Hlavní stránka Multimédia Elektronika Úvaha: Co že bude do tří let irelevantní?
Úvaha: Co že bude do tří let irelevantní?
autor: Michal Rybka , publikováno 19.3.2010
Úvaha: Co že bude do tří let irelevantní?

Když jeden z čelních představitelů Google, John Herlihy, pronesl větu, že „PC desktop bude do tří let irelevantní“, nadzvedl všem písíčkářům pěkně mandle. Nejenom že našemu oblíbenému stroji všichni vyhrožují vyhynutím kvůli tomu, že se mainstreamové hraní přesunuje na konzole (a pro mnoho herních vydavatelů už dnes irelevnantní je), nyní se k pohřebním řečem přidal i šéf firmy, která by se bez PC těžko dostala tam, kde je.


Pocit, že se Microsoft pokusil ze slona vyrobit ptáka tím, že mu nalepí křídla, roste s tím, jak systém používáte. Celkem rutinně se Windows nepohodly s aplikací Lenova pro ovládání (Natural Touch) a pokoušely se ji sestřelit – dobře, to může být chyba druhé strany. K velmi bizarním věcem jako nudlózní roztažení videa docházelo při pokusu otočit displej o 90° – to je přece tak divná věc, že by se někdo díval na video a rozhodl se obrazovku otočit, že ano? Systém přestal být ovladatelný poté, co se uspal – a rovněž se mi nezdařila i jedna hibernace, prostě se stroj nepovedlo probudit. Věřte mi, pokud trvá několik minut, než počítač nabootujete, budete se ho pokoušet uspávat / hibernovat jak to půjde. A pokud se vám sem-tam nepodaří systém probudit, budete zuřit. Vážně budete. Pro stroje typu slate, které chcete vytáhnout z kapsy, něco udělat a jít, jsou Windows zcela nepřirozené. Jsou obludně překynuté a zcela svázané s ovládáním klávesnicí a myší. 

Úvaha: Co že bude do tří let irelevantní?

Systém pro slate musí bez rebootu vydržet měsíce, musí reagovat svižně – a především musí jít velmi dobře ovládat za všech okolností. Představa, že byste opustili svět PC a Windows, vypadá šíleně pro člověka, který používá venku internet jenom z mobilu (doopravdy je to dost hrozné). Jenomže Nokia N900 jede na upraveném Linuxu a používání v terénu u ní jde mnohem lépe, než s Windows 7. Je boží, že Windows tablety dokážou používat úplně standardní aplikace, ale kouzlo trochu kazí, když si potřebujete najít spoj – a místo toho, abyste systém probudili a do browseru vložili dotaz, musíte řešit po startu to, že si aplikace našly updaty a pokoušejí se je sosat stůj co stůj. Ne, tudy to opravdu nepůjde. Windows jsou hluboce svázány s klávesnicí a kombinací klávesnice a myši, což na slate formátech chybí. Na nich se musí navrhnout úplně jiné ovládání. 

Úvaha: Co že bude do tří let irelevantní?

Na jednom convertible jsem viděl u dotykového displeje tlačítko „CTRL+ALT+DEL“. Fungovalo skutečně jako současný stisk Ctlr + Alt + Del. Osobně si dovedu představit jen málo příhodnějších důkazů pro to, jak šíleně se Windows nehodí do nového světa pokročilých komunikátorů a prohlížečů. Ne, problém PC není v hardware. Ten se může evolucí vyvíjet mnoha směry – k výkonným superpočítačům v běžné bedně, řešících složité výpočty na grafikách, ale taky k velmi úsporným počítačům, optimalizovaným na to, aby i při přehrávání HD obsahu papaly jenom pár wattů. Problém je v software, ve filozofii ovládání. Pro věc, která má být stále v pohotovosti a ovládáte ji rychle a nepřesně poměrně velkými prsty, se nehodí systém, který navrhl Xerox pro ovládání minipočítačů s klávesnicí a myší. 

Úvaha: Co že bude do tří let irelevantní?

Filozofie Google, jak ji chápu já, je nabídnout jednoduchá zařízení s minimální funkcionalitou, která dovolí používání jejich online aplikací. Pokud na svém slate používáte na Androidu Google Docs a máte v tom uloženo všechno podstatné, na co potřebujete mít doma na desktopu Word? Vždyť i tam stačí jenom vhodný browser, se kterými budete používat ty samé Google Docs. A pokud vám stačí jenom browser, na co potřebujete vlastně Windows? Vždyť jsou v takovém případě zbytečné. A k čemu vám je potom vlastně ten desktop? Z hlediska kancelářské práce je desktop přerostlý notebook, který žere moc energie a nedá se skoro přenášet. Nahradit ho něčím menším je přece přirozené. Tohle je možná onen myšlenkový postup, který dovedl Johna Herlihyho k na první pohled bizarnímu a přehnanému výroku. A určitý smysl to dává – že ano?

 


