vazne jsem zvedav, jestli se dozijem neceho lepsiho nebo budem muset pockat dalsich 50 let...
2.4.2007 14:48:09   88.83.227.xxx 2822
At si nahradi co chteji ale na film mi nesahej. Jedine dokonale medium s nejlepsi kvalitou. O nejakem digitalnim vysilani neni potreba v CR mluvit, pocitam ze minimalne 10 let bude trvat nez se nato bude dat divat. . Kvalitni analogovy signal vypada o dos lepe nez nejaky digital. A pokud digitl tak ze satelitu. Tam maji alespon normalni datove toky.
2.4.2007 19:12:01   86.63.204.xxx 2522
Kvalita analogu na lcd. Máš přece možnost výběru mezi přístroji. O tom to právě je. Ne každý model je navržen stejně. Někde vyrobce investuje jen do designu, jinde do i více do koukatelnosti.
2.4.2007 20:00:13   81.27.199.xxx 2621
Ano, ruzni vyrobci pouzivaji ruzne metody deinterlacingu, interpolace a filtrace. Takze budeme novymi TV vesele vytloukat klin klinem a dal vysilat ve starem formatu (male rozliseni, omezeny bitovy tok, prokladani, neefektivni komprese). Podle meho nazoru reseni naprosto k hovnu. Zacit by se melo z gruntu - u parametru vysilaneho signalu, ale to je v nasem bananistanu v nedohlednu. Nakonec budeme mit vsichni digitalni sirokouhle HD ready TV, na kterych si budeme "ruzne kvalitne" interpolovat a zkreslovat "dokonalou digitalni" kvalitu vysilani ve 4/3 PALu...
2.4.2007 11:36:42   62.240.183.xxx 2421
Nic proti kvalite clanku, urcite je prinosem, je napsan tak, aby to i laik pochopil a pritom je tam dost informaci i pro pokrocile, avsak hlavne v zaveru jiz ve vetach chybi nektera slova, jsou tam obcas vypustena slovesa, proste jako kdyby se nekam spechalo :-)
2.4.2007 11:55:11   84.42.251.xxx 2621
ja teda nevim jak vy, ale ja televizi vidim jenom kdyz kolem ni prochazim, neco jako ze bych si ji sam zapl se behem poslednich par let nestalo... takze mi vubec nevadi mizerne vysilani?
jedina vyhoda televize muze byt na sledovani filmu...
takze jedine co by me zajimalo: jakou televizi, a jakym zpusobem ji kvalitne spojit s PC
2.4.2007 12:09:08   81.27.199.xxx 3422
Pokud jde vylozene jenom o filmy, tak bych se nejakou TV vubec nezabyval - doporucil bych projektor a propojeni pres DVI/HDMI. 720p modely jsou uz celkem za pakatel a filmovy zazitek bude nepochybne lepsi na platne s uhloprickou >2m nez na TV krabici.
2.4.2007 22:10:36   213.220.241.xxx 2522
Jo to je sice prima... Projektory sou uz vazne za babku, i bez platna se da obejit, ale 7K za nejlevnejsi lampu vod Acera na 2000 hodin... mi pripadne jako dost draha sranda na filmy. Je mi jasny, ze bych paril i gamesy (a je to parada, to ne, ze ne :o) a lampa je za devadesat dni v trapu... Projektor jo, ale az (pro mne) vymyslej nejakej LEDkovej ;o)
2.4.2007 22:32:20   81.27.199.xxx 2521
Ja mam 720p projektor uz pres 3 roky a lampu jsem jeste nemenil (ma najeto asi 1400 hodin). Je teda fakt, ze gamesy uz moc neprovozuju, ale tech 90 dnu - to bys musel na to koukat 24 hodin denne, coz bys (zrejme :-) ) nevydrzel. Krome toho dnesni lampy by mely vydrzet i dvojnasobek te uvadene doby. LED projektory jsou uz na trhu, ale co jsem zatim videl (Toshiba 800x600), tak maji dost spatnou svitivost. Vyhoda je samozrejme nizsi odber, zivotnost a okamzity start/stop, ale na seriozni pouziti s vetsimi uhloprickami se to podle me nehodi - vyzaduje to uplnou tmu a odrazive platno.
3.4.2007 12:38:24   62.168.40.xxx 2422
Ale opravdu? A na kolik vas ten 720p projektor vysel?
3.4.2007 12:40:21   62.168.40.xxx 2322
A jeste bych se chtel zeptat, co je to za typ?
3.4.2007 12:51:55   81.27.199.xxx 2422
Panasonic AE-500. Zacatkem roku 2004 me stal pres 50k. Holt za nadseni pro technicke vymozenosti se plati, ze. S pristim upgradem radsi pockam, az ceny spadnou nekam na normalni hodnoty - staci se podivat, kolik stoji podobne hracky dneska...
2.4.2007 14:39:14   160.218.204.xxx 3922
Já moc děkuju za ten článek, ježto přesně takové základní informace mi dosud chyběly a zde jsou předloženy jasně a stručně. Pro technické odborníky je to možná nudné, ale mě to pomohlo.
2.4.2007 17:07:07   82.202.17.xxx 2522
Moc pěkný článek...
2.4.2007 17:09:04   83.240.6.xxx 2322
A to ta, že majitelům 100Hz televizorů je progressive scan u DVD přehrávače tak nějak k ničemu...
2.4.2007 19:15:40   86.63.204.xxx 2521
zřejmě neni k ničemu, připoj to komponentama a 100 Hz ti vyrobí přímo dvd. Bez chyb prevodu na 100 Hz v TV
3.4.2007 19:39:56   83.240.6.xxx 2521
To právě je k ničemu. Progressive scan dělá to stejné co se děje při převodu na 100Hz v TV, takže je to zbytečnost. Dělaj se 2 stejný věci a někdy se to dokonce navzájem kope. A úvahy typu TV dělá chyby v převodu a DVD ne jsou mimo mističku, obojí je stejný...
4.4.2007 22:57:44   86.63.204.xxx 2721
V články byť kvalitním, jsou některé nepřesnosti. doufam že autora neodradí trocha kritiky. samozřejmě, můžu se mýlit.

