Hlavní stránka Multimédia Elektronika Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
autor: Michal Rybka , publikováno 30.4.2010
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?

Pokud společnost Apple připravuje nějaký nový produkt, můžete si být jistí minimálně jednou věcí. Ještě ani nebude na trhu, ale už se o něm bude psát, diskutovat a samozřejmě také kritizovat po celém intenetu. S novým tabletem to samozřejmě není jinak a jestli je opravu všechna ta kritika oprávněná se dočtete v naší recenzi.


Zde najdete původní obrázky, které vznikly při recenzování.
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Interaktivní kniha o Alence v říši divů
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Houby se sypou podle toho, jak hýbete iPadem
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Aplikace přímo od Marvelu - co jiného než komiks
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Google Maps vypadají na velkém displeji skvěle - ale bez internetu ani ránu
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Typicky přeplněná základní plocha - aplikací je už dnes dost
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Speciální aplikace listu The Guardian
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
Takhle vypadá elektronická knihovna
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
A takhle potom přímo knížka
Apple iPad — Převratný tablet nebo zbytečná hračka?
A nakonec jedna lahůdka - pamatujete stařičkou strategii Battle Isle? Bohužel jen obrazky, na iPad není...

Nakonec ještě pár zajímavých videí

Oficiální reklama na iPad

Parodie na reklamy Apple - alespoň základní znalost angličtiny nutná

Další parodie - sofistikovaná a vyžadující ještě více znalost angličtiny


Tagy: Rybka  úvaha  Apple  iPad  tablet  notebook  netbook  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
30.4.2010 05:13:07   89.102.220.xxx 6113
Děkuji autorovi za tenhle článek. Je objektivní a s reálným pohledem na celou problematiku okolo iPadu. Díky
30.4.2010 06:30:40   83.208.155.xxx 5734
No já bych spíš řekl, že převažuje fáze počátečního nadšení...
1.5.2010 18:53:49   178.40.126.xxx 3435
Máte chybu v nadpise malo tam byť: Převratný tablet nebo zbytečná sračka? opravte si to
30.4.2010 07:19:35   84.47.97.xxx 327
Ako ste docielili aby sa vam Win7 spustal dlhe minuty? U mna je to ready vsetko za 2 min a mozem browsovat ... clanok je inac pekne spracovany, ale niektore veci su v nom dost zavadzajuce a citit tam obhajovanie toho, co iPadu chyba ako nepotrebneho ...
30.4.2010 10:33:10   213.160.173.xxx 119
Tiez by ma to zaujimalo Schvalne som restartol koli tomu svoj NB, kedze ho iba uspavam (nikdy sa mi nezapol a ani nikoho koho poznam sa mu NB nezobudil zo spanku) a nabutoval komplet za 35 sekund. Mam v NB sice SSD, ale to si v dnesnej dobe vie poriesit kazdy a stale sa s netbookom zmesti do ceny ipadu.
Beriem, ale to, ze to je zariadenie na nieco ine a len sa mi argumenty proti PC moc nepozdavali
30.4.2010 14:06:20   88.102.124.xxx 77
Tak to mě se stává pravidelně, někam si potřebuju rychle odskočit, dám uspat, za nějaký dvě hoďky přijdu a notes normálně jede a baterka v háji.
30.4.2010 15:07:09   213.160.173.xxx 14
naozaj zaujimave...este som sa s tym nestretol...iba viem, ze to robia s oblubou Lenovo NB a to hlavne drahsie rady napr. W500.
Otazka, ale je ci je to chyba winu ako samoteneho alebo toho balastu, ktory tam da vyrobca NB. Ja pri kupe NB vzdy hodim format vsetkeho vratane recovery a cista isntalacia + ovladace. Znamym to robim rovnako a takisto vacsim zakaznikom
30.4.2010 14:43:51   62.24.78.xxx 70
často stačí jen u už uspaného notebooku vytáhnout USB zařízení ...
30.4.2010 15:08:01   213.160.173.xxx 02
vid. moj prispevok vyssie
2.5.2010 09:16:43   85.71.182.xxx 10
Snadno, stačí win7 nainstalovat na něco jako P3 1GHz
30.4.2010 07:43:13   194.213.57.xxx 125
RomanL napsal:
No já bych spíš řekl, že převažuje fáze počátečního nadšení...


Mě například nadšení z Iphonu neomrzelo ani po roce používání, takže se autorovi nedivím z nadšení nad iPadem. Ztahovatelný obsah z iTunes nadšení jen prodlužuje.

