Hlavní stránka Multimédia Elektronika Něco málo o technooptimismu
Něco málo o technooptimismu
autor: Michal Rybka , publikováno 8.11.2008
Seznam kapitol
1. Sežerou nás počítače?
2. Děrný štítek, vrchol techniky.
3. Počítači přineste mi pero.
Něco málo o technooptimismu

Patří k dobrému bontonu technologických skeptiků vyhrožovat všelijakými selháními a katastrofami - obří kolidery zničí svět černou dírou, řídící počítače si zahrají na ostro Command & Conquer s dálkově řízenými vojenskými roboletadly a nebo se váš domácí univerzální mixér propracuje k vlastnímu vědomí a veden destrukčně nihilistickou filozofií Will It Blend?, kterou objevil na netu, vám rozmixuje ruku v momentě, kdy se z něj pokusíte vyčistit zbytky karotky.


Řada prvků lidské inteligence, jako je kreativní myšlení a ohromující plasticita lidského mozku, ale zatím z dosahu AI unikají, což technoskeptici považují za důkaz existence duše, své vyvolenosti a nadřazenosti v plánu Božím a tak podobně. V řadě paradoxů tak analyzují "záhadu čínského pokoje" a další šílenosti, které ovšem dle mého mínění místo objasnění principů jenom kladou matoucí kouřovou clonu. Strojový překlad je dle konceptu "čínského pokoje" nemožný, protože pokoj nechápe smysl textu a jenom podle pravidel vyměňuje jeden symbol za jiný. Umí snad pokoj čínsky jenom proto, že obsahuje sadu instrukcí? Ovšem jistý pan Zenón tvrdil, Něco málo o technooptimismuže Achilles nemůže dohonit želvu, protože kdykoliv se mu podaří dostat na místo, kde želva před chvílí byla, je korytnačka už zase o kousek dále, což bude muset Achilles dohonit zase, ale ona bude zase o kousek dále a tak ad infinitum. Zenónovy úvahy jsou zjevně absurdní, i když vypadají sofistikovaně.
I když filozofové rádi tvrdí, že bez nich to v neurovědách nepůjde, je třeba je opustit, protože jejich úvahy zjevně nejsou podmínkou pro funkčnost. Moucha nefilozofuje, prostě funguje. I myš funguje. Všechny tyto bytosti jsou filozofie prosté, ale přesto dokáží plnit cíle spojené s jejich přežitím. Pokud se tedy zajímáme o to, jak se dopracovat s dávno slibovaným autonomním robotům, k programům, které budou kreativně psát smysluplné, nové texty, které budou překládat opravdu s ohledem na kontext a podobně, musíme zpět k pozorování biologických vzorů. Je možné, že budeme muset změnit představy o základních fundamentech biologického řízení: Možná je třeba, aby překladatel chápal, o čem text mluví. Pak je třeba, aby měl schopnost tvořit si mentální model situace, který mu dovolí zjistit, co do modelu nepatří, co je míněno vážně, co je žert. To vyžaduje nejenom obrovskou výpočetní kapacitu, ale rovněž rozsáhlou databázi znalostí. Podívejte se, jaký je rozdíl mezi strojovým překladem a člověkem: Stroj překládá s minimálním kontextem a vybírá "to nejpravděpodobnější", člověk se zeptá, zda mu mluvčí není schopen popsat nejasnou myšlenku jinými slovy. Opakování pro bezkontextový překlad nemá smysl, je to prostě další věta, zatímco živý tlumočník si s její pomocí doplní a opraví mentální model, s jehož pomocí interpretuje překládaný text. Výhodou automatického překladatele, který je založen na tvorbě mentálního modelu, je pak ale nejenom to, že dokáže překládat věci opravdu přesně, ale je schopen objevit i nekonzistence a chyby v textu.


Počítač, náš pán.

