Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller
Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller
autor: Jan Preclík , publikováno 4.3.2019
Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Od oznámení dlouho očekávané RPG uplynulo půl druhého roku. Od kritiků po celém světě však tento tříáčkový titul sklízí nelichotivou kritiku. I my jsme den před vydáním nažhavili linku a hru podrobili důkladnému týdennímu, bezmála padesátihodinovému testu. Co se vám bude na hře líbit, a co naopak ne?


Prvních pár odehraných minut bylo jedním velikým zmatkem. Hra mě prakticky hodila do vody a já se učil plavat. Bez znalostí o jednotlivých útocích jsem se horko těžko snažil bojovat s mocnými titány. Po prologu a hrstce animací jsem se ocitl v pevnosti Tarsis. Na tu parádu jsem se nemohl vynadívat. Grafické zpracování samotné pevnosti je úchvatné a naprosto uvěřitelné. Stejně tak vzhled a animace jednotlivých postav jsou vytvořeny na výbornou.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Jakmile jsem pokecal s pár NPCčky, vydal jsem se za svým prvním questem. Hltal jsem všechny rozhovory a ač jsem přečetl anglické titule mnohem rychleji, než postavy povídaly, nechal jsem je v klidu domluvit. Následně jsem naskočil do svého obleku, abych se vydal vstříc prvnímu dobrodružství. Vůbec první vklouznutí do obleku pro mě byl opravdu zážitek. Vaše postava z vlastního pohledu opravdu leze do železného, zevnitř vypolstrovaného obleku. Upřímně řečeno, téhle animace se prostě nikdy nenabažím. Fakt lezu do exoskeletonového obleku. Wow!

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

První průlet přírodou? Absolutní bomba. Nejprve ze startovací plošiny střemhlav dolů a poté kupředu. Letím dechberoucím prostředím. Všude se pasou zvláštní zvířátka, tečou říčky a vodopády, kterými musím prolétat, aby se mi oblek nepřehřál. Teplota obleku je to jediné, co musím řešit. Palivo není omezené.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Za to v soubojovém systému jsem chvilku tápal. Základy mi ovšem došly v mžiku. Střelba levým tlačítkem, zoom pravým, tři funkční klávesy na speciální útoky, po jejichž použití se musí čekat na jejich cooldown, abych mohl znovu útočit stylem kouzelníka. Pecka.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

První dva dny jsem si Lore celého Anthemu užíval. Jediné, co mi kazilo dojem ze hry, byl můj prudce nesympatický parťák Owen. Můj Cypher, který mi při každém setkání nezapomněl připomenout, že ho ta práce neskutečně nudí a že až vyroste, tak bude Freelancer stejně jako já. Kvůli jeho neodbytnosti, trapným vtipům a mimoňskému výrazu ve tváři jsem měl nejednou chuť mu jednu plesknout. Tenhle plán bohužel narazil na omezené možnosti herního enginu.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Přišel třetí den, s ním odehraná zhruba desátá hodina, se kterou přišly věci, které mi začaly vadit a vytáčí mě dodnes. Tyhle úkony nejen, že jsou naprosto otravné a zbytečné, ale taky nesmyslně protahují gameplay.

Největším utrpením jsou rozhovory se všemi NPC v pevnosti. Díky nim vám totiž stoupá reputace u jednotlivých frakcí, což vám, bůhví proč, umožní craftovat speciální itemy. Rozhovory s vedlejšími postavami jsou takovou UHO (univerzální hnědou omáčkou). Nejsou tam ani kvůli tomu, aby dotvářely hlavní příběh. Přišlo mi, že tam jsou jen kvůli tomu, aby celou herní dobu natáhly z původních patnácti na pětačtyřicet hodin. Například u šílené ženské, která si myslí, že jsem její syn, jsem strávil dohromady asi čtvrt hodiny. S dějovou linkou neměla společného zhola nic. Dál jsem řešil takové banality jako vstup jiných NPCček do baru, vrcholem bylo pár rozhovorů s nejstarším členem pevnosti, který se tolika let dožil jen díky tomu, že podrazil pět svých parťáků, kteří zahynuli.

Rozhovory jsou prostě nutným zlem, jehož jediným účelem je zpřístupnění dalších rozhovorů, které zpřístupňují další a další a…. a to všechno jen kvůli tomu, abyste získávali reputaci na craftování Epic předmětů, což se vám stejně podaří až dlouho po dosažení třicáté úrovně, kdy tyto předměty zahazujete. Prostě koncept bez zdravého smyslu, čímž jsem rovnou odpověděl na otázku, k čemu je v této hře crafting. Další zbytečná záležitost. Většinou najdete předměty lepší, než jste schopni vycraftovat. A jakmile budete mít možnost craftovat Masterwork předměty, dávno už budete hrát něco jiného.

Řekněme tak ve třiceti, pětatřiceti procentech hry jsem byl rozhovory znechucen natolik, že jsem krom animací přeskakoval naprosto všechno, i rozhovory příběhové. Zbytečné bloumání po pevnosti mezi jednotlivými misemi zabralo 5-10 minut, dokud všechny ikony nezmizely z mapy.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Třídy lootu, který během hraní nacházíte, uchopili vývojáři taky za špatný konec. Před třicátou úrovní jsem našel pouze jednu legendární zbraň, která ještě navíc souvisí s dějovou linkou, její obdržení je tak předem jasně dané. Jakmile jsem ale hru dohrál a dostal svou postavu na třicátou úroveň, Masterwork loot jsem obdržel z každé zhruba druhé úspěšné mise. Pokud tento krok měl být motivací u hry zůstat, tak mě osobně spíš naštval. Sebral mi totiž možnost radovat se ze skvělých vzácných předmětů s lepšími vlastnostmi už mnohem dřív, což je u běžných looter & shooter her naprosto normální. Loot je ve hrách na hrdiny základ.

Anthem – Jak se dá zpackat zaručený bestseller

Málem bych zapomněl na absolutně nepochopitelný princip inventáře. Když už jsem se po pár odehraných misích rozkoukal a začal rozumět tomu, na co jednotlivé předměty jsou, jejich počet hodně převyšoval sto položek. Vytřídil jsem si tedy bílé, nejběžnější předměty a chtěl je všechny rozebrat na základní suroviny. Nikoho z vývojářů zřejmě nenapadlo, že by hráč chtěl během návštěvy kovárny (inventář je přístupný pouze v pevnosti) rozebrat třeba půl arsenálu. Musí tedy rozebírat každou věc zvlášť, což při větším objemu znamená i víc než pět minut jen klikat pravým tlačítkem na předměty.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
39 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.