Hlavní stránka Multimédia Elektronika Úvaha: Co to s námi vlastně hraje Apple za hry?
Úvaha: Co to s námi vlastně hraje Apple za hry?
autor: Michal Rybka , publikováno 23.4.2010
Úvaha: Co to s námi vlastně hraje Apple za hry?

Reklamní strategie Apple jsou kontroverzní, inovativní a jsou často předmětem diskuse. Apple je vůbec kontroverzní a je často předmětem různých debat, které se obvykle pohybují mezi tím, zda je Steve Jobs génius, vizionář a převratný inovátor – a nebo šílenec posedlý budováním sekty, která se musí klanět jeho dílům, ať už jsou jakákoliv.


Nesmysly, které se kolem produktů Apple šíří, mají pozoruhodnou trvanlivost. Dodnes slyšíme, že Apple je inovativní, ale Jobs sám považuje inovaci spíše za schopnost kombinovat existující řešení do komerční podoby. Nic proti, ale není to objev jako takový. Většina úspěchů Apple vychází z převzetí či překopírování toho, co se jim líbilo jinde. Zcela klasické je převzetí myši a grafického rozhraní pro Apple Lisa a Macintoshe – jde o technologie, kterou vyvinulo vývojové středisko Xeroxu v Palo Alto. (Příběh o tom, proč Xerox nedominuje technologickému světu, i když už v sedmdesátých letech měli myš, GUI, VYSWYG, remote access, email či objektové programování by zasloužil vlastní knihu.) 

Revoluční tablet? Ale kdež, Microsoft se o to pokoušel už dobře třikrát. První přehrávač hudby? První použitelný smartphone? Těžko. Převzetí – zdokonalení – zjednodušení – dokonalý produktový design! A pak si na předchozí pokusy ani nevzpomenete, jako by nikdy neexistovaly. Reklamní mašinerie Apple je úžasná. Každé představení je pečlivě promyšlená show, každé utajování produktu je operace hodná tajných služeb. Exkluzivity, vyjednávání s médii, ponechávání světa, ať si konstruuje vlastní odhady – to je součást reklamní strategie. Je správné, že lidi debatují a hádají se, jaký bude další produkt, budou na něj o to více natěšení. To jedině podstatné je, aby se skutečná pravda nedostala ven.

Úvaha: Co to s námi vlastně hraje Apple za hry?

Čím divočejší spekulace, tím větší reklama zdarma, ale občas je třeba trochu drby pošťouchnout. Jobs nikdy nevynechal příležitost, aby neudělal malé promo – i když ho operovali s rakovinou, ve svém emailu z nemocnice „mimochem“ zmínil, že ho píše na nejnovějším laptopu Apple. Úsporná marketingová filozofie, kterou razí Jobs dodnes, stále šetří Apple úžasné peníze – odhaduje se, že humbuk kolem iPhone, který se šířil jaksi mimochodem, by Apple stál půl miliardy dolarů, kdyby to měli zaplatit. Opravdu není třeba platit velké peníze za televizní reklamy a nebo polepovat budovy – to dělá kde kdo, to není exkluzivní. 

Apple Story jsou střídmé, velice techno a ve svém provedení velmi elegantní. Jsou jako chrámy technologií, které vás mají konvertovat ve věřící. Jednou vás nalákají k nahlédnutí, pak si vyzkoušíte počítač, pak se přijdete jen tak pobavit o výhodách a nakonec si odnesete vlastní Apple. Vše skladem, žádné čekání, příjemná atmosféra spoluvěřících a nižšího kněžstva, které si s vámi povídá. Funguje to. Tahle show vyvolává emoce – vždycky. Mohou být pozitivní, mohou být negativní – ale to je jedno. Podstatné je, abyste něco cítili. Apple není o srovnávání gigahertzů, je to něco jiného. 

Macbook Air nedominoval nad ostatními laptopy parametry, ale elegancí. Je to do jisté míry nepraktický stroj, ale o praktičnost u něj nejde. Jde o pocit, že máte něco exkluzivního, jde o závist těch, kteří tvrdí, že by si něco takového nikdy nekoupili. Když něco takového chcete, musíte si nějak zdůvodnit, proč za to dáte tolik peněz. Když tím opovrhujete, musíte najít nějaké protiargumenty, protože nelze obelhat fakt, že Apple vždy vypadá moc dobře. Tak jako tak o tom musíte přemýšlet, musíte se tomu věnovat. Police s generickými PC notebooky můžete minout, všechny jsou si podobné, jsou to nástroje. U Apple se zastavíte, třeba jenom proto, abyste se podivili, jak za to někdo může dát takové peníze. 

Úvaha: Co to s námi vlastně hraje Apple za hry?

Nejnovější akce kolem iPadu je perfektní příklad. Nejprve se objevily spekulace, pak „zaručené zprávy“, po představení se objevily další názory, kritiky, posměšky, obdiv, parodie. První recenze – a zase spousta diskusí. Objevilo se zboží a věřící začali tvořit fronty před obchody. Mezi nimi pochopitelně šílenci – tenhle chce být první a dávat interview televizím, aniž tu věc vlastně vyzkoušel. O čem bude mluvit? Vždyť to jediné, co udělal, bylo celonoční postávání přede dveřmi obchodu (něco, co si lidi ze socialismu ještě pamatují – ale žádná interview se nekonala). Další šílenci si koupí iPad jenom proto, aby ho hned před obchodem veřejně rozbili – a další ho nechají rozmixovat. Proč? Pro trochu slávy na YouTube, pro zviditelnění se? Ať už se ale děje cokoliv, pro Apple je to dobré. 

Každý šílenec, který si koupí jejich výrobek jenom proto, aby se na něj před kamerami vykadil, je dostane do novin. A o to jde, o vzbuzení zájmu, o rozbouření diskuse. Je toho nedostatek, protože se prodává více, než se čekalo? Výborně, opět bude o čem mluvit! Každá debata je reklama zdarma. Je skutečně ta věc tak výjimečná a nebo jde o buržoazní nesmysl pro přežraná kapitalistická prasata? Jen do toho, kritizujte! Možná vám přijde divné, že debata patnáctiletých postneomarxis­tických embryí má nějaký význam pro marketing. Ale uvědomte si, že existuje spousta výrobků, o kterých tihle exoti NEDISKUTUJÍ. Ignorují je. Jako by vůbec neexistovaly. Apple se pohybuje na hraně bulváru, umění, celebrit – a tam je důležité, aby se o vás mluvilo. Je jedno jak, podstatné je to, aby vás lidi neignorovali. Musíte vzbudit vášně, touhy, nenávist, odpor – zkrátka nějaké emoce. Tak – a tím končím svůj příspěvek k jejich současné kampani. A je jenom na vás, abyste se pustili do diskuse a trochu jim k ní přispěli svým souhlasem, nesouhlasem, nadšením či opovržením sami…



