Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?
Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?
autor: Michal Rybka , publikováno 20.12.2020
Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?

Na Cyberpunk 2077 jsme čekali osm let, přesto ho jen pár dní po uvedení Sony stáhlo ze svého PlayStoru. Na starších konzolích ale hra vypadá ještě hůř, než jsme čekali. Od Sony je to opravdu drastický krok – ale je to vůbec chyba vývojářů? Proč byl nedotažený produkt na Store vůbec připuštěn? Kdo za to může?


Dnes se na Cyberpunk 2077 valí spousta kritiky – a pokud jde o to, že se marketéři CD Projektu pokusili zamaskovat nedostatky u konzolových verzí, je to kritika oprávněná. To, že obsahuje kvanta chyb, je také pravda, zřejmě bylo rozumnější hru prostě odsunout a pokračovat v debugu.

Nic ale není ztraceno! Nebylo by to poprvé, kdyby se zdánlivě ztracený případ otočil v to dobré. Pamatujete si No Mans Sky? Tato hra taky vypadala jako katastrofa – do doby, než si k ní tým sedl a opravil vše, co bylo rozbité a doplnil to, co vynechali. A pokud si na tuto kauzu nepamatujete, připomeňte si ji skvělým videem od Internet Historiana!

Hello Games se polepšili, vše napravili a ze zlého v dobré obrátili. Je na čase, aby to samé předvedl i CD Project Red!



Tagy: cyberpunk  sony  ps4  xbox  fail  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.12.2020 15:57:37   88.102.102.xxx 2131
Zapojil bych se, ale zatím se mi to nepodařilo na Pc rozchodit. Po vybrání postavy a jejích vlastností to spadne do černa a vypne se monitor.
21.12.2020 17:40:46   37.221.249.xxx 621
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.12.2020 15:59:24   37.48.28.xxx 327
On je problém i s tím že na některých sestavách hra prostě spadla do 10 minut a nebo slabší sestava produkovala vyšší a stabilnější FPS než sestava silnější.
Třeba po posledním patchi to známému začalo padat, pak někde vyhrabal že se to děje jen na RTX, tak do PC dal GTX 1080 a hra jede normálně.