P25 x I50 neznamená ztrátu informací!

prokládané řádkování neznamená ztrátu informace. Při klasickém TV přenosu, se přenášáší 25

snímků/s. Tedy stejně jako v kině. Jenže v kině je osvíceno celé plátno najednou, takže zde

pro plynulý stabilní obraz 25 snímků/s stačí. U CRT obrazovky se je svícen prakticky jen

jeden bod, proto se musí pohybovat velmi rychle, ale bylo zjišteno že 50 snímků/s už téměř

nebliká. proto byla zvolena tato frekvence. Ale na druhou stranu pro přenos neprokládaných

50 snímcích/s je třeba mnoho informací. Proto bylo navržen kompromis jménem prokládané

smímkování t.j, přenos 50 půlsnímků/s. Informace se v signálu neztrácí, jeden půlsnímek má

poloviční počet rádek a těsně zapadá do druhého půlsnímků který má také poloviční počet

řádek (312,5 DK,BG). Na obrazovce v 1/50 zobrazí sudé řádky 1 snímku a 2/50 liché řádky 1 snímku....
Bohužel na 50Hz TV používající I50 některé scény ještě výrazně blikají /zvláště

vodorovný přechod svétlá tmavá plocha, písmena/, byla tedy vymyšlena 100Hz TV kde se z I50

vytváří P50. A blikající elementy se pro lidské oko stali víceméně statické.
Jinak fps bude asi znamenat frame per second , snimků za vteřínu.


Nevim na které kameře jde zapnou progresivní výstup. Pokud chcete kvalitu, tak nedoporucuji

se zabývat analogovými výstupy a použít rovnou I-link, DV out. Dnes již lze koupit HDTV

kamery které jsou vybaveny HDMI.

Autor článku neudává s kterým vstupem ono progresivní souvisí.

komponentní vstupy se rozumí samo sebou že jsou progresivní

Kompozitní vstupy /klasický žlutý cinch/ jsou zpravidla prokládané a na 50Hz TV z nich

neuděláte neprokládané aniž by začal nepříjemně blikat obraz. U 100Hz TV je za nimi vždy

nutný převod na 100 Hz (samozřejmě progresivní)
--
U lcd a Plasma nás nemusi prokládání signálu zajímat.
-------
Toť konec teorie a niní otázka co znamená progresivní. Anglický překlad je pokročilé. Při

překladu z marketingu do techniky to znamenat a)lepší b)neprokládané c) větší šířka pásma