Tagy: Úvaha  Rybka  Apple  reklama  marketing  Steve Jobs  iPad  iMac  iPod  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
23.4.2010 06:27:43   78.102.158.xxx 12612
Výborný článek. Plně souhlasím s názorem pana Rybky a rád si počkám na nějaký ten flame tady :-)
23.4.2010 06:35:11   89.190.52.xxx 3023
Zasnu nad tim, proc ta reklama z 84" mela takovy uspech. V densni dobe by me noslovila. Pred 25 lety to mohlo byt zajimave, do konzervativni spolecnosti vnest takovou reklamu. Kazdopadne se zde napsalo vse proc ja osobne Apple nemusim... a design to nezachrani.
23.4.2010 08:03:09   85.71.6.xxx 1420
Je to pěkně pitomá reklama, možná ten úspěch spočívá v tom, že je těžce inspirovaná filmem 1984 (no spíš okopírovaná). Tehdy velmi aktuální téma.
23.4.2010 22:17:03   86.1.50.xxx 47
On nehraje ziadne hry
Proste Stevo chce dosiahnut TO co dosiahol Gates Chce byt lepsi nes Microsoft ...
A pojde dokym nebude najlepsi z celej zeme ...
23.4.2010 07:25:31   83.208.155.xxx 262
zrovna dnes vyšel na Mobil.cz článek o tom jak nám Steve bojuje za morálku zákazem porna na Apple Store, to je pěkně k tématu...
23.4.2010 10:07:19   77.48.99.xxx 1212
Nezlobte se na mě, ale zmiňovaný článek je oproti tomuto akorát k smíchu Akorát zmiňuje Steveovi známé věty. Plácnutí do vody, nic víc. Navíc v komentářích se samozřejmě ozvali ihned zastánci porna :-)
23.4.2010 07:45:17   213.192.34.xxx 565
Výborný článek, přečetl jsem to jedním dechem až do konce. Fakt super
23.4.2010 08:03:19   217.110.99.xxx 1225
nvidia túto reklamnú stratégiu od applu skopírovala a este k tomu vynasobila nejakým pekným číslom pri vydaní (skor polročnom vydávaní fermi , zrejme to bude tým že fermi v skutočnosti nie je až take zlato za ake by ho nvidia chcela mať.
Dobré výrobky sa presadia sami no okolo kontroverzných produktoch treba spravit smooke and flash, zvedavosť už spraví svoje, každeho zaujimalo čo to tam v tom dyme iskrí
23.4.2010 08:27:32   62.245.75.xxx 384
Na parádní články od Rybky jsem se těšil už před deseti lety v Levelu a stále jsou výborné:-)
23.4.2010 08:32:31   85.216.143.xxx 3011
Bravo! Presne trafeny kliniec po hlavicke. Kopirujem URL a naveky bude sluzit ako odpoved na otazku "preco nemam rad apple" Tak preto, co je v clanku pisane! Este raz, bravo.
23.4.2010 09:00:09   92.240.229.xxx 154
Vecsina veci tu uz bola povedana, uvaha vyborna. Nebudem a vyjadrovat ci mozem alebo nie apple skor je ale zaujimavy iny fakt. Vo svete PC je MS evil a Linux a cele OSS proti nemu bojuje ako proti tomu najuzavretejsiemu a majhorsiemu zlu. Apple sa tak nejak obchadza pretoze ma predsa len male zastupenie. Naopak, paradoxne, v segmente smartpohnov alebo vobec mobilov bolo WM dlho asi jeden z najotvorenejsich a upravam najpristupnejsich OS a naopak Apple iPhone je silne uzavrena platforma pod kontrolou. A tu je ten paradox ze Apple je za dobreho a predaje rastu a v podstate vsetci sa snazia skopirovat ich uspech ale aj sposob.
23.4.2010 09:16:02   90.180.44.xxx 1312
No winmo byla sice otevrena platforma, kazdy mohl naprogramovat v podstate cokoliv, ale taky naprosta vetsina aplikaci vypada, nebo aspon vypadala donedavna, jako prvni pokusy stredoskolskeho studenta programovani. Navic winmo byl sice otevreny system, ale programator nemel moc velkou kontrolu nad tim, co se deje pod kapotou a tak se o plynulosti aplikaci a nejake slusne odezve nedalo ani mluvit. Po roce a pul vecneho flashovani novych ROM jsem tom vzdal, poridil iPhone a jsem spokojeny. Ano, ma spousty limitu a omezeni, ale to, co potrebuju, dela dobre a svizne a hlavne nelaka me to se v nem vecne vrtat, takze muzu delat prinosnejsi veci
23.4.2010 09:48:50   83.208.164.xxx 2947
Pro ctenare komentaru jsem asi znam jako velky obhajce jablek. Nicmene, pane Rybka, reknete mi, jakto ze mam MCITP: EA a Linux+ certifikace, dennodenne pracuji prevazne s Windows, a presto jsem presel na Mac a to velice, velice rad a nyni osobne pouzivam jen Mac'y (ne ty prenosne gadgety). Vsechno, co jste popsal je pravda (az na to srovnani s nabozenstvim, je to mozna az urazlive, pac sebe za nabozenskeho fanatika prave z duvodu vazby na technicke poznani nepovazuji). Ale, v uvaze jste zapomel zminit neco, co jste asi sam nezazil. Zkousel jste Mac OS? (treba i hack-OS z OSX 86 project). Je to jako dobre jidlo, ktere ochutnate a libi se vam. Pak chcete jeste a jeste A jak jste spravne uvedl, nekomu necutna, ale to se ani nikdo nenuti k porizovani. Ja, za sebe naopak nechapu lidi, kteri vyvolavaji flame a debatuji o tom, zda je ten ci jiny system lepsi, a pritom nevedi ani poloviny moznosti systemu, s nimz tak radi pracuji. Flame je zbytecny a naprosto nekonstruktivni.
23.4.2010 09:52:51   90.180.44.xxx 283
Myslim, ze se ale Michal nesnazi vyvolavat zadny flame. Spis celkem zajimave rozebral nektere marketingove strategie spolecnosti Apple, diky kterym prodava sve produkty
23.4.2010 10:22:38   83.208.164.xxx 88
Nemyslel jsem to tak, ze se p. Rybka snazi vyvolat flame, ale ti lide - diskutujici (viz predchozi veta v onem komentari). A ano, souhlasim, ze uvaha je pekna, ostatne, to jsem jak v nazvu reakce tak i ve svem komentari zminil.
23.4.2010 13:57:47   85.207.125.xxx 204
spíš jde o to, že jídelníček je možná chutný, ale poněkud omezený. Spousta aplikací na OSX, stejně jako na Linux asi nikdy portována nebude.
23.4.2010 18:49:48   83.208.164.xxx 1311
Konecne nazor, nejen klick na "blabol" . Mate naprostou pravdu, aplikaci, dostupnych pro Win platformu je vic nez na *nix v nasobcich desitek, mozna stovek. Zeptam se ve vasem stylu,: na svete je obrovske mnozstvi potravin a moznych pokrmu pripravenych z nich, a pritom jite dennodenne jen mizivou cast z nabidky a vubec Vam to nevadi, mate to, co potrebujete. Je tedy skutecne nutne portovat one vsechno, co je na trhu at uz free, nebo za penize?
23.4.2010 09:54:19   77.48.99.xxx 1411
Článek pěkný, jen upozorním na jeden větší technický nedostatek. iPad stejně jako ostatní zařízení rychlejší generace multitasking mít budou v novém OS 4.0. iPhone a iPod v létě a iPad na podzim.
23.4.2010 10:05:42   188.175.124.xxx 305
Dammster napsal:
Článek pěkný, jen upozorním na jeden větší technický nedostatek. iPad stejně jako ostatní zařízení rychlejší generace multitasking mít budou v novém OS 4.0. iPhone a iPod v létě a iPad na podzim.
No tady nejde o to, jestli to mít bude nebo ne...ale spíš proč to nemělo už od začátku...
23.4.2010 10:09:17   77.48.99.xxx 719
Nesouhlasím. Odvolávám se na větu: "Steve skutečný multitasking nechce a proto na iPadu nebude." Tam je zcela jasně vidět, jak to autor myslel. MT nechce - MT nebude.
23.4.2010 10:07:38   158.195.6.xxx 93
Popravde o Apple som toho moc nevedel aj keď ten design sa mi veľmi páčil G3 a G4 ako stolné PC boli myslím designovo najvydarenejšie čo mali.
V každom prípade perfektný článok ktorý som čítal jedným dychom. rozhodne +
23.4.2010 10:27:34   86.85.180.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.4.2010 10:36:39   77.48.99.xxx 38
Nechápu tu rybu. Jinak když jsem viděl tento díl poprvé před pár týdny, tak jsem si říkal, že iPad nemá vůbec špatnou odolnost. I přes značné poškození displej dlouho funguje.
23.4.2010 11:58:51   86.85.180.xxx 63
Pokud nechápeš tu rybu... Tak si najdi na Youtubu Will it blend?? s Chuckem Norisem.. A místo Chucka Norise si představ Rybku (jestli víš, jak vypadá...)...
... To je to, co jsem udělal já..
23.4.2010 10:44:21   194.79.55.xxx 273
, který přesně definuje PROČ se nestanu zákazníkem apple, byť respektuji ty, co se k tomu staví jinak. Je ale rozdíl být zákazník a být "vyznavač", ty uznávat odmítám ;)
23.4.2010 10:47:52   77.48.99.xxx 811
Kéžby bylo takových lidí více ;) Při jakékoli argumentaci se totiž s ostatními nedá bavit, kteří to řeší buď negativem (absolutní většina), nebo posměšky jako Apple je na nic ;)
23.4.2010 11:14:25   85.161.37.xxx 189
Dammster napsal:
Kéžby bylo takových lidí více ;) Při jakékoli argumentaci se totiž s ostatními nedá bavit, kteří to řeší buď negativem (absolutní většina), nebo posměšky jako Apple je na nic ;)