Když se na IT v posledních padesáti letech podíváme realisticky, vidíme, že i když se stále vytahují na světlo světa sny o neuvěřitelně chytrých počítačích, které budou samostatně dělat to a nebo ono, jejich skutečná síla je v něčem jiném. Místo toho, aby vám určovaly léčebné kůry a nebo vám vyměřily flastr za zločiny proti státu a lidu, perfektně slouží jako pomocníci. I ty jednoduché mašinky totiž vynikají nad lidmi v mnoha směrech - jsou neúnavné, v jednoduchých operacích nedělají chyby Něco málo o technooptimismu(pokud k tomu nejsou naprogramovány :-) a tak jsou z nich skvělí asistenti. Skutečný plus vývoje v posledních padesáti letech pak není revoluce, ale evoluce: I když nám nabízí mašinky podobnou funkčnost jako jejich pradědečkové, je skvěle rozšířená. Zatím nejsme v situaci, kdybychom např. s diářem v mobilu mohli spolehlivě obousměrně komunikovat hlasem (i když by to v jeho form factoru bylo nesmírně výhodné), zato je tam ale dobře fungující propojení s plánovači na stolním počítači + mobilní internet + třeba navigace. A to mi, popravdě řečeno, připadá praktičtější, než mobil, který se mnou smysluplně konverzuje. A domnívám se, že že spíš než nepromokavý atomový robopes s baterkou na 20 let by se mi líbil videorekordér, které konstantně sleduje všechny kanály a pozná a nahraje všechny Simpsons, které ještě nenahrával - a samozřejmě je pěkně očistí od reklam. Nepotřebuji filozofující inteligenci, to je rekvizita tak do konverzačního scifi, potřebuji praktické a chytré věci, které ví, co potřebuji a zbaví mě pracné a rutinní činnosti. Nepotřebuji klábosící automatické auto, které mě kvůli chybě ve své mapě zabije, ale spíš stroj, který mě upozorní na blížící se nebezpečí a třeba zareaguje rychleji než já a zabrzdí sám před děckem, které skočí do vozovky.

Tagy: Uvaha  technooptimizmus  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.11.2008 17:47:47   81.201.48.xxx 646
moc pěkný čtení...
8.11.2008 19:16:51   86.49.85.xxx 225
Vysoce nadstandardní čtení
8.11.2008 19:19:40   89.102.126.xxx 185
Vynikající úvaha, takových by mohlo být víc!
8.11.2008 20:49:26   62.240.177.xxx 164
moc pěkný článek, takových víc, DÍK!
8.11.2008 20:50:17   78.45.90.xxx 124
Skvělé čtení na večer, diky za článek, mohlo by toho být vice
8.11.2008 20:56:22   194.213.42.xxx 94
Kdepak, tohle bylo akorát. Kdyby toho bylo víc, ani bych se do čtení nepouštěl, protože nemám čas. Takhle jsem obětoval čas vyčleněný na učení... :-)
9.11.2008 01:20:20   78.45.90.xxx 93
to teda tomu čení moc nedaváte :-D
9.11.2008 11:05:58   194.213.42.xxx 123
No tak, když se učím tak čtu vlastně taky :-). No byli časy, kdy jsem přečetl na PCT všechno jenom proto, že to bylo na PCT. Pak jsem začal vynechávat notebooky a softaware recenze. a teď už čtu všechny jen novinky, a pokud mě něco velmi zaujme z témat..
8.11.2008 21:05:10   194.213.42.xxx 72
"(pokud k tomu nejsou naprogramovány :-)"
No tak jsou-li, už to není chyba, že? Ale to si tedy jistá část populace neuvědomuje, což je překvapivé zejména proto, že člověk by se podle všeho měl učit, jak je tu také napsáno, lépe a rychleji(ovšem je tam i déle...).
8.11.2008 21:08:28   88.101.115.xxx 93
Pekná pohádka na dobrou noc. Hodnocení 1+
8.11.2008 22:02:19   81.92.159.xxx 128
Vážně bezvadnej článek, konečně někdo kdo umí psát a přemýšlet. Škoda že nelze přidávat větší prémii...
14.11.2008 21:20:19   213.220.218.xxx 41
na hwvolfa nesahej, ten psal erudovane o hw v dobe kdy si vetsina zdejsich "hardcore paranu" pubescentu este srala do plenek.
rekl bych ze jeho clanky jsou jedny z nejlepsich a vysoce ctive.
14.11.2008 21:21:12   213.220.218.xxx 43
ehm pardon, preklep, to patrilo jako reakce na SneakerXZ
8.11.2008 22:14:56   89.176.250.xxx 16445
Úvahy si nechte na blog, ale server typu pctuning.cz se opravdu nehodí. O všech věcech co píšete jste slyšel z rychlíku a pak to taky tak vypadá...
8.11.2008 22:49:19   213.220.192.xxx 378
Já oroduji ve prospěch víkendových článků pana Rybky. Sofistikované diskursivní úvahy od erudovaného autora, které jsou svojí podstatou blízké tematickému zaměření tohoto serveru, rozhodně nemají negativní vliv na synolon zdejšího portfolia. Pokud s tím máte problém, jste v menšině. A v demokratickém konceptu internetu to pro Vás znamená výběr z více možností:
a) ignorovat
b) akceptovat, případně konstruktivně debatovat
c) držet hubu a krok

