Hlavní stránka Multimédia Elektronika Typologie kupujících hardware
Typologie kupujících hardware
autor: Michal Rybka , publikováno 21.6.2008
Seznam kapitol
1. Typologie kupujících
2. Škudlil realista
3. Kutil Tim
Typologie kupujících hardware

Lidé jsou různí - a jejich různost je popisována různými formami typologií. Takovou typologii můžeme najít i u zákazníků, kteří si přicházejí koupit hardware. Následující typologie je, tak řečeno, okoukaná z praxe a neklade si nijak za cíl vyčerpávající popis všech kategorií. Přesto je, řekl bych, poměrně zajímavá.


Kutil Tim

Všichni víme, že hardware je drahý, někdy dokonce až ďábelsky drahý, tisíce, desetitisíce, jen to lítá. Přesto se najdou jedinci, kteří - ačkoliv nemají s výjimkou průpravy ve formě Lega či stavebnice Merkur žádné zkušenosti s počítači, neřku-li technikou vůbec - prostě neodolají pokusu ušetřit 200 až 500 korun za montáž a pustí se do toho sami.

Typologie kupujících hardware

Myslí si, že jsou dost šikovní a že když dají dohromady převodovku kola, tak scvakat pár dílů do kupy nemůže být žádný problém. Takovýhle kutil Tim si z obchodu odnáší spoustu dílů, ale tím s ním zábava nekončí, naopak. Veselé to začne být v okamžiku, kdy přiveze zpět to, co se pokusil sestavit a zapnout. Někdy můžeme být rádi, že ho to nezabilo!

Jeden kutil Tim postupoval při montáži procesoru velmi pečlivě a dle instrukcí. Dočetl se například, že na procesor je třeba před montáží chladiče nanést teplovodivou pastu. Jaké však bylo překvapení reklamačního technika, když v počítači uviděl dokonale propečený procesor, pečlivě pomazaný pastou - ale nic víc! Kutil Tim totiž z návodu nepochopil, že na procesor je třeba ještě upevnit chladič.

Další kutil přinesl poměrně pěkně smontovaný počítač s tím, že "po chvilce přestane fungovat". Technik prohlížel hezky uspořádané vnitřnosti počítače a nechápal, co je špatně, když si teprve poté povšiml, že kutil opomenul namontovat pod motherboard sloupky a pečlivě ho přišrouboval, tak řečeno, rovnou kontakty na plech. Jak mohl stroj, jehož desítky kontaktů byly vyzkratovány na plechu, byť i jenom chvilku fungovat, nicméně zůstalo záhadou.

Někdy se jako kutil Tim projeví osoba, která na to nevypadá a teoreticky by mohla býti zcela kompetentní. Jeden elektroinženýr byl pozván do rodiny k počítači, u něhož pufnul a zasmrádnul zdroj. Ukázalo se, že veškeré komponenty přežily a i data zůstala zachována, jenom zdroj je nefunkční. Elektroinženýr se ovšem nezastavil u výměny zdroje, rozmontoval ho, ohledal a objevil, že závada je zcela banální - vyhořelý rezistor. Bez větších rozpaků ho vyzkratoval kusem drátu - a ejhle, zdroj zase jel. Byl tedy zamontován zpět do počítače, stroj se rozjel - ale po chvíli zdroj detonoval podruhé, tentokrát ovšem tak pořádně, že do pekel s sebou vzal všechny díly s výjimkou disketové mechaniky. Ta jediná přežila...

Kutil Tim je prostě hrozné zjevení - a dost často se stává, že si odmítá byť jen připustit, že zkáza byla zaviněna zcela jeho vinou.

Záhadný cizinec (aneb RH?)

Dále existují typy kupující, které jsem sám sice nepotkal, ale slyšel jsem o nich z důvěryhodných zdrojů. Někteří zákazníci přitom představují hotová zjevení. Tak například "záhadný cizinec" je pro prodejce hardware celkem příjemným klientem, i když působí poněkud znepokojivým dojmem. Přichází každého půl roku a žádá sestavení nového počítače - na rozdíl od běžného zákazníka se ale zdá, že nepoužívá ceník setříděný vzestupně, ale sestupně. Vždy si objednává jenom to nejlepší, nejposlednější a nejdražší - typicky jde o objednávku mezi sto tisíci až čtvrt milionem. Moc o svých požadavcích nediskutuje, prostě si supervychytávky objedná, zaplatí nejdražší servis a se slovy "snad mi ten stroj tak půl roku vydrží" zase odchází.

Vtip je v tom, že se za půl roku skutečně vrátí a ZASE si objednává jenom to nejlepší a nejfajnovější. S placením nejsou žádné problémy, je to pohodový zákazník - jenom nikdo nechápe, na co potřebuje co půl roku superpočítač a co s nimi vlastně dělá. Kdo ví, třeba si buduje vlastní výpočetní středisko...

Ing. RnDr. Doc. Dr. Prof. Bc. MBA

"Doktor inženýr" (ve své nehorší formě pak "doktor inženýr kandidát věd") je zdaleka nejobávanějším zjevem, který se v prodejně výpočetní techniky může zjevit. Existenci tohoto typu mi potvrdilo několik prodejců a všichni se shodli, že je to absolutně nejhorší klient, který se ve dveřích objeví (nepočítáme-li ozbrojené přepadení). Obvykle jde o postarší osobu, která graduovala někdy v padesátých až šedesátých letech a z komančského režimu si odnesla přesvědčení, že představuje technickou elitu, kterou musí všichni, zvláště pak ti mladší, plně respektovat. Problém je ale v tom, že tato osoba, byť se domáhá téměř božské úcty ze strany středoškolsky (ne)vzdělaného prodavače, je obvykle zcela mimo, pokud jde o nové výpočetní technologie a o moderní úzus prodeje.

Typologie kupujících hardware

Doktor inženýr zná svá práva a vehementně na nich trvá: Koupí si kupříkladu levný flashdisk, ale nenajde u něj český návod k použití - a tak ho nejprve vymáhá po prodavači a je-li odmítnut a nebo uražen (například se mu onen středoškolský (ne)vzdělanec pokusí objasnit funkci zařízení pouze ústně), s arogantními výkřiky odchází a za týden od jeho právníka přichází nabídka k mimosoudnímu vyrovnání v poměrně bizarní výši. Doktor inženýr se zkrátka chová, jako by byl pánem planety. Trýznění prodejců doktorem inženýrem přitom může trvat celé měsíce.

Předpokládá, že (ne)vzdělanci, kteří mu mají při jeho nákupech sloužit, ho chtějí v podstatě okrást a obelhat. Doktor inženýr si za plynulého pérování nechá od prodávajících (ne)vzdělanců vysvětit, z čeho by se tak jeho počítač měl skládat a poručí jim, ať mu seženou bližší informace o komponentách. Potom se zdánlivě na celé týdny vytratí a když se vrátí, přináší celé stohy ceníků konkurence a poučuje (ne)vzdělance o tom, jak to "doopravdy" je, přičemž jakékoliv námitky jsou považovány za nežádoucí známku odporu. Doktor inženýr poučuje celé prodejní oddělení, montážní oddělení, reklamační oddělení, prostě kohokoliv v dosahu a přichází s pozoruhodnými nápady. Klidně zdokladuje, kteří konkurenti mají které díly levněji a dožaduje se, aby mu byly srovnatelné díly buď prodány za konkurenční (nižší) cenu a nebo aby byl systém z cizích dílů zdarma složen a prodejce nesl za vše záruku.

Typologie kupujících hardware

Během jednání, které se nutně vleče (protože doktor inženýr není nikdy plně spokojen), se pochopitelně ceny mění a tak přichází se stále a stále novými nápady a změnami. A pokud se jednání nezdaří, jde si "stěžovat vejš" a obviní před managementem obchodu (ne)vzdělance z prodeje ze zaostalosti, primitivismu a arogance. Jeden prodejce, trápící se s doktorem inženýrem přes tři měsíce, tak na základě jeho stížnosti dostal málem padáka - a zachránilo ho jenom to, že přinesl na jednání s vedením kopie více než sedmdesáti sestav, které dotyčnému zákazníkovi za ony tři měsíce navrhl a připravil...



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
21.6.2008 13:03:26   84.42.242.xxx 6317
Bohužel. Taková je realita. Jen ten český návod, ten bych panu inženýrovi nevyčítal. Je to totiž zákonná povinost.

Jinak jsem byl svědkem situace, kdy maminka šla nakupovat PC se svým odhadem 9 letým synem. Když došlo na OS, řekl prodejci, že Vista je shit, a že chce XP-čka :-) Problémem prodeje počítačů bude, že se do toho pletou naprostí analfabeti amatéři, což se v jiných oblastech neděje. Asi je to tím, že komponenty lze volně nakupovat stejně jako spotřební zboží....
21.6.2008 15:27:00   85.132.194.xxx 1518
Tak ten český návod je povinný, ale vyjímku mají počítače tam stačí anlický a to splňují všechny. Jinak už dávno někdo zasáhne
Je dobře, že nemusí být český návod. Kdyby musel být tak si na novinky počkáme pěkně dlouho a nebo se ani nedočkáme. Na to sme moc malý trh.
21.6.2008 15:54:11   84.42.242.xxx 84
No tak to jsem překvapen, každopádně to je jenom dobře.
21.6.2008 16:51:45   194.213.42.xxx 97
No to jo. Jako sada... těch pánů inženýrů s tituly za členství ve straně jsem viděl až nepříjemně dost. Jeden známý pracuje na prodejním oddělení TS Bohemia... Jako sranda s těmi historkami ale na tom místě bych to nnezvládl... Já bych ty lidi hned první den vyprudil tak, že by mě vyhodili...
22.6.2008 19:14:57   80.79.28.xxx 104
hmm, nedokážu si potom třeba představit český bios natož jednoduché manuály jak upevnit CPU do socketu
23.6.2008 04:35:28   88.100.186.xxx 116
Můžete mi citovat nebo jinak dokázat platnost svého tvrzení? Protože buď byste si měl doplnit vzdělání, a nebo my, prodejci úplně zbytečně překládáme a vytváříme i ty blbé manuály k nasazení CPU, jinak fásnem pokutu od ČOI. Děkuji a těším se na reakci.
23.6.2008 04:36:38   88.100.186.xxx 94
Můj příspěvek se vztahuje k prvnímu v této diskuzi.
23.6.2008 04:38:09   88.100.186.xxx 84
Hm, tak taky ne, k druhému: Heller85 Datum: 2008-06-21 16:270
Nějak mně tady ty mizející příspěvky a barvičky zmátly...
21.6.2008 16:01:08   147.232.193.xxx 2917
hmm a co je na tom zle ze chcela XP.. ?
osobne by som vacsine ludi doporucoval stale XP.. Je lacnejsia ..vacsia kompatibilita.. trosku menej narocne.. a hlavne to poznaju.. cize z ich pohladu je Vista SHIT...
21.6.2008 16:15:24   217.112.175.xxx 117
Jde spíš o to, že by zákazníci/neznalí oboru neměli do práce IT odborníků moc mluvit

Dělám grafiku a tam je to stejné, zezačátku to třeba i vypadá na nadějný návrh webu, ale začne do toho mluvit zákazník a většinou se to celkem slušně pokazí...
21.6.2008 18:03:06   84.42.172.xxx 137
nj, to s těmi weby znám taky...samozřejmě to štve, ty jejich kecy, který jsou absolutně mimo mísu, jenže já většinou zatnu zuby, všechny připomínky splním a mám od nich pokoj...je jedno, že je to třeba hnusný, oni to tak chtěli, já ne ;)
22.6.2008 11:06:13   84.42.208.xxx 94
To je ještě všechno v pohodě, letos jsem dělal e-shop, když jsem ho dodělal, klient si vzpomněl, že jím schválená grafika je sux, že struktura je špatně, ... ~ chtěl zdarma předělat celý web... Tak oba nemáme nic...
A pak zase existuje skupina spokojených neplatičů

Takže nějaké blbé kecy jsou úsměvná záležitost
21.6.2008 20:52:39   83.240.91.xxx 109
Na druhou stranu, kdyby ta pani nerekla, ze chce XPa, tak ma na 90% pecko z Vistama, jelikoz i pro toho obchodnika je to jednodussi (alespon pri prodeji). Ale o stejne za par dni padne a bude po XPach ;-) ... ale to uz je zase jiny pribeh ...
21.6.2008 22:33:30   84.42.172.xxx 1312
na 100% bude na Vistách...je to přání Microsoftu a tím se všichni prodejci musejí řídit...Microsoft tlačí Visty, i když je lidé nemají rádi, prostě proto, že do nich investoval moc peněz na to, aby je odepsal, takže je všem vnucuje...nejedná se o nepovedený systém, jen je nedospělý, má dětské chyby a chce pár let, ale do té doby snad vydá Microsoft něco lepšího...bylo to tak i po vydání Windows 98 SE, to byl skvělý systém, pak vyšlo Milenium, propadák (srovnání s Vistou je na snadě), Windows 2000 - super systém, ale ne multimediální a potom XP...takže to vidím tak, že nám Microsoft dá ještě jeden nic moc systém a potom zaboduje...tak je to s veškerou tvůrčí prací, je to jako dělat hudební album - lidé si z něj nakonec oblíbí většinou jeden nebo dva hity, zbylých 10 skladeb bude vata...tak to určují lidé a výrobci/autoři, tak to je, tak to bude a je to tak dobře...
22.6.2008 12:55:00   84.42.242.xxx 185
Hlavně nemáte na výběr. Chcete Windows, tak držte hubu a krok. Toto jě vec se kteoru se musíte smířit. Odstřihnou vám updaty, odstřihnou vám podporu, výrobci přestanou dělat drivery, HW se posune někam jinam. jinou možnost na windows platfromě nemáte.
22.6.2008 11:48:03   90.177.108.xxx 2410
Grafici jsou častokráte (netvrdím, že vždy) dost mimo realitu a zapomínají na to, že web dělají pro objednatele a ten ví lépe než grafik v jakém oboru se pohybuje a jaká je cílová skupina, kterou chce svým webem oslovit. Na to velmi často grafici nehledí a dělají si svoje grafické pitominky, které oslovují jen je samé, ale ne cílovou skupinu objednatele. Jinak řečeno najít grafika, který dělá pro zákazníka (objednatele) a ne pro uspokojení svého grafického ega je problém !
1.7.2008 20:25:10   89.176.240.xxx 65
s tim komentarem ze by zakaznici nemeli do prace "IT odborniku" mluvit opatrne.