Tagy: Rybka  úvaha  google  tablet  irelevantní  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
19.3.2010 05:37:21   82.114.219.xxx 218
U toho popisu chovani Windows jsem se pobavil. Ale nejhorsi na tom je, ze to je pravda. Taky jsem zkousel pocitac uspavat/hibernovat a probouzet, jen abych se vyhnul bootovani. Asi po tydnu jsem to vzdal. V pametech se utvori tolik chyb az je to neuveritelne. No takze reboot, ale to jsme zase na zacatku.
Ten stary vtipek, "Nejpouzivanejsi tlacitko programatora? - RESET", asi nevznikl jen tak sam od sebe
19.3.2010 06:34:18   80.188.188.xxx 353
Autor propaguje mobilni technologie, to je fajn. Sam mam Symbian od dob 7650 a proste me vyhovuje, i kdyz neni tak dokonaly a ma svoje mouchy. Vsichni vime ze Win neni dokonaly a ma spoustu much a stejne ho vsichni budem pouzivat, nebot bez DX si nic nezahrajem
Nedokazu si predstavit, ze sednu s acer aspire one, ktereho vytahnu z kapsy, bude na nem Linux a ja budu chtit pripojit pres HDMI HD tv o rozmeru 127cm. Sednu a budu chtit kouknout na HD film 1080p, pote zahrat Crysis, to me nesedi myslim, ze pc nikdo neodstreli, ale uvaha je to zajimava.
19.3.2010 07:17:58   79.127.160.xxx 823
bohužel, očekává se nástup konzolí. Tedy PC by měli být vytlačeny konzolemi na hraní a přehrávání, které budou fungovat na klasických TV. Na práci, internet atd, budou tady ty mini sračky. Což znamená, že PC bude mimo hru, protože nebude potřebný
19.3.2010 08:03:07   194.108.39.xxx 452
Vsadil bych se, že to tak nebude. PC je multifunkční zařízení a jako takové přináší i své chyby, ano. Ono je totiž dost jednoduché udělat zařízení co toho moc neumí. Málo funkcí = jednodušší software = málo chyb. Zato takový desktop prostě potřebuje "velký" systém (ať už Win,Linux,...) protože má prostě o mnoho víc funkcí. Já osobně budu radši mít doma jedno PC než 5 (nebo více) různých menších zařízení. Na čem jiném rozběhám internet, hry, Photoshop, AutoCAD, skype, pustím si libovolný formát filmu, hudby, prohlídnu fotky, napojím DAC+sluchátka na s/pdif, budu mít 20+ " monitor, klávesnici, myš, tiskárnu, volant dle vlastního výběru? Které zeřízení si budu moct libovolně rozšířit dle potřeby? Nevýhodu má POUZE v tom, že je nepřenositelné. Ovšem cena zařízení kombunující vlastnosti desktop PC je směšně vysoká (alespoň zatím), toť můj názor.
19.3.2010 08:34:04   79.127.160.xxx 43
jo, to všechno je pravda, problém je v tom, že ostatní si to asi nemyslí. Já osobně souhlasím a také chci mít doma PC, místo 10 přístrojů. Jenže ono Konzole na hry, TV, filmy, na kterou půjde připojit veškeré ovládání od tlačitkového ovladače, přes volant až po čtení pohybu je jednoduchá a jako taková snadno použitelná pro davy. Tam, kde by člověk zaváhal u PC, si bude u konzole jistý. To zvedne prodejnost tohoto zařízení, protože davy budou šílet. Díky tomu zareagují výrobci her a budou dělat hry pro konzole - PC bude bez her (nepůjdou na něm spustit). No a na druhou stranu na internet, práci na něm a komunikaci tu budou mobilní malá zařízení, rychlá, jednoduchá, ale hlavně mobilní. Ty zase vytlačí PC s z trhu v komunikaci a jednoduché práci. Prostě tam PC nebude potřeba a tuto činnost dělá na PC většina. Složitější práce, jako grafika, video (tj úprava videa) a podobně už bude jen na PC a už jen pro ty, kteří si to mohou dovolit. Jelikož mít PC jen na grafiku si většina lidí dovolit nebude můct. (pro většinu to bude zbytečné). Já neříkám, že je to tak dobře, ale že to tak pravděpodobně dopadne.
22.3.2010 08:29:37   62.209.192.xxx 00
no tak tohle vypada realisticky ale v radu 10-15 let nez spis vyhledove do trech let
19.3.2010 08:17:37   85.207.234.xxx 143
Nesmysl nebo je to tvůj problém. S notebooky se suspend/hibernate roky běžně bez problémů všeobeně používá. Zaklapneš a otevřeš.
19.3.2010 14:05:29   88.102.124.xxx 48
No to bych chtěl vydět PC s Winama rok bez restartu...
Minimálně kůli aktualizaci to restarovat musis nebo tak.
Treba muj iphone mam vod ty doby co sem ho koupil (asi rok) bez rebootu. S PC si to ale predstavit nemuzu.
Jo a abych apple neprechvalil, tak mi pride v rychlosti bootovani (treba Mac) este pomalejsi jak Windows, ale na druhou stranu to u nej nejni tak casto potreba.
20.3.2010 15:03:04   88.146.68.xxx 40
Nesmysl. Používám pouze uspávání a když chci notebook vypnout, hibernuji ho a nikdy jsem neměl problém s probuzením (oprava, nikdy od té doby, co jsem začal používat Vistu a Win7, v XP to občas zlobilo). PC nerestartuji klidně měsíc a stále běhá svižně, na netbooku s Win7 si běžně vyhledávám spojení (těch pár vteřin, než se probudí, mě nezabije). Takže s článkem nemohu souhlasit díky své zkušenosti, která je opačná.
Na PDA s 2.8" displejem běžně čtu knihy a je to pohodlnější a příjemnější než papír, používám ho jako navigaci, webbrowser, hudební a video přehrávač, office. A díky tomu, že na něm běží Windows Mobile, nemám sebemenší problém propojit ho s PC a synchronizovat cokoliv. Windows mi dává svobodu volby, která (pokud opravdu nastane to, co tvrdí autor) zanikne. Doufám, že se to nestane.
19.3.2010 06:59:35   85.216.186.xxx 911
Prosim, prosim, co je to 'srpek'?
19.3.2010 08:05:37   82.113.54.xxx 80
http://slovnik.seznam.cz/?q=srpek&lang=cz_en
19.3.2010 08:06:54   82.113.54.xxx 168
Vždycky mě pobaví, když někdo se slovní zásobou houpacího koně rýpe do češtiny druhých.
19.3.2010 07:10:03   85.216.186.xxx 514
diki za dobry clanok.

Vzdy sa pousmejem ked niekdo kritzuje apple iPad a hovori ze za tie peniaze moze mat tablet lepsi, s ionom a atomom, ze je to ovela lepsi deal atd atd... to je sice pekne ale co na tom pobezi, co to vyuzije ? windows xp, windows 7 ? ovladanie ako z praveku (na takyto pristroj) nejaky linux ? neblaznite, musel by byt hodne osekany a prisposobeny na ovladanie na tomto hw...

Ono to chce vacsiu zmenu, novy vietor. Apple sa veci ktore tu uz mozno nejaky cas mame snazi vylepsit, pospajat, dat im nove vyuzitie prisposobenym systemom atd.. Chyba mi tam vsak citacka kariet, flash, atd atd .. ale rozumiem ze dobre je zacat najskor s minimom ktore perfektne funguje a casom rozsirovat.
19.3.2010 08:19:29   82.113.54.xxx 260
Jenže apple iPad nikdo nekritizuje kvůli ovládání, o kterém tu byla řeč a které je u něj jednoznačně nejlepší, nýbrž kvůli tomu, že je to hračka, co nic neumí.
19.3.2010 08:22:36   217.73.30.xxx 181
Tak ako prvy iPhone.
19.3.2010 18:17:35   89.176.24.xxx 90
No ja myslím že nejhorší věc na iPadu je to, že nezvládá flash ani sliverligt takže se nedá použít na co k čemu je určen... serfovani po netu...
Ostatně to je úplně stejný důvod proč nemám iPhone a velmi zvažuju Nexus...
19.3.2010 07:16:13   194.79.55.xxx 40
No on ten Linux zas tak ze hry podle mně není práve proto, jak jsou W koncipovány a protože pořád budou lidi, kteří nic od jabka chtít nebudou. A pak to bude o výrobci, který nebude dotlačen do pozice: buď si vybereš Apple, nebo M$, ale vyvine vlastní rozhraní postavené na linuxu...
19.3.2010 07:20:38   79.127.160.xxx 182
Po přečtení toho článku mi běhá mráz po zádech. Bohužel, ono rozdělení na herní svět, pracovní-mobilní svět je dost pravděpodobné, až je to smutné. Nějak si neumím představit být bez PC, jenže výrobci a firmy ano, jednoduší lidé to také baští, takže nakonec donutí všechny, aby PC letěl do šrotu . Ono hry na tom nepůjdou a v ten moment ztratí pro většinu smysl klasický PC. Bude mít smysl jen pro lidi pracující s grafikou, videm atd.
25.3.2010 07:11:58   147.231.42.xxx 00
To rozdělení PC světa je přeci už dneska, když si někdo kupuje nový stroj tak v první řadě vybírá podle toho na co to bude používat.
Nepřipadá mi, že by větší prodej notebooků nějak omezoval svět desktopů (pokud chápu tak toho se bojíš).
19.3.2010 07:35:13   83.240.25.xxx 21
Perfektní článek, moc se mi líbil. Jen si myslím, že zrovna microsoft si toho je dobře vědom a proto vyvíjí Windows phone 7, který se os applu bude dost podobat a určitě bude uzpůsobený na podobné zařízení jako je iPad. Mně se ten trend celkem líbí, ale raději bych pevné multimediální centrum v podobě PC, který si sám postavím plus mobilní zařízení podobné iPad, ale pokud možno od jiného výrobce Na Apple nemám finance...............
19.3.2010 07:38:24   194.228.212.xxx 50
mixal napsal:
Prosim, prosim, co je to 'srpek'?