Nepopírám že je to dobrá hra, ale v tomhle stavu je to early access jak vyšitý.
21.12.2020 17:41:25   37.221.249.xxx 910
za 100 hodin na dvou Pc mě to dohromady spadlo tak 5x
21.12.2020 19:22:16   37.48.28.xxx 124
Což znamená že na všech ostatních sestavách to pojede úplně stejně jako tobě?
22.12.2020 06:38:33   90.177.236.xxx 247
Já teda hry nějak nehraju, takže nevím, co je dnes standard, ale přijde mi to asi tak o 5 pádů víc, než je akceptovatelné.
20.12.2020 16:20:02   78.45.128.xxx 212
Na mojí GTX 1070 se to dá hrát celkem v klidu (40-70 fps 1080p / medium preset)
ale ty gamebreaking bugy moc nechápu. Je to jakoby tu hru nikdo před releasem ani neprocházel. Např. u mě v hlavním questu týpek, od kterýho mám vzít něco aby se dalo sjet výtahem, se propadne někam do háje a až na potřetí se dalo pokračovat dál... Různé grafické glitche jsou spíš pro zasmání, ale když vám hra nedovolí pokračovat dál je to pěkně k nas**.
Příběhově je to super a i side questy jsou napsané pěkně ale technicky to chtělo ještě tak půl roku.
20.12.2020 17:53:23   87.249.159.xxx 3735
CB to jej en ukazka toho jak konzole jsou pozadu za PC hlavne minula generace ale i soucasna,konecne by hraci meli pochopit ze konzole nebude nikdy jak pc a tak nevim proc tak vsichni brecej
20.12.2020 22:26:39   78.108.97.xxx 181
Hmm..ale před nákupem by lidé nejspíš ocenili vědět do čeho jdou.
21.12.2020 06:57:39   178.255.168.xxx 179
Neomlouvám studio, na starých konzolích to podcenili, ale někdo někoho nutí kupovat hry v předprodeji? Nejde počkat pár dnů na recenze a ohlasy a pak koupit? Místo nářku?
21.12.2020 07:54:07   90.179.84.xxx 271
Podcenili? Jejich CEO záměrně nepravdivě informoval jak funguje jejich produkt na starších konzolích. Z jejich strany to bylo záměrné klamání zákazníků.
21.12.2020 11:21:57   188.167.252.xxx 180
to je ako keby si predaval auta s vadnymi brzdami, lebo za kazdu cenu sa musia zacat predavat teraz utorok, lebo som povedal a basta! Snad si nemyslis, ze oni to nemali otestovane na ps4 a vobec ani len netusili, ze to nepojde ako ma.
21.12.2020 09:54:10   88.102.158.xxx 90
PlayStation 4 je slabé PC s výkonem jenom 1.8TFLOPS a 8GB, pochybuju že s tím půjde vůbec něco udělat.
Na GTX1060 s i7-4771 mi Cyberpunk 2077 na High jede 30-40FPS(výkon jako PS4 Pro), hra má animační a fyzikální chyby ale i tak to stačí na 9/10.
"Hra se přece vyvíjela osm let" NE, jen polovinu času, na hře se začalo dělat až koncem 2015 po dokončení
Zaklínače 3. https://cs.wikipedia.org/wiki/Cyberpunk_2077
21.12.2020 11:23:36   188.167.252.xxx 192
ale ved kludne mohli spustit predaj len na ps5/pc. Podporu starych konzol mohli pridat s velkou slavou o rok napr. Toto ide na triko managera/ov, ktori rozhodli, ze zajtra to predavame!
21.12.2020 17:17:55   91.197.118.xxx 45
Ano, teď to vydají na PS5 a za rok to vydají na konzoli která už bude vlastně rok mimo hlavní proud. Jasně no. No měli to optimalizovat primárně právě na PS4 a xbone, PC si to přechroupe a nový konzole má v současnosti minimální počet lidí. Přece primárně vydávám hru na zařízení který má největší penetraci na trhu.
20.12.2020 18:36:37   95.82.135.xxx 225
Nechápu ten humbuk kolem stažení hry z PS store a refundu. CDPR má velmi pro-consumer přístup k refundům odjakživa a to je pravý důvod, proč to Sony stáhla. Protože Sony má total CORPO přístup k refundům a nechtěli se nějakou 30denní lhůtou, která je standard na GOG, vůbec zabývat.

Takže hru smázli a nabízí refund na požádání do 21.12. tuším... všichni jim zatleskejme, dobrácká Sony, lol, pokrytectví 101. Až takhle stáhnou Fallout, NoMansBuy, tak ať povídaj. Stáhli to jen pod tlakem CDPR/GOG zákaznické politiky, protože by vypadali děsně blbě.

Tím nechci obhajovat CP77, je to hnusný příklad vydání hry v nedodělaném stavu. Tam nejde o nějaké bugýsky s propadáním aut, ale o to, že celé části hry, systémy i příběh potřebovali ještě tak rok a více práce. Někdo rozhodl, že hru zabalí v 80% stavu do krabic a honem šup stihnout prodej na vánoce ještě na starou generaci toustovačů.