jiste existuje sorta zakazniku kteri si mysli ze vsemu rozumi, ale uplne stejne existuje v prvni frontove linii spousta firmicek, kde je par geeku kteri tusi ze existuje cosi jako Von neumannova koncepce a umi jakz takz sestavit obycejne pc a pak se treba dostanou k nejakemu vetsimu kseftu - servery, storage a v tu chvili jsou to oni kdo si mysli ze jsou nejvetsi odbornici a kdyz zjisti ze o tom vi prd tak dozaduji se podpory vyse.
takze na spoustu takovyhle "garazovych firmicek" se zase kouka spatra u velkych firem, protoze se omylem primotaji do kseftu za statisice a miliony, podrazi nekoho cenou a pak bezradne koukaji na hromadku dilu ktere v zivote nevideli - komponenty do serveru, FC radice, LC kabely, pole.. a na zada jim dycha nastvany zakaznik, ktery sice usetril par korun vuci velke firme ktera mela v cene i ganantovanou instalaci, ale v souctu zaplatil relativne velke penize a ocekava funkcni reseni. A garazova firmicka vola do velke a je nastvana, ze na cele reseni stoji instalace treba 5 mandays po 20 tisicich.. obvykly argument "vzdyt je to jen v podstate vetsi PC to zvladneme sami.. "

takze velmi opatrne s definici pojmu IT odbornik - podle meho nazoru to nejsou rozhodne lidi co umi jak lego postavit PC a nasypat tam image OS, ani spousta "IT odborniku novinaru"..
21.6.2008 16:16:30   84.42.242.xxx 919
říkalo to 9-leté děcko :-)

A nákup WinXP je s novým PC pubescentní sebepoškozující póza.
21.6.2008 16:53:15   194.213.42.xxx 1810
Nepochybně to děcko ani nevědělo co že to slovo "shit" znamená... A očividně ani jeho matka, protože jinak by mu měla nejspíš hned jedna přiletět...
21.6.2008 19:35:09   147.251.211.xxx 1222
lenze OS nie je nieco co sa kupuje na tyzden. ja by som XP rozhodne nedoporucoval. dovody?
1. neviem o nicom co by sa uz nedalo spustit aj na Viste (s vynimkou starych hier povodne urcenych pre DOS)
2. kompatibilita programov s XP bude stale nizsia, uz teraz su programy ktore pod inym systemom nepojdu bud vobec alebo s obmedzenou funkcnostou (napr. hry vyuzivajuce DX 10)
3. lacnejsa zakladne verzie stoja priblizne rovnako, rozdiel je mozno par stoviek, takze ak netrva na ultimate, nema problem
4. narocnost je irelevantna, pri dnesnych cenach hardware na vistu staci akykolvek kancelarsky pc za 10000
5. "hlavne to poznaju" je velmi zly argument, zivot je zmena a v IT a technike to plati desatnasobne. kto si nevie zvykat na zmeny, nech pouziva papier a pero
21.6.2008 20:07:26   84.42.242.xxx 154
ad1) Je to jedno
ad2) Souhlas
ad3) Souhlas, je to logické
ad4) Absolutní nesouhlas
ad5) Souhlas

Holt platí, nesouhlasíš, nepoužívej. Ale pokud ses rozhodl být otrokem vendor-lock technologí Microsoftu, máš jedinou možnost, jít s davem. Jinak si způsobuješ HW a SW problémy. A tak většina lidí je rádá "otrokem" ale pro formu neustále brblá :-D
21.6.2008 20:48:12   147.251.211.xxx 129
ad 4 - preco? Ja som ochotny to dokazat a zostavit za 10000 PC na ktorom Vista pojde
21.6.2008 21:41:52   84.42.242.xxx 406
Prečo?

Microsoft se Vistou dostal na absolutní hranu. Pod obrovským tlakem slibuje, že příští Widle budou modulární. Prečo?

Odpověď je naprosto stejná. Existují hromady zařízení, malých, přenosných,úsporných ...atd. Tady všude jsou Visty nepoužitelné. Microsoft má až Win CE pro mobily. Nic mezi tím. Existují tady stovky počítačů se starým HW. To mají upgradovat jen proto, že v Microsoftu mají představu, že OS je smyslem provozu počítače? Argument, proč by OS nežral RAM, když jí máme dost neberu. To je pěkná prasečina. RAM si kupuju pro programy. Stejné je to s diskem, CPU atd... Jedná se o všechny HW prostředky. Jak jste sám podotkl, ostatní Widle zastarávají, a uživatel bude mít jen problémy. A tak nejen že musí koupit Vistu, ale musí koupit i HW. Situace dospěla až do takové absurdity, že i hry běhají v Linuxu až o 20% rychleji než ve Windows Vista a to například s mizernými ovladači ATI. Položte si otázku, co přináší Vista nového? Co vám nabízí z features, aby ospravedlnila tyto vysoké HW nároky. ale zamylsete se nad tím komplexne, ne jen porovnáním s WinXP. Na to že šlápli vedle přišli už i v Redmondu.
21.6.2008 21:54:57   147.251.211.xxx 1720
Na starom HW nech si uzivatelia pouzivaju kludne aj DOS, vyssie bol spominany pripad ked zakaznik kupoval novy PC a chcel na neho XP, co je podla mna nezmysel.
Co sa tyka RAM, pri sucasnych cenach nema zmysel kupovat menej ako 2 GB (stoja cca 1000, 1 GB cca 700) a tie budu stacit aj na Vistu, aj na programy. Ja som isty cas pouzival Vistu aj s 1 GB RAM a nebol s tym problem.
Disk - vzhladom na cenu za 1 GB si dovolim tvrdit ze Vista nie je na miesto cenovo narocnejsia ako bol v case svojho uvedenia XP. A vzhladom na velkosti diskov to je aj tak jedno, imho ked 500 GB stoji cca 1700 kc tak vazne nie je co riesit.
A procesor? Z tych ktore su momentalne na trhu stacia na Vistu uplne vsetky. Mam Athlon 64 X2 6000+ a pri nenarocnej praci ako teraz mu bezi jedno jadro na cca 10 %
21.6.2008 22:33:02   84.42.242.xxx 277
Ano. Takže na co bych měl malý počítač se spotřebou 25W, když můžu mít 100W krávu, že? Opakuji znova. Já se vás ptám, proč by měl OS žrát více, a vy mi odpovídáte, protože je to levné? To je snad vtip?
22.6.2008 10:08:25   147.251.211.xxx 1011
Ja sa pytam preco by nemohol ked to nikomu neskodi. Vsetky novsie programy predsa maju narocnejsie HW poziadavky ako ich starsie verzie, XP je tiez narocnejsi ako 2000 a ten zase ako 98 a ten zase ako 95 atd... alebo si z rovnakych dovodov odmietnete nainstalovat aj napriklad novy Photoshop?
22.6.2008 12:53:14   84.42.242.xxx 145
Zeptam se znova. Co umějí nové Windows oproti předchozím, aby to ospravedlnilo takové sstémové požadavky? A vy mi už po několikáte nejste schopen nebo nechcete odpovědět. Features, které vám Vista přináší lze provozovat na HWm který požadovaly WinXP! Nároky Visty jsou prostě neospravedlnitelné.

Ano. Pokud bych měl na Photoshop, používal Photoshop, tak si ho zakoupím. S radostí si zakoupím 16GB RAM, aby se mi s tou grafikou pracovalo mnohem lépe a mohl dělat věci, které jsem s 1GB RAM dělat nemohl, nebo jsem je dělal strašně pomalu. Toto mi něco přineslo.
Co mi přinesla Vista? A prosím vás, nezačněte mi tady vyjmenovávat vychytávky, které mají jiné OS řadu let a potřebují na to 1/10 HW prostředků!
22.6.2008 13:47:59   88.100.135.xxx 96
Co umí visty? no přece "WOW" efekt .... ale vazne. Nevim jestli Vam prijde skutecne Vista tak narocna, mne tedy ne. Je sice pravdou ze si po startu ukousne treba 800mb pameti ale zaroven s tim se take umi uskrovnit a to je jev ktereho jsem si vsiml pouze nedavno. Takze nejvetsi problem, velka narocnost na RAM je vyresen. Co se vam na nich dale nelibi? Mne se treba libi nástroj pro spravování sítí a i řízení spotřeby je pohodlné. A nevýhody . . UAC a "velký ikony" ? ... to se dá nastavit, stačí jenom spustit nápovědu.
22.6.2008 14:10:19   84.42.242.xxx 104
já nehodnotím, jaké Visty jsou. Jestli jsou dobré nebo špatné. Ostatně v situaci, kdy máte jedinou možnost Windows Vista je to hodnocení k ničemu. Já pouze konstatuji, že nárůst náročnosti WinXP - WinVista nebyl vykoupen racionálními důvody. V Microsoftu sice opravili některé chyby, které byly WindowsXP vytýkány, ale vykoupili to vyšší náročností
22.6.2008 14:17:43   78.98.68.xxx 96
suhlasim ... cakal som ze jadro systemu bude s narocnostou na RAM lepsie ... ze system si zozere menej RAM ako ten predchadzajuci ... ze bude menej narocny ... avsak MS ide opacnou stranou a prave zaklad PC teda OS robi supernarocny na HW a ospravedlnuje to WOW efektom ... mal som Vistu (32 aj 64bit) ale proste v nicom podstatnom som nevidel zlepsenie ... jediny rozdiel bol v tom ze mi padlo v hrach FPS a mal som lepsi zvuk (to je ale skor dane vyrobcom driverov)
1.7.2008 17:34:59   77.236.211.xxx 73
ovsem se vsi uctou v tehle diskuzi se chovate jako jeden z uvadenych zakazniku. Jasne ze Visty prinaseji nekolik vylepseni, ktere nekdo vyuziva a nekdo ne. Myslim ze hodnoceni pouzivanych featurek je subjektivni a jestli lidi v diskuzi znaji oba OS tak si uznaji sami co je pro ne vhodne. Kamarad si napriklad nemuze vynachvalit pousteni TV pres Visty, zalohovani OS apod.
22.6.2008 22:34:07   88.100.135.xxx 85
Výběr jsem měl, ntb jsem kupval čistý a zloušl jsem jak vista tak xp, když pominu to, že vista si prostě kousne více ram tak s Visou ntb beha proste svizneji a ani při velké zátěži se ntb nekousne jako s xp. Ovšm Vista se uskromní s RAM když je potřeba víc .... Někdo tu zmiňoval sidebar, to je skvělá vychytávka a GOOGLE si ji nemohl nechat ujít, proto máme "google sidebar" :-D který vypadá jako brácha toho sidebaru z vist.
22.6.2008 17:35:47   147.251.211.xxx 109
1. DirectX 10 - hram hry ktore to podporuju, mam HW ktory to zvlada, s XP by som o to prisiel
2. Podpora vacsieho mnozstva RAM - mam 4 GB RAM a keby som chcel ostat pri XP, musel by som nainstalovat verziu x64 ktora je podporovana podstatne menej ako Vista
3. Sidebar - mam tam gadgety ktore skutocne vyuzivam a na XP to nie je
23.6.2008 07:16:59   62.209.192.xxx 125
add1) jmenujte mi jednu hru ktera je FULL DX10? takova zatim neexistuje to ze to stavajici hry podporuji neznamena ze jsou DX10 tech par SOFT a PARTICLE detailu.....
add2) tady nevim jestli jste se nespletl pokud budete chtit pouzivat 4GB musite mit x64 system je jedno jestly XP nebo VISTY na x32 systemu bude mit max 3,25GB RAM bez ohledu na fyzicky stav
add3) toto je vec nazoru nekdo vdolky jiny holky
23.6.2008 10:29:11   147.251.211.xxx 86
1. je mi jedno ci to je alebo nie je full, napriklad na screenshotoch z crysis ten rozdiel je
2. to viem ale XP x64 som skusal a podpora tohto systemu je dost slaba, btw 32b Vista bol podla mna uplne nezmyselny krok spat ktory len zbytocne spomali prechod na 64b software
21.6.2008 20:17:06   213.29.80.xxx 95
1) Nevim o nicem co bych potreboval k praci grafika a fotografa co by neslo spustit na XP
2) Spojeno z bodem jedna - dokud me to neomezuje v praci, nemam duvod k upgrade (hru jsem v pc enmel ... asi 3 roky ?)
3) Lacnejsa verza bude levnejsi ano, Fabie HTP je taky levnejsi nez TDi
4) Souhlas - vista jede skoro na vsem kdyz to ma dost RAM
5) Souhlas - klidne bych si na vistu zvykl, ale jak jsem zminoval - neni duvod, zatim
23.6.2008 10:48:21   199.67.138.xxx 95
ad5) to je dost sporny bod. Koupil by si clovek Sachy s novymi typy figurek a "vylepsenymi" pravidly za prislib lepsiho pozitku ze hry?
22.6.2008 10:11:42   78.98.129.xxx 97
No lenže Vista je NAOZAJ shit a keby som si isiel kupovat PC teraz ja, tak urcite nie s Vistou. A to nemam 9r.
22.6.2008 10:20:52   147.251.211.xxx 86
1. Dovody?
2. Ako dlho si skusal pouzivat Vistu?
3. Ze nemas 9 rokov este neznamena ze nemozes pouzivat rovnako nezmyselne argumenty

(ja tvrdim ze Vista je lepsia ako XP, pouzivam ju od januara 2007 a ziadne problemy s nou nemam, na rozdiel od XP mi to za cely cas spadlo raz, XP padal pravidelne.
22.6.2008 10:56:52   84.42.208.xxx 94
No, pochopit se to dá, pokud honí každý FPS ve hrách tak pro něj Windows Vista nemají zvláštní smysl. Nemít Vista vyhledávání v nabídce Start, které je jediným zlepšením, které ve výsledku používám, tak jsem u nich asi nezůstal. Různé desktopsearch aplikace se u mě neujaly.
22.6.2008 11:59:02   147.251.211.xxx 95
No ja som pozeral na benchmarky porovnavajuce 64b Vistu s 32b Vistou a hry na 64b Viste mali v priemere o cca 5 fps viac. A v porovnani s 32b XP to imho bude podobne.
22.6.2008 16:34:11   62.168.65.xxx 75
tiez si myslim ze Vista je shit
1. no podla vas je vsetko v poriadku ked mate pusteny win+firefox+icq+winamp a na amd sempron 2500+ 1gb ram gf7600gs seka system?a nechodte na mna s kecami ze HW je lacny naco si kupovat new pc +os na toto preboha?....no je pravda ze ked sa vypne aero tak sa to zlepsi ale co to prinasa ine oproti xp? keby aspon nekonci pomaly podpora pre xp tak je vsetko ok
2. mal som Vistu na 30dni
22.6.2008 22:44:12   84.47.121.xxx 99
Suhlasim s tebou Extremmist,vistu pouzivam od februara 2007,prvy polrok sice boli kde tu problemy s kompatibilitou ale vsetko vyriesili updaty a ovladace nove,teraz je jednoznacne vsetko v poriadku,dokonca vsetko fachci este lepsie ako na XPckach,vyhody Visty su vyrazne,najme práca s pametou(jedinci ktori sa cuduju preco "zere" vista vela RAM odporucam precitat clanok na tomto webe)prostredie v ktorom sa lepsie pracuje,rychlejsie spustanie samotneho windowsu ktory je pripraveny aj do buucnosti na rozne technologie a kratsia a menej narocna instalaacia samotnej visty nieco okolo 20 minut a to ten system zabera 4x tolko co XPcko ktore sa instaluje 35-40 minut,jednoznacana technologicka prevaha,pri cenach dnesnych diskoch je 15 GB na vistu ako ihla v sene...menej pada ako XPcko pretoze systemovu cast ovladacov ma od jadra systemu oddelenu tym padom aj BSOD(modra obrazovka smrti) je menej caste a od buduceho tyzdna XPcko definitivne zmizne z predaja...pre "všehovedov" porovnavacov narocnosti XP a VISTY poviem iba jedno...MS pracoval na viste vyse 6 rokov...XPcko od visty ma zhruba 5 rokov v yvoja...pozrite sa co bolo pred XPckom 6 rokov...WINDOWS 95...a porovnajte si tieto HW naroky...samozrejme ze na PC z roku 1995 nepustite XP z roku 2001...a na masinach ktore zvladaju XP PUSTITE aj Visty...(urovok z textu na pctuning.cz "Doba mezi vydáním Windows Vista a Windows XP byla přibližně stejná jako mezi Windows XP a Windows 95, a ruku na srdce - kdo z vás provozoval Windows 95 a pak na stejný stroj nainstaloval Windows XP? Asi nikdo.
")takze vase frflanie je tu zbytocne,pretoze visty spustite s najlacnejsim sepronmi alebo celeronmi s 512 MB ramkou a da sa v tom pracovat,optimalne je 1 GB a najlepsie je 2GB za cenu 1000kc...dovolim si povedat ze cena PC ktory ROZUMNE rozbeha vistu sa v pohode da poskladat aj pod 9000 bez monitora a prislusenstva cisto iba skriňa
22.6.2008 16:34:41   84.42.242.xxx 86
a jaké máte možnosti? Zaostalé WinXP, které zmrzly 8 let v historii?