OK, nikdo neví všechno a všechno je jednou poprvé. Srpek: víš jak vypadá srp a kladivo ? No tak ta kovová část srpu, kterou se žne tráva, to je tvar kterému se říká "srpek" Ale dneska se používá spíš v souvislosti s astronomií než v zemědělství. Třeba Měsíc těsně před tím, než nastane nov (úplně zakrytý stínem země) tvoří taky srpek.
Resp. z geometrického hledisla to je tvar který vznikne neúplným překrytím dvou kruhů.
Jo a ten článek - pěkný, dobře se to čte
19.3.2010 07:38:45   90.177.60.xxx 200
Myslím, že desktopy nikdy úplně neustoupí. Třeba mým koníčkem je do nekonečna vylepšovat, ladit a přikupovat hardware. A rozhodně nejsem sám.
19.3.2010 07:45:52   83.240.25.xxx 53
muliku napsal:
Myslím, že desktopy nikdy úplně neustoupí. Třeba mým koníčkem je do nekonečna vylepšovat, ladit a přikupovat hardware. A rozhodně nejsem sám.
To já také, ale takových je čímdál tím méně a jednou se stane, že jich bude méně než těch co si raději koupí hotový na míru šitý hardware a až se to stane, tak začnou ubívat výrobci a pak AMEN
19.3.2010 08:10:08   93.99.63.xxx 231
Myslim že autor to s tím haněním Windows trochu přehání. Mě na dvou herních PC bezproblémů funguje spánek i hibernace, boot je tedy rychlejší než naběhnutí LCD monitoru a aktualizace si přece můžeš vypnout, nikdo ti v tom nebrání. Neříkej mi že na iPOD nejsou aktualizace, nový firmware a pod. Když userovi vypneš aktualizace a neřekneš mu že něco takového vůbec je, bude si na to stěžovat? NE. Kolik lidí ví že jdou do telefonů/konzolí nové firmware? Víme to mi, protože jsme geekové/nerdi. Normální user to netuší. To že jsou W7 neohrabané na ovládání prstem mi vážně nevadí a kolika lidem to vadí. Já si ovládání PC rukama neumim moc představit. Museli by se od základu změnit, ale pak už by to nebyl Windows.
19.3.2010 08:17:57   194.108.39.xxx 213
Naprostý souhlas. Autor to trochu (dost) přehání s házení špíny na windows. To, že je výrobci cpou do zařízení kde nemaj co dělat ještě neznamená, že je to špatný systém.
19.3.2010 08:20:53   81.88.143.xxx 15
QproTest napsal:
muliku napsal:
Myslím, že desktopy nikdy úplně neustoupí. Třeba mým koníčkem je do nekonečna vylepšovat, ladit a přikupovat hardware. A rozhodně nejsem sám.
To já také, ale takových je čímdál tím méně a jednou se stane, že jich bude méně než těch co si raději koupí hotový na míru šitý hardware a až se to stane, tak začnou ubívat výrobci a pak AMEN


Aj ja sa pridam. Ked som bol na skole, tak notebook bol idealny. Mohol som si svojich par GB prenasat zo sebou. Teraz mam NB v praci a doma potrebujem nieco na upravu fotiek, hranie, surfovanie, neustale stahovanie, "premietanie" filmov na telke, atd. - a na toto je idealny desktop s normalnym procesorom, diskovym priestorom, normalnou grafikou a predovsetkym...poriadnym LCD. Pokial budu ludia potrebovat vykon, rychlost a velky monitor, potom tu PC-cka budu este dlho. S tym Windowsom ale suhlasim, uz davno mal byt prec. Spolieham sa na silnych hracov ako google a intel. Prave oni by mohli prist s novym OS, ale musi na tom ficat photoshop.
19.3.2010 09:04:42   212.111.4.xxx 70
Měl by na tom běžet Photoshop? Co takhle MacOS A teď vážně. Lidi vzpamatujte se. Operační systém je jen rozhraní mezi hardwarem a uživatelskými programy. I takový Photoshop může běžet na čemkoliv, dokonce i na počítači bez systému. Víte ale, co by dalo práce udělat nový systém, který poběží alespoň na 50% počítačů? V podstatě jsou tu jediní dva hráči, kteří mají šanci na úspěch. Windows a klony Linuxu. Kdokoliv další skončí na tom, že bude fungovat jen na úzkém okruhu komponent, takže šance na masové rozšíření v desktop segmentu je nulová.
19.3.2010 08:21:08   217.73.30.xxx 92
Lumpik.Honzik napsal:
Vždycky mě pobaví, když někdo se slovní zásobou houpacího koně rýpe do češtiny druhých.


Sorry, cestina nie je moj materinsky jazyk a chcel som sa len opytat.
19.3.2010 12:45:34   82.113.54.xxx 20
Ok, to jsem nevěděl, takže se omlouvám.
19.3.2010 08:30:15   81.88.143.xxx 48
mixal napsal:
Lumpik.Honzik napsal:
Vždycky mě pobaví, když někdo se slovní zásobou houpacího koně rýpe do češtiny druhých.


Sorry, cestina nie je moj materinsky jazyk a chcel som sa len opytat.


neospravedlnuj sa dementovi. Na PCT chodim uz asi 7 rokov a vyrazy ako brezen, leden, srpen, zari, srpek ma vzdy dostanu
19.3.2010 08:49:34   194.108.39.xxx 21
Chvilku jsem musel přemýlet než jsem to pochopil. Pak mi došlo, že slováci mají měsíce jinak skoro jako ty anglické
19.3.2010 12:20:43   217.73.30.xxx 11
mesiace mi problem nerobia, jeden semester som bol na vymmenom stud. pobyte v Prahe. Ale niektore slova ma dostanu.
19.3.2010 08:32:01   212.111.4.xxx 280
Je úplně super, když nahradíme výpočetní výkon desktopové stanice výkonem datové linky. Bezdrátové připojení k tomu, abychom si to tu mohli ještě víc zas&#t radiovýma vlnama. A proč? Zamysleli jste se někdy nad vypovídající hodnotou toho, co napíšete na net? Uložili by jste si to na svém vlastním počítači, kdyby na to nebyly servery? Myslíte, že má smysl editovat fotky na 10" nettopu? Pokud ano, podívali jste se někdy na výsledek na pořádném monitoru? A dokážete si představit jakou datovou propustnost by musela mít síť na online editaci videa, (přitom i to dnes zvládá skoro každý desktop)? Nevím z kterého sanatoria toho člověka google sebral, ale měli by ho tam hodně rychle vrátit.
19.3.2010 08:38:36   94.74.229.xxx 85
No když bych měl říct svůj upřímný názor na console, tak nechápu co na nich pořád kdo vidí?? vždyť je to v podstatě jen pro jednoduchý lidi, co jen strčí dvd do mechaniky a zmáčknou play... U počítače musí člověk hold trochu přemýšlet( instalace hry, pathe, cz,atd..) tak proč tohle rušit když to někdo dělá a dělat chce? A když sme u těch Pc, tak díky nim by ani žádná hra na consoli nebyla....
19.3.2010 09:03:55   79.127.160.xxx 40
makros napsal:
vždyť je to v podstatě jen pro jednoduchý lidi, co jen strčí dvd do mechaniky a zmáčknou play...