Co se týče čteček knih, tak jednoznačně doporučuji Stanzu. Je zdarma a máte okamžitý přístup k tísícům knih zdarma a to i v češtině.
30.4.2010 07:47:17   195.168.126.xxx 82
myslím že michal by mohol popremýšlať u upgrade disku - ssd dokáže zázraky , moj w7 štartuje cca 30 sekund a zo suspendu do 5 sek sa da s w7 pracovat. BTW - pokial viem aj v iPade je SSD.
Zaujimalo by mal ako je to u iPadu s podporou pdb ebookov a podporou cestiny, fontov atd. Ako by som do iPadu dostal svoju zbierku pdf a pdb - cez ftp ?
30.4.2010 08:25:59   90.180.44.xxx 40
S podporou cestiny je to bezproblemove, ja pouzivam na iPhone (iPad je identicky) ctecku BookShelf. Kupoval jsem ji asi pred rokem za tusim 7e, nejdrazsi vec co jsem koupil, ale nelituju. Umoznuje vybrat CP pro knizku, podporuje PDB a knizky se do ni nahravaji jednoduse pres wifi, na pocitaci pustim aplikaci co funguje jako server a iphone se k ni pripoji. Nasdilim adresar a zkopiruju knizky do telefonu. Podobnych ctecek je hned nekolik, funkcnost +- identicka, dneska by to uz snad mohlo byt i levnejsi...
30.4.2010 10:59:32   92.240.229.xxx 11
to nahravanie suborov cez webdav a rozne webftp rozhrania ktore ma kazda druha applikacia pre iPhone mi pekne lezie krkom. Zvlast ked vdaka optimalizacii postrebe mi kazdu chvilu iphone vypne wifi spojenie ked akurat nieco nekopirujem.
Ale co mne osobne viac chyba na iPhone a otazne je ci to ma iPad je reflow a to ako aj v Safari tak aj v roznych citackach (tych co pisu ze podporuju reflow je malo a su docela aj drahe).Na iPade to nemusi byt az take zle kedze ma vecsiu obrazovku ale na iPhone to citelne chyba.
30.4.2010 14:08:18   88.102.124.xxx 61
Až na ten detail, že za SSD na takový úrovni, aby nastartoval tak rychle normální PC dám stejně jako za celej iPad :-)
30.4.2010 14:53:11   62.24.78.xxx 40
tady nejde o start celého zařízení, ale o start ze sleep modu - zvládne to tvůj notebook za 1 sekundu a vydrží ve sleepu měsíc?
30.4.2010 07:55:27   194.213.57.xxx 20
greybear napsal:
myslím že michal by mohol popremýšlať u upgrade disku - ssd dokáže zázraky , moj w7 štartuje cca 30 sekund a zo suspendu do 5 sek sa da s w7 pracovat. BTW - pokial viem aj v iPade je SSD.
Zaujimalo by mal ako je to u iPadu s podporou pdb ebookov a podporou cestiny, fontov atd. Ako by som do iPadu dostal svoju zbierku pdf a pdb - cez ftp ?


Co se podpory češtiny týče, tak je bezchybná. Ještě jsem nenarazil na problém. Co se podpory souborů týče, tak nevím, eBooky stahuji jen přes internetové připojení z dané databáse přústupů v applikaci. Nicméně je možné nahrávat si eBooky i z přímého zdroje na disku za použití webové služny dané applikace, ale to jsem nikdy nezkoušel.
30.4.2010 07:59:57   62.245.75.xxx 61
microsoft oficiálně oznámil ukončení vývoje courieru, hp (prozatím neoficiálně) zrušilo svůj W7 slate ...
30.4.2010 08:24:28   62.245.75.xxx 21
... toto nejsou potrhlé výkřiky kvůli iPadu, ale fakta, jen pro jistotu:-)
30.4.2010 08:39:01   84.47.97.xxx 26
naozaj? a k tym faktom si ako dospel/prisiel?
30.4.2010 08:52:00   62.245.75.xxx 22
courier: http://www.engadget.com/2010/04/29/microsoft-confirms-ki lls-courier-in-one-fell-swoop/ hp slate: http://www.businessinsider.com/apple-doesnt-have-to -worry-about-the-hp-slate-anymore-2010-4
30.4.2010 08:56:27   90.178.200.xxx 11
toho slate mi extra líto není, i když nevypadal špatně. ale courier vypadal moc zajímavě. škoda
30.4.2010 09:03:05   62.245.75.xxx 21
courier vypadal opravdu dobře, možná až moc dobře, nevěřil jsem, že existuje cokoliv blížícího se finálnímu produktu, byly to jen vysněné rendery zajímavého zařízení
30.4.2010 09:56:14   84.47.97.xxx 03
HP zrusilo Slate alebo skor pozastavilo kvoli kupe Palmu ... chce sa zamerat na webOS v mobilnych zariadeniach ... co si myslim, ze je len dobre, urcite lepsie ako keby tam mal byt Win7 ...
30.4.2010 10:13:48   62.24.78.xxx 20
přesně tak, tablet s web os by mohl být super! bohužel však vývoj nového zařízení trvá dlouho a neočekával bych ho dříve než za rok :/
30.4.2010 08:22:39   62.245.75.xxx 43
díky moc za kvalitní článek!
30.4.2010 08:29:46   62.245.75.xxx 60
iPhone OS 4.0 přinese ten minimální multitasking, co zařízení přesně chybí a podle článku na tuaw camera connection kit USB podporuje klávesnice, zvukový vstup a spoustu dalších periferií, navíc se evidentně namountují i připojené disky, jen je operační systém nepodporuje (prozatím) spoustu z chyb tak lze vyřešit softwarově!
30.4.2010 08:48:42   86.49.75.xxx 113
Nesouhlasím s tím, že iPad "Překvapivě dobře vyznívá i při srovnání s epapírovými čtečkami srovnatelné třídy".
Stejný problém jako argumentace, že iPad nepotřebuje milión zbytečných funkcí a jde oproti notebookům na dřeň toho, co uživatel opravdu potřebuje a (díky specializaci) je v tom daleko lepší. Přesně to samé by se dalo říci u srovnání Kindle vs iPad. Kindle je jen pro čtení a je v něm daleko, daleko lepší, zkuste přečíst celou knihu na IPS displeji a na E ink.
30.4.2010 09:06:34   62.245.75.xxx 32
do displaye (ať už IPS nebo TN) čučím celý den v práci a není to žádný velký problém, na iPodu Touch jsem přečetl nejednu knížku a kdysi na svém stařičkém n-gage pár set dílů perry rhodana:-)
30.4.2010 08:56:27   194.213.57.xxx 22
Stnly napsal:
Nesouhlasím s tím, že iPad "Překvapivě dobře vyznívá i při srovnání s epapírovými čtečkami srovnatelné třídy".
Stejný problém jako argumentace, že iPad nepotřebuje milión zbytečných funkcí a jde oproti notebookům na dřeň toho, co uživatel opravdu potřebuje a (díky specializaci) je v tom daleko lepší. Přesně to samé by se dalo říci u srovnání Kindle vs iPad. Kindle je jen pro čtení a je v něm daleko, daleko lepší, zkuste přečíst celou knihu na IPS displeji a na E ink.