to co tady teď děláš je přesně to o čem se píše v článku, děláš bezplatnou reklamu apple tím, že tu diskutuješ, vyvoláváš flame, jsi přesně ten za koho se nepovažuješ, no comment, ad. nedá bavit, osobně, když mi jablíčkáři (fajn kamaradi jinak) v hospodě před očima pořád šermujou iPhonem a ukazují videa Mac vs PC s výsměchem na mou Windows stranu - je mi z nich zle, nikdy jsem Windows nehájil, ačkoliv v okamžiku kdy jim před mýma očima MacOS vytuhne nebo spadne, když se chvácholí jakej výkon ty jejich šroty mají, tak je mi k smíchu, nedá se to říct jinak, a x86 projektem tady moc neargumentuj, nebyl povedeny...
23.4.2010 11:17:46   85.161.37.xxx 195
ad. multitasking, Apple si je moc dobře vědom toho, že kdyby udělal full verzi zařízení jako je iphone hned, tak by něměl příští rok s čím přijít a neměl by nástroj jak z lidí vyrazit prachy, nic víc a nic míň, navíc to co má být budoucí iPhone multitasking ve skutečnosti plnohodnotný multitasking nebude.
23.4.2010 11:22:27   85.161.37.xxx 16
jo a plati to na vas na oba
23.4.2010 11:30:56   194.79.55.xxx 32
Co?
23.4.2010 13:15:49   77.48.99.xxx 1618
Mezi námi dvěma je velký rozdíl v tom, že já jsem ochotný bavit se o něčem, zatímco ty mě označíš za apple ovci a tím to pro tebe končí. vážně velká odvaha a schopnost diskutovat
A proč o tom diskutuji? Protože tohle je článek o Apple nebo ne? A když už psát něco někam o Apple tak mám spamovat všude jinde než tady? To ti vadí? Vidíš snad tady někde můj komentář, který vychvaluje Apple do nebes? Jestli ano,zajdi si na oční, nejspíš máš problémy se zrakem.
A projdi si tady jakoukoli novinku, která má v sobě název Apple. Absolutní většina komentářů jenom říká, jaký je Apple šrot. A co "jablíčkář"? Ten do žádných novinek o Windows "sračka,sračka" nepíše. Takže si taky nech tvůj komentář ohledně bezplatné reklamy.
Pokud ti vadí zisk Applu, tak je to smutné. Pokud by jsi pracoval ve firmě, budeš se taky snažit o velký zisk. Apple peníze zkrátka vydělávat umí, a to o hodně lépe Microsoft. Jen si porovnej čistý zisk Microsoftu a Applu s jejich podíly na trhu. K smíchu že? Možná to tě tolik žere.
23.4.2010 13:29:25   85.71.139.xxx 719
čistý flame a snaha propagovat apple schovaný za štítem negativity, no comment
23.4.2010 13:30:25   85.71.139.xxx 68
jop a bohudík za ten rozdíl mezi námi...
26.4.2010 12:13:09   62.209.192.xxx 50
tak na tohle uz musim reagovat:
Microsoft nema takovy zisky protoze prodava jen software, ktery ac se ti to libi nebo ne je optimalizovanejsi na nepreberne mnozstvi hardwaru, coz urcite neni jednoduchy. No a ty to srovnavas s firmou ktera vyrabi hardware s vlastnim softwarem ktery je udelanej primo na jednu masinu ci par jeji modifikaci a vtom je ten rozdil. U MS kupujes jen OS a u Applu celou pracovni stanici
23.4.2010 13:45:20   77.236.210.xxx 123
UNIX forever
23.4.2010 14:04:48   88.212.37.xxx 152
Tak ci onak Apple hra svoju muziku, slavi uspech a plni si kapsy. iPhone mal perfektny dotykovy display a Apple mu zabezpecil tony softwaru, co konkurencia nedokazala. iPad ako platforma je tiez uzavreny, neporovnatelny s netbookmi, ale ma kvalitny IPS display a spolu s applestore tych 5% ludi presvedci o kupe. Nemam ziadny vyrobok Apple ani ho nepotrebujem, no obdivujem genialnu Jobs-ovu strategiu s ktorou zmyka trh a byt akcionarom Apple tak si mydlim ruky.
23.4.2010 14:21:58   85.132.164.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.4.2010 14:56:38   89.103.96.xxx 131
Clanek pouze konstatuje fakta, zadny hnuj na Apple nekyda. Minimalne sem si toho nevsiml.
23.4.2010 20:30:36   78.102.150.xxx 00
nostrom napsal:
Clanek pouze konstatuje fakta, zadny hnuj na Apple nekyda. Minimalne sem si toho nevsiml.