právě sis na to sám odpověděl. Je to otázka byznisu. Čeho se prodá víc? Jednoduché hračky (pokud možno i levné), která se prodraží až časem (aniž by to uživatel věděl), nebo na první pohled drahého PC, které je složité? Ber to z pohledu většiny - davu, kde jsou peníze - obchod. A ono pokud analyzuješ co většina lidí na PC dělá, tak 1) používá net na komunikaci s lidmi; 2] hraje hry; 3) pracují na nějakých dokumentech. Složitější práci už dělá jen pár jedinců. No a když vezmeš PC ty první dvě činnosti tím, že uděláš mobilní přenosná zařízení určená pro komunikaci kdykoliv a kdekoliv i schopná pracovat na jednoduchých dokumentech, zbyde pro PC jen ty hry. Kdo si koupí PC jen na hraní her, když může koupit konzoli, která je jednoduchá a podstatně levnější? Nikdo . Z hlediska vývojářů her - proč dělat hru na PC, když stejně nikdo PC na hry nekupuje? PC a jejich výkon i odpovídající cena bude prostě asi vážně určen na profesionální práci náročných aplikací, jako je právě ona grafika, nebo úprava videa. Ale kolik lidí užívajících v dnešní době PC upravuje video na profi úrovni, nebo grafiku? (na amaterskou práci jim stačí i staré PC, které mají doma).
19.3.2010 09:27:31   194.79.55.xxx 21
A progaming zanikne, ano. Nebo ne? Pak by to konec s PC hraním být nemusel, pořád se najde dost geeků, co si chcou postavit PC sami, pořád se jich najde dost, co si koupí hru. PC taktéž neumře ;) Rozhodně ne mávnutím koztelného proutku... nebo iPadu ;)
19.3.2010 10:05:43   79.127.160.xxx 23
Ono nikde nebyla řeč o tom, že PC vymře. PC se pouze přesune do svéry mimo běžné uživatele. Prostě většina lidí neinvestuje do PC, protože bude mít ty jiné alternativy. PC jako takové budou dále zachovány, pouze budou složit na jiné účely, pro konkrétní lidi. Tedy alespoň taková je vize této úvahy a ono když se nad tím člověk zamyslí (nehledě na vlastní sympatie/nesympatie), tak prostě musí uznat, že na tom něco je. Je to logický vývoj budoucí IT. Ono koupíš si PC za 30000 proto, aby sis mohl zahrát pár amaterských her, když většina skvělých nových bude pro konzole a na komunikaci se světem budeš stejně potřebovat jiný přístroj? Konzole (pokud budeš chtít hrát hry) tě vyjde třeba na 10000 a nějakej ten komunikátor třeba na 15000. Celkově, pokud budeš chtít tedy obojí (jakože nemusíš, hodně lidí hry nehraje), tě to bude stát 25000. Především ten mobilní komunikátor bude mít velké výhody (ale i nevýhody), ale hlavně se výrobci zasadí o to, aby to byla takříkajíc nutnost. Ona je to otázka několika let (ne, že to bude zítra). Ale minimálně v té oblasti komunikace prostě PC nebude mít šanci. Otázka pak je, jestli když si pořídíš 15k (25k i s hrami) IT techniku, jestli se ti bude chtít investovat dalších 30k do PC jen proto, abys na něm hrál amaterské hry. To je prostě problém, no. Nemluvě o tom, žeono asi i ty konzole budou mít větší propojenost se sítí a tedy distribuce her na nich v budoucnu bude asi taky přes net. Pak se tak otevře trh i těm méně známým autorům. Zaplatí licenci, ale nebudou muset mít náklady na DVD, ani distributora.
19.3.2010 11:54:54   194.79.55.xxx 11
To je podle mně otázkou preferencí, úspěšností marketinku a také toho, nakolik se podaří nalézt "potřeby" zákazníků. Občas výrobce přijde se zajímavým konceptem, který má mnoho plus, ale s potřebami lidí se mine tak zásadním způsobem, že neprorazí. Někdy výrobce nemusí přijít s ničím převratným a přesto se do potřeb lidí trefí perfektně. Dobrou ukázkou je Apple, který svým marketingem dokázal vytvořit "potřebu mít věc s jablkem na víku", to je skutečně ABSOLUTNÍ úspěch. A tak se může a nemusí opakovat. Já například necítím potřebu mít mobilní telefon s přehršlí funkcí, musí být malý, odolný, spolehlivý, s velkou výdrží, tzn. fungovat a nepřekážet, ale to v dnešní době není problém. Vše ostatní je z mého hlediska... irelevantní ;) Spousta lidí potřebuje, noebo spíš "potřebuje" být pořád online a tak hledají něco mezi netbookem a dotykovým smartphonem. Asi si podobná platforma dost příznivců najde, ale dokážu si představit, že je zde spousta lidí, pro které je vysoká mobilita a konektivita důležitá, ale absence klávesnice je zásadní mínus. Třeba nás ale ještě designéři překvapí. Že by ale došlo k vytlačení PC jako takového, to si nemyslím, i s dokovaným notebookem s externí grafikou může být problém (hluk, poměr cena/výkon, uchladitelnost), důvod, proč to není to pravé.
19.3.2010 09:32:46   194.213.41.xxx 10
V kancelarskem prostredi bych to take uz nejradeji videl na aplikace hostovane na serveru a uzivatele budou mit na stole jen nejaky nettop v LCD, se kterym se k aplikaci pripoji. Krome uzasne uspory na elektrickou energii, pribude i uspora na sprave lokalnich masin a uspora v porizovacich nakladech take nebude nepodstatna.

Prenosna zarizeni nehodnotim. Nepatrim mezi ty, co musi byt za kazdou cenu online, ale naopak ocenuji chvile klidu s vypnutym mobilem. Ani notebook vetsinou netaham.

Pro bude doma stale hlavni desktop PC pro vetsinu cinnosti, ale je tu take par otazniku.
Projekt Ati s externi grafikou k notebooku ma take neco do sebe. Pokud by vymysleli nejaky standard na dokovaci stanici s vymenitelnou grafikou a pripojenym LCD, tak klasicky desktop pomalu straci smysl. Vemu notebook a jdu s nim nekam s vykonem postacujicim na beznou praci. Doma si ho pripojim do dokovaci stanice a klidne si treba zahraju hru nebo v pripdade nekoho jineho si pustim CAD.