Já čtu běžně knihy na iPhonu a problémy s tím nemám. Nastavil jsem si černé pozadí a bílé písmo a nemůžu si stěžovat. Ale i klasické rozvržení je v pohodě. Černé pozadí je ale mnohem příjemnější při čtení za tmy.
30.4.2010 09:07:08   88.102.74.xxx 35
..moje PC nabíhá od bootu celých 12 vteřin.. plus mínus 2 vteřiny. Akorát to neni webpad, ale klasické PC. Co bych rád viděl je PhotoShop nebo LightRoom na webpadu a USB přes které bude převedenej lifeview z foťáku. Byl by z toho totiž ideální doplněk k zrcadlovkám. Ale nevim jestli by něco z toho dal HW. Nemá někdo tušení co v tom vlastně je? Jinak hezká věcička, ale užitečnost pro mě je asi mizivá..
30.4.2010 09:19:53   92.52.10.xxx 161
Tak apple ma par produktov na ktore si prisposobuje vlastne operacne systemy, kdezto windows musi byt univerzalny na takmer vsetky platformy. Cim vacsia univerzalnost tym je problem dosiahnut nejakych lepsich rychlosti.
30.4.2010 09:54:49   84.47.97.xxx 31
no niektorym sa to tazko vysvetluje ... autor mal porovnavat s MacOS ...
30.4.2010 10:56:07   92.240.229.xxx 51
hmm to je fakt akurat ze porovnavat to s Windows Mobile/CE nema moc zmysel ked tie v podstaten Microsoft potopil a Windows Mobile 7 ci ako sa budu oficialne volat tu este niesu. Ale je fakt blbost porovnavat desktopovy/serverovy OS s mobilnym os (iPhone/iPad os)
30.4.2010 09:34:03   86.49.75.xxx 24
Máte pravdu, jde to, ale obrazovka, která svítí (a u monitorů s podsvětlovacími trubicemi ještě bliká) je ke čtení méně pohodlná. Člověk jakoby stále kouká do sluníčka, slabého, ale po čase unaví. Je to rozdíl komfortu, přesně v tomhle Apple válcuje konkurenci, ale v jiných oblastech.
30.4.2010 10:11:53   212.111.4.xxx 40
Zdravím a děkuji za pěknou recenzi. iPad jsem zatím neměl v ruce, ale od začátku nástupu EEE jsem si takhle nějak představoval netbook. Jenže iPad není ani to, takže ve finále má tahle proprietální hračka s pracovním nástrojem jako je tablete společný snad jen dotykový display a to je opravdu málo na to, aby se daly srovnávat.
30.4.2010 11:47:02   62.77.84.xxx 350

Já teda nevím, ale já bych se bez USB neobešel. Mám prostě všechny filmy či hudbu na USB disku, přijdu do obyváku, píchnu do přehrávače, koukám filmy na plazmě. Přijdu do pokoje, píchnu do kompu, poslouchám hudbu. Na cestách s netbookem taky všechno. A když náhodou chci TV, vytáhnu pytlík s USB tunerem, zapojím a koukám na dovče na TV. Jak do tohohle zařízení dostanu třeba film? Přes Bluetooth? Stáhnout DVD do image na ext. disk je záležitost 5 minut. Přenést 4GB přes bluetooth... to si nedovedu představit. Nehledě na to, že je nutný konvert. Jediným pozitivem je asi životnost baterky a geniální (to uznávám!) dotykové ovládání, ale to je vykoupeno nekonečným konvertováním všeho a nedostupností všeho. Kdo jede léta na Applu, asi jásá (odpadá mu konvert a vyzná se v tom monstrsoftu iTunes). Kdo jede na Windowsech, ten tomu asi nikdy na chuť nepřijde.
30.4.2010 12:32:30   62.24.78.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.4.2010 13:14:54   89.102.184.xxx 106
to mi prijde celkem uchylne poustet pc abych mohl sledovat filmy na ipadu, nebo filmy ktere jsem nekoupil od applu musim konvertovat, ale tak applefanousci si to asi uzivaji a jeste si libuji jak jsou technicky a intelektualne zdatni
30.4.2010 13:39:45   92.240.229.xxx 53
hmm pre mna je osobne tiez zahadou ako moze byt iPpod multimedialny prehravac (mam sice iPhone tak vychadzam z neho) ked jedine multimedia co zvladne je mp3 a mp4. A to nevravim ze pri kazdom druhom mp4 mi itunes vynada ze nepodporovane rozlisenie (hoci som ho pred chvilou skonvertoval v nejakom free konvertore pre iphone s nastavenym profilom iphone a 4 subory pred tym presli ale tento nie a podobne.)
30.4.2010 13:50:28   62.24.78.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
30.4.2010 13:49:14   62.24.78.xxx 16
takové zařízení nikdy nebude mít dostatek místa na celou filmovou kolekci, mít možnost streamovat video z lokálního serveru (nebo z netflixu, kdyby u nás byl, či z ABC aplikace) určitě není k zahození, tu občasnou konverzi videa přežiju, když si ho chci vzít ven
30.4.2010 13:30:26   194.213.57.xxx 03
vixl napsal:
to mi prijde celkem uchylne poustet pc abych mohl sledovat filmy na ipadu, nebo filmy ktere jsem nekoupil od applu musim konvertovat, ale tak applefanousci si to asi uzivaji a jeste si libuji jak jsou technicky a intelektualne zdatni