To chce tak dva datadisky s tučnou porcí obsahu, aby se prázdnota a nedodělanost ve hře zaplnila. Nestačí jen opravit glitche, bohužel.
20.12.2020 19:06:23   37.48.26.xxx 350
Za mě no problém, Zaklínače jsem taky hrál až po vydání posledního datadisku. Problémy žádné.
U CP2077 to udělám stejně, to už tu budou RTX 4k apod...
21.12.2020 06:34:44   77.92.197.xxx 180
Přesně tak, lepší si počkat a pak si užít kompletní hru se všemi DLC v nějaké "definitivě" "GOTY" edici a bez kritických bugů. Osobně když něco dohraji, tak se k tomu už nevrátím takže odehraji s tím co mám a že vydají za rok DLC je mi už úplně jedno. (Samozřejmě tohle platí u singleplayer her.)
20.12.2020 19:12:51   176.62.232.xxx 251
Pochopil bych problémy na konzolích v době kdy se lišily od PC. Tj PS3 a tehdejší XBox. Dneska jsou to obyčejný PCčka takže vyvíjet stačí jednu verzi se 3 úrovněmi detailů - PC (nastav si všechno jak chceš), PS5 + dnešní XBox (maximum + 4K) a pak minulá generace konzolí (menší detaily a "jenom" fullHD). Paskvilum nahrává bohužel i dnešní digitální distribuce. Kdyby se hry prodávaly dál n fyzických médiích, bylo by po problémech protože by se mohly vydávat jenom funkční. Dovedu si představit distribuci třeba na 256 GB flešce.
31.12.2020 08:00:25   85.248.149.xxx 00
no vidis ze nechapes ze tie konzole nejsu obycajne pc-cka, jedine co to ma spolocne je architektura a tam to konci..

a distribuciu na flash? to je grc, treba klasicke fyzhicke medium, to je najlepsie stale ako aj pre hudbu, filmy, ci hry, klasika bude vzdy klasika.

digitalna distribucia nemas nic hmotne, ziadny manual, krabicu, limited edition vecicky...
20.12.2020 19:55:12   84.19.87.xxx 22
No Man Sky je teď parádní hra se spoustou obsahu a byla už když jsem ji kupoval před Next updatem. Jen mám trochu obavy o jejich obchodní model. Koupil jsem ji za 30€ a od té doby nebylo ani jedno placené DLC. Jiné hry by si za každý update takové velikosti řelkly 15€.
20.12.2020 23:27:52   77.48.32.xxx 141
Vzhledem že i v FHD dává hra zabrat grafikám s 4tis a víc SP, tak je jasné, že na XO s 896 SP (ekvivalent k RX460) to prostě neuoptimalizuješ.

Level design, systém kolizí, AI nezmězměníš, takže zbývá osekávat počet lidí na ulici atd a rozlišení do nesmyslných čísel.

Je mi líto, tahle hra neměla na PS4 a XO vyjít...
20.12.2020 23:34:08   91.32.172.xxx 1310
Přetaktovanou 3080 jedu 4K na Ultra a cca 42 FPS. Fakt nádhera, hrát se to dá v pohodě. Hra má Bugy, ale díky nim mám pět Mega. Začátek pomalejší a složitější, ale postupem to fakt vcucne! Za mně absolutní nadšení!!!
21.12.2020 06:38:15   77.92.197.xxx 1910
Stojí ti tak nízké FPS za ty detaily? Představa že si koupím nejnovější grafiku za >20k a pak nemám ani 60FPS...
21.12.2020 10:24:05   88.102.158.xxx 1518
40FPS už je plynulé, je lepší se jen tak kochat detaily světa. Nastavení 60+FPS je spíš pro kompetitivní multiplayer, singl hry jdou hrát i na vibrujícím gamepadu.
21.12.2020 11:10:37   91.32.172.xxx 2412
ANO stojí. Monitor umí stejně jen 60 Hertz. DLSS na Balanced nebo Performance a mám přes 60 FPS , ale na co??? Hrát vizuálně nejatraktivnější hru bez detailů, tomu říkám hloupost. A pro všechny vzadu, co neslyšeli a nebo nepochopili --- přes 40 FPS je to plynule hratelné!
21.12.2020 11:31:06   89.176.9.xxx 2224
40FPS je plynule asi jako prezentace v PowerPointu, navic na tvem monitoru s s nevyhnutelnym tearingem nebo cukanim, protoze FPS < refresh. Asi mame dost odlisny nazor na plynulost. Ale tak uzij si to, hlavne kdyz se to bude hodne lesknout...
22.12.2020 06:30:27   77.48.44.xxx 75
Ale prdlajs...
23.12.2020 09:34:12   89.176.9.xxx 44
Ano, to bude presne to, co maji nekteri z vas mezi usima...
21.12.2020 17:24:46   91.197.118.xxx 1213
Ten pocit když máš grafiku za 25 a hraješ slideshow jako na grafice za 2500 :-) K nezaplacení.
22.12.2020 00:30:11   91.32.172.xxx 153
Je vidět, že nemáš grafiku za 25, protože jinak bys nekecal takový nesmysly. Vidím to, co mám před očima a ne nesmylsy, kterým jenom věříš. Když ti říkám, že se to dá PLYNULE hrát, tak nemám důvod si vymýšlet. Nehraju proti lidem a nepotřebuji 120 Hz, abych byl rychlejší v míření než protivník. Ikdyž 120 Hz FHD mám taky. Prostě mám dvě oči a vidím, co vypadá líp.
22.12.2020 08:59:14   91.197.118.xxx 311
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.12.2020 09:35:15   89.176.9.xxx 38
Pan bude asi znalec. Kdybych parafrazoval jeho prispevek: "Je videt, ze 120+Hz monitor nikdy nevidel, protoze jinak by nekecal takovy nesmysly". Napsat, ze 40FPS vypada lip nez 120, to uz chce jistou davku debility. A ten stupidni argument s multiplayerem taky nevidim poprve. Jako by snad bylo zakazane hrat singl na 120+FPS a na NPC se nemuselo mirit.