t.j. větší interpolované detaily d) 16/9 e) něco jiného než PAL f)jsem na omylu
4.4.2007 23:00:15   86.63.204.xxx 2421
Omlouvám se za úpravu textu, psal jsem to v notepadu a přenos přes schránku to takhle rozhodil. chtěl jsem být skromější na místo.
5.4.2007 11:11:55   89.102.123.xxx 2522
ještě upřesnuji pro přenos neprokládaných P50 je třeba mnoho informací, rozumím je potřeba velkého množství prostoru pro správnou funkci, nemluvím zde o datech v bytech
2.4.2007 18:28:03   71.57.45.xxx 4021
Poridil jsem si plazmu tv Panasonic 42",ktera ale nepodporuje PAL(pracuje pouze v norme NTSC)Jakym zpusobem muzu prevest signal Pal do NTSC,abych mohl tv vyuzivat i v CR?DEkuji
2.4.2007 19:10:04   83.240.6.xxx 2322
Hledejte něco jako toto: http://www.stualarm.cz/produkt /mi-pnc001-prevodnik-video-signalu-z-pal/ntsc/secam-na-rgb-komozit-pal/ntsc/secam/
2.4.2007 19:33:42   86.63.204.xxx 2421
To zařízení na na odkazu je sice hezký ale neřeší to problém příjmu na anténu. Existuje také problém z čekým zvukem Některá DVD půjdou přeponout do NTSC.

Jinak by pomohlo osadit přistroj vnitřnostmi určených pro ČR.

Řešení je také vrátit přístroj tam kde jste jej zakoupili. Což vzhledem k velikosti a vzdálenost nákupu muže být problém.
2.4.2007 19:39:36   86.63.204.xxx 2322
jinak mi napadlo ještě cesta anténa video převodník TV a audio vytáhnout z videa/CINCH..

Ale snob na tohle neuslyší.
3.4.2007 15:27:19   81.30.228.xxx 2321
koupit si HDD rekordér (analog nebo digi podle místa) nejlépe se dvěma tunery (cca od 10.000Kč) a plasmu využívat jen jako monitor. Bude to mít řadu výhod (timeshifting, EPG atd.). Řada lidí to tak řeší i když mají uvnitř tuner s PALem ...
2.4.2007 19:26:19   83.240.11.xxx 2521
Ví někdo, proč se vlastně vyrábějí standartně TV "HD ready" s rozlišením 1366x768, když to není standartní rozlišení vůbec ničeho?
2.4.2007 20:09:31   81.27.199.xxx 2321
Primarnim duvodem je nejspis cena (mensi rozliseni = levnejsi vyroba), druhym je splneni pozadavku na "HD ready", kdy zarizeni musi byt schopno zobrazit minimalne 720 radku a tretim duvodem by mohla byt kompatibilita s 4/3 XGA rezimem, teda rozlisenim 1024x768 - napr. kvuli prezentacim. 16/9 pak da onech 1366x768.
2.4.2007 22:11:15   83.240.11.xxx 2422
A není nějaký blbý, že se kvůli 5% lidí, kteří využijou XGA 95% lidí resempluje obraz? Vždyť to je to největší zlo, co s obrazem můžete udělat, oproti tomu jsou jiný věci jen hračka.
2.4.2007 22:21:37   81.27.199.xxx 2322
Souhlasim, ale zkus to vysvetlit vyrobcum a potazmo i zblblym lidem, kteri to presto koupi (ono je tam napsano neco s HD). Nedavno lidi kupovali a mozna jeste kupuji i vybehove plasmy s NTSC rozlisenim se 480 radky (coz nestaci ani na PAL) a jak byli nadseni z nove uzasne technologie. Jinak kdyz tak pozoruju ty ruzne HD formaty, tak se obavam, ze interpolace se uz tak jako tak nezbavime...
3.4.2007 06:51:21   83.240.7.xxx 2322