Pro prehravani filmu a serialu ruznych formatu jiz take neni nutne PC. Jsou ruzne DVD prehravace na vsechno. Posledni dobou i TV si je schopne pustit DIVx z LAN nebo USB disku/flashky.
19.3.2010 10:32:37   89.111.73.xxx 101
Pracuji jako IT ve firmě, kde je 20 000 Pc... A mohu všechny ujisit, že za 3 roky budeme mít stejných 20 000 pc jen to budou 4 jádra na W7 a ne P4(5ti letý cyklus obměny HW) na W2000 a XP jako dnes... A teď k tomu Japonsku, rada.. jakou rychlost internetu mají dnes v Japonsku a jakou máme mi dens a budeme mít za 3 roky? Firemní balíky aplikací jsou tak žravé na HW, že 5ti letý cyklus obměny Hw je tak tak aby to starý hw na sklonku životnosti utáhl vzhledem k tomu co všechno na něm jede.. Deskot ve velkých firmách hned tak nezmizí... + ve firmě máme SW jehož pořízení + úpravy aby fungoval stál miliardy a to na googl aps určitě nepoběží
19.3.2010 10:45:20   79.127.160.xxx 01
a doma?
19.3.2010 11:57:32   193.84.46.xxx 10
No za 3 roky možná, ale za další např. 5 let budou mít standardní stanici možná grafici, či programátoři, a i tom pochybuji. A mluvím z pohledu prodejce i do firem. Budoucnost je opravdu ve virtualizaci, centrálních serverech, poskytování HW a SW jako služby, atd... Zatím to brzdí Microsoft, který neměl úplně dobrou nabídku licenčního modelu pro takové použití, ale to se taky zlepšuje.
19.3.2010 17:08:53   87.211.107.xxx 21
Až bude jedna KWh stát 20kč (a to nebude trvat dlouho), tak si těch 20 tisíc čtyřjader sakra dobře rozmyslíte.
19.3.2010 10:55:52   188.123.100.xxx 41
Clanok je pekny, ale zakomplexovany by som povedal. Keď som cítal o Google Docs na dakom povedzme Nexuse resp iPhone alebo cert to ber aj na iPade, tak by som chcel vidiet toho kto by na tom mohol robit. Dat si spravit okraje nastavenia rozmerov a roznych veci menit bez mouse by ma nastvalo a ani by som to pomali nezacal robit. Mozno je to iba sila zvyku ale proste PC nevymries isto. Mam teraz sice namiesto desktopu podobný notebook, ale aj tak PC je PC. To je to iste ako ked niekto povie ze preco konzola, vsak je to slabsi odvar PC. Potom zase ku MS vs.Apple. Windows funguje asi na milionoch roznych komponentov a na to kolko je roznych variacii PC funguje dost stabilne. Apple ma zase iba svoje PC na ktorych spustime iba onen OS (stabilny). Je lahcie doladit na 50 komponentoch OS ako na 1 000 000. Ale toto si asi nikto neuvedomuje
19.3.2010 12:10:26   90.177.102.xxx 60
PC tu s nami bude v nezmenene podobe jeste dlouho. Tezko vizmizikovat business ktery generuje takove zisky. At uz jde jen o ty spropadene hry ci OS. NVIDIE vyrobu grafickych karet urcite nezabali ani kdyby mela vyvojare her dotovat. Nehlede na to ze odflakly port z konzole tu bude vzdycky. Navic pro dnesnich cenach neni nemozne mit pc, notebook, chytry telefon i konzoli. A nejake googlovske terminaly? Ne vsichni chceme mit veskerou praci u velkeho bratra. Emaily staci.
19.3.2010 12:23:31   194.79.55.xxx 10
Tak, luxusní a výkonný HW všech možných provedení se vyrábí ve velkých kvantech a jsou lidé, kteří to chtějí. Nese to spoustu peněz, tak kde se najde vůle k tomu tohle omezit? U výrobců těžko ;)
19.3.2010 13:05:14   217.77.161.xxx 00
Hotova reseni tenkych klientu do kancelari existovala uz pred x lety (kde x je vetsi nez 6 let).
Presto moc nevidim, ze by se to nejak hromadne ve firmach rozsirilo.
Spis ted vidim trend (ve clanku popsany) nahrazovat firemni desktopy firemnimi notebooky. Ono to ma sve vyhody - pracovnik treba v pripade infekcni nemoci muze zustat doma s NB a vesele pres VPN pracovat (alespon castecne).

Co se tyce nahrady PC v domacnosti ... to je dost tezke. Ano, konzole je mnohem levnejsi nez herni PC za 30000, ale PC je stale jeste univerzalnejsi a hlavne, PC na hry se da v pohode slozit i za 15 000, nebo i 10 000. A taky na konzole jsou stejne hry drazsi nez na PC. Nemluve o warezovych hrach, ktere je jednodussi sehnat na PC nez na konzole.
19.3.2010 17:04:41   87.211.107.xxx 010
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.3.2010 15:20:32   114.176.121.xxx 01
docela bych rad vedel, odkud ma autor ty informace o tom, jak a co ted frci v japonsku a ze tam ma kazdy notebook nebo nejake cool prenosne zarizeni...a napada me jedna takova otazka, opravdu vsechny firmy chteji mit mobilni pocitace pro sve zamestnance, slysel jsem u nas o tolika firmach co zakazuji nosit do prace mobil s fotakem, zalepuji usbcka a podobne aby si zamestnanci (napriklad v pripade vyhazovu)neodnesli data domu, myslim ze jim nedaji notebooky a na to zamek ke stolu, to by ztratilo tak trochu smysl, takze pekny clanek, ale myslim ze to nebude az tak horky s presunem pc z mainstreamu...
19.3.2010 15:56:26   89.173.52.xxx 00
Na to aby se svet pocitacu zmenil by nejdriv museli lide bejt ochotni cumet na miniobrazovky coz bohuzel pro minicompy nikdy ochotni nebudou, vyjma tech krizovych situaci jakoze sem venku a nevim trefit do prace protoze mam vypadek pameti po vcerejsim mejdanu tak pouziju suprminiPC a zapnu si gps. Cela tahle situace ohledne upadku PC je zpusobena piratstvim coz nahrava konzolim, ale driv ci pozdejic se to pekne vyresi protoze lepsi nez prijit o supr byznys je to vyresit
19.3.2010 16:44:48   84.242.99.xxx 120
Tak jako propagace mobilnich online sragor je to dobry. Konzole no napriklad posledni GOWIII , je konzole pouzivana jen jako streamovany prehravani obsahu(tuny predpripravenyho obsahu) na mediu ovlivnovane hranim na malem prostoru. Dobre prodany, ale nic vic to neni.
REci ze programatori neumi pouzivat masivni multithreading, jsou jen kecy(to maximalne neumi ty "moblini" zarizeni co Gooble tlaci.)
Jediny s cim souhlasim je to, ze se na internetu budou uchovavat cim dal kvalitnejsi hromadne vyuzitelna data, ale to zapricini to , ze koncak bude muset mit doma cim dal kvalitnejsi zarizeni na interpretaci tech dat.
Dyk co prodluzuje konzolim zivotnost? No to co je pro PC bezne, periferie. HDD, TVKarty, Jiny mechaniky. PRoste stavebnice je vzdycky lepsi nez kompakt. A nikdo nenuti mit lidi co to nevyuzijou nejaky nadupany PC, staci jim tiny desktop za cenu toho mobilniho zarizeni a bude 20x vykonejsi nez mobilni kram. Mobilita se precenuje, protoze v nejake oblasti ma smysl a dnes je in pouzivat online sluzby(za cenu snizene kvality), ale ve vetsine oblasti ne. Online data je uplne jina pisnicka. Mobilni zarizeni vzdy budou jen doplnek k tem nemobilnim, at si Gooble PR rika co chce.
19.3.2010 16:48:22   62.245.100.xxx 30
Aby náhodou nespadla Síť a nebyl irelevantní celej Google ;) Nějak zapomíná, že jde téměř komplet o virtuální společnost, která je bez internetu v pr.... jak Baťa s dřevákama
19.3.2010 17:02:59   62.245.100.xxx 10
Ještě poznámka - Jeden můj znamý se živí vývojem HW na míru (PICky apod). Dodnes má PII na 400. Hádejte, co je nejnáročnější aplikace? Ano, webový prohlížeč. Jako sorry pane Google, ale Wokna, Office apod. na PII v poho jede, ale prohlížeč horko těžko, ten je z toho nejpomalejší. Protože google online nesmysly jsou tak 100x náročnější z důvodu nekompilovaných jazyků (Javascript). A další věc, která tu možná byla zmíněna - pan Google žije v představě, že internet je všude a má min. 5 Mbit/s a na PC mají všichni jenom prohlížeč. Tak ten známý tam má vše MIMO prohlížeč, protože NA CO.
19.3.2010 16:51:41   85.71.231.xxx 00
sova napsal:
U toho popisu chovani Windows jsem se pobavil. Ale nejhorsi na tom je, ze to je pravda. Taky jsem zkousel pocitac uspavat/hibernovat a probouzet, jen abych se vyhnul bootovani. Asi po tydnu jsem to vzdal. V pametech se utvori tolik chyb az je to neuveritelne. No takze reboot, ale to jsme zase na zacatku.
Ten stary vtipek, "Nejpouzivanejsi tlacitko programatora? - RESET", asi nevznikl jen tak sam od sebe