Bez USB neznamená bez kabelu. Všechno jde klasicky nahrávat přes kabel a ten iPad má jako iPhone nebo iPod. To že se dá streamovat je už věc navíc.
30.4.2010 14:18:46   217.12.62.xxx 14
ipad bohuzial nema ani webkameru...
30.4.2010 16:12:46   62.24.78.xxx 72
neznám nikoho, kdo by ji vehementně (či snad vůbec) používal, sám ji mám už v asi třetím notebooku a zapnutá byla vždy jen na ozkoušení či fotku do profilu:-) mohla by se někdy hodit, ale určitě to není must-have
30.4.2010 14:38:47   82.114.219.xxx 61
Je sice fajn, jak je v recenzi napsano, ze si clovek muze stahovat a vyuzivat milion aplikaci a sluzeb. Napriklad ty knihy. Je to zabavne, jak jsou tam ilustrace "zive", ale k cemu to je, kdyz je to vsechno v anglictine? Anglicky samozrejme umim, ale jako odpocinkovou cinnost cist anglicke knizky nechci.
Timto bych se chtel Michala Rybky (jakozto cloveka se zkusenosti s iPadem) zeptat, jestli existuji i ceske knihovny i s temi zivymi ilustracemi a v jak velkem mnozstvi knih a zanru se tady da pohybovat.
Diky za odpovedi.
30.4.2010 15:18:28   62.24.78.xxx 00
české ebooky existují a iBooks a pravděpodobně i další ebook aplikace podporují import knih v ePub formátu (bez DRM), pak samozřejmě aplikace jako GoodReader zvládají pdf soubory a další formáty, ve kterých lze sehnat ebooky v češtině
30.4.2010 16:04:09   85.207.136.xxx 10
Článek je to pěkný (ostatně jako vždy),ovšem já jsem stále nepřesvědčen. Tohle si taky nekoupím
Spíš v poslední době přemýšlím o ipod touch, ale priority jsou momentálně jinde...
30.4.2010 17:29:06   94.113.164.xxx 1314
Celkem dobrý článek. Škoda jen té propagace výrobku. Pokud je myš a vše kolem windows tak zastaralé, tak velice rád zůstanu i já zastaralý. Radši si koupím win, který je velmi příjemný, opravdu snadno se ovládá, mohu do něj dát vše co potřebuji i nepotřebuji, je rychlý a je otevřenější. Nepotřebuji něco co je zrovna in, což výrobky od applu jsou. Jsou předražené a nenabízejí vůbec nic navíc, spíše méně, než výrobky od jiných výrobců, které jsou levnější, ale nejsou in a tím pádem jsou asi horší. Apple nepřinesl opět nic převratného, ostatně jako to předvedl u iPhonu, iPodu, Macbooku. Neříkám, že dotykové displaye jsou špatné. Kdyby můj notebook měl multitouch, bylo by to opět zpříjemnění práce, ale myš to nenahradí. Systém založený na dotyku se hodí pouze do zařízeních na cesty. A to si přece nemusím kupovat iPad, který je drahý, ale nějaký smartphone, který umí ve své podstatě to samé, i číst se na něm dá výborně, o filmech ani nemluvím. Cena zůstane možná stejná nebo nižší, ale je skladnější, řekl bych že i odolnější a pokud vezmu v potas smartphony od nokie má to i kvalitní vysunovací klávesnici. iPad pěkně, ale k ničemu.
30.4.2010 21:41:01   62.245.75.xxx 85
nekoupit si něco jen proto, že je to "in" je stejně hloupý důvod, jako si to koupit, protože to "in" je
30.4.2010 19:08:39   90.178.204.xxx 21
MAGMA napsal:
.iba viem, ze to robia s oblubou Lenovo NB

Mám Lenovo R400 a po půl roce od instalace mi to na Vistách taky začlo dělat. Osobně mám podezření na automatické aktualizace. Předtím XP taky za čas. Mám toho tak nějak už plné zuby, protože často potřebuji rychle odejít a vrchol je, že v protokolu událostí je jen "Systém přechází do režimu spánku." Žádná chyba Naproti tomu Windows 2008 R2 Server na desktopu naprosto okamžitě, bez zaváhání. Microsoft jednoduše vyvolává nadšení v jednoduché věci které budou fungovat, podobně jako konzole na hraní, tak jednoduché prohlížedlo..
1.5.2010 08:14:24   92.245.200.xxx 02
Prave o tom som hovoril, ze som o tom pocul zatial iba v suvislosti s NB Lenovo. Skus troska pogooglit
30.4.2010 22:24:56   195.22.40.xxx 1110
Nemůžu si pomoct, ale tenhle článek mě fakt odradil. Je tak neskutečně neobjektivní, že je to jak neonová reklama: Chcete si koupit iPad? Tady najdete pár ukázek, jak zdůvodnit ostatním (a především sobě) investici do z prominutím blbosti.
Ano beru nadšení z nové hračky, ale recenzent se má od toho snažit odprostit (aspoň trošku nadhledu by fakt neuškodilo).
Je tolik věcí, které by se daly jednoduše vyvrátit, jako několika minutový start windows 7? Zamrzání uspávání notebooku zaklapnutím víka (něco takového vůbec reálně existuje?) a podobně ...
U blbin, které si kupuji já, vždycky upřednostňuji skutečnou otevřenost a hlavně user friedly správu dat - prostě prdnu přes usbéčko blbinu k počítači - přes mass storage tam naházím bez převádění nějaký filmy, texty a hudbu (ve flacu), hry a nazdar. Až tohle bude někdy umět Apple tak mě vzbuďte.
30.4.2010 22:58:10   77.48.99.xxx 92
Nechci rýpat, ale recenze je subjektivní žánr, takže pokud je autor nadšen, má právo to dát najevo ;)
30.4.2010 23:29:43   62.245.75.xxx 77
dost úzkoprsý pohled na svět, pokud se cizí názor neshoduje s vaším, je okamžitě špatný ..
30.4.2010 23:39:34   147.228.209.xxx 82
Nechci se zastávat iPadu, má samozřejmě svoje mouchy (ikdyž mně osobně to přijde jako úžasné zařízení a zcela sdílím autorovi názory v článku ...), ale to, že Vám Windows 7 nestartují několik minut ještě neznamená, že to nedělají jiným lidem ..., ano, čerstvě nainstalovaný systém mi také naběhne do minuty, ale třeba teď můj systém je starý necelý rok a nabíhá minimálně 5 minut ..., každé windows se vždy časem zpomalí, zrovna tak to zamrzání notebooku třeba při probouzení ze sleepu není rozhodně nic vyjímečného a znám spoustu lidí, kterým to dělá ...