Pri divani se na PC na filmy mate vzdy stejne rozliseni videa a monitoru ? Pokud mate 19" LCD, tak se stejne nejaka interpolace provadi. A mne je jedno, jestli se divam na PC na LCD s 1280x1024 a nebo na LCDTV s rozliseni 1366x768. Jestli mi jede HD video (1280x544 ci rovnou 720) v okne s cernyma pruhama 1:1 a nebo je roztazene na plnou plochu v kvalite poznat nejde. I kdyz chapu, ze v principu je to pekna kravina todle rozliseni.
3.4.2007 08:20:34   81.27.199.xxx 2422
On to prave jde - s timhle rozlisenim, kdyz chcete fullscreen, musite interpolovat vsechno a porad. Ja se interpolaci taky nevyhnu, tak aspon na veskery material s mensim rozlisenim nez 1280x720 (nativni u projektoru) pouzivam na PC real-time scaler lanczos z ffdshow. Ma to lepsi vysledky, nez komercni reseni co jsem zkousel nebo videl. Vychozi interpolace grafickych karet nebo scaleru v prehravacich/TV muze byt taky pekne mizerna, casto je obraz nechutne rozmazany a na velke uhlopricce je to k nekoukani.
3.4.2007 15:33:11   83.240.7.xxx 2323
Pravda, na 80cm u me asi vypada jinak nez u vas na 2m (ci jakou mate uhlopricku pri projekci). Na prehravani pouzivam klasicky MPC ci MediaPortal_0.2.2 (jak kdy, z postele spis ten MPortal). Na hratky s FFDshow jsem nemel jeste cas ani chut-kdovi jestli bych to na tak male uhlopricce videl. Jedine co jsem porovnaval byl 1:1 obraz ci roztazeny - ale jen pro 720p videa. Xvidy nema smysl resit.
2.4.2007 20:28:06   213.151.217.xxx 2321
proste marketingova nalepka a obraz vyzera ako psi grc, samozrejme ten kto si to uz kupil/naletel/splnil poziadavku rodiny to z jesitnosti nepripusti.
kto videl plne hd uz nic horsie nechce,
samozrejme ak niekto ma chut podporovat ich..nemam nic proti,
ps:najlepsie je si kupit ps3 na tych 1366*768.
to je uroven...
3.4.2007 00:34:59   88.146.180.xxx 2521
!Jedinou výjimkou je filmový materiál, vycházející ze snímání políček celuloidového filmového materiálu. Filmy jsou v kinech promítány s frekvencí 24fps" stroje meo 4 a meo 5 v soucasnosti hojne uzivane maji frekvenci 25obr/s , jinymi slovy vase informace neni pravdiva. tyto stroje pomoci mechanicke clony produkuji vyslednou snimkovaci frekvenci 50 obr/s jako analogova tv. to ze se obraz chveje je zpusobeno vnimaním barev lidskeho oka kde staci 24 Hz pro sedivou abychom videli obraz jako plynuli ale pro bilou je tato hodnota na 64 Hz... chapu ze jako novinar pisete informace z nejakyh podkladu, ale je velky problem si clanek nechat zkontrolovat odbornikem? s tim celuloidem jste trosku zaspal dobu.. neni moc kin a promitacu co ho mohou promitat v zhledem k jeho horlavosti...
3.4.2007 00:41:35   88.146.180.xxx 2322
pripadne nejake technicke informace www.celuloid.cz
3.4.2007 06:34:48   217.77.165.xxx 2320
Problemem "lepsi televize" neni technologie jako takova , ale to ze se to musi zaplatit , nebo je technologie je lokalne nedostupna.