Tak to mas nejaky HW problem. V praci mam WinXP a pouzivam vyhradne hibernaci. Restartuji tam max. 1x do mesice (vetsinou po tom co vyjdou aktualizace). Hardware mam obstarozni P4@3GHz+3GB RAM. Pracuji jako vyvojar embedded systemu a proto pouzivam celou skalu programu od Office, pres NetBeans, Delphi, Wireshark az po BCC a TASM.
Jo a jeste by me zajimalo jak zjistis ze se ti "utvorilo" tolik chyb v pametech. Rad bych se poucil od nekoho zkuseneho, jako jsi ty.
19.3.2010 17:05:34   62.245.100.xxx 00
Tipuju tzv. průtočný bit v RAMce.
19.3.2010 16:59:24   87.211.107.xxx 03
Viděl jste někdo seriál "Serial Experiments Lain"?
Tam je podle mě zobrazená úplně nejdokonalejší forma IT vůbec.
Pro ty kdo to neviděli krátký popis. OS se jmenuje Navi. "Internet" se jmenuje Navi. Každé HW zařízení, které se k tomu připojuje (ať už je to desktop, tablet, telefon, whatever) se taky jmenuje Navi.
Všechno je jedno velká síť, cokoliv je dostupný odkudkoliv, všechny data i aplikace migrují z jakékoliv platformy na jakoukoliv jinou (i na všechny možné budoucí).
Nejsou rozdíly mezi "sítí" a "OS" (to je podobné cloudu), stírá se rozdíl mezi HW a SW (všechno vždy a všude kompatibilní se vším).
Ideální stav.
19.3.2010 17:30:53   83.240.107.xxx 00
sova napsal:
U toho popisu chovani Windows jsem se pobavil. Ale nejhorsi na tom je, ze to je pravda. Taky jsem zkousel pocitac uspavat/hibernovat a probouzet, jen abych se vyhnul bootovani. Asi po tydnu jsem to vzdal. V pametech se utvori tolik chyb az je to neuveritelne. No takze reboot, ale to jsme zase na zacatku.
Ten stary vtipek, "Nejpouzivanejsi tlacitko programatora? - RESET", asi nevznikl jen tak sam od sebe


mě po probuzení píše grafika 2nasobnou teplotu
19.3.2010 17:41:01   83.240.107.xxx 00
teda ale kdyby jsme měli číst všechny data někde ze serveru nedokážu si představit tu síť.. to by musela mít přenosku několik Tb .. stačí mi to ve škole, nemáme tam kdovíkolik komplů síť nejspíš 100Mb ale načítá to 10 minut blbe uživatelské nastavení a data
19.3.2010 17:52:00   195.39.74.xxx 70
S těmi závěry nesouhlasím.
Dokud bude mít uživatel možnost využije raději výkonnější lokální HW, než vzdálený server. Princip server/terminál tu už byl a v okamžiku zlevnění desktopů defakto zanikl (a to i u lokálních sítí).
Totéž konzole. První PC do domácnosti musely bojovat s daleko lepšími specializovanými stroji a rozšířily se právě díky univerzálnosti a taky díky komerční sféře (mám to v práci, umím s tím dělat, domů koupím totéž).
Jediné co se dá očekávat je, při neustálém nárůstu PC, větší zastoupení NB. Tj PC bude víc, desktopů neubyde, ale ani nepřibyde, naopak přibyde NB (ti co destop dosud nepoužívali kupují už jen NB).
19.3.2010 18:28:41   193.85.27.xxx 30
ja sem 100% klidný, na nic se nehodí víc rčení "přání je otcem myšlenky" než na takové případ jako je tenhle, firma, která si přeje aby to tak bylo, protože na tom má eminentní zájem do budoucnosti, začne tento názor prosazovat mediálně tak aby roztočila kola stylem když to budem říkat tak se to taky stane, ale v případě PC se nestalo tolik věcí, které byly "předpovídané", PC je stroj velmi konzervativni ač to tak nevypadá a závěr článku je výborny, trefa do černého. Tohle je první takový krok "vedle" co si tak od googlu pomatuju, jakmile nekdo nastoupi na takové metody je jasný že se točí v kruhu a nemůže se dostat dál, potřebuje něco změnit, ale tohle bych zrovna od googlu nečekal, spiš microsoftmno i na google je potřeba si dát pozor, asi už jim dochází nápady...
19.3.2010 18:55:44   93.99.142.xxx 20
Přesně tak mám doma windows 7 a jsem maximálně spokojen a urcitě bych je za nic od jablka neměnil uz pro to ze je to předražené.Na svém pc můžu dělat cokoli od úpravy fotek po hraní her a sedmičky mně maximálně vyhovují.
20.3.2010 00:34:39   83.208.250.xxx 70
Já osobně bych se bál mít všechny svoje data a osobní údaje někde na internetu.. To raději místo nějakýho tabletu budu nosit tužku a papír..
A co se zániku PC týká, tak toho bych se zatim nebál.. Obrovská spousta lidí, bude stále s normálním PC pracovat a myslím si, že i ta zmenšená skupina lidí bude pro výroce HW/SW zajímavá..
Problém je že lidi od google si myslí, že všichni si snad kupujou pc, mobily, tablety... je kvůli internetu.
A další problém je ten, že lidi jsou líný se učit a nějak vzdělávat. Nejradši by měli jedno zařízení s jedním tlačítkem, který umí všechno..
20.3.2010 11:28:27   193.110.186.xxx 01
To je tak trocha oboje. Ja som manika čohrá najnáročnejšie hry na max detajloch a používam na to zatiaľ GF285 a nvidia 3D vision . Skutočnosť že počítače zaniknú je blbosť .Práve naopak Konzoly zaniknú . Svet je 3D a je pravda že desktop zanikne ale herné 3D noteboky zostanú .Autore je evidentne Apple=funboy a to je sekta hoši .Takže kľud rozdýchať . Jablčko ide do pretlaku a viete ako sa hovorí. Keď sa píli jablon ,lietaju triesky hehe
20.3.2010 12:41:57   81.201.58.xxx 03
stejne je to zajimavy, ze mate zrovna mesice jinak, kdyz je slovenstina jazyk zbastleny (odvozeny) hlavne z cestiny a moravskych nareci. u ostatnich slov je to trochu pochopitelnejsi, ale ty mesice mi nejdou na rozum.
20.3.2010 18:50:51   78.45.117.xxx 00
Citace: "Pravda, telefony nemají ten správný rozměr, na pididisplejích o 2“ může číst romány jenom indiánský stopař a nebo matka Galiea Galileiho, ale vážně jsem viděl lidi v metru, jak si na tom čtou."