No však se zmínka nijak netýká článku a ani neříká, že jde o kydání na Apple. Reakci nechápu.
23.4.2010 14:58:10   88.212.37.xxx 1520
je predajne len v USA pretoze su tam vymlety ludia ako bolo naznacene co v zivote nevideli instalaciu winu a potrebuju svoje nizke IQ kompenzovat takymito predrazenymi somarinami len aby ukazali "ze na to maju"...
23.4.2010 15:07:51   88.102.124.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.4.2010 15:48:51   89.103.96.xxx 79
Presne tak, take mi tu chybi clanky, ktere peji na Apple chvalu. Vubec na celem internetu je tak malo pochvalnych clanku o tom jak jsou zarizeni Apple jedinecna, dokonala, krasna a proste bezchybna.... tohle je proste spiknuti, za to bych strilel (a Steve take).
23.4.2010 18:44:47   88.102.124.xxx 61
Jistli je tohle myšlený vážně nebo ne fakt nvm ,ale docela bych si i přečet jakej procesor třeba ipadu něbo tak tepe, co paměti, dyspej apod. Sice je pravda že je to PC tuning, ale pro mě je to docela zajímavý téma. Ale jinak nejsem žádnej apple fanatik. Jen tak pro srovnání to neni špatný vědět.
24.4.2010 14:16:48   90.180.44.xxx 30
nostrom>Chystame recenzi ipadu, nebojte
24.4.2010 14:33:20   62.245.75.xxx 30
nemůžu se dočkat:-)
23.4.2010 15:55:09   195.168.200.xxx 152
dovody, pre ktore nie je multitasking v iPhone. Vsetky modely iPhone okrem 3GS maju 128MB RAM, samotny system zabera minimalne 80MB a aplikacia by nemala zaberat viac ako 20MB. Takze rezerva per system aj aplikaciu je maximalne 28 MB. Ak chcu, aby iPhone nespomalovala dalsia aplikacia, tak musia zakazat multitasking a riesenie nasli v podobe push notifikacii, ktore spotrebuvaju omnoho menej pameti ako nejaka aplikacia. iPhone 3GS aj iPad maju 256MB RAM a preto moze byt naraz spustenych viac aplikacii. Aj v nom iPhone OS 4 bude multitasking rieseny s obmedzeniami.

Co sa tyka flashu, tak ten je tak neoptimalizovany, ze by procesor musel v kuse pracovat na plny vykon a negativne by sa to prejavilo na prehrievani a vydrzi baterii.
23.4.2010 16:46:36   89.111.96.xxx 1711
Muj nazor je takovej, ze jde ve VETSINE pripadu o tohle: "Hele ja ma Apple to jsem king co" je sice minimum lidi ktery to maj kvuli "vyhodam" nevim nemel jsem nikdy nic od Applu takze neposoudim ale staci mi kdyz vidim vsechny ty namachrovany kokosaky co to vsude tak nenapadne ukazujou jako heled ja mam Apple, jako by byli nadlidi nebo co...
smutny je ze jim to kdekdo zere, ja si za ty prachy koupim radsi mnohem lepsi zelezo
23.4.2010 17:31:35   78.99.238.xxx 123
uplne perfektny clanok