Vyberte si.
10.11.2008 04:44:58   62.44.4.xxx 3610
Souhlasim. Clanek je klasickym prikladem "manipulace pomoci nesrozumitelnosti" - autor nas svym nesrozumitelnym a moudrami prebitym textem manipuluje k nazoru, ze problematice rozumi do hloubky. Pritom opak je pravdou, kdyby to tak bylo, clanek je na delku tretinovy, jinak organizovany, k veci a fakta jsou podlozena alespon odkazy na zdroje. Takovyto vyzblebt patri jednoznacne na blog a nikoliv mezi seriozni clanky. Mrzi mne i fakt, ze vetsina ctenaru tomuto dilu aplauduje.
11.11.2008 10:37:54   193.143.32.xxx 113
"manipulácia pomocou nezrozumiteľnosti" hrozí iba jedincom s nápisom "insufficient IQ" Ja som porozumel všetkému a podotýkam, že článok taktiež vytvoril priestor pre moje vlastné úvahy, čo si zvlášť cením.

Fakt, že "vetsina ctenaru tomuto dilu aplauduje", vás neteší len značí, že väčšina čitateľov je na inej mentálnej úrovni, čo je vlastne najväčšou poklonou pre autora.

Právo určovať, čo patrí (bude zverejnené) na tento web alebo nie, má výhradne majiteľ tohoto webu a nikto iný - TAK TO UŽ KONEČNE POCHOPTE!

Články tohoto typu VEĽMI CHÝBAJÚ na stránkach podobného zamerania - pripadá mi to, ako by sa všetko točilo okolo "vymysleli to, vyrobili to, kúpilo sa to".

Články od pána Rybku som mal rád už v dobách, kedy pracoval pre papierové časopisy a jeho recenzie mali tú správny mix faktov, úvah a prozaických prvkov. Len tak ďalej.
12.11.2008 10:21:57   195.80.179.xxx 42
Maximum respect Bro...
Pekne si mu to vysvetlil.
THUMBS UP!
14.11.2008 05:29:23   88.100.161.xxx 46
Ano,souhlasím s tím,že článek je poněkud nesrozumitelný.Působí dojmem,že autor sám nerozumí tomu,co píše(opisuje z úvah jiných).
Je zde vidět jeho záliba demonstrovat příliv odborných termínů,které však z článku jaksi vytlačují premisu i pointu.
Dobrý "novinář" se vyznačuje tím,že píše tzv.populární formou,což znamená,že udrží odbornou myšlenku v takové formě,že je srozumitelná většině populace.
Navíc zde vůbec není jasné,zda článek napsal odborník na dannou tématiku,nebo chtivý psavec,"masturbující" své ego tím,že vytvořil kompilát termínů z odborných článků.
Osobně se přikláním k té druhé variantě,protože jako celek mi článek připadá,že autor naplnil normostrany balastem,jelikož osnova by ve své jednoduchosti vydala asi tak na 15 rozvitých vět.
8.11.2008 23:04:27   84.42.160.xxx 133
Článek je dobrý, ale budoucnost se takto nedá předpovídat, protože vývoj nejde lineárně, ale po skocích. Jistě nemusím vypisovat, že od parních stroje k benzínovému motoru jsme se nedostali postupným vylepšováním parního stroje, ale prostě se vyvinul stroj na jiném principu. V počítačích to funguje obdobně viz například revoluce November 15, 1971.
9.11.2008 09:35:15   62.245.77.xxx 93
Souhlasím, že vývoj běží v před po skocích ... nebo se tak alespoň jeví. Nicméně v mysli konstruktéra nemusí být mezi parním strojem a spalovacím motorem příliš velký (myšleno skokový) rozdíl. Vždyť spalovací motor je možno vnímat jen jako efektivnější způsob jak roztočit klikový mechanismus. Zkrátka v úvahách vývojářů se jedná o lineární pokrok, který ovšem svým dosahem skokově ovlivnil svět. Jako spalovací motor. A přitom stačilo vyměnit pohonné médium.
9.11.2008 02:35:49   93.91.144.xxx 73
Velmi hezký článek ,ale samotné popření optimismu na závěr se mi jeví velmi nepraktické.Technika nás stejně nakonec překvapí.
9.11.2008 02:39:15   88.146.180.xxx 93
auto ktere samo zastavi pred priskocivsim ditetem, te ani nezabije kvuli chybe v mape, protoze mapa bude orientacni, rozhodujici bude cesta(silnice). Cimz sis sam poprel vyvraceni moznosti autonomniho automobilu. Az budou auta schopna jezdit autonome, tak si konecne zaslozi predponu auto, do te doby jsou to vsechno jen mobily.
9.11.2008 09:46:56   62.245.77.xxx 83
Je mi líto Oldo, ale chyba v logice je na Tvé straně ... autor hovoří o upřednostnění míti auto, které umí předvídat nebezpečí (zastaví před dítětem) před autem, které volí trasu cesty i podle chybných map a může tudíž způsobit nehodu. Mluví tedy o dvou rozdílných autech a že je mu milejší to, jenž umí včas zastavit. Nicméně souhlasím, že auto, které bude "umět" kontrolovat okolí vozu a předcházet nebezpečným situacím, tak pravděpodobně ani nezahne mimo silnici jen proto, že mu to chybující mapa říká.
9.11.2008 09:50:06   89.173.23.xxx 93
ludsky mozog ma 100ExaFLOPS nie petaFLOPS ako je v clanku
vid clanok
http://movementarian.com/2006/08/18/flops-mips-watts-and-the-human-br ain/