Proc lide tohle vyvojarum porad zerou, nechapu - jsme sakra na PC (zde na tuningu), tak jak se muzou v roce 2020 smirit s takovou ubohosti, jako je 40FPS a jeste to obhajovat? Vzdyt to jeho GPU zere pres 300W a tohle je vsechno, co z nej v tomhle nedodelku s mizernou optimalizaci dostane?
23.12.2020 10:50:17   88.102.158.xxx 72
Grafika nastavená na Ultra detaily ve 4K(40Fps), opravdu vypadá líp než na Low ve FullHD(120Fps) ty pablbe.
23.12.2020 11:38:09   89.176.9.xxx 48
No a? To nic nemeni na tom, ze 40FPS je ubohost. Zejmena na jeho GPU, ktere Huang vychvaloval do nebes jako dokonale 4K reseni.

Jestli to pujde takhle dal, tak si vy ovce misto hrani nakonec budete prohlizet diaky. Vyvojari budou vydavat screenshoty a ty a tobe podobne jednobunecne ameby je budou "hrat". Moderni hry stejne nejsou nic jineho nez jedna velka cutscena, ktera ti obcas milostive dovoli udelat pif-paf...
31.12.2020 08:01:44   85.248.149.xxx 01
mne staci 30 - 40 fps uplne vpohode na setkych hrach
21.12.2020 05:28:39   78.45.70.xxx 95
Konzole začaly mít nalomené zdraví s příchodem FullHD a definitivně je dorazil příchod 4K a to jsme se ještě nezačali bavit o raytracingu. Liší se jen doba za kterou to lidem dojde.
21.12.2020 07:02:49   37.188.165.xxx 188
Nee. Konzole zacaly mit nalomene zdravi, kdyz se mainstreamove grafiky zacaly prodavat za cenu konzole a vyssi a zaroven se vyrojily roje krtkovcel, ktere na internetu rvou, ze 120hz je pomale. A vidrj rozdil mezi 220 a 240 hz a kdo nema alespon 144hz je nula.
21.12.2020 09:41:07   89.176.9.xxx 1014
120Hz je v pohode. Rozdil mezi 220 a 240 nepozna nikdo, rozdil mezi 120 a 240 mozna nekdo, rozdil mezi 60 a 120+ kazdy normalni jedinec. Pady pod 60FPS jsou tak akorat vizitkou neschopnych vyvojaru nebo starobniho GPU. Refresh 100+Hz ma u monitoru celkem dost vyhod - krome plynulejsich animaci se zaroven omezuje rozmazavani pri pohybu sceny a taky se docela zasadne snizuje input lag, pokud se pouziva synchronizace. Vubec nejlepsi reseni je monitor s variabilnim refresh rate - tam si muzu pres limiter nastavit max. FPS jake chci (idealne podle prumerneho FPS) a mam po starostech s tearingem a fluktuacemi snimkove frekvence. Dneska uz bych normalni 60Hz prditko bez VRR neporizoval ani zadarmo...
21.12.2020 10:54:14   78.45.70.xxx 165
Bylo to přesně obráceně, na CRT se dlouhá léta pařilo 90-120 FPS. Pak přišlo očividně pomalé LCD s 60 FPS a ještě s input lagem a když konzolím zavařilo FullHD LCD, tak se objevili konzoloidní zabedněnci s tím, že přece stačí 24-30 FPS. Pro jistotu si to zopakujeme: Normální je pařit na 90-120 FPS v plných detailech a to konzole na 4K nedají rozhodně.
21.12.2020 10:07:53   78.45.146.xxx 421
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