btw: velmi by som ocenil aj clanok k vysie zmienenej vete: "Příběh o tom, proč Xerox nedominuje technologickému světu, i když už v sedmdesátých letech měli myš, GUI, VYSWYG, remote access, email či objektové programování by zasloužil vlastní knihu."
23.4.2010 18:17:00   90.180.141.xxx 128
Steve Jobs je skutečně něco jako mág. Řekne pár formulí a zákazníci mu leží u noho...teda, na chodníku před apple store. Jeden filozofický citát praví, že svět existuje jen v naší hlavě a skutečně každý vnímá svět trochu jinak. Podle toho co viděl, slyšel, co mu kdo řekl, co kde přečetl, co a jak pochopil. Každý zkrátka nosí v hlavě svůj tak trochu jiný svět. Steve Jobs mění právě jen ten náš osobní pohled na vesmír. Díky Applu spousta zákazníků pochopila počítač. Sice neví, jak funguje, ale představuje pro ně takovou magickou krabičku, která umí kouzelné věci. Jobs jim vsugeroval svojí představu počítače, mobilu, přehrávače. Většinou se s Applem setkávám u lidí, které nezajímá fyzická stránka věci - hardware, elektronika. Nepídí se po podstatě té věci, nýbrž přijímají co jim je dáno. Steve Jobs si zkrátka vychoval takové své stádo oveček. Slovy klasika se nám to nemusí líbit, můžeme s tím dokonce i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat. V žádném případě ale netvrdím, že fanoušci Applu jsou méněcenní, jen zkrátka podlehli, a co. Proti gustu, žádný dišputát.
23.4.2010 18:29:21   90.180.44.xxx 63
No nevim, v branzi se pohybuju u hodne dlouho, na hardware sem vysazeny a presto iphone pouzivam radsi nez winmo. Proste narozdil od nich funguje, ma jednoduche a svizne UI, nabizi potrebne a funkcni aplikace co nemusim dohledavat po forech. Pravda, nezkousel jsem treba Androida, ale jak rikam, iPhone nepouzivaji lidi jenom na chlubeni pred kamarady v hospode
23.4.2010 19:24:40   78.102.240.xxx 32
WM jsem poučíval celkem dlouho, od HTC SPV100 (u nás eurotel smartphone). A zkončil jsem nedávno, měl jsem TYTN2 a pořád nějaký problém. Po sérii posledních problémů už následoval jen let proti stěně.
23.4.2010 18:57:30   88.102.124.xxx 117
No a jakej je rozdíl mezi nima a lidma tady, který jdou jak stádo za Microsoftem s Winama. Microsoft sugeruje jejich představu PC stejně jako Jobs u applu. Taky většina lídí nic jinýho nezkusí a kupují ho přád dokola. Klidně bych většině lidí tady moch řikat MS ovečky a měl bych pravdu stejně jako vy s apple ovečkama. Ja taky používam winy ale narozdíl od tebe nikomu nenadávam do oveček.
24.4.2010 11:45:36   90.180.141.xxx 41
Ovečkami označuju jen fanoušky co víří vztekle debatu o nevydaném produktu a pak místo práce prostojí den ve frontě. Nesnažím se pojmem "ovečky" nikoho hanit, jen myslím, že tomu slovu každý nejlíp rozumí a situaci dokonale vystihuje. Každá větší firma má své marketingové oddělením, které, mimo jiné, usiluje o odchov oveček. Jen Steve Jobs je takový král mezi pastýři. Proti Applu nic nemám, kdybych si zakládal na mobilu, možná používám iPhone. Vadí mi ta hysterie, která se kolem něj a jeho produktů vždy strhne. Ruku na srdce, to jediné, v čem Apple přinesl revoluci, je marketing.
23.4.2010 19:17:18   78.102.240.xxx 71
Ačkoliv apple nijak zvášť rád nemám, některé věci mu upřít nelze.
-elegantní desing (to je ale věc názoru)
-jako jeden z mála se nebojí použít moteriály jako sklo a hliník, ne jen levný plast
-jednoduchost - počítač je pracovní nastroj, BFU nepotřebuje nic instalovat a nastavovat
-appstore - viz předchozí bod
Negativa:
- přílišná svázanost
- fanatická komunita
-----------------
Obecně je apple přesný opak OSS resp. linuxu, kde naopak jednotná cesta neexistuje a vládne totální roztříštěnost.
23.4.2010 19:21:17   213.192.22.xxx 4222
Nejdřív bych rád zmínil že používám jak Mac tak PC je to u mě 50 na 50. Články pana Rybky jsem vždy rád četl nicméně dnešní článek mě opravdu zvedl ze židle a musím říct pane Rybka co to proboha plácáte!?! Ohledně infekcí iPhone a Jailbreiku to je jako kdyby jste si upravil software v řídící jednotce vašeho vozu a jakmile by vám odešel motor tak si stěžoval na výrobce vozu! je jasné že Apple to odmítne řešit když je to vlihem "hacknutého SW", nebo Flash nevím jak vy ale když jdu na nějakou WWW stránku kde je náročný flash tak to na PC notebooku taky roztočí ventilátor na max a počítač je téměř nepoužitelný a kdych tu měl psát kolikrát mi díky flashi spadl prohlížeč tak se ani Applu nedivím že flash je svinstvo které by se mělo dle mě celosvětově zakázat (tak jak firma Adobe jejíž Acrobat Reader stojí taky za starou bačkoru ale to sem nepatří) a že iPhone nebo iPad není v ničem revoluční ???? kolik dotykových telefonů bylo před iPhonem a kolik po něm AHA?!? Za sebe můžu říct že nejsem cílová skupina která na kterou je zaměřen iPad ale představte si že mezi námi je spousta lidí kteří technice nerozumí a používat PC popřípadě MAC je pro ně složité ... když si uvědomím že iPad dám své babičce a řeknu takle jezdi prstem a můžeš si prohlédnout fotky z dovolené atd. určitě to pro ni bude přijatelné než ji vysvětlovat co má dělat s notebookem. Jsem si jist že 99% lidí mi tu nakliká že je to blábol ale co se dá dělat v ČR je většina lidí kterým jde jen o výkon a cenu, nikoliv o funkce a použitelnost!
23.4.2010 20:33:35   77.236.210.xxx 1412
Prosimte v čem je teda podle tebe iPhone nebo iPad revoluční? děláš jak kdyby před tím nic takového nebylo.. to si žil asi trochu mimo realitu
23.4.2010 22:05:41   88.102.124.xxx 1313
iPhone například v tom, že to byl první použitelný plně dotykový telefon. První user friendly. Do tý doby se prsotě nikomu nedařilo navrhnout ovládání tak, aby na něm šlo pohodlně něco dělat. Například obludnost v podobě WinM. Už jenom to jak se ho výrobci doteď snažej skopírovat. Třeba sony-ercisson myslim do tý doby nebyl jedinej plně dotykovej, a po iphona se s nima roztch pytel, snad každý 2 měsíce další model. A doteď mi přijde, když vemu do ruky nějakej takovejhle mobil, že ho ještě nedohnali. V iPadu nic revolučního nevidim, jak všichni řikaj zvěčenej iphone s nějakejma těma funkcema navíc.
24.4.2010 15:25:35   77.236.210.xxx 1011
plne dotykove byly i ostatni smartphoney..navic ti umoznovaly i jine alternativy ovladani..mas to naky popleteny.. user friendly..mozna tak pro deti..(viz zrizeni linky "duvery".jak mam pripojit iphone k PC a podobne..jak je videt apple vi na koho ciilii) kapacitni display..pro me krok zpet.. diky applu se ted muzou vsichni vyrobci pretrhnout, kdo udela blyskavejsi hracku na ukor pouzitelnosti(vynechani ovladacich prvku(Dpad a spol)) prst nikdy nebude tak efektivni jako stylus. sw klavesnice nikdy nebude lepsi nez kvalitni hw klavesnice.. ono tezko se s "eplaky" haadat.. Steve Jobs rekne ne to nepotrebujete a vy ho slepje nasledujete ..
25.4.2010 11:56:58   78.98.188.xxx 110
no tak na toto sa uz neda pozerat, ako mozete nieco take povedat, ze kapcitny displej je krok spat? AKO PRE KOHO! a to je to, o co tu cely cas ide. Chodim na VUT na FIT fakultu (informacne technologie) a keby ste tam prisli s Iphonom, vysmeju vas, ze ste hlupak ktory si kupil zariadenie v ktorom nemozete nic menit, nic sam upravovat, a menit vsetko od napatie procesoru az po ovladanie podsvietenia... ale skuste s tymto zariadenim prist na PF, (podnikatelska fakulta) a tam ludia budu nadseni ake to je rychle, jednoduche na ovladanie, a dizjanovo podarene... naopak skuste tam priniest nejake zariadenie ako Xperia s WM, som si isty ze to bola pre nich kopa šrotu, a nemoze ani vytocit cislo aby ste nepouzili stylus...a to som vybral len oblast fakult na jednej skole, to iste plati pre cely svet... su ludia co sa chcu vo vsetkom vrtat, vsetko nastavovat, chcu mat pocit ze si kupili vsetke funkcie, ci im ich treba ci nie, ale za uzasny pomer cena/vykon, ale pre boha, uvedomte si, ze kazdy chce nieco ine, tak isto ako kapacitny displej sa bude hodit presne pre nich, a pre vas zase tlakovy
25.4.2010 14:12:33   77.236.210.xxx 52
CVUT zdravi VUT ... presne.. mas pravdu
..ale prehledl jsi podstatnou vec.. psal jsem, ze kapacitni display je krok zpet pro MĚ...cili zdilime stejny nazor
23.4.2010 20:29:33   90.177.29.xxx 1225
Já mám velmi rád úvazy pana Rybky, ale tohle je blbost! Když pominu to, že většina věcí jsou bláboly tak ale nemůžu pominout to, že většina věcí je obšlehnutá z knihy "Jak myslí Steve Jobs"!!!