Jinak k té user friendly správě dat, pro BFU rozhodně není více user friendly usb mass storage. Už jenom pro to, že musí vědět o tom, kde má data, musí řešit formáty dat, atp., o čemž spousta lidí neví vůbec nic, je přece jenom jednodušší někomu vysvětlit, že k počítači připojí telefon, vyskočí mu iTunes a všechna jeho hudba, hry, filmy, které si koupil jedním kliknutím na tlačítko "buy" se mu sami nasynchronizují do telefonu ... To zvládne doslova každý, usb mass storage ne ... (tím nechci říct, že bych ho osobně neuvítal, jenom že prostě systém, který funguje teď je více user friendly ...).
1.5.2010 09:24:41   95.105.156.xxx 01
hej lenze tu to rozhodnutie nepodporvoat mass storage od applu nebolo z lasky k uzivatelovy (ehm teda k jeho hluposti podla tvojho pohladu) ale jednoducho pre to aby udrzal apple bezpecnost alebo uzavrenost. Pritom podla mojho nazoru kludne mohlo fingovat mass storage pre audio/video/fotky a navonok by to obhospodaroval iTunes. A kto chce pouzije iTunes a kto nie bude fyzicky kopirovat subory do iPhone/iPod/iPad. Ale tu moznost proste nemas.
1.5.2010 13:02:51   213.192.3.xxx 02
iPhone OS jednoduše není postaven na premise složek a disků, aplikace mají své dokumenty dostupné jiným způsobem, jsou s nimi svázané a tento přístup je pro většinu uživatelů daleko pochopitelnější ... disky připojené přes USB dongle se evidentně namountují, jsou systému dostupné, ale neexistuje (alespoň prozatím a možná nikdy nebude) api pro vývojáře, jak je využít.
1.5.2010 15:40:56   95.105.156.xxx 11
Zacnem od konca, nemal som na mysli usb host aj ked ten samsung procesor co ma iPhone v sebe ho podla vsetkeho podporuje to by bolo az moc dobre. Mimochodom podla specifikacie by mal podporovat aj digitalny tv out (hdmi?) ale to uz sme uplne mimo.

Ja chapem apple a aj to ich skryvanie existencie nejakych adresarov a suborov, len mam pocit ze to vyhnali az do absurdna. Jednoduchy priklad. Na kazdy typ suboru potrebujem specialnu aplikaciu ktora s nim vie pracovat, to je v pohode, lenze ak chcem ten subor poslat musi ta aplikacia obsahovat aj mail klienta. Napriklad rozne pdf a ebook citacky maju v sebe ftp/web server na upload suborov do iphonu, poniektore obsahuju aj mail klienta alebo aspon moznost poslat subor mailom a povecsinou aj web browser na stiahnutie ebookov z inetu. A to je chore kedze dane subory niesu pristupne pre ine aplikacie. Inak povedane mam vlastne na iPhone asi 5 web browserov, aj ked vsetky pouzivaju jadro safari, su rozne upravne podla potrieb aplikacie.Takze ked chcem stiahnut nejaky dokument musim vediet ktoru aplikaciu spustit v ktorej je ten spravy browser. Trochu chore a teda o moc jednoduchsie a prehladnejsie mi to nepripada.
1.5.2010 16:00:49   213.192.3.xxx 01
Toto není pravda, není nutné je posílat mailem (alespoň na iPadu ne a v OS4 ani v iPhonu), stačí, když aplikace podporuje otevření souborů v jiné aplikaci. Přesně tak, jak je to v mailu to může fungovat i kdekoliv jinde, jen je nutné tuto podporu do aplikace zahrnout.
3.5.2010 16:53:23   195.22.40.xxx 10
Tohle si nemůžu nechat pro sebe, snad vás video pobaví aspoň tak jako mě.
http://www.gametrailers.com/user-movie/cat-plays-with-the-ipad/344153
1.5.2010 06:59:30   78.141.95.xxx 12
Dakujem za vybornu recenziu.
Pan Rybka, smiem vediet ako sa vola to remake "Battle Isle" ? Vlastnim iPad a rad by som si tu hru zaobstaral kedze som vecny Amiga fan.

Dakujem
1.5.2010 08:15:36   92.245.200.xxx 11
Ak by bolo viac takych skvelych remakov hier ako BI, tak by som aj uvazoval o kupe Este cela seria Panzer General a na 2 roky som vystarany
1.5.2010 09:27:20   95.105.156.xxx 21
presne keby postupne vznikly kvalitne konverzie najlepsich titulov z 90tych rokov tak je to must have zariadenie. Samozrejme nie vsetko sa da konvertovat ale teraz ma napadlo ze napriklad take adventury by na tom vyzerali paradne a dotykove ovladanie priamo nabada na tento typ hier, preskumat prstamy kazde zakutie hernej obrazovky.Tak isto tahove strategie a mozno s urcitymi upravami aj RT strategie by boli super.
1.5.2010 10:19:04   78.141.125.xxx 01
Ako u mna to je tak, ze keby som nemusel pouzivat itunes, malo by to 3G pripojenie, tak by som do toho siel na citanie knih, netu a obcas nejake klasicke hry a filmu. Pokial, ale musim pouzivat itunes, tak radsej pockam na nejaku konkurenciu s Androidom
1.5.2010 13:06:58   78.141.95.xxx 00
Nemusis pouzivat iTunes na stiahnutie kniziek. Mozes ich stahovat priamo z webu, alebo si spravis vlastnu kniznicu (stanza sa vie pripojit na web a stiahnut si subory a ulozit si do svojho katalogu)
1.5.2010 13:08:03   78.102.150.xxx 10
MAGMA napsal:
Ako u mna to je tak, ze keby som nemusel pouzivat itunes, malo by to 3G pripojenie, tak by som do toho siel na citanie knih, netu a obcas nejake klasicke hry a filmu. Pokial, ale musim pouzivat itunes, tak radsej pockam na nejaku konkurenciu s Androidom