21.12.2020 10:56:28   84.242.66.xxx 242
fyziky .
Hru jsem ještě nehrál. Až bude trochu času, ale debata nad chybama mne zaujala a z toho co jsem viděl mne vede k tomuto názoru.
První problém je sterilní testování. Vypadá to jako by hra byla testována za sterilních ideální podmínek a engine moc nepočítal s výpadky výkonu.
Vypadá to, že konzole měl CDPR naplánováno vyřešit prostou parametrizací engine s ohledem na dostupné resources. A když to udělal, byl sám překvapen, že to nestačí, ale PR už bylo daleko a nedalo se dělat nic jiného než vypustit. Výsledek je problém s rychlostí IO a propustností distribuce dat z disku do GPU a chováním enginu při dropech FPS.

Implementace fyziky do RedEngine.
a)neošetrené nepodporované stavy fyzikálních objektů. Kdy se při frame dropech například při výbuchu nebo změny scény, dostavají objekty do nepodporovaného stavů. Tzn kolizní modely jsou již v pozicích se kterou engine nepočítá.
Tzn senapříklad kumuluje energie, která je následně ovolněna.
Předpočítané tranformace kolizního modelu zjevně nepočítají se situací, kdy už je model z části zaseklý v sobě.
b)přechod mezi animací a fyzikou. Jelikož je většina reakcí nascriptovaná jsou problematické interakce mezi fyzikálním světem a animací.
Zde často dochází ke koncovejm stavům z bodu a, kdy se objekty díky animaci dostanou do nepodporované vzájemné pozice. A výsledek je zase to chybové chování.
Autor měl předpoklad, že animace skončí vždy ve stavu který bude validní. Ale dynamickej svět plus ty zase ty fremadropy vedou k situacím, kdy animace neskončí tak jak se předpokládalo.

Za ideálních testovacích podmínek tyhle chyby nemusí být ani vidět, ale projeví se při neočekávaným framedropu.

Z toho co jsem viděl budou stačit patřičné úpravy v engine(validace aktuálního stavu fyz objektů při konkrétní detla času, korekce jejich pozice/rotace případně energie přenášené a pak až následná interkace). Vzhledem k rozsahu, bych řekl, že to bude znamenat i notnou dávku precizního testovaní .
Horší to bude s těma animacema, autor se musí rozhodnout jak tohle vyřešit. Jestli vyhraje animace nebo fyzika. Samozřejmě ideální by bylo nedovolit některé uživatelské interakce ve chvilce, kdy to rozložení fyzikální na scéně tuhle akci fyzikálně logicky neumožňuje v kombinaci s tím, že energie vyhraje a při animaci se lehčí objekt odtlačí od toho těžšího.
UpředňosTńovat čistě animaci je jednoduché ale nepřirozené. To taky při nasedání na motorku můžete odkopnout auto. Ale tak jak to je to zůstat nemuže.
Není to nic fatal, potýkal se stím každej kdo dělal nějaký fyzikálně aktivní openworld.
Taky ty chyby nejsou nijak rozdílné od toho jak se to projevovalo v jiných hrách,.
CDPR se ponaučí a opraví to. Za 1-2 měsíce to budou mít z větší míry z krku.