200 PFLOPS je len na 3D videnie..
9.11.2008 10:42:17   89.173.61.xxx 103
Do takového mloka a nebo kanárka můžete nechat mlátit bleskem jak chcete, ale nikdy vám potom nezačne citovat ryčným hlasem Illias a nebude dumat nad problematikou jednotné teorie pole.

Tak táto veta ma neskutočne pobavila DD

Inak vynikajúci článok ! ;-)
9.11.2008 10:47:19   78.99.28.xxx 83
dobre napísaný článok, súhlasím so záverom autora. Ten rekorder a tých Simpsonovcov by som bral
9.11.2008 11:19:39   77.104.245.xxx 74
Ale vtip o rusech jsem zažil a u nás ve frontě při kupónové privatizaci se takhle bavili dvě ženské o bundě jedna ji měla za 300 a ta druhá se chlubila, že ji sehnala za 500 :-) Chlubit se tím kdo si může dovolit dát víc je zvyk i u nás nejen v rusku
9.11.2008 11:32:41   89.176.3.xxx 83
Je spíš k pláči, že takoví lidé asi opravdu existují.

Já třeba sehnal sluchátka, která normálně stojí 800-1300 CZK (dělá je víc výrobců, akorát si to jinak pojmenují), nová za 59,- kč Tenhle kauf mě hřeje dodnes, nejlepší koupě v životě. Ta sluchátka jsou úžasně kvalitní, i těch 800 bych za ně dal, kdybych musel ;)
9.11.2008 11:27:19   89.176.3.xxx 83
Koho by zajímalo něco o simulacích lidského mozku na počítačích, tak projekt Blue Brain od IBM je první vlaštovkou - http://www.mindwarp.cz/texty/bluebrain.htm