Nj, ale Androidí Market a Applí Appstore jsou "trochu" jiné veličiny
1.5.2010 13:07:43   213.192.3.xxx 01
byl dostupný i transport tycoon deluxe, bohužel byl postaven na nějaké open source verzi a byl dočasně stažen, kvůli licenčním problémům
1.5.2010 08:55:48   83.240.87.xxx 71
je celkem zajimave jak dokaze za tyden zmenit nazor...
1.5.2010 12:10:55   88.102.120.xxx 75
Je až vtipné, kolik lidí nadává na produkty Apple, aniž je kdy měli v ruce.
Z mé osobní zkušenosti: Neznám asi nikoho kdo by po používání telefonů s Windows zkusil iPhone a pak se vrátil zpět k Win.
Jednoduše proto, že iPhone je opravdu i přes všechny své mouchy skvěle fungující přístroj.
Řekl bych, že iPad bude stejně dobrý.
A pochopte, že je určený pro 90% uživatelů elektroniky. Apple netvrdí, že dělá zařízení pro IT experty. Pokud se mezi ně řadíte, kupte si něco jiného :o)
1.5.2010 18:15:51   78.80.11.xxx 1011
Vlček Ondřej napsal:
Je až vtipné, kolik lidí nadává na produkty Apple, aniž je kdy měli v ruce.
Z mé osobní zkušenosti: Neznám asi nikoho kdo by po používání telefonů s Windows zkusil iPhone a pak se vrátil zpět k Win.
Jednoduše proto, že iPhone je opravdu i přes všechny své mouchy skvěle fungující přístroj.
Řekl bych, že iPad bude stejně dobrý.
A pochopte, že je určený pro 90% uživatelů elektroniky. Apple netvrdí, že dělá zařízení pro IT experty. Pokud se mezi ně řadíte, kupte si něco jiného :o)


Ta to ja jsem jednim z nich. Mel jsem ASUS P535 a zaroven HTC Touch Pro (WM 6.1,6.5) a dostal se mi za smesny peniz do vlastnictvi i iPhone 3G. Po tydnu ten KRAM letel na Aukro a vratil jsem se zpatky k zarizeni na PRACI. iPhone je HRACKA pro decka a metrosexualni sampony.
2.5.2010 00:00:55   213.29.199.xxx 33
Jako uživatel HTC Touch Pro prohlašuhji, že si nehorázně vymýšlíte
2.5.2010 12:41:14   62.245.75.xxx 34
teď jsi nám to všem nandal!
1.5.2010 18:27:10   78.80.11.xxx 01
Chtel bych se jen zeptat, ten Battle Isle autor opravdu hral na iPadu, nebo jak ? To co je na fotce vypada jako screenshot v galerii obrazku.
1.5.2010 21:11:21   90.180.44.xxx 00
Jsou to screenshoty, ten popisek je moje chyba, psal jsem to ja a nezkontroloval, ze BI neni pro iPad
2.5.2010 06:58:08   78.141.95.xxx 00
Václav Vlček napsal:
Jsou to screenshoty, ten popisek je moje chyba, psal jsem to ja a nezkontroloval, ze BI neni pro iPad

Ach aby Vas pecena hus kopla :-) najhorsia sprava za 10 rokov ...
Mimochodom ten shot je aj tak podozrivy, na amige taky velky screen urcite nebol, ja len potajme dufam ze sa chysta remake
2.5.2010 10:17:13   89.185.250.xxx 00
mě by zajímalo, jak se na takovém iPadu hraje gta chinatown wars, zkoušel to pan Rybka?
2.5.2010 12:05:18   84.47.64.xxx 00
RomanL napsal:
No já bych spíš řekl, že převažuje fáze počátečního nadšení...

Treba to vyskusat, a verim, ze nadsenie sa dostavi tiez Inak, vynikajuci clanok, Dakujem
2.5.2010 12:38:58   84.47.64.xxx 111
Zdravim, doma mam normal PC, s win 7 a nikdy by som si nekupil MAC. Aj preto, ze APPLE v podstate nemam rad a vadi mi viac veci, ale napriek tomu, odkedy som si prvykrat vyskusal iphone, mam ho doteraz, a nic lepsie som este nenasiel. Ak najdem, nebudem mat problem prejst na nieco ine, namiesto toho, ay som pisal na forach o tom, aka je to sracka. Zaujimaju ma hlavne fakty, a ci to splna to, co od zariadenia, pozadujem, resp. ocakavam. Pouzivam iPad uz asi 2 tyzdne, a moje nadsenie z neho sa iba stupnuje Mozem si ho prepojit s plazmou ked chcem. Cez wifi sa pripojim na zdielany adresar na disku a cez aplikaciu Airvideo pozeram filmy, serialy, v akomkolvek formate, v super kvalite, dokoknca aj FLASH, to fakt treba vidiet, ziadna konverzia, vsetko ide v realnom case, daju sa menit titulky, audio stopy. Mam aj notebook, ale odkedy mam iPad uz ho skoro nepouzivam. Ta radost z pouzivania iPadu je neuveritelna. Vydrz baterky, pohotovostny rezim, to je nieco, o com som doteraz iba snival. Ludia, radsej si to skuste, predtym ako na to budet pindat. To co si precitate od ludi, ktori to ani nevideli, to ma velmi malu vypovednu hodnotu. Iste, nie kazdemou to bude vyhovovat, ale prave preto sa vyraba tolko modelov aut na svete, lebo kazdy sme iny. Akurat mi pride cudne, ze na ziadne ine zariadenie sa neznieslo tolko krtiky od ludi, co to ani nemali v ruke, ako na iPad Skoro mi to pride, ako ticha zavist, alebo co?? Nechapem, preco ma niekto potrebu pisat o tom, ako je to sracka, ked ho nikto nenuti si to kupit. iPad NIE JE PC, ani PC NIKDY nenahradi, je to tablet s webOS, ktory nahradi vela veci, ktore na PC robite, ale urcite ani zdaleka nie vsetko, a tiez urcite by som ho nevymenil za PC, ale to co potrebujem na cestach, mimo domu a mimo office, tak to ma riesene uplne genialne. Pouzivam ho aj na vzdialenu spravu stoviek pocitacov, podporuje VNC, RDP. Existuje na to CITRIX klient. Rychlost je naozaj vynikajuca. Takze to, ze je to iba hracka, to neberiem. Fakt to vydrzi prehravat video aj 14 hodin. Co mi na notebooku chybalo. Ale hlavne, je to k posratiu rychle a to je presne to, co potrebujem, spolu s vybornou vydrzou a fantastickym ovladanim.
Prajem vsetkym pekny den
2.5.2010 12:28:36   89.203.213.xxx 21
dr.sney napsal:
Ta to ja jsem jednim z nich. Mel jsem ASUS P535 a zaroven HTC Touch Pro (WM 6.1,6.5) a dostal se mi za smesny peniz do vlastnictvi i iPhone 3G. Po tydnu ten KRAM letel na Aukro a vratil jsem se zpatky k zarizeni na PRACI. iPhone je HRACKA pro decka a metrosexualni sampony.