COVID, Vánoce, Akcionáři, MS, SONY a nápad realizovat open world hru na 5 generacích HW, jo opravdu oříšek. Věřím , že CDPR z toho nakonec vyjdou posíleni.
Přeci jenom pokud se RED Engine podaří dotáhnout. Představte si jak bude vypadat následujíci Witcher. Kterej určitě bude.
21.12.2020 14:11:40   82.113.55.xxx 110
Uvedeni nedodelku mi prijde jako uplne normalni chovani - konec roku, VPcka maji svoje plneni cilu, na ktere jsou navazane rocni bonusy, tak co by si nesplnili svoji carku, a jako vinik se vzdy najde nejaky ten obetni beranek, kteremu nezbylo nez dat nekam sign-off...
21.12.2020 21:00:39   86.49.233.xxx 1720
cutscenova picovina. vlastne nehrajete, jen vas interaktivni film posouva a vy chodite sem a tam podle zadani scenaristy.

bavit se o grafice jhe snad zbytecny, o tom se bavej jen decka, my dospely se zaajima o hratelnost a znovuhratelnost.
26.12.2020 20:10:55   86.49.233.xxx 32
stejna kravina jako KCD. Mate pravo hrat, ale jen do dalsi cutsceny. pak se stejne stane to co ma a vy na to nemate vliv. NUDA.
22.12.2020 12:04:23   178.40.194.xxx 12
treba tu hru vyskusat na google stadia ) tam by to malo byt asi hratelnejsie ako na vacsina pc zostav beznych ludi )
23.12.2020 06:08:59   185.142.211.xxx 60
Včera jsem to dohrál. Ta hra je pro mně subjektivně skutečně top, chytlo mě to nejvíc za poslední dekádu. Jediný problém bylo zkrátka to, že to mělo vyjít ještě tak o měsíc později. Až to chlapci odladí, bude to paráda. Zkrátka je to tak futuristické, že to jde hrát až v budoucnosti :-)

A ono to finančně fail úplně není, už teď mají prodaných 13M kusů, jen předprodej bylo 8M.
23.12.2020 15:43:11   88.102.102.xxx 01
Trochu offtopic, ale tohle bych chtěl mít ve škole. Dost věcí jsme jenom nakousli a bez ukázek
https://youtu.be/_aPl4Taroow?list=PLxA8_oP9TgCZKL2egQ25qJaj0mUeJG_mH
23.12.2020 15:43:30   88.102.102.xxx 10
https://youtu.be/_aPl4Taroow?list=PLxA8_oP9TgCZKL2egQ25qJaj0mUeJG_mH
25.12.2020 03:08:30   89.102.189.xxx 21
Klasika, zahrajte si to za rok v GOTY edici.
26.12.2020 20:19:05   86.49.233.xxx 02
si to zarok zahraju v ZADARMO edici, dyt je to kravina.
31.12.2020 08:02:27   85.248.149.xxx 01
sedlak a zlodej v jednom
26.12.2020 21:26:27   86.49.233.xxx 02
kdyz ohlednu od toho ze ze CP je shit, reknte mi proc mam hrat ARK? ja tam nic nevidim, nuda velka.
6.1.2021 12:30:47   185.167.211.xxx 01
jediná chyba byla že tu hru vydali na staré konzole hlavně na slabé ps, to bylo vše.
17.1.2021 15:28:24   88.212.37.xxx 00
absolutny suhlas , presne koli pokusu vydania na stare konzoly /peniazky/, doslo k posunu vydania , a nedokonceniu hry . Boli vynate cele useky hry ...
Hra mi bezi na obstaroznom PC vo FHD priemer 58 FPS... Na singleplayer pohoda.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

106 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.