Vždyť tan OS je dávno poplatný době. Neumí fungovat s moderními disky, neumí pracovat s RAM, neumí swapovat a podpora HW už bude jen horší a horší.
22.6.2008 11:56:08   89.31.40.xxx 85
český návod je povinost pouze pro zažízení pro koncové spotřebitele vzhledem k tomu že PC je zařízení používající životu nebezpečné napětí a odkryté a nechráněné kontakty obyčejný clověk bez vyhlášky nemá v takvém zařížení co dělat a tak i komponenty nejsou vedeny jako konečný produkt ale použe součástky takže každý kdo chce čeký návod na disk at si ho stáhne na internetu.
22.6.2008 11:57:40   89.31.40.xxx 84
ještě je duležité chápat rozdíl mezi návodem a uživatelským manuálem!
22.6.2008 13:55:24   82.208.2.xxx 94
No, já sám jsem pánům inženýrům několikrát český návod vyčítal (když jsem dělal (ne)vzdělance), protože v té době musel být podle zákona český návod jen u "samostatně funkčního výrobku", což například klávesnice nebo flashka není... Nakonec to pochopili
21.6.2008 13:17:51   85.70.199.xxx 145
jo, v tomhle jsem naprosto poznal spoustu našich zákazníků. opravdu nejhorší jsou ti co nechápou, jsou schopni si všechno sami rozvrtat, a pak to ještě chtějí reklamovat.
21.6.2008 13:46:10   83.240.11.xxx 164
S rozbehavanim srotu jsem definitivne skoncil, kdyz jsem do nejakeho Pentia 100Mhz daval vetsi HDD ("Hry hlasi malo mista na disku. Sezen neco vetsiho") a pak jsem se dozvedel, ze jsem si z toho PC neco nechal, protoze to ted hlasi "Neni pritomen graficky akcelerator". Predtim to nehlasilo, tak jsem ho teda musel sebrat ja :-(
V tu chvili jsem mel chut vrazdit.
21.6.2008 13:57:35   85.70.199.xxx 144
jo! to je přesně ono. zabít, ať si seženou nějakýho jinýho debila co jim to udělá (nejlíp zadarmo a neomezeně)
21.6.2008 17:03:42   194.213.42.xxx 84
No, to neomezeně je ale nejhorší... Řekneš tak jsem udělal chybu, už to nikomu takovému nesložím... Ale tak to není, protože ten jeden člověk Vám dělá z života peklo už napořád... Takhle jsem jedné paňmámě složil PC(nechtěla dát víc jak 2000, což jse směšné - povedlo se mi to za 7000 a pořizovala si to proto, že v práci vyřazovali monitory...) No a každý den jsem tam musel chodit a něco ji učit - například jak se chodí na emailovou schránku - to je hrůza, do dnes si pamatuji všechny její hesla kolikrát jsem je zadával, než si to zapamatovala... A jednou za mnou přišla(měla tam inženýra doktora) že se jí mohl úplně zničit(!) celý počítač, protože tam měla virus, a já(!) jsem jí tam nedal antivirový systém. Asi si dovedete představit jak jsem zuřil... Jako prostě virus ji zničí počítač. Prostě ho zničí. A kvůli mě. Nakonec se ukázalo, že to pro mě byla spása. Vyprudil jsem ji, že to že člověk chytne virus je jen výsledkem jeho vlastní blbosti(otevírání spamů a klikání na odkazy v něm) a že nechci vědět kam chodila na stránky... Od té doby mám pokoj a správcem je doktor inženýr...
21.6.2008 13:28:55   217.119.117.xxx 116
mna najviac pobavil lovec-zbeac to uplne sedi na niektorych ludi co za nou chodua aby som im dal do kopy nejake archaicke PC a este cakaju ze si na tom zahraju ich deti Crysis aspon na medium, prave tu vedla mna lezia 2 take sroty a po tom ako som ich otvoril som zistil (nie ze by som to nevedel podla 100 rocnej skryne hned) ze je v tom "uzasny" 3GB HDD a pod tak som znamemu okazal moj mobil ktory ma 4GB a povedal mu ze nove PC mu zlzim ale tento srot ench si vezme, inak tiez som len taky amatersky "skladac" PC ale na zlozenie a zfunkcnenie zakladneho HW ako je HDD, CPU, GPU, RAM, mechanika a pod nevidim nic tazke ked clovek chce a baviho ucit sa tak sa to nauci a nesnazit sa byt chytri ako radio
21.6.2008 13:55:23   217.197.150.xxx 76
Ano přesně jak psal Franta Starek, taky nejsem žádný profesionální technik a naprostý znalec nejnovějšího HW ale než vlewzu do obchodu vykládat prodejci nějaké neduhy daného HW tak si to napřed ověřím.Také spravuju počítáče,pár jsem jich už složil a opravdu to není nic těžkého,jen se to chce pořád něco učit, bohužel jsem spravoval jenomu staršímu pánovi jeho obstarožní PC. Zavolal mi jestli když spravuju ty počítače bych mu nemohl pomoct,zkoušel prý vyměnit procesor za rychlejší a nezapnul se mu počítač.přišel jsem tedy k němu a co nevidím,promáčklé kondíky na desce.povídám co ste s tím dělal?noo já jsem je trošičku nožíkem očistil když z nich vytekla kapalina..:-D jooo povídám i tací se najdou,člověk si něco sám posere a pak se taky může stát že to budete vy kdo bude málem obviněn z nenávratného poškození počítače
21.6.2008 13:33:32   85.216.223.xxx 74
michal rybka z levelu?
21.6.2008 13:34:42   85.70.199.xxx 75
ano, už nějakou dobu
21.6.2008 16:22:39   81.2.214.xxx 74
ano, starý dobrý HWolf..
21.6.2008 17:05:57   194.213.42.xxx 75
Jo, mě se hodí, že Michal píše i sem... Předplatné Levelu mi už skončilo a tak Wolfův revír, či jak se to jmenuje, je mi už zapovězen... :-)
21.6.2008 20:47:07   85.71.149.xxx 105
Starý dobrý Wolf nezklamal. Zamáčkl jsem slzu v oku při vpomínce na jeho články a recenze v herních magazínech, které jsem vždycky s oblibou četl. Mám velkou radost, že teď píše pro PCT. Za těch 50h jsem se skvěle pobavil
22.6.2008 20:20:45   195.168.126.xxx 95
No, dodnes nezabudnem ako som podla jeho navodu myslim v Scre pretaktovaval AMD 386 DX4 az kdesi na 166 MHZ. A potom uz vsetky dalsie, Pentia, legendarny C300 na 580 mega atd. Mam uz skoro 40, pc sa venujem polovicu z toho, a z jeho clankov som sa vzdy dozvedel nieco co sa zislo. Alebo aspon pobavilo. A ked si kupim Level tak vacsinou ako prve citam jeho clanky vratane listarne Michale drzim palce, len tak dalej.
21.6.2008 13:36:41   85.248.44.xxx 85
ano bohuzial aj taky ludia existuju... horsie je vsak este jedna moznost o ktorej ste sa nezmienili: Keď predávajúci vie o PC veľké nič. Kto je zo Žiliny nech sa sám presvedčí - www.elkoshop.sk (prvy naznak aky je na ich stranke uzasny kod) Ten týpek je proste úplne mimo... ak do predajne príde nejaký laik čo sa do toho nevyzná a začne sa s ním baviť o tom že by chcel od nich zostavu, tak mi ho je skoro do placu... Preco chudák zakazník musí trpiet? u mna je to v pohode, ja sa tam chodím baviť. vždy počkám či niekto neprinesie PC kde niečo nefunguje a potm sa zabávam nad tým čo p. Čičkánik rozpráva naposledy bol taký prípad, že nešiel zdroj (ani fany sa neroztočili) a on začal vykladať prednášku zákazníkovi, že je amatér a že to sa musí najskôr osadiť ramkami s 533mhz a potom nainstalovat...
21.6.2008 13:43:00   195.98.9.xxx 74
loool toto nemyslis vazne zazil som uz vselico.....ako ale toto...
21.6.2008 13:52:08   83.240.11.xxx 75
To je vsude. Nedavno jsem v cetru Prahy slysel "AMD si nekupujte, je to strasne pomale v Office. S intelem je vsechno o hodne rychlejsi"
21.6.2008 14:29:41   213.194.221.xxx 77
Taky jsem byl svědkem toho jak jak prodavač kamošovi přímo vnutil nVidiu přestože chtěl Radeona - na něj tak: HD3650 neberte, 9/10 se mi jich vrátí zpět na reklamací, tady máte nVidiu 8600GTčko, tak je OK, pasivní, bezproblémová...kecy v kleci...prostě hrůza.
Jo někteří prodejci vědí jak přesvěďčit spotřebitele, aby mu prodali to, čeho se zrovna potřebují ze skladu zbavit
21.6.2008 17:12:57   194.213.42.xxx 104
No, já se taky chodím bavit na prodej, ale ne kvůli blbosti prodejce, ale právě jeho vychytralosti... aneb odrbávat zákazníky na prvním místě - poděly se zárukami... Kdo je z Olomouce, určitě ví, o čem mluvím(Helko). Například jsem viděl jak si baba koupila kompl a zapoměla si záručák na stole, načež pan H s veselým výrazem v obličeji záručák roztrhl ve dví a hodil do koše... Je to fakt sranda.. Podle jistých zdrojů umí dělat i takové finty, že se sám vykrade, nechá si to proplatit pojišťovnou a ty kompy co si "ukradl" prodá v bazaru - občas jsou v tom bazaru opravdu zajímavé novinky které zrovna vyšly a to hned třeba v 10-ti kusech... Prostě sada.
21.6.2008 17:14:51   194.213.42.xxx 66
Aby nedošlo k omylu, já ho mám hrozně rád, žádné averze - mě se hrozně líbí jak umí vyprudit ty lidi co buď nic neví, nebo co chcou něco nemožného - on je prostě vyhodí- může si to dovolit.
21.6.2008 13:52:27   82.100.11.xxx 85
Clanek pobavil a je bohuzel fakt,ze se po svete potuluje ohromne mnozstvi blbcu,kteri si hraji na chytre,nedokazi priznat chybu a jen zneprijemnuji zivot ostatnim,ale to je asi podstata "blbstvi",takze se s tim neda nic delat
21.6.2008 13:53:11   212.111.4.xxx 74
Hmm vetsina je pravda, az na ty casti ze by vam nekdo neco dal z dobre vule a nebo zdarma a nebo dal slevu. Osobne sem par pocitacu slozil, ale ze by mi nekdo z dobre vule neco delal a nebo slevnil, to sem se nesetkal. Asi kdyby sem zacal na lidi rvat tak dostanu treba nejakou slevu
21.6.2008 13:56:57   88.83.235.xxx 78
Tak toto je jeden z nejlepších článků na internetu. Ale chybí tu ještě jeden typ - kamoška chtěla po mě , abych jí postavil počítač, který moc nevyužije, maximálně na Sims2. Její otec jí našel notebook za 20k no a já jí sestavil pocál za 9k se vším všudy a on na to jak može byt počítač za 9k lepší než notebook za 20k? :-)
21.6.2008 14:26:09   84.42.208.xxx 74
aneb "vnuk by chtěl počítač, ale jen něco levného, on to má na hry"

Zažil jsem člověka, kterého nezastavil ani mechanický rozdíl mezi nožičkami procesoru a socketem, už pomalu šahal po štípačkách a pájce. Nutno podotknout, že si myslel, že data se z FDD na HDD dostávají tak, že mezi těmito dvěma jednotkami jezdí výtah. Naštěstí jsem mu byl schopen mechanické rozdíly dostatečně vysvětlit, nicméně obávám se, mít to stejný socket (viz. 915 a P35), tak s tím nic nenadělám...

Na druhou stranu, ani prodejci nejsou nijak svatí (až na Jirku Vaška, samozřejmě ) - kamarád chtěl záruku na sestavu, tak zaplatil 400 za sestavení počítače. Nakonec dostal záruku na díly, tak jsme se jali doplnit do PC nějaké disky... Skončilo to tak, že jsme 2 hodiny rovnali kabeláž, protože uvnitř byla pěkně hnusná džungle. (To, že jsem to zvrtal a odvařil (a pak spájel) termistor, který byl přišroubovaný pod Freezerem je věc druhá).