Dejte už pokoj s tím srovnáváním! přestává mě to bavit. Každý si vždycky bude obhajovat svoje! U žádných jiných výrobků a značek se snad takhle živě nediskutuje ten rozdíl!!!! Tak už jednou všichni pochopte, že Jablíčka a Okna jsou jiné - diametrálně jiné! tím to končí! každý ať si využívá co mu více vyhovuje (já tohle píšu na MacBooku Pro). Zkuste napsat článek o tom, "Co to na nás zkouší Windows" 100000000000 různých počítačů, ze kterých tak 500 stojí za zmínku! Apple prodává 8 počítačů (pomíjím různý výkon) - a mluví se o té firmě pořád! v čem to asi bude? Velmi nerad bych na PCTunignu (a potažmo kdekoli jinde) viděl další "srovnávací" článek. vždyť je to kravina!
23.4.2010 20:46:32   94.228.83.xxx 72
Sapphirecze napsal:
čistý flame a snaha propagovat apple schovaný za štítem negativity, no comment

No to je teda argument jak bejk ...
23.4.2010 20:47:49   94.228.83.xxx 94
SVK-Josifek napsal:
je predajne len v USA pretoze su tam vymlety ludia ako bolo naznacene co v zivote nevideli instalaciu winu a potrebuju svoje nizke IQ kompenzovat takymito predrazenymi somarinami len aby ukazali "ze na to maju"...

Áno - všetci ste blbí, len Josifek je lietadlo ...
23.4.2010 21:52:04   80.188.215.xxx 2910
-protože na Pro jsem neměl peníze a také mi přišlo hloupé platit víc za hliník... i když hliník se mi líbi,což o to.

Nejsem IT, nikdy jsem nebyl, beru to z pohledu běžného člověka informačního věku.

Poprvé mám pocit že poprvé jsem dostal to co jsem si zaplatil ? Proč je OS X jedna jediná verze, proč se nerozlišuje na levnou, levnější, nejlevnější ? Proč je všechno uspořádané tak že je to po ruce ? Proč je v Mac OS X všechno co běžný uživatel potřebuje ? Proč to všechno funguje ? Proč je notebook stále připraven, rychle bootuje a ještě rychleji se probouzí a uspává ?

Víte co mi na MacBooku White vadí ? To že je trochu náchylnější na jemné škrábance, svítící dioda v rohu a... to je zatím (po měsící užívání)vše! MBW je tichý..opravdu tichý, multimediální tlačítka dělají to co od nich požaduju a dělají to hned, mám k dispozici diskrétní ukazatele jež mne informují o stavu NB (žádné velké budíky přes půl obrazovky, někde v rohu které brzdí spouštění systému, neotravuje mne žádný UAC...

Proč velké PC zapínám jen když si chci zahrát nové GTA IV:Episodes from Liberty City ?

Vždyť tam mám quad a tady jen dvoujádro...

Proč však tenhle slabší systém reaguje rychleji ? Proč se nic nekouše, a vše funguje ?

A proč když Apple představí dotykový telefon tak se začnou všichni výrobci hned zaobírat vývojem a prodejen dotykových telefonů ? Proč když se objeví iPat tak se mohou hned přetrhnout aby ho uvedli taky ? Proč některé netbooky nebo i NB (Dell Adamo) snaží okopírovat MacBook Air ?

Proč NB nemají magnetický napájecí konektor ?
Proč na nich musí být deset různých diod ?
Proč všicni "zničeho nic" zavádí chiclet klávesnice a touchpady s dotykovým ovládáním gesty ?

Ano, Apple hodně lidí odmítá avšak současně jej hodně firem z IT kopíruje...

Vždyť je to paradox, i pan Rybka kdysi na stránkách Levelu lál tomu že iPhone bude na čs. trhu o dost později než kdykoliv jinde.

Funkce nejsou vše-v roce 2008, těšně před Vánoci sem si koupil Xperii X1i. Dnes (a krátce poté) to byl rozvrzaný, poškrábaný telefon, jež se kouše, umí vše včetně zázraků do deseti dní a nefunguje tak jak má...

Kdybych si koupil iPhone možná bych ty problémy neměl...

Jobs mi příjde jako Diogenes-Řekne si - to je věcí co nepotřebuju a a paradoxně má často pravdu.
23.4.2010 23:07:53   217.168.215.xxx 1636
Pane Rybka, jste inteligentni clovek a hlavne pocitacove zvdelany ... Proc tedy pisete takovy "dementni" tendencni clanek, plny hovadin ? Pravdepodobne proto, ze apple vyrobky nepouzivate a ani nevite jak dobre se s nima pracuje, ze ?

Nejde totiz vubec o to, co Jobs dela/mysli atd ... ale o to, jak jsou vyrobky apple kvalitni/nekvalitni, jak se pouzivaji/nepouzivaji atd ... Vse ostatni jsou kraviny .. Nelibi se Vam , ze ipad nema Flash ? Nekupjte ... Nelibi se vam, ze iphone nema flash ? Nekupujte ...

Me se to libi, flash je sracka neskutecna. Je dobre, ze se koncne nasel nekdo, kdo s tim neco dela ... :-)

Zbytecny clanek, od cloveka, co nerozumi dane problematice a zkousi se o kritiku uspesne firmy jen proto, ze ji nerozumi ...
24.4.2010 14:10:46   90.180.44.xxx 97
Diskutujeme slusne a autory neurazime - i na diskuze u magazinu je mozne dostat ban...
24.4.2010 16:34:17   90.181.212.xxx 69
Václav Vlček napsal:
Diskutujeme slusne a autory neurazime - i na diskuze u magazinu je mozne dostat ban...
myslím, že svaca mluvil slušně a urážel jen v mezích... netřeba napomínat!
25.4.2010 09:50:33   85.207.210.xxx 71
Urážet v mezích slušnosti? Pěkný oxymorón, pěkný
24.4.2010 04:51:56   180.10.145.xxx 167
diky, krasne se to cetlo a v zasade se s tim da souhlasit..osobne jsem si koupil ipod touch hned kdyz vysel, zajimalo me to. hezka hracka, ale po case(apriory jsem to nevedel) me tak zacalo stvat jak me samotny system omezuje (to jsem si myslel ze microsoft buzeruje dost) a tak jsem ho po roce prodal a koupil si radsi netbook za ty same penize...nevadi mi produkty apple, kdyz si to nekdo chce koupit, je to jeho vec, co mi vadi to snobstvi a povisenost jak samotneho applu tak vetsiny jeho uzivatelu...co se tyka te hlasky pana Jobse, ze kazdy muze zmenit svet, tak myslim, ze je tohle vseobecne spatne chapano, tim "kazdy" se mysli, ze se dopredu nevi kdo to bude, ale neznamena to, ze vsichni co si usmysli ze zmeni svet se jim to povede, pan Jobs zapomina jaka to je nahoda, ze zrovna on osobne ma tu sanci, co s tim udela..zatim jenom rozestvava lidi blbinama...
24.4.2010 15:23:25   81.201.60.xxx 83
"Na jednu stranu Jobs chce udělat revoluci a přinést technologie převratné, krásné a jednoduché, dostupné pro každého"
Nechce, Jobs chce predevsim vydelat penize, spousty penez ;)
24.4.2010 16:35:48   90.181.212.xxx 73
jako správný generální ředitel??? a ostatně jako každá firma? jako každý podnikatel???? Ale evidentně to Steve umí dělat jinak a lépe! minimálně za to mu patří uznání!
24.4.2010 21:21:33   81.201.60.xxx 50
patrne ti unikl smysl meho prispevku, "Jobs chce udělat revoluci ...", proti tomu kontruju tim ze chce jen vydelat spousty penez, napsal sem to proto ze z clanku mam takovy neprijemny pocit, zda se mi ze se snazi prevlect to ze Jobsovi jde v prvni rade predevsim o penize, za to, ze mu jde o nejakou revoluci, krasu, jednoduchost, to sou pro nej jen marketingove nastroje, a jim dobre vyuzite jak pak sam pises. jinak ano, lepe moc ne. A na zaver myslim ze na uznani to jeste neni.
24.4.2010 15:46:03   81.201.60.xxx 43
a tam ctu "„Čtyřiadvacátého ledna uvede Apple Computer Macintosh. A pak..." a po nem hned autoruv komentar : "Pokud odhlédneme od jména firmy, skutečně tam není jediná zmínka o počítačích, natož o nějakém produktu." Autor si asi o ctenarich mysli ze jsou idioti, nebo ........
24.4.2010 20:43:43   217.168.215.xxx 63
Václav Vlček napsal:
Diskutujeme slusne a autory neurazime - i na diskuze u magazinu je mozne dostat ban...