Komentář: Asi jsem Galileova matka, protože sem na telefonu přečet Dekameron.
20.3.2010 19:22:19   78.45.117.xxx 20
Milhausl napsal:
bohužel, očekává se nástup konzolí. Tedy PC by měli být vytlačeny konzolemi na hraní a přehrávání, které budou fungovat na klasických TV. Na práci, internet atd, budou tady ty mini sračky. Což znamená, že PC bude mimo hru, protože nebude potřebný


Tak PŘESNĚ tyhle řeči už čtu čas od času všude možně snad 10 (nebo i víc) let. To si lidi fakt myslíte, že sou Microsoft úplně vylízaný? Nejsou. PC tady podle mě bude eště hóóódně dlouho.
20.3.2010 20:32:40   81.201.60.xxx 80
je to krasnej priklad propagandy, vemu ten nejjednoduseji rozcupovatelnej proti argument a je jasno :-D
pridam par dalsich na ktere autor uvahy pozapomel
- nedostupnost dat pri vypadku nebo nedostupnosti site
- vyssi zavyslost na pripojeni, to ze je pripojeni za par kacek ted, neznamena ze tomu tak bude vzdy
- nesmyslnej narust trafiku
- zvysena mira zavyslosti = ztrata svobody
- presun aplikaci na net = znemozneni jejich pouzivani nelegalne (coz mimo jine znamena omezeni IT gramotnosti casti populace ktera nebude mit na drahej sw aka(3dsmax atd.) - coz zapricini snizenou svobodu pri vyberu zamestnani/zamestnavatele)
20.3.2010 22:32:53   85.207.122.xxx 20
Mám velmi výkonné PC, výkonný notebook, slabý netbook a dva mobily se Symbianem. Co myslíte, že používám nejradši? Pochopitelně výkonné PC. Díky SSD mě Win7 nastartujou za půl minuty. Hibernace není vhodná, protože pak nefunguje TV karta po probuzení. Takové ty řeči o psaní diplomky v hospodě na netbooku, to fakt miluju. Kdo by se tam na to soustředil, že? Já se nesoustředím na práci ani na zahradě, na to je potřeba klid v pokoji a ne neustálé podněty kolem. Tento článek je hodně omleté téma, nic originálního jsem se nedozvěděl, typická práce na kšeft. Od Rybkina jsem zvyklý z minulosti na vyšší kvalitu...SORRY.
21.3.2010 21:33:03   193.110.186.xxx 01
hawkk napsal:
stejne je to zajimavy, ze mate zrovna mesice jinak, kdyz je slovenstina jazyk zbastleny (odvozeny) hlavne z cestiny a moravskych nareci. u ostatnich slov je to trochu pochopitelnejsi, ale ty mesice mi nejdou na rozum.
No myslím že je zaujimave že v četine máte mesiace inak ako väčšina slušného sveta .Ale češi musia byť extra aspon je v EU o zábavu ostarané .To je at 1 . At 2 ty budeš uršite nejaky Pražák Ktorý nemá na poriadny počítač a ja som sa dotkol tvojej konzoly .At 3 keď dochádzaju argumenty znižuješ sa k hlúpostiam :píš k téme .At 4 .Nauč sa konečne po Slovensky Anglicky a Nemecky a To aj Mesiace .Predsa Každý vie January February April March atd to je väčšina slušných krajín sveta. Ja proti ČR nič nemám ale všetko od Prahy po Nemecké hranice stojí za
21.3.2010 21:49:13   193.110.186.xxx 20
K téme .Apple predáva predražené nič extra in=case mašinky uživateľom čo za 1 nehrajú hry za 2 nebavý ich PC hardware majú to len z nutnosti .Po 3 nevedia o PC nič .A ešte som nevidel nikoho tak snobského než ked niekdo povie .O ano pozriem si fotky Film A má to aluminium sace a pozri aký som king že som si dovolil dať za také prt 1900 eur .To je stupidne a detinske a na škodu tomu dotyčnému .Nech sa páči apple fundumbs mne je lepší výkon 3D .Namakaný physix DX11 vo fermy Alebo inom PC .PS Windows 7 is best .A ak je ten apple tak super nech si tam niekdo zamastí Crysis na max detailoch a povem sorry
22.3.2010 15:54:34   62.245.80.xxx 02
Abyses nedivil ze za ty 3 roky nebudes instalovat ctyrjadra ale budes poslusne PC vymenovat za tenkace, protoze IT management si spocital ze je to levnejsi a bezpecnejsi :-D

fingus napsal:
Pracuji jako IT ve firmě, kde je 20 000 Pc... A mohu všechny ujisit, že za 3 roky budeme mít stejných 20 000 pc jen to budou 4 jádra na W7 a ne P4(5ti letý cyklus obměny HW) na W2000 a XP jako dnes... A teď k tomu Japonsku, rada.. jakou rychlost internetu mají dnes v Japonsku a jakou máme mi dens a budeme mít za 3 roky? Firemní balíky aplikací jsou tak žravé na HW, že 5ti letý cyklus obměny Hw je tak tak aby to starý hw na sklonku životnosti utáhl vzhledem k tomu co všechno na něm jede.. Deskot ve velkých firmách hned tak nezmizí... + ve firmě máme SW jehož pořízení + úpravy aby fungoval stál miliardy a to na googl aps určitě nepoběží
24.3.2010 18:41:52   88.102.120.xxx 10
Cituji: "Apple si pěstuje svou zázračnou zahrádku předražených, ale značně oblíbených mašinek, které jsou po pravdě všechno jiné, jenom ne telefon. Je to gadget / komunikační zařízení / herní konzole / přehrávač médií – a dá se z toho, mimochodem, taky telefonovat."

Tak k tomu bych měl jednu připomínku. Mám tak tří leté zkušenosti s telefony postavenými na windows mobile a ten popis, který jsi uvedl sedí 100% právě na ně.
Jsou to v podstatě PDA s mnoha funkcemi, kterému přiřadili aplikaci na telefonování. Proto se na telefon naprosto nehodí.
Naproti iPhone 3GS, který jsem si před několika týdny pořídil mě zatím jako TELEFON ještě nezklamal ani jednou. Těch jeho milion funkcí navíc je obrovské plus, ale HLAVNĚ telefonuje Zatím nejlepší kousek elektroniky, který jsem měl v ruce a to už jsem jich měl v ruce fakt hodně.
BTW: jsem zarýtý PCčkář a potažmo windovsák, ale smekám před tímhle kouskem HW+SW
25.3.2010 13:31:40   194.149.122.xxx 10
No, jak tak na to koukam, realita je takova ze 80% nepotrebuje pocitac, ve skutecnosti na pocitaci ani na internetu nepracuji a nepouzivaji ho k nicemu jinemu nez k zabave. Tudis jim staci, browser a prehravac.