Také jsem se setkal s prodejcem, kterému jsem řekl, že mě zajímá, kolik u nich stojí P4 630 a on se mě zeptal, jestli je to procesor, když jsem ho pak odkázal na socket 775, kolega ho musel přeladit na LGA.
21.6.2008 14:36:06   85.70.199.xxx 74
mno, já jsem naštěstí servisák a ne prodejce. se vším co z toho plyne
21.6.2008 14:38:54   84.42.208.xxx 95
Sry Ono to je často v obchodech jedno a to samé .
21.6.2008 14:51:39   84.42.172.xxx 135
Ono by možná nebylo špatné napsat takový článek i o chování prodejců. Třeba s Alzou mám špatné zkušenosti, reklamace trvala asi 2 měsíce, šlo jen o uznání. "Nejlepší" bylo, že mám dosud silné podezření, že mi grafiku, co jsem kupoval novou, prodali ojetou - mají tam přece i bazar. Je možná taková náhoda, že ventilátoru začnou odcházet ložiska po týdnu provozu? Ano, pokud by ta karta předtím již byla tak rok dva používaná.

Jinak já jsem také otrok těch, co neumí vůbec nic. Matce a bratrovi tady neustále opravuju počítač, který sice není šrot, ale k dokonalosti má opravdu daleko. Nejde ale o hardware, když odešla grafika, tak jsem jí prostě vyměnil za jinou. Jde o to, že tyhle dva vůbec neumějí pracovat s Windows, chovají se k tomu jako prasata, stahují úplně všechno co jde, takže různé toolbary, free screensavery, pozadí, empétrojky. Ve výsledku už jenom čekám, kdy to budu muset zase komplet přeinstalovat. Zakázal bych takovým lidem k PC přístup, soudně. Jde o to, že oni s PC neumějí, ale ani se nechtějí to naučit, PC je pro ně internet a tečka.
21.6.2008 14:58:06   84.42.172.xxx 74
A nejlepší bylo, když si u mě "kamarád" objednal kompletní sestavení PC, včetně instalace WinXP a her. Po předání jedoduše nezaplatil domluvenou tisícovku, nezaplatil vůbec nic. Dobrej člověk.
21.6.2008 17:39:40   213.192.30.xxx 84
Kamarád (bez uvozovek !) měl v celku špatný počítač. (Největší problém byla GPU tuším nějaká 7300GS). Všechny hry se mu trhaly a tak se začal dožadovat lepšího. Vzhledem k tomu, že je o mě známo, že HW aspoň trochu rozumím (a už jsem sestavoval pár lidem funkční sestavy zadara) tak šel za mnou. Já jsem mu navrhl přes 10 sestav v zadaném rozmezí a jak se měnil trh (a vyšly nové karty) tak dokonce i přidal nové. Nakonec jsem mu měnil zdroj, GPU, CPU, chladič, RAM (přidal). Vše jsem sám objednal, vše jsem sám zjišťoval. Vše jsem řešil pouze já.

Komplikací bylo spoustu, hlavně tedy neschopnost skladu u itlevne.cz (naštěstí mě zachránila alza). Dokonce jsem část HW platil ze svého. A do dnes se mi nedostalo ani poděkování. Taky hezký.
21.6.2008 18:04:47   84.42.172.xxx 84
jo, tak to bych toho tvého kamaráda dal také do uvozovek...
23.6.2008 12:58:12   195.113.70.xxx 94
kamaradum a znamym uz take PC neskladam ... za ten cas se schanenim dilu, kompletaci a instalaci Win a programu, kdy pak vecne neco chteji "spravit" mi to nestoji ... uz jen maximalne do mailu doporucim dily, at je koupi a slozi si to kde chtej ... pokud nechtej PC na hry, tak klidne doporucim i nejakej komplet od nejakeho vyrobce a je klid
21.6.2008 15:00:03   84.42.208.xxx 74
I jiný velký prodejce je pověstný tím, že prodává i použité zboží - kamarád si takhle koupil monitor se stěhujícím se vadným bodem a jeho jméno bylo už třetí na krabici. Já jsem tam zase takhle kupoval myš pro kamarádku a řekl bych, že Filip Eckstein by ji musel testovat tak půl roku, aby teflony vypadaly tak, jak vypadaly... Ale jemnovitě o tom psát zas tak moc nemůžeme - rázem by to byla nepodložená fakta a bez jmen to zase pro čtenáře nemá příliš velkou hodnotu
21.6.2008 15:14:23   84.42.172.xxx 713
No, jmenovitě by to chtělo alespoň tady v diskuzi, já bych to fakt hodně chtěl vědět, ale jestli nemůžeš, tak co se dá dělat, možná nějak naznačit alespoň.

Mě štve, že jsem teď odkázaný na trio Czech Computer, Mironet a AlzaSoft, u mě nejbližší velcí prodejci. Po tom, co zkrachovala ProCa / AAC k nim musím jezdit a nejsem vůbec spokojený. Cokoliv jsem kdy koupil u ProCa, bylo prvotřídní kvality a pokud ne, tak táta znal ředitele a dostal jsem okamžitě dobropis. Mám tu například HDD kupovaný v ProCa od WD starý 6 let, neustále v provozu, bez chlazení a funguje jako blesk, bez jediné vady. A potom tu mám rok starý WD 250 GB, po půl roce se začal pravidelně jentak z ničeho nic vypínat, teď už se vypnul definitivně. Takže to je ta dnešní kvalita. Je mi jedno, jestli za to může výrobce, nebo prodejce, ale proč sakra prodávaj takový šunty? Ještě ke všemu celkem drahé, low end nekupuju.
Nebo, kupuju si v CC inkoust. tiskárnu se scannerem a prodejce mi řekne "to se vám stejně brzo rozbije". Takže oni vědí, že to je nedokonalý koncept a přesto to HP vyrábí a CC prodává? Ano, rozbilo se to za půl roku, tak to chlapci opravili a teď už je to v pohodě, já prostě chci mít tiskárnu se scannerem.
Zlatá ProCa, nikdy žádný problém, chybí mi.
21.6.2008 15:19:32   84.42.208.xxx 84
Otázkou je, jak dlouho to vydrží v komentářích, až se na to podívá někdo z redakce, kdo ví, jestli to tady může nebo nemůže v téhle formě zůstat

Nicméně je to jeden z té trojky a už víš, že z Holešovic to není
21.6.2008 15:23:05   84.42.172.xxx 65
Tak to je v háji, tam nakupuji nejčasteji, protože to mám blízko Sakra...
21.6.2008 17:26:07   194.213.42.xxx 95
Já jsem vždycky nakupoval na Obchod.cz tam to bylo vždy tak o 5-15% levnější než na CZC... To skončilo před rokem po té divné reformě, kdy třeba prodávali processory ale základovky, takže se to nedalo zkompletovat... škoda jich.

Jinak taky jsem měl takovou děsnou reklamačku. Reklamoval jsem svoji 6800XT je to tak rok zpátky. Oni si ji vzali asi jen na týden a vrátili mi s tím, že se vada neprojevila a že to testovali v 3Dmarku 2003 - to mě pěkně vytočilo, protože na 1024x768 bez AA a AF se těžko projeví jakákoliv vada(v mém případě děsné artefakty) přesto že jsem jim přesně popisoval kdy vada nastane. A víte co mi přišlo zpět? grafika zabalená v igeliťáku(posílal jsem ji tam v kompletním brutálním ASUS balení se vším všudy) když jsem ji vytáhl, nešla ani strčit do PC, protože měla ohlou zadní masku. Druhou reklamaci jsem nenechal na náhodě. Přibalil jsem jim i DEMO hry, která pro artefakty ani nenaběhla a sekla kompl. Tato reklamace trvala déle než měsíc asi o dva týdny, takže jsem dál nečekal a požadoval vrácení peněz, na což jsem měl po měsíci právo. Naštěstí mi peníze vrátili, resp jsme se dohodli na výměně za X1950Pro...
21.6.2008 17:47:30   84.42.208.xxx 84
O reklamacích raději nemluvím, z Polska se mi vrátil Pavilion dv6580ec (shořela grafika vyměnili desku) a už tam pojede znova, po čase jsem zjistil, že někdo zapomněl zapojit IR reciever pro RC6. Životně důležitý to není, proto mám času dost, ale proč to trpět, že...
22.6.2008 18:28:29   78.102.184.xxx 85
Já tak z 95% nakupuju v Softcomu a nikdy jsem neměl nejmenší problém s reklamacemi ani nákupem (Brněnská pobočka). Pokud jsem našel zásadně nižší cenu ve stejně dostupném obchodě, nebylo problémem cenu srovnat, nebo jít pod ni. Krásnou situaci jsem ale zažil tak 9 let zpátky, když kamarád reklamoval grafiku. Po 14 dnech jsme se šli zeptat, jestli už je vyreklamovaná. "Asi už ano vzadu jsem ji viděl" a odpověď jeho kolegy "To je ještě ta původní, jenom jsme ji neposlali". Tak v tu chvíli to bylo na tečku mezi oči.
23.6.2008 12:52:10   195.113.70.xxx 84
Ja mel na reklamace v Alze (i jinde) stesti.

Prvni byla deska do 14 dnu vyrizeno a jeste nahrany novy BIOS.

Druha byl Radeon 1950Pro AGP, proste uprostred vikendu se brachovi rozsipal obraz pri hrani a byl rozsipanej i pri najeti kompu, dosel sem na reklamaci a hned mi ji vymenili za novekomplet baleni a to sem prisel jen s grafikou.

Treti reklamace byla deska spalena evidentne chybou uzivatele a jeste i zdroj. Na zdroji zmerili spatne napeti a tak se odpalena deska hodila na to. Na vyrizeni sem nespechal (PC bejvalky a stejne nemela penize na odpalenou RAM). Po mesici zdroj novy, deska vymeneny spaleny chip u pameti a dokonce i slot pro RAM, ktery spalila, kdyz tam pamet zasadila obracene a zapla PC (dodnes netusim, proc se vevnitr vubec hrabala :-) ).

Posledni reklamace byl 3870 X2 a take se mi vratil komplet baleni a daval sem jen holou grafiku.
23.6.2008 08:07:20   217.145.199.xxx 94
Ja som mal taku skusenost s jednym velkoskladom, ze hw, co posielali, nebol dokladne zabaleny a hdd bol pritlaceny k stene krabice. Uz pri rozbalovani som si vravel, ze ak to bude fungovat, tak to bude zazrak... Z 5 HDD 3 nefungovali... Aspon reklamacia bola bezbolestna.
21.6.2008 15:11:58   193.165.228.xxx 74
Přesně tak.
Jo a proč kupuješ dva roky starý typ karty?
21.6.2008 15:16:16   84.42.172.xxx 74
už je to delší dobu, myslím, že byla asi rok stará a hlavně jsem jí tehdy kupoval v sobotu veřer jako nouzovku, protože mi odešla původní grafika...takže jsem se tam přiřítil a vzal jednu ze dvou karet ze série 6600gt, kterou měli na skladě...a taky byla stará, protože byla do AGP a novější a lepší karty nějak tehdy nebyly, nebo byly drahé a x1650xt do AGP se nedala sehnat...
21.6.2008 15:17:17   84.42.208.xxx 66
A proč kupovat jiné? Možná, že dva roky jsou moc, ale kde je cena 3850 dnes a kde při vydání...
21.6.2008 15:17:23   84.42.172.xxx 65
Jinak ono se příkladů těch prodejců-idiotů a šmelin našlo víc a vydalo by to na stejný článek jako je tenhle.
21.6.2008 15:20:57   217.112.175.xxx 115
Mám stejný problém s naší rodinou, teda s její ženskou částí Rodiče si pořídili notebook, ale pochopitelně bez OS, takže tam nebylo zhola nic. Nabídl jsem se jim, že jim OS systém nainstaluju, ale jak znáte rodiče, já nic neumím, udělá to náš internetový provider (kamarád) - dobře, je mi 15, ale myslím si, že OS a všechny náležitosti by dokázal nainstalovat každý blb.

Takže jim provider nainstaloval OS, ale bohužel další, hodně velkou, varku programů. Tudíž jsem se setkal se třemi multimediálními přehrávači, asi třemi programy na power managment, a se spoustami dalších, myslím si, zbytečností. Tudíž XPčka se všemi těmito "podpůrnými" programi žerou poloviu 2GB paměti. Neznalcům se zkrátka moc nezavděčíte. A skutečně není to o tom, kolik toho o počítačích víte, ale o přístupu k nim. Vždycky se vyplatí věřit zkušenějšímu. Já bych si taky nedovolil rozebírat zdroj a vytahovat z tama kabely s komentářem "tohle je k ničemu, to může ven".

A navíc nemůžete tvrdit ordičům, že tohle, ačkoli je to samý obrázek, nebude plnohodnotný e-mailový klient, vždycky argumentují tím, že jim těch 75% okna zaplněných reklamou nevadí. A pokud se chvilku hádáte, namítnou, že je to jejich počítač a že jim nemám co radit. A ikdyž namítnu, že spyware je velice ošklivá věc... no co, je to přece hezké, obrázkové a s pěknými zvuky, tak proč ho dávat pryč? Vždyť jde jenom o zdraví našeho OS…
21.6.2008 15:40:49   84.42.172.xxx 116
Možná je spíš dobře, že to dali "opravit" někomu jinému, alespoň jsi se s tím nemusel dělat ty. Co já bych za to dal, kdyby mě hned matka při každém kousnutí počítače nevolala se slovy "můžeš prosimtě, zase nejde počítač".
Někdy mám chuť na ní zařvat "když s tím neumíš, tak k tomu nelez!", ale je to máma no...
21.6.2008 15:48:48   217.112.175.xxx 75
Přesně, na frázi "můžeš prosimtě, zase nejde počítač" jsem už hodně alergický Ještě horší je, že jsem třeba přeinstalovával OS společně s výměnou disku... do disk chvilku nechtěl naskočit, nevím proč, ale nakonec jsem to všechno rozjel a dodnes to jede bez nejmenší chyby... ale ty řeči v době, kdy to nejelo... "zase se pouštíš do něčeho, co neumíš", "nevím co se do toho vrtáš" apod. jsou opravdu k pláči...
21.6.2008 16:08:02   84.42.172.xxx 74
nj, když s tebou takhle mluví, bere to člověku úplně chuť se v tom vrtat, to je mi tě líto...mě sice tohle neříká, taky už jsem starší (24) a časem jsem prokázal, že prostě umím, ale kolikrát mě zase žádá o pomoc ukrutně naštvaným tónem a ani nepoděkuje...to jsou nejspíš ty "ženské problémy"...fakt nevim, jestli jednou chci mít něco takového doma...
21.6.2008 17:31:16   194.213.42.xxx 84
No, buď rád, když to svěří někomu jinému, jakmile prokážeš své kvality, nedají ti pokoj... Opravdu, co bych dal z to, kdyby si v rodině mysleli, že to neumím...
21.6.2008 17:56:45   84.42.172.xxx 105
no, právě...ale co, já si zase říkám, že ona tu jednou máma už nebude, tak buď rád, když jí můžeš pomoct, i když často ani nepoděkuje...když už všichni vědí, že to umím, tak už se nedá nic dělat...hrát blbýho mě nenapadlo, protože dřív jak jsme tu měli dial-up internet, tak na ten jsem chodil jen já, ale od dob kabelu jsem to rozvedl po bytě a najednou všichni vysedávají u počítače místo u televize, dřív nikoho PC ani v nejmenším nezajímalo...
23.6.2008 14:22:10   195.113.70.xxx 85
me kvuli matky priteli, ktery ten jeji komp uplne zaviroval, odpojil provider jednou jako spamera :-( ted je komp odpojenej od LAN a jeste sem vypnul sitovku v BIOSu s prohlasenim, ze na net nejsou zpusobily
23.6.2008 09:00:33   213.151.252.xxx 84
Bol tu uz clanok o e-shopoch, to je podobne.
Inac na Alze ma serie to, ze ten shop maju zrobeny fakt dobre, ale to je asi len jedno pozitivum. Tak chodim obzerat produkty na Alzu a kupujem od inych :-D
23.6.2008 11:01:49   217.195.161.xxx 75
Shop alzy se zlepsuje posledni dobou, ale co do prehlednosti a hlavne moznosti vybirani v kategoriich nema nic na czc.cz
Kdyz chci disk, tak si muzu vybrat presne typ, velikost a pak teprve vidim dostupne kusy. Grafiky totez deleni podle cipu, zakladni desky podle CPU/chipsetu. A tak dale...
21.6.2008 15:11:30   217.112.175.xxx 134
Parádní článek, tak akorát na víkend... konečně nějaký článek, který není jenom narvaný grafy, tento je skvělý.