Proste lide to nechteji zaplatit, nemaji na to, nebo unich neni signal. To ma i opacny dopad ze pro CR neni dostatecny kvalitni obsah.

Podle vseho bude muset byt verejnost k "lepsi televizi" prinucena protoze realne dnes neprinese nic lepsiho nez soucasna
3.4.2007 08:08:38   193.108.106.xxx 2221
co takle porecenzovat nejaky plazmy vs lcd tv?
3.4.2007 10:44:44   195.146.115.xxx 2318
no nevim, ja bych tady radeji videl zase serial o stavbe HTPC jako byl loni, ted ale s Win Vista Home Premium a novou MCE aplikaci.
3.4.2007 18:26:33   88.102.146.xxx 1917
já teda mám kompa normal na hry a ztišenej komplet + kůl and kvájet a mám k tomu připojenou plazmu a pouštim přesto filmy a nemůžu si to teda vynachválit...do lcd sem nešel tože za stejnou cenu byl v obraze brutální rozdíl a 1024*768 mi na plazmě stačí když na tom občas pařim třeba nhl
4.4.2007 06:32:48   83.240.7.xxx 1917
A to ze ma plazma obraz 16:9, ale rozliseni 4:3 vam pri hrach nevadi ? To byl prave jeden z duvodu, proc se na tom pracuje divne. Pro pripojeni PC je lepsi LCD, plazma ma jine vyhody (spis u analogu, tam je LCD na houby). Mimochodem: Dr.Zoidberg z Purku ?
4.4.2007 09:43:55   193.108.106.xxx 2016
nevadi, to by se muselo videt kazdej se na to pta, jinak filmy taky pohoda,v prehravaci se jen nastavi 16:9 nekdy sem posilal jedno foto ze hry http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/29/f_P1140021i_ef79m_67b3ac6.j pg
4.4.2007 09:44:45   193.108.106.xxx 1917
nejsem zoidberg z purku ani nevim co toje) sem dr. zoidberg z futuramy
3.4.2007 15:36:20   83.240.7.xxx 1817
Na to jdi na TVFreak. Mimochodem, propojovat plazmu k pc je zhovadilost :-)
3.4.2007 12:58:29   15.203.137.xxx 1917
1) existuje nejaky seznam kanalu vysilanych pres upc direct, ve kterem by bylo uvedeno rozliseni toho ktereho kanalu? existuje pak seznam, ktery by uvadel rozliseni vsech kanalu (nekodovane/kodovane pro jednotlive satelitni providery) vysilanych napr. astrou?
2) je mozne si koupit beznou satelitni antenu, bezny digital prijimac a chytat hdtv signal nekodovanych programu vysilanych prave napr. pres astru?
3.4.2007 13:02:15   15.203.137.xxx 2017
na parabole.cz sem totiz nenasel rozliseni.. tak mi nekdo pomozte
3.4.2007 19:48:26   85.135.109.xxx 1918
tipnu si, že rozlišení bude u všech stejné (PAL 720x575), ale hodně se budou lišit v přidělených datových tocích. Výsledek bude subjektivně stejný, nízký datový tok se projeví neostrým obrazem podobně jako kdyby se vysílalo třeba jen 240 řádky. A protože jsou datové toky variabilní, tak bude nějaké porovnávání stejně problematické ...
Běžný digi satelit HD signál nezobrazí, mrkni na webshopy, HD přístroje tam občas nabízejí.
3.4.2007 13:24:24   212.158.157.xxx 1918
I když se nejedná zrovna o PC, člověk se rád poučí ;-)
3.4.2007 13:46:48   193.165.170.xxx 2017
Nadhera, proste nadhera... uz vim co dam tatovi precist.. stale me otravuje jake co ma vyhody a nevyhody a tady to ma krasne popsane na jednom miste.. Diky..

Opravte si chybycku v clanku:
Na strance "25 nebo 50fps - kdy je pohyb plynulý?"
V radach k zapamatovani je:
Klasický filmový materiál (urychlený o 4%)
a ma byt:
(zpomaleny o 4%)
3.4.2007 19:58:02   147.228.209.xxx 2117
proc by neslo vysilat 720p35Hz? podle me idealni frekvence 25 Hz je malo a prokladani je jen zkazeni obrazu...

//psal sem tady pekny komentar i ze skusenostmi s prijmem DVB-T v cechach ale vzhledem k tomu ze me to automaticky odhlasilo, hodilo stupidni hlasku a koment se neulozil, nebudu ho psat znova tohle me na PCtuningu opravdu neuveritelne S3R3... to se fakt neda, takhle dobrej magazin a takhle zkurv3ny prostredi...
3.4.2007 20:30:10   81.92.159.xxx 1918
Kdybyste kliknul na zpět, prohlížeč by text příspěvku "obnovil". Já ze zásady každý delší text zkopíruju do schránky, než kliknu na odeslat. Mambo má z bezpečnostních důvodů krátkou dobu platnosti přihlašovací session a nebylo by moudré, kdyby se na tom něco měnilo.
4.4.2007 12:25:45   147.228.209.xxx 2317
Tak nevim jaky mate prohlizec vy, ale me to ve firefoxu nefungovalo nikdy v zadne verzi ale jen na strankach pctuning.cz. jinde, kde maji stejne stupidni odhlasovani opravdu tlacitko zpet vse vyresi... a kopirovat kazdy text do schranky? ano to by pomohlo, ale vzhedem k tomu ze s ostatnimi strankami neni problem, vzdy na to zapomenu... vubec to nove prostredi pctuningu toho moc neprineslo, blaboly a souhlasy sou jen fraska, protoze si jich kazdy muze naklikat kolik chce, vyhledavani je mizerne, stranky nejsou pekne...

a odhlasovani by si delsi dobu zaslouzilo.. co by se asi stalo, kdyby na PCtuningu zustalnekdo omylem prihlaseny? to by byla hruuuza, zboril by se svet....

i v internetovych obchodech muzete byt trvale prihlasen, nebo alespon do te doby nez zavrete prohlizec....

za vase stranky bych autorovi dal tak 200Kc :-)
4.4.2007 12:37:07   62.177.73.xxx 2120
všichni si tu jen stěžujete na přijem signálu..přitom přes set-topbox...to běhá většinou daleko přijatelněji než analog.mněli by sme být rádi zato co je a neprudit furt s dokonalou čistotou obrazu nato jsou půjčovny DVD....článek pěkný ale stejně to někdo jako vždy odsoudí.....
5.4.2007 12:50:16   85.207.18.xxx 2018
Souhlasím s tebou, ikdyž této problematice vůbec nerozumím. Jsem rád že u mě na vesnici( asi 70 km od Prahy ) se dá příjímat signál přes septopbox a konečně se dá na TV dívat . Při analogu to přinejlepším zrnilo, nejhorší bylo, když několikrát za vteřinu lítal obraz nahoru dolů, ještě že to je pryč.