To me klidne zabanujte, protoze pak priste uz nemusim reagovat, kdyz musim na tak rozumnem serveru cist takove nesmysly. A znovu opakuji, ja si p. Rybky VELMI vazim, kdybych si ho nevazil, vubec bych nereagoval, o to vic, me mrzi, ze od nej ctu neco podobneho ...

Vite ja jsem odchovany Atari, dodnes Atari pouzivam, Atari, a commodore byly UPLNE stejne firmy jako je apple, proste delaly hotove pocitace (hw+sw), pak je preci jasne, jaka z toho plynou omezeni a jake vyhody :-) To je vse. Ja jen muzu byt vdecny za to, ze u apple mam 6 modelu a ne 600, kdo se v tom ma vyznat ? Take jsem se 15 let zabyval HW (to byl jeste kvalitni) ale dnes ? Ja osobne bych si notas pod 20 000 nekoupil a ocekavam od pristroje flexibilitu, absolutni spolehlivost jako celku a pak je moje volba jasna. Rozhodne nehodlam nic bastlit na PC ...

A je to moje volba jako zakaznika.
Kdyby po me nekdo chtel uvahu na PC, pravdepodobne to dopadne stejne nesmyslne jako toto ... Chapete, kam mirim, ne ?

iphone mam taky a myslite ze bych ho JailBreakoval ? Proc, proc bych se tim vubec zabyval, dela to vse co potrebuju, ma to spickove organizacni schopnosti spolecne z mobile me, ze to ma nejake omezeni ? Samozrejme, proto ta funguje tak dobre. Diky, ze to nema multitasking a diky, ze je to tak snadne na zalohu/pouzivani/spolehlivost/rychost, ze to nemuzu pouzit jako flash disk ? Prokristapana, to me ani nenapadlo ... Je to telefon a organizer a stejne mam mobile me .. tak co s flash diskem, atd, atd ...

No nic, nechme to byt ..
24.4.2010 21:26:13   80.188.217.xxx 86
ch3vr0n napsal:
plne dotykove byly i ostatni smartphoney..navic ti umoznovaly i jine alternativy ovladani..mas to naky popleteny.. user friendly..mozna tak pro deti..(viz zrizeni linky "duvery".jak mam pripojit iphone k PC a podobne..jak je videt apple vi na koho ciilii) kapacitni display..pro me krok zpet.. diky applu se ted muzou vsichni vyrobci pretrhnout, kdo udela blyskavejsi hracku na ukor pouzitelnosti(vynechani ovladacich prvku(Dpad a spol)) prst nikdy nebude tak efektivni jako stylus. sw klavesnice nikdy nebude lepsi nez kvalitni hw klavesnice.. ono tezko se s "eplaky" haadat.. Steve Jobs rekne ne to nepotrebujete a vy ho slepje nasledujete ..

A teď si utíkej napsat úkol do zeměpisu! Ať v pondělí zase nedostaneš poznámku do žákovské knížky, protože na víc jak 7.třídu to u tebe nevypadá.
24.4.2010 23:26:47   77.236.210.xxx 22
těsně vedle ... CVUT
24.4.2010 22:10:31   193.165.1.xxx 132
... je to dobrý článek. Pravdou je, že americké prodejní techniky se jeví evropskou optikou směšně. Ale v USA to prostě funguje. Jobsovi můžeme úspěch jen závidět nebo snad i přát? Tu hru hraje sakra dobře. Není to náhodou žid? ;) Musíme objektivně připustit, že nějaké kvality produkty Apple opravdu mají. Kdyby to bylo jen o marketingových technikách, tak by to Jobsovi nefungovalo. Proč by jinak na počítačích Mac jela drtivá většina filmových, grafických a hudebních studií? Že mají hezkou kastli nebo že uvěřili Jobsovi ty jeho kecy? Asi ne. V HW to není. Je to v kvalitě SW. Stabilní OS založený na Linuxu a podařené, efektní a veskrze funkční GUI. Na druhé straně, pokud jste nadšenci počítačových her, overclockingu, rádi si upgradujete počítač, vrtáte se v nastavení počítače, pak je Mac tou horší volbou.
25.4.2010 12:05:05   77.78.85.xxx 52
Citace:
Ve světě PC je běžný Flash, ale Steve se rozhodl spolu s iPadem protlačit HTML5.


Za tím bych neviděl (jen) zlotřilý plán Steva Jobse, ale taky to, že Flash je pěkná ...... no nedořeknu co, nechci být vulgární.
To, že se někdo rozhodne Flash nepodporovat, naprosto chápu, ať už je to na PC nebo někde jinde...
25.4.2010 14:20:11   89.102.184.xxx 114
Zajímavé, že před půl rokem nikde skoro neexistovala kritika flashe, až potom co to začal roztrubovat do světa Jobs, tak najednou vsichni vedi jak je flash hrozny, a za vsechno zlo internetu muze flash, jedine html5 nas spasi od bidne smrti.
To je tak kdyz si nekteri lidi dobrovolne nasazuji na hlavu Jobsuv zadek.
25.4.2010 15:18:13   62.245.75.xxx 52
kritika flashe na mac os x existovala odjakživa, iphone/ipad os je z něj odvozen -> běžel by jak sh*t i na nich, jinak bych rád připomněl, že plný flash pro mobilní zařízení je stále v beta verzi, tedy před třemi lety, kdy vyšel iphone existovala jen nanic polovičatá lite verze
25.4.2010 21:07:09   88.102.124.xxx 40
Navíc dřív ani nebyla alternativa, jako dneska. Když nemáš srovnání, nevíš jistli je něco špatný nebo ne. Dneska s HTML5 už je.
25.4.2010 20:59:52   62.245.109.xxx 11
giorgioLUK napsal:
no tak na toto sa uz neda pozerat, ako mozete nieco take povedat, ze kapcitny displej je krok spat? AKO PRE KOHO! a to je to, o co tu cely cas ide. Chodim na VUT na FIT fakultu (informacne technologie) a keby ste tam prisli s Iphonom, vysmeju vas, ze ste hlupak ktory si kupil zariadenie v ktorom nemozete nic menit, nic sam upravovat, a menit vsetko od napatie procesoru az po ovladanie podsvietenia... ale skuste s tymto zariadenim prist na PF, (podnikatelska fakulta) a tam ludia budu nadseni ake to je rychle, jednoduche na ovladanie, a dizjanovo podarene... naopak skuste tam priniest nejake zariadenie ako Xperia s WM, som si isty ze to bola pre nich kopa šrotu, a nemoze ani vytocit cislo aby ste nepouzili stylus...a to som vybral len oblast fakult na jednej skole, to iste plati pre cely svet... su ludia co sa chcu vo vsetkom vrtat, vsetko nastavovat, chcu mat pocit ze si kupili vsetke funkcie, ci im ich treba ci nie, ale za uzasny pomer cena/vykon, ale pre boha, uvedomte si, ze kazdy chce nieco ine, tak isto ako kapacitny displej sa bude hodit presne pre nich, a pre vas zase tlakovy