21.6.2008 15:28:32   84.42.172.xxx 79
Mě potom také příjde jako hloupost označování za hloupost kupování low-end výrobků. Řekněme, že si stavím počítač na práci, koupím si sice kvalitní základ v podobě dobrého procesoru, MB a tak dále, ale koupím si tu nejlacinější low end grafiku, protože jinou nevyužiji. A teď je tady právě to, že do low-endu se dávají zmetky z high-endu, takže vyšší poruchovost je na snadě. Ale proč já bych měl počítat s tím, že ta věc za dva tři roku odejde? Copak má grafická karta nějaké datum trvanlivosti?
Jako malý jsem si říkal, že by se mohl najít výrobce, který do svých výrobků bude dávat něco, po čem ten výrobek přestane krátce po uplynutí záruky fungovat. Tehdy mi to přišlo jako utopie a teď je to realita.

A další věc je třeba u nákupu DVD vypalovačky. To, co se prodává, jsou ty nejpodřadnější šunty, prakticky nic nad tisícovku se nedá koupit, všechno za pětikilo a tak to taky vypadá s kvalitou. Pamatujete na první CD nebo DVD vypalovačky? To byla za tu cenu alespoň kvalita. Já bych chtěl dát za vypalovačku třeba 3 tisíce, ale s tím, že chci, aby mi po roce neodešla, když na ní budu vypalovat jedno DVD měsíčně, nebo aby neničila přepisovatelné disky - mám už třetí mechaniku a každá mi po několikerém smazání DVD+RW ohlásí, že při mazání došlo k chybě a pak už je to DVD nepoužitelné. Při reklamaci u CC mi řekli, že na náhradu mých asi 20ti zničených DVD + pár RW nemám nárok.
21.6.2008 17:28:49   84.42.160.xxx 84
Ten problém s DVD+RW je problém oblíbeného vypalovacího software na PC, který prostě neumí DVD+RW řádně vymazat. V jiném software tyto "vadné" DVD+RW prostě smažu a od té doby fungují normálně.
21.6.2008 17:47:05   84.42.172.xxx 84
No, tak to by ho měli vyřešit. Každopádně problém toho, že mi přestal fungovat lightscribe u Lite-On po půl roce (začalo to tisknou bledě a potom se objevovaly pruhy přes celé DVD) není určitě problém toho, že bych neměl mapu, ale prostě toho, že jsou to levné šunty, u kterých jsou sníženy výrobní náklady na minimum, to vidím, mám tu i starší mechaniky. Dřív si výrobci lámali hlavu i s tím, jestli náhodou není lepší udělat tray v černé či šedé barvě, aby nedocházelo od světlých ploch k odrazům a takové mechaniky byly, třeba Yamaha F1. Dneska se s tím nikdo nesere.
21.6.2008 17:33:25   194.213.42.xxx 84
Tak zrovna v případě grafiky je v tomto případě nejlepší integrovaná - žádné problémy navíc...
21.6.2008 17:49:59   84.42.172.xxx 84
Jak na co. Někdo potřebuje, jako třeba já, výstup minimálně na dva monitory a u integrovaného X3100 od Intelu to nemám, ani s-video. Jak jsou na tom jejich nové série, netuším a ani mě to nezajímá. Potom, i low-end karty např. od nVidie umí HD video a hlavně, což je pro mě nejdůležítější, mají od série 8x00 perfektní 2D obraz (v téhle generaci byl čip co se o to stará překopán). To jsou docela dobré argumenty, proč raději nějaký pasivní low-end i do pracovního PC.
21.6.2008 16:12:09   195.47.1.xxx 84
S neznalostí prodejců jsem se už taky několikrát setkal, můj známý typický Lovec sběrač kdysi dostal starou desku pro Pentium 4 socket 478 asi nějaký VIA P4X266A chipset, protože neměl procesor tak vzal desku a šel do krámu nějaký "co nejlevnější" sehnat. Prodejce mu prodal Celeron 2,13GHz s jádrem Prescott i když se ho známý několikrát ptal zda to bude spolu fungovat. Výsledek a to ten že to samozřejmě nefungovalo zná asi každý dopředu.

Pro tohoto známého a jeho bratra jsem už několikrát sháněl různé součástky samozřejmě vždy s předem určenou maximální cenou jako například grafika do AGP do 1000Kč. Do té ceny jsem sehnal GeForce 6600GT která s ohledem na zbytek sestavy byla až nadprůměrně výkonná. Po zapojení si známý spokojeně dohrál svojí starou rozehranou hru na maximální detaily, ale potom si dotáhl novinku NfS MW a byl velice překvapen že mu tahle hra nejede na maximální detaily když má přece tu novou nadupanou grafiku.
21.6.2008 16:13:20   85.239.224.xxx 76
Počítače mám jako aktivní koníček a kdysi sem měl tendenci všem radit, dneska sem radši zticha, abych se neprozradil.

Třeba včera mě strýc požádal ať mu vyberu nějakej dobrej noťas tak do 13000, třeba v alzaci maj teď akci. Už se vidim jak budu poslouchat, že ten co sem vybral vůbec nic neumí. Těžko však laikovi vysvětlíte, že každá věc má určitou cenovou hranici pod kterou nelze jít...
21.6.2008 16:17:43   217.112.175.xxx 74
Ano, ale pořád lepší než vysvětlovat, že s touhle konfigurací tohle nespustíte, tohle nepůjde... a pak příjde dětské PROČ.
21.6.2008 16:56:39   84.242.78.xxx 96
Spis mne zarazi jaky amateri pocitace prodavaj. A jaky administrujou. To ze uzivatel je proste uzivatel s vecim nebo monsim citem pro ovladani elektronickejch zarizeni je proste normalni.
21.6.2008 17:12:23   89.248.248.xxx 65
Myslím, že docela dost lidí si sestavuje počítač doma, pochopitelně musejí mít určité znalosti, ale pak to není problém. Počítačů jsem sestavoval už několik a nikdy to nebyl žádný neřešitelný problém. Servis do druhého dne je sice pěkná věc, ale zase je nesmysl že vlastním sestavením PC ušetříte "pár stovek". Osobně bych nikdy nechtěl mít pc přelepený páskou s tím, že pokud nechci přijít o záruku tak se ani nemůžu podívat jak komponenty fungují.
21.6.2008 17:24:12   85.239.224.xxx 94
No osobně znám spíše víc uživatelů u kterých bych tu papírovou pásku vyměnil za granát....

Prostě jako já nikdy nezazpívám, či nenakreslím hezký obraz, tak hodně lidí nikdy nesestaví správně PC(ačkoliv je to přeci tak jednoduché).
21.6.2008 17:25:30   84.42.160.xxx 84
Budete to muset rozšířit o skupinu "Uvědomělý nakupující". Pakliže já dostanu nápad zakoupit nějaký hardware, proběhnu www výrobců hardware a tam si vyberu kousky, které by se mě líbily a zároveň si je můžu dovolit zaplatit. S tím pak otravuju lokální prodejce a ti na mě často hledí jako tele na nové vrata, že o tom ještě neslyšeli a do reality je uvede až odkaz na zahraniční e-shop, kde už to mají dlouhou dobu. Nicmenéně obvykle tak získám víc muziky za stejné peníze.
21.6.2008 17:43:15   213.151.234.xxx 84
Myslim, ze skudlil realista to celkom vystihuje... Nie je to tam myslene zle, skus si precitat ten odstavec niekolkokrat Skor by som to bral ako narazku na casy minule, ked sa kupovali tie lacnejsie PC za pomaly 30 tisic a polka komponentov k tomu bola noname...
22.6.2008 08:30:54   84.42.160.xxx 85
Moje současné PC vyšlo na asi 45 kKč a levných šmejdů se ani nedotykám, natož abych je kupoval. Jde o to, že někteří tuzemští prodejci prodávají ze setrvačnosti pouze oblíbené kousky a ani netuší, že mezitím vyšly nové a lepší modely.
23.6.2008 09:30:40   213.151.252.xxx 76
Pekny priklad tohoto su este donedavna predavane HDD Maxtor a chladice CPU oznacene nazvom Titan :-D
22.6.2008 18:12:14   78.102.184.xxx 84
To mi připomíná situaci hezkých pár let zpátky, když jsem kupoval (v té době novinku tak měsíc na českém trhu) Rivu TNT. Přišel jsem do obchodu kde si hráli na drsné "ajtíky" za jakou ji mají cenu. Odpověďi - tyhle zvukové karty nevedeme, ale máme SB AW32 jsem se ještě hodně dlouho smál.
21.6.2008 17:39:32   85.70.178.xxx 76
"doktor inženýr kandidát věd" To je naprosto trefné, přesně takovou jednu ženskou znám, no hrůza .
21.6.2008 17:41:00   213.151.234.xxx 144
Mno, musim povedat, ze mam doma celkom slusnu zbierku starsich PC, az na to, ze nemusim za nikym behat aby mi to postavil, pripadne servisoval... Sam som zostavil viac ako 150 PC zostav, ci starsich alebo novsich a pre slovensky smart computer, ked som tam praxoval dokonca navrhol tri kancelarske zostavy ktore sa predavali dlhsi cas

A v dnesnej dobe mam na starosti udrzbe siete priblizne stovky PC, kde najdete od staruckych Pentium 133 po najnovsie Core 2 Duo Q9300 ktore plni ulohu servra... Viem s akymi ludmi sa clovek casto stretne a castokrat je zarazajuce aj aky odbornici a vseznalkovia su schopny prist HW nakupovat...

Ale pisem kvoli tomu, ze patrim do kategorie lovcov, ktory maju radi stary HW Aj ked teda doma mam lahodky typu Pentium 200 MMX so 64 MB ram a 2xVoodoo 2 v sli rezime (a originalku Unrealu)... Hreje to, ze sa o to clovek popali uplne bez problemov, ale v tej dobe jedina moznost ako rozbehat lepsie hry ako Unreal na 1024 v plnych detailoch Som vlastnikom legendarnych kariet ako Voodoo 3 3000, prvej GeForce alebo vo svojej dobe ani GeForce 3 Ti neprekonanej GeForce 2 GTS Je to HW ktory by som nevymenil za nic na svete, aj ked uz ho skoro nepouzivam a sam o sebe je viac menej nepouzitelny na nieco modernejsie, je to urcita davka nostalgie
23.6.2008 14:38:22   195.113.70.xxx 84
dychly na me stare casy :-) take sem do rekonstrukce pokoje mel doma par peknych kousku, ale ubylo skladovacim mist tak sem se s nimi rozloucil :-(

P233 MMX, takovane na 250, 2x Voodoo 2 ve SLI ... 5.25" SCSI disk 10 MB ... 8" disketovou mechaniku ... 486 DX4

jen Atyri sem si jeste nechal
21.6.2008 17:41:03   78.99.193.xxx 75
heh...super clanok...

Ja mam najradsej tu vetu ked nejakemu zakaznikovi ukazujem PC a on na mna vybehne ze:
"... ved naco mi je taky drahy pocitac, ved ja to chcem len na hry, niesom ziadny programator..."

Vtedy neviem ci mam plakat alebo sa smiat....
21.6.2008 17:45:35   84.42.208.xxx 75
Ono je to proti logice, profesionál mívá vždy to dražší, ale tady je to jaksi naruby, to se nedá nic dělat
21.6.2008 18:01:11   84.42.172.xxx 94
heh, v případě programátora to sedí, ale v případě 3D grafika nebo hudebníka to neplatí ani náhodou...
21.6.2008 18:35:47   217.112.175.xxx 84
Jo no, zkuste si renderovat věc s desítkama tisíc polygonů na mojí GeForce 7600 GS
24.6.2008 21:47:52   62.168.125.xxx 94
Ja zacinam mat problemy az ked sa tie polygony rataju v milionoch )
21.6.2008 17:56:09   88.103.133.xxx 105
kamos mi vola ze mu nejde PC, tak k nemu dorazim, otevru bok, a cucim na ramky ze sou nako cudne usazeny... mno neveril sem, ze de DDR II modul narvat misto DDR I... za 4 dny, ten samej clovek, ze mu nejde notebook, ze to u kamose zkouseli propojit s kompem... se ptam pres sit? neee, pres USB - vzali 2 USB kabely od tiskarny ustrihli konektory, spajeli draty stejnejch barev a ejhle shorelo jak stolni PC tak notebook.. no fakt nekdy nevim esi se tomuhle da jeste smat...
21.6.2008 17:59:18   84.42.172.xxx 84
hele a existuje nějaký spec. USB kabel na propojení kompů? on sice síťovej je v pohodě, jenže když chci rychle přenést něco z notebooku do notebooku, tak musím nastavit síť, ono se to samo nezprovozní, pokud to není nastavené...
21.6.2008 18:04:01   85.239.224.xxx 84
napr. :

http://www.datapoint.cz/repotec-usb-laplink-kabelpropojeni-2pc/ne- usb220/dp/
21.6.2008 18:06:03   84.42.172.xxx 84
dobrý, díky, já jen, jestli to existuje, přemýšlím o tom dlouho, hledat se mi to ale nikdy nechtěl ;)
21.6.2008 18:06:44   88.103.133.xxx 84
jooo laplink to je wono
21.6.2008 18:14:50   84.42.208.xxx 84
Kde jsou časy paralelních laplinků
21.6.2008 18:25:52   213.151.234.xxx 85
Chvala panu bohu davno daleko za nami ;)
22.6.2008 13:06:01   83.240.11.xxx 105
Nahodou vzpominam na multitaskove kopirovani. Jedna cast jela pres LPT laplink a druha cast se kopirovala rucne pomoci disket :-D
To byl fofr
22.6.2008 13:32:20   84.42.208.xxx 86
A odtud už jen krok ke kabelovému přenosu - vezmu kabelu, dám do ní počítač, přenesu na vzdálené místo, ...
22.6.2008 18:07:55   78.102.184.xxx 75
Zlatý LPT port (ve své době), přece jenom byl 8x rychlejší než sériový . Jinak takový multitasking jsem zažil taky.
23.6.2008 14:43:04   195.113.70.xxx 114
jee, pamatne parby Duke Nukem 3D ve dvou pres LPT nebo serial
21.6.2008 18:06:01   88.103.133.xxx 85
neco takovyho je na jisto, maj to u nas v kramku ale nevim jak se to jmenuje z hlavy tedka...
21.6.2008 18:32:09   83.76.222.xxx 85
Znam lidi z okoli, jenz si mysli, ze kdyz umi zadat adresu do IE a napsat dokument ve wordu, tak jsou prebornici v IT. Muj kamarad ani neumel zapojit mikrofon a pak me poucoval jak zkousel nastavit sit na W2k... :-))), nebo jinej pripad koupil jsem nota (IBM). Porad jsem zkousel nastaveni vedouci k nejlepsimu vykonu. Kamaradovi jsem se zminil, ze neco by mohlo jit lepsi..a on zacal rikat, ze mam s..t . Jenze on ma Acer a nema vubec paru jak vhodny software Vam muze usetrit provoz na baterii nebi zprijemnit praci.