aaaa, dalsi pracant :-)
2.5.2010 18:44:16   88.102.120.xxx 10
dr.sney napsal:
Ta to ja jsem jednim z nich. Mel jsem ASUS P535 a zaroven HTC Touch Pro (WM 6.1,6.5) a dostal se mi za smesny peniz do vlastnictvi i iPhone 3G. Po tydnu ten KRAM letel na Aukro a vratil jsem se zpatky k zarizeni na PRACI. iPhone je HRACKA pro decka a metrosexualni sampony.


Kvůli čemu konkrétně jsi ho prodal? Já nejsem ani dítě ani metrosexuál a používám ho rád :o)
Stejně jako HTC Touch Pro a Diamond, které jsem měl předtím umí být iPhone připojený 24/7 na exchange server, což je pro mě na práci nejdůležitější. Otevírá bez problému všechny běžné formáty Doc, xls, pdf. Umí navigace a všechny programy které mám nainstalované běží na 99% Všchny HTC které jsem měl doteď v ruce a 2 roky používal byly nehorázně zabržděné, musely se pořád restartovat a hlavně téměř nezvládaly základní činnosti jako telefonování, psaní SMS a práci s emailem
2.5.2010 18:49:59   88.102.120.xxx 11
mISHA napsal:
dr.sney napsal:
Ta to ja jsem jednim z nich. Mel jsem ASUS P535 a zaroven HTC Touch Pro (WM 6.1,6.5) a dostal se mi za smesny peniz do vlastnictvi i iPhone 3G. Po tydnu ten KRAM letel na Aukro a vratil jsem se zpatky k zarizeni na PRACI. iPhone je HRACKA pro decka a metrosexualni sampony.


aaaa, dalsi pracant :-)


No jo
Já se ale nejvíc směju tomu, že lidi vyčítají iPhone stále dookola, že je to hračka pro děcka. Ještě jsem v ruce neměl srovnatelně funkční přístroj na Win Mobile Věřím, že Android se časem na iP dotáhne, ale zatím mají co dohánět. Navíc v červnu padne poslední nevýhoda chybějícího multitasku a tím myslím není co kritizovat...
2.5.2010 18:55:29   88.102.120.xxx 20
jfb napsal:
Jako uživatel HTC Touch Pro prohlašuhji, že si nehorázně vymýšlíte


Víš co, dokud jsem měl HTC Touch Pro, byl jsem z něj taky nadšený. Jakmile jsem ho strčil do šuplíku a koupil iP, tak jsem si vyčítal, proč jsem se s tím telefonem tak zbytečně dlouho nervoval a nevyhodil ho už dřív. Řekni mi na rovinu, kolikrát denně se ti stane, že na něco klikneš a nestane se to co by se stát mělo? Nebo to trvá vteřiny? Kolikrát se stane, že při hledání v seznamu se to scrolování cuká tak že po třetí po sobě vytočíš špatné číslo? Kolikrát hledáš stylus, abys zmáčknul ten malý červený čudlík na spod telefonu?
2.5.2010 20:04:37   213.29.199.xxx 00
Zkuste si prosím pořádně přečíst, na co jsem reagoval, jelikož s Vámi naprosto souhlasím, Touch Pro je absolutní šmejd a šílenost. Po HW je úžasný, mám hodně rád jeho QWERTY klávesnici, ale software je tak neskutečný, že to jsem opravdu nečekal. Úžasná výdrž telefonu na baterky 4 hodiny v pohotovostním stavu, pokud ručně nevypnu GPRS datové přenosy, po té, co jsem vypnu Operu a další vychytávky. No asi do toho Iphonu půjdu, počkám s čím vyleze 4 verze a jestli sleví 3GS.
2.5.2010 21:27:38   88.102.120.xxx 00
Beru zpět
Místama je dost špatně poznat jaká reakce patří k jakému příspěvku.
2.5.2010 20:36:23   85.207.118.xxx 11
To je má dopověď na název článku.
2.5.2010 21:24:06   83.240.20.xxx 10
Problém takovýchto hraček je, že normální člověk většinou nemá možnost si je z obchodu půjčit na víkend, aby se rozhodl, zda je koupí nebo ne.
4.5.2010 12:02:59   88.101.228.xxx 10
iStyle půjčuje oproti záloze vše, co prodává. Třeba tam půjde iPad zapůjčit.
4.5.2010 14:59:18   94.27.245.xxx 02
What kind of drugs have you been taking lately Mr. Fish?
4.5.2010 16:00:10   88.102.141.xxx 71
Děkuji za pěkný článek. Pro mě osobně vstup do světa MACu byl reprezentován iPhonem a musím říct, že po HTC s Windows Mobile to byl opravdu balzám pro duši. Hlavně vědomí, že to jde i jinak.
U PC platformy mě vážně leze krkem, že stále na něco čekám a když nečekám na to, až se otevře aplikace, stahuje se aktualizace. Lidé kolem mě dělají 10 let tu samou práci, ale každé dva roky na to potřebují nové železo, aby se hly z místa.
Věc typi iPad určitě nebude umět stříhat video, ale například kdo máte malé děti - vysvětlete robátku, že si na Fíka počká, protože nejdřív musí naběhnout systém, stáhnout aktualizace, updatovat antivir, zazáplatovat Mediaplayer a fakt za těch deset minut to už už skoro bude... protože počítače, to není jen tak, to si musí člověk tak nějak zasloužit.
Kupovat si čtyřjádrové pentium, 16GB paměti a poslední model desky, aby mi na tom rozumně běžel systém W7? V tomhle je opravdu (bohužel) Apple dost před celou PC platformou.
5.5.2010 07:06:38   88.101.228.xxx 51
Svatá pravda
8.5.2010 04:26:36   90.183.57.xxx 05
Irreversible napsal:
Svatá pravda
pěkná blbost
8.5.2010 04:30:09   90.183.57.xxx 01
Vlček Ondřej napsal:
mISHA napsal:
dr.sney napsal:
Ta to ja jsem jednim z nich. Mel jsem ASUS P535 a zaroven HTC Touch Pro (WM 6.1,6.5) a dostal se mi za smesny peniz do vlastnictvi i iPhone 3G. Po tydnu ten KRAM letel na Aukro a vratil jsem se zpatky k zarizeni na PRACI. iPhone je HRACKA pro decka a metrosexualni sampony.