PS: Omluvte hrubý překlad a vzhled stránky - pokud chcete, aby to vypadalo normálně, je nutno se tam proklikat na mém webu přes Texty > Blue Brain
9.11.2008 11:34:30   212.158.156.xxx 93
Dobre, ze tu takove clanky jsou, autor premysli a to je dobre. Nicmene co se tyce casti, kdy se pusti do filozofie, zacne to byt hodne diletantske.
9.11.2008 12:45:30   90.178.125.xxx 134
Dobrej článek(+0.50Kč), ale mám pár výhrad:
Filozofové(technoOptimisté) a podobné humanitní kreatury maj význam až na konci vývoje AI, když se začne od nich(a že se hrozně snažej zviditelnit) tak to dopadne jako ze zmiňovaným zatím zbytečným testem od Alana Turinga(na dálku komunikuj s někým/něčím a když je nerozeznáš tak stroj prošel).
Programátoři se snažily jít odzadu a jediný co z toho vypadlo je chatovací robot, kterej má perfektně zpracovanej anglickej rozhovor(jeho pravidla), ale významu nerozumí ani za mák.
Na druhé straně alespoň psychologové vyvažujou(usměrnujou) druhej horší tábor matematiků(technoSkeptici). To je druhej extrém, matematici se snaží jít na problém s tím co už mají, hledají nejlepší řešení a vymýšlejí bezchybné k cíly konvergující algoritmy. Vědej toho až moc, spočítají si potřebnej výkon a pak se na to vykašlou(typická výmluva). Příroda se ale nesnaží najít nejlepší řešení problému, plně jí postačuje když se někam dál posune.
Jestli má lidský mozek teoreticky spočítanej výkon 100PFLOPS(nebo ExaFLOPS), je překvapivě jedno, stejně se v jednu chvíli pracuje jen s částí(třeba s 10%), a ten zbytek jde rozložit v čase. Prostě si ta AI bude žít ve vlastní časový rovině ("jako servírka z nádražního bufetu, je tak pomalá, že se zdá že nic nedělá" viz. známej seriál). :-) Mě osobně je celkem jedno jestli budu čekat sekundu nebo 8hodin(přes noc) na odpověď(nebo zpracování nějakého obrázku), hlavně když se dostanu k rozumnému výsledku, spíš mě štve ten přístup, že se nepokusím ani o jednoduché základy, kvůli tomu že by výsledný produkt byl na dnešních
strojích nepoužitelnej(oni zatím dorostou).
Příklad: Americká armáda pořádá za odměny pouštní závody počítačem řízených vozítek, letos bylo téma projet podle dopravních předpisů město. První reakce TechnoSkeptiků byla nabouchat dodávku počítačema, a teprve pak začali konečně řešit problém řízení, nakonec sestrojily funkční lidsky se hovající terénáček, kterej vpohodě běžel na jedinej počítač(zbylé kompy vozil vypnuté po městě).
A nakonec plně souhlasím s Rybkou v odstavci "Počítač, náš pán." Tam je zase služebníček video co pozná Simpsonovi a oseká reklamy.
Skeptik by tam bez váhání vrazil "Core i7" a snažil by se pomocí neuronových sítí(a dalších šílenech evolučních algoritmů) odchytnou ten správnej odstín a množtví žluté barvy, a to zároveň na desítkách kanálech. Přitom by třeba v pohodě stačil 30.let starej dobrej "Intel 8086", kterej by se každou hodinu koukl na EPG kanálu(TV program) a vyhledal tam pomocí regulárních výrazu Simpsonovi, a porovnal si jestli už má ten díl té série. Reklamy by třeba odsekával podle loga v rohu(na reklamy zmizne).
Můj závěr je ubec začít na AI dělat, nemusí hned umět citovat a vymýšlet chytrý knížky. Plně my postačí když mě zabaví, tak že mě třeba vychytrale zastřelí v nějaké střílečce.
9.11.2008 13:02:29   83.240.99.xxx 75
Až pojedeš v tom autonomním vozidle, tak ti při rychlosti XXXkm/h asi nebude jedno, jestli před překážkou začne brzdit za 0,01s nebo za 8 hodin
9.11.2008 14:29:10   90.178.125.xxx 83
Těch 8.hodin bylo myšleno pro složitější úlohy(odpověď na otázku, poznat kdo a proč je na obrázku). Různé úlohy zabírají různou délku zpracování. Třeba když něco nechtěně schodíš, tak se to reflexivně pokusíš chytnout než to dopadne na podlahu, a nerozmýšlíš se(i kdyby to byla vařící žehlička). V systémech kde záleží na čase se vetšinou odpoví aktuálně nejlepší odpovědí, a stou se pararelně pracuje v dalším časovým cyklu.
9.11.2008 13:33:18   86.61.235.xxx 726
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2008 14:49:04   86.61.235.xxx 621
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.11.2008 16:33:17   85.207.47.xxx 115
Uplne me Vas prispevek zarazil, rekl jsem si, ze si na nejaky nadmerny pouzivani vyrazu davat nevzpominam... tak jsem si to vyhledal a hle! to slovo je tam JEDNOU. zajimave, ze z celickeho clanku Vas primeje k reakci jedno jedine slovo zcela nesouvisejici se zbytkem. Nehlede na to, ze na pouziti slova davat nevidim zadny problem. Jeste me napada (i kdyz je to hrozny klise) - Vase problemy bych chtel mit.
9.11.2008 16:42:54   86.61.235.xxx 77
Stačí si přečíst i starší články od pana Rybky. A moje problémy bych raději nikomu nepřál. I když by to možná někteří zasloužili.
9.11.2008 21:12:19   86.49.64.xxx 92
Jak stare Wolfovy clanky mas na mysli? 2 tydny nebo 13 let? Podle me ma ten clovek "brainz&gutz'n'ballz" presne pro tento typ clanku, ktery jako vikendove cteni VITAM Padesatnik na pivaaka pro Rybkina
10.11.2008 14:51:50   195.212.29.xxx 73
Zbytecne tu ze sebe delas hlupaka.
9.11.2008 16:51:10   90.177.17.xxx 84
Teďs mu to nandal!
10.11.2008 09:10:52   217.196.212.xxx 104
Super clanek nejvice me pobavila veta "U lidského mozku se jeho výpočetní kapacita odhaduje neurovědci na 100 PFLOPS, k čemuž potřebuje papat 25 wattů ve formě spalování kyslíku a cukru. (Slušné, že ano? Na rozdíl od většiny grafických karet tak, díkybohu, nepotřebujeme mít v hlavě kilo hliníku a ventilátor.)" :-)

