Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Jak nás naštvat aneb když na marketingu sněží o něco víc
Jak nás naštvat aneb když na marketingu sněží o něco víc
autor: Michal Rybka , publikováno 14.12.2019
Jak nás naštvat aneb když na marketingu sněží o něco víc

Kdysi mi vysvětlovali, co je znamená židovský výraz chucpe: Je to, jako když se někomu vykadíte na práh a potom zazvoníte a požádáte ho o hajzlpapír. Přicházejí Vánoce – a s nimi marketingové nabídky, nad kterými zůstává rozum stát, protože fakt nevíte, jestli si z vás zrovna nedělají srandu.


Jako klasický příklad bizarní marketingové komunikace je často uváděn Burger King. Na konci osmdesátých let se zbavili svého maskota – divné ho plastového krále se zmrzlým úsměvem, aby ho před nedávnem zase vrátili. Ve starších reklamách používají postavu skutečného člověka, nově mají ale tu... plastovou věc, která vypadá jako ze zámku hrůzy. Jak tohle funguje – anebo jako jak tohle má fungovat – mi je naprostou záhadou.

V roce 2009 se EA podařil povedený marketingový kousek, když začali rozesílat reklamní kopie hry Godfather II včetně reklamních předmětů, mezi kterými byl i boxer. Věc se má tak, že v řadě zemí je boxer považován za zakázanou zbraň, dokonce i v Kalifornii, kde EA sídlí. (Nevím, proč je to zakázané, to nechápu. Ale je to tam zakázané.) Nebyli jediní, komu se povedlo vypustit do světa nešťastný reklamní předmět, firmě Silicon Graphics se podařilo vyrobit zapalovače v podobě pracovních stanic Octane. Ironicky právě tyto stanice měly poddimenzované zdroje, které při kontinuálním používání mohly začít hořet.

V jiných případech není jasné, zda bylo marketingové oddělení úplně při smyslech. U nás se reklamy Microsoftu až tak nenosily, ale v Americe byly tradicí divoké – a do jisté míry sarkastické – Balmerovy výlevy v duchu pouťových prodejců. Někdy to ale Micorosoft přestřelil, jako například když přišel v roce 2009 s reklamou na Private Browsing ve Windows Internet Exploreru 8. Tato reklama je také známá jako OMGIGP (Oh My God I'm Gonna Puke) Girl – nešťastnice si půjčí počítač svého partnera a to, co v jeho browseru uvidí, ji přiměje explozivně zvracet. Doslova. Ano, reklama bývá kontroverzní, aby byla výrazná – ale přece jenom tohle je docela dost.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
99 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 43.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.