Jinak velmi dobry clanek
21.6.2008 18:07:30   84.42.172.xxx 84
heleďte to modrý pozadí je šíleně nekontrastní, jako nevim proč ty nové příspěvky musí být tmavě modře, to se hrozně blbě štve...je hezký, že už nejde podvádět při blábolech, ale taková změna by bohatě stačila, ne tahle modrá hrůza...
21.6.2008 18:09:57   88.103.133.xxx 84
este je opraveny okno pridat komentar... drif sem z opery psal po slepu ale sem taky pro zruseni modrej
21.6.2008 19:00:58   84.42.172.xxx 85
jo no, bláboly ale také byly "rozbité" několik let a nikdo s tím nic nedělal...tak si myslím, že tu modrou tady minimálně 5 let budu muset snášet
21.6.2008 19:21:30   83.240.99.xxx 85
Tak si to přečti, až to vybledne
Mně se modrá líbí.
21.6.2008 20:27:35   84.42.172.xxx 84
Njn, co mi zbejvá ;)
Já mám modrou taky moc rád, je to barva uklidňujicí na oči, jenže černej text na tmavé barvě se špatně čte.
21.6.2008 20:50:16   84.42.208.xxx 94
Ruku na srdce, je ta bílá lepší?
21.6.2008 21:28:52   84.42.172.xxx 84
Heh, ty kouzelníku No teď v noci se to nedá úplně stejně posoudit, jako když jsem na to koukal ve dne, ale teď se to čte úplně v pohodě, takže asi ano, je to lepší.
Já mám třeba svoje stránky v tmavě šedé barvě a tam jsem nemohl dát černý text, mám tam také bílý, jinak by se to nedalo číst. Případ s tmavě modrou je jiný, ale stejně bych jako grafik dával písmo vždy maximálně kontrastní vůči podkladu a tak to i dělám. Jsou stránky a naštěstí jsou to většinou amatérské weby, kde jsem viděl třeba vysoce tmavě modré písmo na černém podkladu - to už nebylo vidět absolutně vůbec, jediná možnost, jak to přečíst, byla označit si ten text myší.

Já bych tu bílou nechal, i když zase více druhů barev textu není moc dobré používat, ono je to ale stejně jedno, už tak to obarvené do modra vypadá pošahaně ;)
21.6.2008 21:39:05   83.240.99.xxx 94
Mně se to zdá o něco horší.
Sice je to o trošku kontrastnější (ale skutečně jen o trošku), ale je to horší, přijde mi, že to víc namáhá oči.
Spíš bych to nechal jak to bylo (černý písmo), jen ty nejtmavší odstíny modré trochu zesvětlil.
21.6.2008 22:28:44   84.42.172.xxx 85
ono jde také o to, že těch tmavších odstínů modré je víc (minimálně dva, skoro stejné), kontroloval jsem to...v tom nejtmavším se mi zdá, že se to dá číst hodně dobře - ano, namáhá to oči, ale dá se to číst, jinak ta černá v tom nejtmavším odstínu se číst fakt skoro nedá...

nejlepší by bylo to vrátit, jak to bylo...
21.6.2008 22:45:39   84.42.208.xxx 84
9dd :wq na vaše přání
21.6.2008 20:09:40   84.42.208.xxx 84
To prosím prý nebyla chyba, ale kýžená vlastnost. ;)
21.6.2008 18:13:16   84.42.251.xxx 105
hej se vším tady maximálně souhlasím, ale ještě bych to doplnil o jednu byzardní kombinaci, která je podle mého názoru bohužel docela běžná... (příklad který uvádím je aktuální cca 3 roky zpět)

snad nejhorší je když si lovec sběrač zadá požadavek na sestavu u člověka, který je takovým zvláštním typem škudlila extrémisty.

zakaznik prinesl - svemu kamaradovi "IT specialistovi" starej srot o celkovem vykonu jako dnesni podprumerna kalkulacka,a tak mu bylo sice vymluveno ze to NEJSPIS nema smysl renovovat a tak doslo na sestavovani noveho pc - teda divim se ze onen prodavajici dosel k tomuto zaveru kdyz udelal nasledujici - v době kdy byla na trhu asi 2 mesíce gf6800gt a zacinal se prodej karet s pciex; tento "hybridni skudlil" dosadil do sestavy snad nejslabsi 128mb gf6800 s agp slotem, se slovy ze je sice jeste ta sama karta trosku vykonejsi (tim myslel gf 6800 s 256mb a pci-ex)ale ta se udajne do budoucna vubec nevyplati a navic je drazsi!... ehm, rozdil byl necely petikilo coz je pri castce 8000,- kterou vysolil za tu agp zanedbatelnej rozdil a netvrdte mi ze tehdy si nekdo troufnul tvrdit ze rychlejsi sloty nemaji budoucnost :-D

no a kdyz ted synek oznamil majteli tohoto pc ze by potreboval silnejsi grafarnu - malem doslo k vrazde, protoze proc by potreboval silnejsi grafiku kdyz je tam TA DRAHA za 8000!

no a jeste bych mel dodat ze ten zakaznik a prodejce jsou dva dobri kamaradi a ze by jeden na druhem chtel vydelat, nehrozi.. znam je oba a muzu rict ze tohle je proste jenom a jenom priklad demence :-D
21.6.2008 18:42:00   85.239.224.xxx 85
Na druhou stranu kdyby si všichni kupovali věci správně, tak by nemuseli tak často nakupovat znovu => moc by se toho neprodalo => nebylo by dost peněz na další vývoj =>...
22.6.2008 13:16:32   84.42.172.xxx 107
pokud vím, tak AGP 8x slot je svou rychlostí dostačující i dnes...PCI-E má hlavně tu výhodu SLI a Crossfire...ono fakt stačí do starého PC s procesorem na 1,5 GHz a 1 GB ram dát nějakou nabouchanou AGP grafiku a rozjede to v podstatě cokoliv...
23.6.2008 09:06:04   193.84.46.xxx 84
To je sice pravda, ale kdyz se kupuje uz novy MB+CPU +RAM +VGA tak je nejlepsi rovnou vzit modernejsi verzi, pak nebyvaji tak velke problemy pri upgradu.
23.6.2008 14:40:13   90.176.144.xxx 84
Vazne? Myslis jako treba koupit ve sve dobe uzasnou novinku - MB se socketem 939, do ktereho uz pomerne zahy nesezenete procesor na upgrade, protoze se jaksi zjistilo, ze je to slepa vetev? Problem je, ze zpetne muze byt kazdy chytry, ale dobre odhadnout situaci V DOBE NAKUPU tak jednoduche neni.
23.6.2008 16:27:15   193.84.46.xxx 94
No, v dobach, kdy byla novinka 939, tak to byl urcite lepsi nakup nez tehdejsi Socket A, ktery uz koncil. Anebo kdyz byla 939 na AGP a 939 na PCIexpress, tak samo bylo uz lepsi PCIExpress.
21.6.2008 19:16:34   90.176.251.xxx 84
Pak bych řekl že jsou lidé které bych nazval z nouze škudli- zoufalec - asi ne.

To jsou ti co do starého počítače s AGP kupují novou kartu...Já myslím že N-vidia se na rozdíl od ATi zachovala relativně fér a její nové karty se už nedají do AGP koupit. Ono když se někdo ptá jesli má cenu koupit pod semprona 1.3GHz novou grafiku...Ono ani to že člověk je IT neznamená že vám poradí dobře. Zvláště pokud se chce zavděčit... Nejlepší je opravdu začít se o IT trochu zajímat a nebýt tak úplná lama. Respektive - ne že se z vás stane IT (já bych počítač nesmontoval-navrhnout to ano - ane dohromady bych si ho netroufnul dát) specialista ale prostě - když si jdu něco koupit vím poměrně přesně co chci...
21.6.2008 21:38:14   147.251.210.xxx 95
existuje este par ludi, ktori maju athlony 64 s939 na doske AGP portom a pre tych je dobre, ze stale sa daju kupit nove grafiky kedze vykon procesora je dostatocny
21.6.2008 21:58:43   147.251.211.xxx 86
O tom pochybujem navyse aj keby stacil procesor tak nebude stacit RAM. A low end komplet MB+CPU+RAM sa da kupit za cca 3000 kc. AGP je jednoducho mrtve uz niekolko rokov a nevidim ziadny dovod preco to este podporovat.
23.6.2008 09:08:09   193.84.46.xxx 84
Poku m nekdo AMD nad 2-2,5GHZ, nebo jeste lepe X2, ci ze stejne doby pentium D alespon 2,8GHz, tak na hry to s novoiu grafikou staci. A 2GB ram tam taky da.
23.6.2008 10:33:12   147.251.211.xxx 84
lenze ta RAM bude stara DDR s frekvenciou maximalne 500 MHz
btw aby ten procesor stacil este teraz, musel by vtedy stat tak 10 litrov a dost pochybujem ze niekto vyhodi tolko za jeden procesor a potom x rokov nema na upgrade
23.6.2008 12:00:55   193.84.46.xxx 94
No ano RAM by byla DDR, ale 400Mhz DDR v reálných aplikacích je oproti DDR2 800Mhz pomalejší asi tak o 5% - viz dokonce i testy zde na PCtuningu. JInak třeba někomu to PC stačí, ale např. grafika "chcíppla" po záruce. Pak se vyplatí dokoupit grafika. Jinak teda moc ne.
21.6.2008 19:17:04   83.240.99.xxx 94
Já už jsem vzdal někomu mohutně radit nebo mu vnucovat, co je pro něj nejlepší.
Když mi třeba někod řekne, že chce LCD, tak mu řeknu, že jsou takový a takový technologie, mají různý vlastnosti a schopnosti, ale pouze ho informuju a nehodlám ho přesvědčovat.
Když mu pak prodejce v obchodě řekne, že jedinej rozdíl mezi D-subem a DVI je ten, že k DVI může použít delší kabel ... já prostě nemám potřebu to řešit, ale klidně vysvětlím rozdíl mezi analogem a digitálem. Nicméně pokud si ten člověk přesto koupí 24' LCD bez DVI/HDMI/DP ... kdo chce kam, pomožme mu tam.
21.6.2008 19:33:36   85.216.245.xxx 94
necital som cele ale ja som jeden z tych co si beru z kazdej osobnosti kusok hlavne ten kutil tim- uz teraz sa mi vala po suflikoch asi 3 CPU na soc.A a to neviem naco mi budu ked nemam ani jednu dosku s tymto soketom
21.6.2008 19:34:35   217.197.149.xxx 96
Zajímalo by mě nakolik je autor také (ne)vzdělancem, bo neví, že RNDr. se píše s velkým N.
24.6.2008 14:52:06   90.176.95.xxx 94
RNDr.=rošťák nadrženej :o)
21.6.2008 20:40:59   78.157.167.xxx 96
jeden inženýr přes IT ,mi přijel do servisu,s tím,že na jeho fábii nejde řadit rychlosti,na dotaz jestli někdy vyměnil olej v převodovce,řek,že to není třeba u nových typů aut,a at neměním žádnej olej páč to je neekologické,no fakt magor,nedal bych mu auto do ruky.......pro ty méně chápavé,inženýra vyměnte za automechanika a auto za PC
21.6.2008 20:41:49   84.42.208.xxx 85
a olej je třeba substituovat za ?
21.6.2008 21:07:32   78.157.167.xxx 94
jasně,další IT genius,který dosud nepochopil,že my lamy chceme PC užívat,do toho užívání maj PC ještě tak 20let,tedy chyba je na straně výrobců IT,kteří nejsou schopni vyrobit blbuvzdorné stroje asi tak na urovni žehličky či mixéru
21.6.2008 21:21:31   84.42.208.xxx 105
Víte, znám spoustu lidí, kteří s IT nemají nic společného a vůbec jim nedělá problém PC užívat. Nebude to tím, že vy, jak říkáte lama, se hrabete v něčem, čemu vůbec nerozumíte? Psát we Wordu, posílat maily a brouzdat po netu jde i bez úpravy registrů ;)
21.6.2008 21:32:16   84.42.172.xxx 84
Hezky
21.6.2008 21:35:29   84.42.172.xxx 94
Já ti klidně postavim blbuvzdorný PC, ale smiř se s tím, že ti odpojím internet nebo nebudeš moct nic stahovat, ani instalovat, ani nastavovat a ani mazat. Tím odpadne většina způsobů, jakým může lama zničit systém. O hardwarové blbuvzdornosti, jako třeba když lama v zuřivosti popadne monitor a vyhodí ho z okna, bych se musel poradit s nějakou bezpečnostní agenturou, či ti doporučit nové bydliště v nějakém ústavu.
21.6.2008 21:41:42   83.240.99.xxx 84
Jsou, ale lidé to nechtějí.
Všimni si, že čím větší amatér a neznalec, tím rychleji si přepne kterékoliv ovládání na "advanced" (respektive "pokročilé"), protože se tím snaží sám sobě dokázat, že tomu přece rozumí.
V následujících několika vteřinách to zcela podělá.
21.6.2008 21:42:32   147.251.211.xxx 85
To nie je chyba vyrobcov, ak je niekto lama tak po dostatocnom pocte pokusov urcite uspesne do.ebe aj tu zehlicku alebo mixer

BTW mozno mi nieco uslo ale nenapada ma ziadny logicky dovod preco by lamy mali mat pravo pouzivat PC, ja by som to daval len na preukaz ako auto alebo zbran.
21.6.2008 20:54:53   88.212.23.xxx 94
Ja som zazil v obhode tipka, ktory prisiel reklamovat teplovodivu pastu a procesor! Povedal ze zrejme mal na nu velmi silny procesor a ta pasta to nezvladla. Co myslite kde naniesol tu pastu? Ten idiot ju naniesol medzi procesor a päticu v obchode sa zacala polovica ludi rehotat a on odisiel so slzamy v ociach
21.6.2008 20:57:07   147.251.211.xxx 105
...ale ak nieco chcem, vyberiem si to na nete, pridem do obchodu, bez akychkolvek otazok poviem nazov komponentu ktory chcem, zaplatim a idem prec, poskladam si to sam.
Problem som mal lem raz s chybnou doskou, tam ma skor nastval czechcompoter ze sami ani neboli schopny najst problem a novu dosku mi dali so zlomenym tamcekom na uchytenie chladica tak musela lezat vodorovne v otvorenej case a na nej bol na procesore volne polozeny chladic, tak to fungovalo az kym mi neposlali novy kus plastu.