aaaa, dalsi pracant :-)


No jo
Já se ale nejvíc směju tomu, že lidi vyčítají iPhone stále dookola, že je to hračka pro děcka. Ještě jsem v ruce neměl srovnatelně funkční přístroj na Win Mobile Věřím, že Android se časem na iP dotáhne, ale zatím mají co dohánět. Navíc v červnu padne poslední nevýhoda chybějícího multitasku a tím myslím není co kritizovat...
pokud ten multitasking bude fungovat tak jako jsem viděl na videích tak to je jako kdyby tam ta funkce nebyla takže nechápu čim tu argumentuješ
8.5.2010 10:19:54   94.112.61.xxx 02
čeho proboha ? webu možná ale určo né ebooků... z toho musí hned bolet oči fakt děkuji nechci... prostě si myslim ,že tento produkt se nedá v reálném životě k něčemu použít...
8.5.2010 19:03:44   193.165.70.xxx 00
Silně uvažuji o koupi Ipadu a proto bych měl k zdejším uživatelům dva dotazy: 1) Jakým způsobem (nejjednodušším a nejlevnějším) půjde s ipadem propojit dataprojektor modrým (VGA?) kabelem.
2) Jakými způsoby budu moci dostat text napsaný ve wordu z PC do Ipadu?
3) Přečte Ipad ppt/pptx soubory?
9.5.2010 00:26:14   84.47.64.xxx 00
Atterdag napsal:
Silně uvažuji o koupi Ipadu a proto bych měl k zdejším uživatelům dva dotazy: 1) Jakým způsobem (nejjednodušším a nejlevnějším) půjde s ipadem propojit dataprojektor modrým (VGA?) kabelem.
2) Jakými způsoby budu moci dostat text napsaný ve wordu z PC do Ipadu?
3) Přečte Ipad ppt/pptx soubory?


1. Na projektor to pripojis cez VGA redukciu, ktora sotji okolo 49$ tusim. Skusal som to na plazme, funguje to velmi dobre, kvalita obrazu je lepsia ako DVD, ak pprehravas aspon 720p video...
2. aplikacia office na druhu tusim, ale coskoro bude aj quickoffice, alebo docs2go, ktore su na iphone uz dlho.
3. ano, precita
9.5.2010 08:55:56   193.165.70.xxx 10
Eriku, děkuji za odpověď
17.5.2010 16:51:37   212.96.178.xxx 00
Nad Ipadem přemýšlím už dlouho ale pořád tomu nějak nevěřím .... iPhone mi nevyhovoval a s tím jak mi kamarád řiká že je to stejný jako iPhone .. no nevim. Teď používám Nokii N900 s Maemo5 a nemohu si stěžovat, takže kdyby se udělalo něco podobného ve větším, asi bych neváhal
28.6.2010 08:07:30   90.182.43.xxx 00
Ahoj, opravdu nemá usb? Nebo nevíte jak ho propojit s HDD? Protože si nechci připlácet tisíce, kvůli 64 gb a když říkají, že i na filmy, tak nějak nedomysleli na co ty filmy asi dám. Na pitomých 16GB asi těžko! Jinak ta baterie působí jako fantazie! Ráda bych si iPad koupil, ale fakt mě míchne ta mizerná paměť a absence USB! A ještě jsem se chtěla zeptat: nikde jsem se nedočetl, že má menu v ČJ, takže asi to vidím zas jen na Aj?
22.9.2010 22:51:59   89.103.130.xxx 20
iPad je nadherna, technologicky naprosto naslapla harcka. Od roku 1991 kdy jsem se poprve dostal k PC XT jsem nezazil podobne nadseni az doted, kdy jsem si koupil iPad. Pocitac je moje prace, bohuzel, od jiste doby prestal byt moje hobby, ale jsem zpet! Muzete nadavat, nechapat, davat mi minuska - ja se budu jenom usmivat a dokola opakovat: vyzkousejte to a nebude cesty zpet. Poznate dokonale funkcni zarizeni, ktere toho umi dost na to, abyste behem nekolika chvil zapomneli na vsechny jeho zname nedostatky a omezeni. Puvodne jsem ho koupil s tim, ze vyzkousim a pripadne prodam. Po tydnu jsem si jisty, ze se nic prodavat nebude Dik za pekny clanek!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

174 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 67.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.