Cas od casu je takovy clanek good
10.11.2008 15:10:57   88.208.87.xxx 64
No 25W to bude asi jenom špičková hodnota, průměrná spotřeba mozku je někde na 5W. A co se týká chlazení, tak odpadní teplo z mozku je zanedbatelné, je to míň než 5% celkového ztrátového výkonu těla, ve špičce celé tělo bere až 250-300W.
10.11.2008 10:39:08   81.19.4.xxx 94
Pan Rybka vyzrál ve skutečného novináře. Nezbývá než blahopřát a závidět :-)
10.11.2008 19:41:30   92.62.224.xxx 74
Pan Rybka, je vždy garantem kvalitního čtiva
11.11.2008 15:03:23   193.22.205.xxx 43
Velmi hodnotne poctenicko, jen vice podobnych clanku...
12.11.2008 10:20:00   195.80.179.xxx 42
Musim aj ja pochvalit tento clanok.
Je prijemnym osviezenim v monotonnosti hardwaru.
Vela takychto clankov sice neodporucam, ale na obcasny oddych je clanok tohoto typu celkom fajn.
13.11.2008 11:43:58   194.212.173.xxx 92
Pane Rybko, citim ze z Vas jeste neco bude! Sleduji Vas uz od dob Vasich zacatku ve Score a rozhodne patrite k tomu nejlepsimu, co muze ceska odborna zurnalistika nabidnout. Udrzujte si zlepsujici tendenci a bude z Vas celerbryta.

Zrovna takove clanky patri zrovna na tento web. 1x tydne vikendove cteni na zamysleni jeste nikomu neuskodilo, prave naopak.
17.11.2008 00:03:41   89.173.75.xxx 42
Vyborny clanek, chcelo by to pokracovanie
Co tak napriklad nieco o blbom ale spolahlivom pda ktore ma par funkcii AI a vie s ucit a po 20 rokoch uz automaticky robi vsetky rutinne ulohy samo vopred vratane objednavania toaletneho papiera a pravidelnych vystrah o precerpani mojho konta v buducnosti... a pod

ak inteligencia IT-zariadeni zavisi na vykone a spotrebe/tj ma fyzicke - nie intelektulne hranice/
na com zavisi dlhodoba spolahlivost hardware v radoch desiatok rokov ?
20.11.2008 13:41:02   217.206.139.xxx 32
Clanek docela fajn. Jen k tehle diskuzi plati to, co k vetsine diskuzi na netu. Prestante si zalepovat klavesnice a zacnete delat neco prospesneho ;-)

Kdysi jsem cetl,ze americky profesor dal svym zakum vylepsene telefony a po mesicich prace byl software schpny s vysokou pravdepodobnosti urcovat, kam zaci pujdou a co tam budou delat stejne jako jejich vzajemne vztahy. Cetl jste nekdo? A mate nekdo odkaz?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

478 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 231.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.