Ovsem existuje tu porat solidni pocet lidi kteri potrebuji ovladat pocitac, vkladat do nej informace (manipulvoat objekty) k tomu je porat nejrychlejsi a nejefektivnejsi mys (oproti smrdlani prstama). Dale zobrazovat veci, se kterymi clovek pracuje, tedy i rozumne zobrazovaci zarizeni. Zjistite ze vetsina lidi ve firmach ma notebook na stole, s pripojenou klavecnici, mysi a monitorem, dale pak s externim diskem. Vysledek je to vlastne desktop s polovicni vykonnosti za dvojnasobnou cenu. Presne z takovehoto "desktopu" ted pisi

Spatky k uvaham o specifickem hardware a software, porat tvrdim, ti kdo na pocitaci nic nedelaji (krome pasivni konzumace obsahu, max nejaky mail/chat/facebook), vlastne nepotrebuji pocitac, ale jen webovou konzoli, pripadne mediaplayer. Techto lidi je vetsina. Ja osobne rad neco programuji, upravuji forky, striham si video, proto budu potrebovat nejaky plnohodnotny OS. Win7 mi stopro vyhovuje.
26.3.2010 10:27:54   89.176.221.xxx 02
Zdravím Michala "Wolfa" Rybku. Zase pěkný článek, jen tak dál!
26.3.2010 13:42:54   90.177.197.xxx 12
PC mám již desátým rokem, ale nechal jsem se zlákat já blbec stará levnou propagandou o skvělé PS3 Slim. Hodně k tomu přispěla integrovaná BluRay mechanika kombinovaná s DVD mechanikou. Zakoupil jsem prvních pár her, zasedli s přítelkyní k HD telce a rozjeli jsme tu brutální pařbu. Vzal jsem joistick do ruky a spustil hru. První šok mě čekal, že obraz byl nekoukatelný, samé tmavé stíny, odlesky a obraz byl zubatej, a začal jsem z toho brečet a šilhat. Ovládání bylo pro mě dalším nepřekousnutelným oříškem. 3D střílečku HL2, kterou hravě zvládám myší na PC, jsem s joistikem nemohl rozjet. CMR Dirt, NSF Underground, má zase všechny efekty nastaveny na MAX. a nejdou vypnout! Přítelkyně je o 10let mladší, ale její zkušenost je naprosto stejná, hry jsou nehratelné. Jako multimediální zařízení PS3 je skvělá, ale neumí titulky u DivX filmů, proč asi? Takže každý měsíc jsem se pokoušel navyknout na bezdrátový ovladač, ale marně. Zakoupili jsme zbytečně cca. 5 her, a PS3 šla do světa. Že končí doba desktopů? Ano, blbec si koupí herní konzoli, notebook s 15" displayem, nějakou hračku od Aple, ale happy bude jen do té doby, nežli u známého uvidí PC s pořádným 24-30" IPS displaem, rozumnou grafickou kartou, zvukovkou, a 4-6 jádrem. Pak si možná řekne, že ty hračky co si koupil, a 5-6 do roka zapnul ale službu mu neudělaly, možná nebyly až tak skvělá investice jakou mu velké nadnárodní společnosti jako SONY, Google, Aple, atd. slibovaly ve svých reklamních šotech. Globalizace je neúprosná a peníze vždy zvítězí nad bezmocným (blbým) uživatelem. Já sám jsem jedním z nich!
26.3.2010 22:39:19   85.132.159.xxx 40
S některými body článku a představ Googlu bych souhlasil, zejména jsem si trochu přetvořil pohled na iPad. Ale říkat, že desktop můžeme zahodit a veškerou práci budeme zvládat na tabletu, to je opravdu odvaha.

Mám 14" notebook, žádný herní, business-class Dell Latitude E6400. Řádově mnohem rychlejší zařízení než iPad, s bleskovými Windows 7 na WXGA obrazovce a velkou pohodlnou klávesnicí. Jako nástroj na jednoduchou práci je to stále nepoužitelné, jakž-takž pohodlně a produktivně se mi pracuje, až když doma plochu rozšířím o WSXGA monitor a k notebooku doplním plnohodnotnou multimediální klávesnici a myš. Dovedu si živě představit, jak mám na 10" tabletu otevřená dvě okna prohlížeče, MP3 přehrávač, případně film, Outlook, IM, souborový manager, Photoshop či GIMP apod. a pod tím skvěle pohodlnou plnohodnotnou klávesnici pro rychlé psaní všema deseti. Na práci je slate zařízení jistě jako dělané.

Jak už tu někdo psal, je také směšné nahrazovat výkon procesoru propustností datové linky. Nezlobte se na mě, ale silné dvoujádro vám libovolné video upraví neporovnatelně rychleji než byste jej stihli uploadovat, nechat zpracovat serverem a stáhnout. Úprava několika set velkých fotek dávkou (to není sci-fi, jen návrat z výletu) musí být přes server také lahůdka.

Jinými slovy - desktop je a bude i na jednoduchou laickou práci stále ideálním nástrojem a jen tak nevyhyne. Slate, smartphone, notebook, konzole a podobné jsou příjemné vychytávky, ale na spoustu vlastností desktopu ještě hodně dlouho nedosáhnou.

Co se hibernace a režimu spánku týče - nevím jak u koho tu funguje, ale svůj notebook prakticky nevypínám, vždy jen hibernuju, případně jen zaklapnu = přechod do režimu spánku. Nikdy jsem neměl problém, start ze spánku je pár vteřin, obecně start celých Windows je zhruba dvě minuty, ale málokdy to vypínám úplně.
14.4.2010 13:13:21   85.216.191.xxx 00
cim mobilnejsie zariadenia, tym sa im viac prepadava. ked je vonku pekne, chcem si zobrat netbook, alebo tablet a ist s nim von a surfovat? nestaci ist von bez kompu? potom to vyzera tak, ze namiesto vyletu na kopec ludia idu do shopping mallu, namiesto vyhladu na krajinu vkuse cumia do mobilu, lebo maju novy mail, a namiesto cerstveho vzduchu hladaju flek s wifi, chcu tam facebook namiesto stretka. a cim viac mobilne pocitace mame, tym viac na zastihnu z prace s niecim "nutnym". a tak namiesto rychleho urobenia roboty na desktope treba makat este aj na wc. smutne. a este za to treba platit.
14.4.2010 13:21:28   85.216.191.xxx 00
to, ze oni sa snazia natlacit stale nove gadgety (sorry, vsetky tie peknucke zariadenia su len gadgety) je v poriadku, chcu "len" zarobit. ale niekto to musi aj kupit. fanatizovanie od rana do vecera.
desktop staci. alebo no dobre, povedzme namiesto neho notas. ale niekde polozeny, hadam raz za cas sa s nim da presunut na par dni niekam inam a potom spat.
je to ozaj take pohodlne tahat so sebou notas po celom byte len kvoli tomu, aby som si pozrel, co ma nove bulvar, alebo kto si prdol na facebooku? robite to? nie je lepsie sadnut si na chvilu pohodlne a mat pritom plnohodnotne (= rychle a pohodlne) ovladanie?
musi mat mobil ozaj tolko "smart" funkcii? nie je uz aj tak dost obtazujuce, ze sme stale dostupni? ziadne ozaj sukromie? musim mat v ruke neustale elektornicku hracku, ktora cim je sikovnejsia, tym je menej prakticka a stale stracam viac casu jej "obhospodarovavanim"?
no a hry vazeni, tak tie nechajme na konzoly a je po problemoch. budeme mat jeden komp, ktory bude stacit, kym nedodycha.
nebudeme vlastme uvolnenejsi a bohatsi?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

147 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 56.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.