Skusenosti so skladanim pre inych: mam jednu kamaratku s dost starym PC ale ta je nastastie taka lama ze ju ani nenapadne mi do toho kecat, takze aj ked nepochopila preco starsia a pomalsia ramka (ma v tom este SDRAM a potrebovala ju zvacsit aby na tom isiel photoshop CS3) je drahsia ako novsia a rychlejsia, nechala vsetko na mne.

Absolutne ale nechapem svoju rodinu, maju doma 3 pc, jeden horsi ako druhy, upgradovat nechcu nic v ziadnom pripade lebo im to staci (pritom aj blby XP na tom nabehuje 2 minuty) a nechcu sa toho ani dotknut kym sa to tak nepokazi ze to musi prist opravit niekto iny a vacsinou nepomoze nic len format disku (raz sa to tak zas.alo ze uz nebol schopny ani detekovat dvd mechaniku)
21.6.2008 21:50:34   89.176.237.xxx 94
- i když naštěstí jich není moc. A to je takový, který má jenom nejzákladnější znalosti, přijde se poradit a když mu 10 minut povídám co by se tak pro něj hodilo tak se dozvím něco jako "..no jasně, já to chápu. Musíte to prodat..." a že v Počítači pro každého psali něco jiného...prostě si myslí že jej chceme obelhat, okrást a kdoví co ještě.
Na druhou stranu je pravda, že v některých firmách to prodejci opravdu dělají.
21.6.2008 22:16:24   195.168.225.xxx 104
Moj skusenosti: - zakaznik prisiel reklamovat zakladnu dosku ze mu nefunguje, tak som sa na to pozrel.... zakladna doska bola prevrtana a chladic bol prichyteny samorezkami.
- jedna zakaznicka ked som jej vkladal operacnu pamat do PC sa opytala ci po vlozeni bude mat 4G pocitac.
- dalsia reklamacia.... PC nefunguje!napajaci kabel ktory napaja FDD bol pripojeny na zakladnu dosku na miesto kde sa napaja FAN.

bolo takychto pripadov este viac len si uz neviem spomenut.
21.6.2008 22:50:23   84.42.208.xxx 94
Teď jste mi evokoval jednu klasickou IT Crowd příhodu - a vážně je ten počítač zapnutý do zásuvky? I tohle už se mi stalo
22.6.2008 04:05:30   85.207.192.xxx 94
Tak když člověk jede k zákazníkovi s tím, že "odešel monitor", a ten je jen ve skutečnosti vypnutý, tak už se příště ptá (tím debilním tónem), jestli je zařízení zapnuté, případně v zásuvce.
23.6.2008 15:02:15   195.113.70.xxx 104
a mate tiskarnu zapojenou a zapnutou? po par incidentech pribyla otazka a mate v tiskarne papir?
22.6.2008 01:14:14   213.151.234.xxx 94
Pri precitani tychto prispevkov som si spomenul na jednu asi dva roky staru prihodu Vo Zvolene mame firmu, ktora mala v tej dobe vazne velmi vyhodne a pomerne dobre ceny, tak som chodil aj ja nakupovat komponenty a posielal tam ludi... Odbornost predajcov nebola na najvyssej urovni, ale nevypadalo to az take zle, no nakoniec sa opak ukazal pravdou, ked som doniesol na reklamaciu RAM-ku, s tym, ze ked skusam zapnut PC len s tymto modulom tak XP nabieha do modrej obrazovky, co so ziadnym inym nerobi... Predajca sa na mna pozrel, obzrel si RAM-ku a opytal sa ma ci som na nu spravne pripojil ventilator a ci sa toci....
22.6.2008 04:07:06   85.207.192.xxx 94
Měl jsi odpovědět, že točí, a chyba bude tedy v RAMce .
22.6.2008 09:49:56   89.103.181.xxx 94
jejej to me pripomnia rozhovory s kamosama desnyma pocitacovejma inzenyrama .Kydz se jich zeptam co maj za masinu a odpoved je windy xp
22.6.2008 10:18:24   147.251.211.xxx 109
Spomenul som si na jednu vec - PC uzivatelov - tuzerov - nie je az tak malo ako sa zda, akurat ze to co potrebuju, nezozenu v obchode. Su to poprve vsetci ti ktori si nainstaluju kazdu blbost co najdu, rozne toolbary, pluginy, utility a podobne zbytocnosti ktore v lepsom pripade vyuziju raz za rok a inak o nich nevedia, v horsom pripade im to spomaluje pracu aj vykon celeho systemu.
A tiez vsetci ktori musia mat na kazdy program nejaky vlastny skin, pricom vacsinou to nie je jedna vymena ale menia si ich aspon raz za mesiac a cim je neprehladnejsi, tym skor si ho tam daju. A este typicky pripad z posledneho roku - skin na XP so vzhladom Visty; Pre mna vrchol lamerstva.
22.6.2008 10:41:39   88.103.21.xxx 94
Jasně že zmíněné entity ze svého okolí, nebo práce známe. Jenže jak proti nim bránít, protože až kromně typu "záhadný cizinec". Jsou to nechtění zakazníci a tedy politicky a sociálně netakně, řečeno vo ně nikdo nestojí.
Jenže jak je eliminovat v rámci společenských a zákonýh norem. Jak proti takovým nechtěným zákazníkům bráníte Vy?
24.6.2008 14:49:00   90.176.95.xxx 94
Já bych je poslal na soukromé studium IT a řekl jim, ať se nevrací, dokud nebudou počítačově gramotní. :o)
22.6.2008 11:51:35   89.31.40.xxx 105
Chybí škudlil snílek, lze ho velice snadno poznat podle fráze: ""Chtěl bych výkoný herní počítač pro vnuka - syna na ty nejnovější hry s velkým placatým monitorem do 10 000s DPH

-Po ujištění že to opravdu není možné máte 90% jistotu že váš obchod všude náležitě pomluví.

Dalším typem je zákazník ňouma kontakt s ním je obvykle krátký a vzbuzuje lítost až smutek nad osudem jedince.
Příšel k nám asi před půl rokem přez internet koupil PC za 8000 když nám to ukázal jednalo se o naleštěný desktop byl to PC z dob 386 nestačil jsem si ho pořádně prohlédnout každopádně vybrakované paměti a chybějící CPU + nezapojený disk vypověděli že to co je pře námi je už jen náhrobek kdysi počítače.

-po osvětlení jeho situace vyběhl s počítačem ven jako žuřící býk naskočil do auta a zmizel. (osobně doufám že toho podvodníka našel a ten PC mu narval až do střev.) BTW K nám do obchodu si přišel pro monitor, klávesnici a myš pro svůj výkonný herní PC.
22.6.2008 12:03:55   147.251.211.xxx 87
jj ten prvy je dost casty, aj odo mna taki obcas chcu rady typu "porad nejaky dobry LCD do 5000" a ked im vysvetlim ze som nedal za svoj LCD 11000 preto ze by som nevedel co s peniazmi ale preto ze za 5000 sa ziadny dobry LCD kupit neda tak v lepsom pripade ma ignoruju a kupia si nejaky shit a v horsom mi zacnu vycitat ze ich nedokazem pochopit a ze oni nemaju tolko penazi ako ja
27.6.2008 22:14:30   82.113.57.xxx 73
To je přece známá věc, že internet lze běžně koupit - na 23765 DVD. Anebo verzi bez porna - na 2 DVD
22.6.2008 12:00:27   195.22.34.xxx 96
Tak to je přesné.
Kolega učitel si koupil za 3 000 Kč v bazaru notebook a nedokázal pochopit, jak je možné, že při prodeji "obsahoval Internet", v práci také (když jsem ho připojil do LAN), ale jakmile ho přinesl dům, Internet tam nebyl.

Snažil jsem se mu vysvětlit, co to je Internet a že si bude muset sehnat a zaplatit připojení domů.

Po 15 minutách vysvětlování se mě zeptal, jestli bych mu tedy nemohl do notebooku "celý ten Internet nahrát" (asi jako fotky z fotoaparátu), aby mu pak "šel i doma".
22.6.2008 12:21:07   217.196.212.xxx 114
A pak že Terabajtové disky jsou zbytečný luxus
22.6.2008 12:22:59   84.42.208.xxx 85
Tohle diskové pole bych doma nechtěl
22.6.2008 13:16:49   85.207.166.xxx 114
V leččem máte všichni pravdu ale podívejte se na to i z té druhé stránky. Když nepočítám doktora inženýra to je kapitola sama pro sebe, vemte si třeba takového laika nebo jak říkáte "lamu". Oni za to často nemůžou že to neznají, před 20 lety asi těžko byla hodina výpočetní techniky na ZŠ a tehdejší počítače se od dnešních značně lišili bezpochyby. A vztah prodejce-zákazník, pokud něco nekupujete od známého tak je logické že k vám bude zákazník nedůvěřivý když mu budete tvrdit že je to takhle ale on si myslí že je to jinak přitom by možná stačilo tak málo- doporučit nějakou literaturu nebo odkazy na nějaké stránky na netu, ale to už prodávající neudělá protože je pro něj v tuto chvíli zákazník zbytečná přítěž. Nebo rodiní příslušníci, stačí si najít i jenom malou chvilku a něco je naučit o PC co je HW a SW atd.., kupříkladu mám prababičku které je 78 let a naučil jsem jí pracovat skoro s celým uživatelským prostředím ve Windows XP, umí dokonce videotelefonovat v ICQ, umí si dát int. stránky do oblíbených a ještě pár věcí na víc, možná se vám to bude zdát bizardní ale chtěl bych vidět vás v jejích letech s dobovým PC (cca + 50 let dopředu, jak u koho). Sice mě to stálo mnoho hodin času ale umí to, a ted' mi neříkejte že to nejde.
22.6.2008 13:58:28   88.100.135.xxx 94
Věř mi, fakt to nejde, jsou lidé u kterých to jde, většinou ti, kteří jsou chápavý etc. Ale pak jsou lidé kterým při pokusu o radu zrudne xischt a začnou na tebe řvát co si to dovolujes je poučivat. A třetí možnost jsou ti co si sednou za pc a se slovy, zase to trvalo 10,2542s sputit ten IE, to mě s*re že se musí furt čekat ... a odejdou od pc se slovy, ještě chvíli a poletí to z okna.
22.6.2008 13:59:24   83.240.11.xxx 84
Leco sem neplet, tohle je odborna debata o PC a ne o zradle :-)

Samozrejme ze spousta lidi o PC nic moc nevi, ale normalni clovek to prizna a necha si poradit. Dalsi cast lidi chce, aby jim vsechno slo a hlavne se nechteji nic ucit. A cest prababicce, uz ted umi pracovat s pocitacem lip nez nekteri dvacetileti.
22.6.2008 14:05:39   85.207.166.xxx 94
Mám akorát štěstí že mě nechala abych jí to naučil znám moc a moc důchodců kteří by si nejradši zarezervovali hrobku
22.6.2008 14:02:04   85.207.166.xxx 84
Ano to je pravda, záleží jak na kom no, chtěl jsem dát jenom příklad, sám mám kamaráda, kterému nestačí to co má a chce pořád něco nového, lepšího a rychlejšího.
Sám takové lidi nechápu akorát je na nich vidět že mají tolik peněz že naví co s nimi.
23.6.2008 09:56:47   194.213.60.xxx 84
JJ, neříká si Extremmist? Furt tady rozumuje. Je vidět, že má jasně daný co je nejlepší a preference a reálné požadavky ostatních jsou OT. ;)
22.6.2008 14:07:39   88.146.8.xxx 94
Opravdu skvělý článek. Tohle jsem zde chtěl vidět. Ne 0,50kč ale aspoň bura bych přidal autorovi za tento článek. Dobrá práce.
22.6.2008 15:03:32   88.212.23.xxx 94
Som velmi prekvapeny ako presne sa autorovi podarilo opisat realitu
24.6.2008 14:27:55   90.176.95.xxx 94
Autor je skvělý realista.
22.6.2008 15:12:44   217.196.212.xxx 94
Stalo se: známa mi povídala jak si před 14 měsící šli koupit PC do nějakeho superelektra známa se prodavače zeptala jestli je tato PC sestava vhodná pro hraní her a internet.
Prodavač ji sdělil že jistě že je tam vykonný Procesor, supr výkonná grafická karta a že si na něm kluk bude moc hrát ty nejlepší hry a že má dostatek výkonu i do budoucna.
Uvedena sestava se skládá z LCD monitoru 19 palcu myš klavesnice PC: základni deska low end Grafika - integrovana na zakl desce 6100 Procesor - Athlon 1,8Ghz HDD 160GB

Prostě děs a hruza pokud by byl panbuh spravedlivej tak už se prodavač dávno smaží v pekle
22.6.2008 15:14:00   217.196.212.xxx 84
Jo sory ještě jsem zapoměl na cenu 30 000 Kč nainstalovana vista
22.6.2008 16:04:09   217.196.212.xxx 94
a JEŠTĚ NĚCO V TE SAME RODINĚ Ptám se otce jak vypínáte PC otec no zmačknu to tl. Power na PC a až se tam ukáže takové to kulate logo na černe ploše tak PC vypnu ze zásuvky
22.6.2008 16:34:16   81.90.165.xxx 95
nevím přesně jestli jsem to nejhorší co může bejt, protože mám sem tam od každýho něco (z těch vlastností ). Jsem student průmyslovky, takže to má s počítači společného docela málo, ale jsem typ člověka kterého ty počítače baví (resp.: hlavně HW a modding) a tak většinou nastane situace a touha si prostě něco postavit pro srandu a následně pár moddingových úprav proběhne. Takže jdu, objednám slabší HW (proč bych objednával něco výkonného když nemám v plánu svůj počítač, který používám nahrazovat - se s vím současným počítačem jsem náramně spokojen) a seženu nějakou case - kterou následně trochu poupravím k obrazu svému... mno a proč jsem to nakousl? Mím cílem těchto akcí není dělat /super výkonná děla/ ale jde mi o to abych se třeba naučil kompletovat PC - ono s drahým HW je to docela dost riskantní když člověk začíná (a pak stále jsem v situaci kdy si ještě moc peněz nevydělám), takže když levný HW odejde tolik se nestane (i když se mi to zatím nestalo), a taky k tomu moddingu - modding je určitý zasažení do struktury case a jako začínající moder bych si netroufnul upravovat nadupanou mašinu, už jen proto že bych mohl něco poškodit, tak preferuji starší PC na kterých není co zkazit a když by se povedlo nějaký PC ve finále pokazit vím že PC nepřekračuje hodnotu 3 tisíc, což zatím pro mě není problém popřípadě uhradit...