No možná si přehlédl, že na FP máme napůl informatický obor-teď už i magisterský (manažerská informatika) a předměty míváme i na FITu, takže se tím hodnocením lidí z FP citím trochu uražen ;-) Ale možná je to jen tvá závist..kolik že máte na fakultě slečen?
26.4.2010 11:32:30   77.78.85.xxx 30
vixl napsal:
Zajímavé, že před půl rokem nikde skoro neexistovala kritika flashe, až potom co to začal roztrubovat do světa Jobs, tak najednou vsichni vedi jak je flash hrozny, a za vsechno zlo internetu muze flash, jedine html5 nas spasi od bidne smrti.
To je tak kdyz si nekteri lidi dobrovolne nasazuji na hlavu Jobsuv zadek.


Před půl rokem skoro neexistovala kritika flashe? Kde žiješ, na jiné planetě?

Já mám na tomto stroji Windows 7 a na druhém Arch Linux 64bit.
Na windows 7 mi funguje Flash pouze v Opeře a IE, ve Firefoxex a ostatních Gecko browserech prostě nejde rozchodit.
Na linuxu to /paradoxně/ funguje všade, ale pro změnu sežere zrobrazení jednoduché flash reklamy asi tolik CPU, co přehrávání 720p h264.

Opravdu úžasná technologie ;-)
26.4.2010 19:53:35   81.201.60.xxx 10
zvlastni reklama ve flashi mi nezere vubec nic a a prehravani h264 take moc ne, flash mi jde v opere, ff, ie, chrome, proste asi vsude, win vista ;). v tvem pripade bude asi problem mezi klavesnici a zidli.
27.4.2010 02:02:36   109.255.211.xxx 12
Ja by som si nieco od Apple aj kupil (uz len kvoli designu, aj keby to malo rovnake funkcie ako PC), ale problem je prave v tych funkciach.
Ja som totiz presne opak zakaznika ktoreho chce Jobbs - chcem aby moje zariadenie vedelo vsetko. Je mi uplne jedno ze polovicu tych funkcii nikdy nevyuzijem, chcem ich tam mat a byt si isty ze keby som ich nahodou potreboval tak nemusim narychlo hladat nejaky doplnok.
27.4.2010 11:42:41   195.212.29.xxx 02
nonestaciti napsal:
nvidia túto reklamnú stratégiu od applu skopírovala a este k tomu vynasobila nejakým pekným číslom pri vydaní (skor polročnom vydávaní  fermi , zrejme to bude tým že fermi v skutočnosti nie je až take zlato za ake by ho nvidia chcela mať.
Dobré výrobky sa presadia sami no okolo kontroverzných produktoch treba spravit smooke and flash, zvedavosť už spraví svoje, každeho zaujimalo čo to tam v tom dyme iskrí [/quote]



Neuveritelne najit fanatickou paralelu tam, kde zadna neni[quote=nonestaciti]nvidia túto reklamnú stratégiu od applu skopírovala a este k tomu vynasobila nejakým pekným číslom pri vydaní (skor polročnom vydávaní fermi , zrejme to bude tým že fermi v skutočnosti nie je až take zlato za ake by ho nvidia chcela mať.
Dobré výrobky sa presadia sami no okolo kontroverzných produktoch treba spravit smooke and flash, zvedavosť už spraví svoje, každeho zaujimalo čo to tam v tom dyme iskrí



...Mas stesti, ze na tuhle stredne lehkou ATI paranoiu dneska uz v poho sezenes prasky.
27.4.2010 11:55:05   195.212.29.xxx 10
ch3vr0n napsal:
plne dotykove byly i ostatni smartphoney..navic ti umoznovaly i jine alternativy ovladani..mas to naky popleteny.. user friendly..mozna tak pro deti..(viz zrizeni linky "duvery".jak mam pripojit iphone k PC a podobne..jak je videt apple vi na koho ciilii) kapacitni display..pro me krok zpet.. diky applu se ted muzou vsichni vyrobci pretrhnout, kdo udela blyskavejsi hracku na ukor pouzitelnosti(vynechani ovladacich prvku(Dpad a spol)) prst nikdy nebude tak efektivni jako stylus. sw klavesnice nikdy nebude lepsi nez kvalitni hw klavesnice.. ono tezko se s "eplaky" haadat.. Steve Jobs rekne ne to nepotrebujete a vy ho slepje nasledujete ..



Dite nestastne, dospej, popremyslej o svete, o vecech jako je funkcionalita a pouzitelnost a pak nekde pis o kapacitnich displayich a stylusech...paneboze - stylus. Za 10 let se budou deti svijet smichy, ze se neco takoveho fakt pouzivalo
30.4.2010 09:04:48   195.28.68.xxx 11
S Michalom Rybkom suhlasim, ze Apple oblbuje ludi reklamou a orezava produkty aby rozhodli co je pre ludi dobre, alebo si nechava priestor pre zmykanie penazi v dalsom slede. Suhlasim aj, ze ludia nekriticky kupuju a zboznuju produkty ako nieco dokonale. To rozhodne nie su.
Ale notebooky ma Apple naozaj vyborne a rozhodne doporucujem ludom ak maju moznost, aby zvazili ich vyskusanie alebo nakup. Dielenske spracovanie je kvalitne a operacny system navykovy. Nemam ani pocit obmedzovania. Je to pre mna taky komercny "Unix" s prepracovanejsim GUI.
Panom ktori tu pisali o tom, ze produkty Apple su tazko uzavrete by som odkazal, ze na hrajkanie sa so zariadeniami mate cas, kym prezivate akademicke dni na CVUT, FIT. Akonahle pridete do pracovneho prostredia a nebude vasou pracou vyvoj podobnych zariadeni, budete preferovat zariadenia ktore robia co maju bez hodin stravenych ich nastavovanim. A prave toto ludia ocenuju.
Ak si chcete precitat podhlad z druhej strany, odporucam velmi dobry nazor na lupa.cz [Až Apple předstihne Microsoft].
7.9.2010 11:45:55   85.135.10.xxx 00
a co na to Steve Wozniak?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

315 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 135.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.