A jinak nechápu, na co tady všichni potřebují nějaký HD obraz, na Ordinaci a jiný pikačoviny )) ?
6.4.2007 15:28:32   88.102.211.xxx 1916
nebo se mě dostane do ruky nějaký leták, plný LCD televizorů za fantastické ceny nebo naopak za šíleně vysoké ceny slibující lepší parametry než ty levnější a do toho čtu informaci HD ready, musím se smát Informace HD ready spolu s absencí informace o HDCP a verzí rozhraní HDMI mě fakt baví. A přitom, kolik lidí se stalo již jejich obětí, myslím výrobců a prodejců uvedeného hardware.
Přínosný článek, měl by vyset spolu s informacemi o ochraně HDCP a o různých verzích HDMI před každou elektrou
Možná jste měl více zdůraznit, že na větší rozlišení digitální televize můžou lidé zapomenout a to minimálně na dobu, která není kratší než je životnost jejich LCD televizorů stejně tak jako na přehrávání videa těmito přístroji ve vysokém rozlišení, snad kromě toho, které si natočí vlastní HD kamerou:-)
11.4.2007 23:01:14   24.0.78.xxx 1816
Ja mam na vas dve veci.

Mam HDTV a platim aj za HDTV vysielanie. Zatial mam iba asi 12 kanalov, ale musim povedat, ze velky rozdiel medzi vysielanim v Digitale a HDTV nevidim

Mam 42" plasma HDTV, ale ozaj ziaden rozdiel nieje, okrem "panoramatickeho" zobrazovania pri HDTV.

Moja otazka znie: Dnes som zhodou okolnosi kecal s kamosom a vravel, ze ak hrajem hru na PC (CSS) a mam 200FPS, tak ze mi to je na prd, lebo monitor aj tam zobrazi iba 75FPS (75Hz). Je to pravda? Moze mi to niekto vysvetlit?

DAKUJEM
13.4.2007 08:35:02   195.146.115.xxx 1916
No nevim, ja mam LCD 32" 720p a rozdil mezi HDTV a DVB-S je seredne dobre poznat.
16.4.2007 10:36:58   84.244.93.xxx 1917
Jak muze nekdo srovnavat tyto 2typy TV.To nejde srovnat.Muj osobni nazor na CRT je takovy ze za nekolik let...nebudu tipovat ale rikam ze CRT TV vymyzi a bude to akorat UNIKAT nic vic.V dnesni dobe se hodne nakupuji LCD/Plazmy.Lide kteri toto kupuji tak maji pro to asi sve duvody.Uspora energie,prostoru kvalita obrazu atd.To same je i s monitory Dnes kdo si koupi CRT tak je "machr" v prodejnach uz je vyber CRT mon asi 100LCD a 3CRT. Jeste jsem zvedav kdy bude u nas HDTV prijimani bo divat se na to je velice super.
PS: Uz testuji nove typy TV -Laserove tak jsem zvedav
16.8.2008 15:05:45   93.89.96.xxx 20
Ahojte, mám takový problém: mám PC propojené s HDready plazmou (tady je k ní manuál http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/P ANASONIC/TH42PX7E-_E ). Chci na ní pouštět filmy v HD(ripy v 720p). Propojím PC a TV přes klonování(to samé co vidím na PC vidím i na TV). Film přehrávaný na PC se VŮBEC neseká - ok. Ale když se kouknu na TV tak se film při rychlejších scénách začne horizontálně půlit(trhat, prořezávat). Zkoušel jsem všechno možné v nastavení grafiky v PC,ale žádný pokrok jsem nezaznamenal. Pomoze někdo prosím. Myslím si, že by to mohlo být něco s Hz té TV nebo třeba V-sync (vertical synchronization)-ale to V-sync se dá nastavit pouze pro 3D, což pro pouštění filmů neplatí.
diky.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

559 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 268.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.