Mno hlavně sem tím chtěl říct že někdy není na místě hned odsuzovat všechny zákazníky, protože nikdy nevíte co s daným HW budou dělat či jak sním budou nakládat. třeba já když si objednám na rychlo HW a pak to zkompletuji (a je mi jak výkonný to je) vždy mě potěší že to funguje. Dělám to prostě pro srandu a pro svoje nadšení do počítačů, protože vím že mě to baví. Dále kdybych nedělal někdy levnější sestavy, tak určitě vím že bych jich nemohl dělat tolik kolik jich dělám. Kdyby mi šlo o výkon rozhodně bych volil jiný způsob, jenže tohle to je pro srandu a potěšení že to prostě funguje :o)

problém nastává až: co s tím kam s tím ...

díky bohu že vím o lidech co mají stále pomalejší PC než jsou ty moje mašinky, které sestavuji, takže zatím není problém to s nimi vyměnit, přece někteří co nerozumí počítačům, jsou někdy vděčný za každý navýšení výkonu :o)

to jen tak na okraj a snad to je taky k tématu :o)

lelek
23.6.2008 10:22:57   213.151.252.xxx 84
Ocividne si nepochopil o co v tomto clanku islo.
22.6.2008 17:33:25   89.185.227.xxx 85
výborný článek ala pc šťoural, díky tomu jsem kdysi začal číst pctuning, a opět jako bych se viděl když jsem pracoval v počítačovém bazaru.

Vidím že máte opět lidi na tyhle zábavné články, tak byjste mohli vrátit něco ala pcšťoural ;)
22.6.2008 18:24:03   78.99.89.xxx 94
Pekny clanok..fakt som sa pobavil aj spomenul na stare casy. Na Slovensku som sa vacsinou stretol so skusenymi predajcami (tntrade, nnnetcom..atd.), ale su firmy ako napr. dell, kde to mlade zenicky predavaju a kaleraby na trhu a vzdy to potom schytala technika. Jeden pekny priklad: Zakaznik si objednal pc v obdobi ked koncili pentia D a prechadzalo sa na core2 architekturu. Mal objednany nejaky 3,4 Ghz cpu ci nieco take, kedze sa ale uz nepredaval, tak dostal C2D, ktory bol ovela vykonnejsi. Problem nastal, ked zakaznik zistil ze novy procacik ma ovela menej Mhz. Samozrejme zavolal svojej "predavacke" a ona ho poslala na techniku, ze teda je tam nejaky problem, ale ona sa v tom nevyzna. Niekolko technikov sa potom pokusalo presvedcit zakaznika ze ten processor je rychlejsi aj ked ma menej Mhz...nemozne, polozil s tym ze on sa nenecha oklamat ) (osobne som zakaznikovi chcel poslat link na testy, kedze v tej dobe ich bolo dost, ale bohuzial to asi bol nejaky Dr. ing. ...atd.)
22.6.2008 20:13:22   89.173.42.xxx 104
Super reakcie na clanok (asi to bol zamer), inak suhlasim asi so vsetkym... .-)
22.6.2008 21:49:53   84.42.184.xxx 84
Před několika lety jsem dělal u jednoho známěho v jeho vilce těsně před kolaudací lanpárty. Dotyčný z toho byl tak nadšený, že si jeden starší počítač velmi levně pořádil.

Asi za měsíc mě volal, že v něm chce přehrávat MP3, ale neví jak na to. Když jsem tam přijel, tak jsem se nestačil divit. Na stole mu trůnil PC XT. Žádnou zvukovku, ani cd mechaniku pochopitelně neměl. Jen 5,25 FDD. Tam jsem našel úspěšně narvané CD s MP3. Tak jsem mu to CD z FDD mechaniky vyprostil a informoval ho, že MP3 tam v žádném případě chodit nebude.
23.6.2008 09:28:56   193.84.46.xxx 84
PC XT? To muze mit dneska uz vetsi hodnotu pro sberatele nez nejake C2D:-)
23.6.2008 07:55:00   82.150.185.xxx 114
Doufam, ze tento clanek bude pokracovat o prodavajicich. Skoro se vsemi temihle typy jsem se stekal...ovsem nekdy me zarazi, ze nektere typy techto osob sedi za opacnou stranou pultu.
23.6.2008 19:59:26   85.216.243.xxx 94
Ja som si 3 mesiace dozadu skladal 1x PC aj menil chladic na VGA a dopadlo to celkom dobre, ku vsetkym komponentom su vzdy navody aj s obrazkami, staci len citat. Inakm na by zaujimalo, preco sa vsetci znamy vzdy pytaju aky PC kupit, ked si aj tak potom kupia nieco ine. Kamarat chcel kupit notebook, tak som mu poradil dual core s 2GB RAM a slusnou VGA za 24 tisic v eshope, ale on si za tu istu cenu v obchode s potravinami, kde maju mini stanok na PC, kupil celeron s 1 GB RAM a teraz ked si stiahne hry, tak je nastavany, ze aku maju skaredu grafiku, ked mu ledva idu na min detail, o tom, ze ma Vistu skoda reci. Nedokaze pochopit, ze hry ako hry Bioshock alebo Gears of war tam proste nepusti, a aj tak si o mne mysli svoje, ze mu tam tie hry neviem, resp nechcem nahodit, aby isli.
24.6.2008 14:22:54   90.176.95.xxx 94
Lidi jsou blbý! (hlavně z televize, internetu...) :o)
24.6.2008 14:25:05   90.176.95.xxx 116
Nejhorší jsou ti, kteří shání svoje první PC a při shánění informací o IT jako první web navštíví myego.cz :o)
24.6.2008 14:31:43   90.176.95.xxx 104
Já zažil historku:o): Stará známá si objednala před 2ma roky internet ADSL od O2 a to neměla ani PC! :o) A pak se divila, že platí každý měsíc spousty korun za to co jí nefunguje a chtěla se soudit! :o)
25.6.2008 08:50:57   81.27.202.xxx 84
Uz nejakou dobu pracuji prave v obchode, drive jako prodejce, ted na servisu.
Co mi tady trosku chybi je "Odbornik".
Vsichni ho zname... Dela pocitace lidem v okoli. Kdyz uz nekomu chcete pomoct, rekne vam: "Kamarad se v tom vyzna". Takhle mi treba prisel zakaznik, ze potrebuje hned MB+CPU, nemel jsem na krame nic jen v sestavach, nechtel pockat, protoze mu to kamarad sestavi ten den, jindy nema cas. Nedal si rict, ze mu to namontuji i bezplatne. Prinesl to druhy s teplotnim cilem mezi CPU a fanem. Samozrejme CPU death a MB taky.
"Odbornik" je take specialista na software, vezme si 500-3k za instalaci nelegalnich woken, nejlepe bez SP2 ci dokonce SP1. V jeho provedeni je zaloha dat nemozna. Zakaznik je spokojen, protoze v servisu by to bylo drahe. Odbornikovi to sice trva 14 nez se dostavi a cena je nekdy i dvojnasobna, ale on tomu rozumi :-)
Jeste musim reagovat na tu 939 platformu. Bohuzel jsem byl jeden z tech volu co si ji poridili, nastesti tedy s PCI-E. Po roce uz nebyly CPU, takze cela sestava jde do kytek, muzu tam dat novou VGA, rozdil v RAM je spise usmevny, ale Athlon 3000+ proste neni terno. Podotykam, ze kdybych v tedobe sel do soc.A, tak by me ta sestava vysla cca o 7k mene.
A jinak z pohledu servisu? Nejlepsi jsou reklamace... Klasika je ON/OFF, at uz na case nebo periferiich. Ted mi tu "reklamovali" bezdratovou mys. Samozrejme prepnuta na OFF... kupodivu nesla :-)))
Vypnuty PSU taky klasika. No a muj oblibeny je int.VGA. 2 z 10 lidi se po koupi noveho PC, prestavbe, nebo reklamaci VGA vztekaji, ze jim to nejde, dozaduji se vyjezdu technika, vraceni penez atd...Po 5 minutach hovoru samozrejme usmev na strane servisu a ruda barva na tvari zakaznika.
A posledniho bych asi doplnil "advokata ucednika". Dodnes je temer nemozne lidem vysvetlit, ze opravdu, ale opravdu, nemuzeme za to, ze si tam natahali viry a na to se skutecne zaruka nevztahuje....
25.6.2008 09:19:07   81.27.202.xxx 84
U te VGA jsem nejak vynechal pointu... Zakaznici radi zapojuji monitor do int.VGa i kdyz maji samostatnou.
27.6.2008 12:35:55   193.84.46.xxx 73
no ještě cca minulý měsíc byli skladem 939 Athlony X2. Jinak jakýkoliv board (A, 754, 939, 478, tehdejsi 775) z té doby je dnes nepoužitelný.
25.6.2008 20:30:05   82.100.39.xxx 85
Musim rict ze by me fakt bavilo pracovat jako prodejce pocitacu mozna kvuli me povestne zalibe v jednani se sebevedomymi trotly
To je jak s pribuznymi, pokousim se prarodicum vysvetlit neco okolo kterekoli elektroniky. Kazdou chvili mi to berou, otravuji a kdyz napr otevru kryt od mobilu tak zacnou kricet (pc z nich nikdo nema, to nastane na podzim )
Me nevadi lidi co tomu nerozumi, ale lidi co si to nenechaji vysvetlit a mysli si ze kdyz maji sestavu za 30 tisic tak to proste musi fungovat a ja sem pako protoze to neumim
Ale zkuste jim vysvetlit ze napr. pri sesypani OS je uplne jedno jestli mam GPU za 2 nebo 20 tisic
Ja teda zatim delam pc poskoka jen par kamaradum,matce a brzo pribude jeji matka
Tedka si jeji sousedka koupila pc v nejakym supermarketu (ctete nekdy letaky? 'velky a tenky 17palcovy monitor'), hraje tam hledani min a mysli si jak to neni husty protoze to stalo 20k kc
26.6.2008 13:29:39   89.31.41.xxx 74
Uz davno jsem se tak nepobavil a srdecne nezasmal. Jeste ted mam slzy v ocich :-D
Kdyz zavzpominam na davne casy kdy jsem prodaval HW vybavuji si jeste skupinku "starobni a invalidni duchodci" kteri si podle sveho handicapu nechali patricne vsechno dobre vysvetlit }nejlepe v plne prodejne, kde vam nedockavy zakaznici utecou) jak se to s tema pocitacema ma a po sestaveni nekolika nabidek spokojene odchazejici, prisel za dva tydny s PC v kostkovane cestovni tasce se znackovym pocitacem typu "Hypernova" ze potrebuje ukazat jak se vypalujou CD.
V tu chvili jsme se s kolegou na sebe podivali s dabelskym vyrazem a vzpomeli si na vtip kterak sel Dezo kupovat DVD prehravac a ukradl jednoplotynkovy varic.
27.6.2008 18:50:37   78.99.119.xxx 78
hmmm.... Ja osobne tuninguje ako sa da ,vlastne skor po vyzorovej stranke ako ,po overclokingovej. Mam aplus case El diablo + nejake 4 modre neony vnutri ,na bedni neon s elektrizujucim/vodnym efektom, nejake tie ventilatory tiez namodro ,vedla skrine som dal 2x neon bublinkovy efekt, nejake samolepky na pocitac od roznych vyrobcov, pridavne chladenie pod grafiku 8800 ultra, lebo vlastne zhora mi klasicky vifukuje 12 cm vetrak coolermaster,a zo spodu kde je graficka nemalo co odsavat asus pc probe mi hlasil vissiu teplotu v spodnej casti dosky, necudo ultra pekne papka.... a tak som tam dal jednoslotovy chladic tusim evercool -http://img.xcomputer.cz/ImgW.asp?cd=CA610&fd=f3
inac pekny pokles teploty, musim uznat a odsava vzduch priam diabolsky... dost sila doska asus maximus formula ,intel core 2 duo e6600 -chistam vymenit:-) za nejaky quad...
2giga ram -staci naco viac?...
fortron epsilon 700w , zvukovka od creative -podla mna je lepsia ako co dodava asus k doske -sa mi zda ze sa vola supreme fx 2...
cpu chladic Zerotherm Nirvana NV120 Premium...
tot asi vse...este logitech myska http://myego.cz/img/razer-logitech/mx518.jpg
podlozka pod mys corepad victory...
2.7.2008 13:31:17   85.70.225.xxx 73
hmm...a to proc sem pises?...ma to neco do cineni s clankem?...

"2giga ram -staci naco viac?"...asi mluvi za vse...
27.6.2008 22:20:19   82.113.57.xxx 74
Ještě mě napadá jeden zde neuvedený druh - většinou to bývá synáček nějakého vysoce postaveného tatínka. Ten stráví cca týden času na internetu, kde proleze všechny testy na webech jako je PCTuning (bez urážky ) a poté přijde tatínek se seznamem se stylu: "nejlepší deska", "nejlepší procesor", "nejlepší grafika", "nejlepší paměti" atd... A složte mi PC PŘESNĚ z těchto komponent a nedokáže pochopit, že to nutně neznamená nejlepší a nejrychlejší PC, ale že mu to naopak nemusí fungovat vůbec...
15.8.2008 14:01:48   86.63.201.xxx 32
Tak takovej článek bych ohodnotil aspoň tak na 2000Kč a ne na 4 stovky, protože je to přesně vystižený a jak to tak vypadá, v "Česku" bude asi dlouho veselo ...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

400 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 180Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.