Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Metro Exodus: konečně venku ze zatuchlého metra!
Metro Exodus: konečně venku ze zatuchlého metra!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 13.2.2019
Metro Exodus: konečně venku ze zatuchlého metra!

Završení jedné z nejlepších a nejznámějších videoherních sérií, která našla svou předlohu v populárním sci-fi románu, právě vychází. Arťom v něm konečně opouští zatuchlé prostory metra a vydává se zkoumat povrch. Vedle otevřeného herního světa Metro Exodus stále láká na tíživou postapokalyptickou atmosféru. A exceluje.


Netajím se tím, že románová série Metro je moje srdcová záležitost. To ale neznamená, že bych hrám nějak nadržovala, spíš naopak. K minulým dílům jsem občas bývala skeptická, nelíbil se mi hlavně fakt, že vám absolutně nedávala na výběr. S Metro Exodus je to mnohem lepší. Neříkám, že jí prospěl přechod do (polo)otevřeného herního světa. Jenom mi přijde, že vykreslené prostředí románu je věrnější. A to i přestože se vlastně neodehrává tam, kde její závěrečný díl (respektive žádný z románů).

4A Games v Metro Exodus v podstatě dělají to, co je jim (a jejich herní sérii) vlastní. Jenom to všechny tyto prvky ždímají až na dřeň. Krajina, byť zničená radiací, je úchvatná. Atmosféra dokonale tíživá a hratelnost ve všech směrech vyvážená a zábavná. Tohle putování zkrátka musíte mít, ať už jste předchozí díly hráli, či nikoliv.

Metro Exodus: konečně venku ze zatuchlého metra!



Tagy: hry  hra  akční  stealth  metro  recenze  metro exodus  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.2.2019 17:17:09   86.49.238.xxx 8458
Ve výčtu záporů mi tedy výrazně chybí distribuční platforma Epic Store. Další nedodělaný šmejdský klient, co bych si měl cpát do PC? Další riziko úniku dat a hesel? Když předchozí dva díly mám na Steamu?? Děkuji, nechci. Takže pro mě osobně Metro Exodus vyjde 15.února 2020, až bude k dispozici na Steamu, do té doby si ho můžou strčit...
13.2.2019 17:37:32   89.176.120.xxx 1044
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.2.2019 17:50:29   91.197.118.xxx 4970
Nechápu kolika lidem, kvůli takovej kravině jako Epic div nepraskne žilka. Očividně nemáš nic lepšího na práci že řešíš takový kraviny.
13.2.2019 18:02:15   185.220.101.xxx 927
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.2.2019 18:13:04   149.202.238.xxx 727
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.2.2019 19:56:30   35.0.127.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.2.2019 19:05:20   86.49.239.xxx 012
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.2.2019 18:10:39   83.208.161.xxx 3450
Hystericky sceny, nic jinyho. Epic klient je proste jenom jeden z klientu co mam (Steam, Origin, Epic, GOG Galaxy) na kazdym mam neco a je mi to jedno...
A navic Epic daval zadarmo Subnauticu a to je fakt super hra...

Navic me teda Steam moc nevyhovuje, od herniho klienta cekam jen spusteni her a ne pseudosocialni sit, ale co uz...
13.2.2019 19:37:01   213.226.209.xxx 2121
hodnotíme hru nebo distribuční kanál ? btw jako kdyby Steamu nikdy neuniklo nikdy a nic ;) takže všem hrám distribuovaným na Steamu budume automaticky srážet body ?
-1 za únik
-1 za nepřehlednost
-1 za socialní aspekt (někomu to může vadit) atd. atd. a ve výsledku hry budou končit se záporným hodnocením a zájemce o nákup se pak ve výsledku nedozví co ho doopravdy zajímá
ti hateři jsou doopravdy zábavní )
13.2.2019 20:26:43   89.176.120.xxx 1810
Nelze hodnotit jedno bez druheho. Noname je mi vyslovene nesympaticky, ze ani nedokazu vyslovit to majitel Fortnite jmeno, tudiz to je 0% a dal me to nezajima.
14.2.2019 13:56:22   213.226.209.xxx 15
nic není nemožné ;)ale jsou jedinci kteří to nezvládají(autisté, ADHD atd.) .. btw ty myslíš ten noname na jehož multiplatformním enginu běhá "tuna" her ? ...
14.2.2019 15:39:05   213.226.209.xxx 93
jinak teď jsem koukal na Metro s/bez RTX no nevím jestli to za tu degradaci výkonu stojí ...ale co mne nejvíc zarazilo jakou z toho dělá DLSS patlanici úplně zahazuje jemné detaily atd. tohle mi připadá jako krok zpět (pro 8K panely to možná bude něco jiného )
14.2.2019 16:11:02   198.96.155.xxx 26
DLSS částečně řeší problém s šumem vzniklým u rt, někde se daří dokonce vylepšit dojem hloubky a zlepšit deatil a kontrast u textur (normal, bump). Rozporuplné vzhledem ke konkrétní implementaci možná ano, ale krok zpět?
14.2.2019 16:53:12   213.226.209.xxx 32
tím že to rozmažu získám lepší dojem hloubky má něco do sebe ale to se dá aplikovat jinak i bez DLSS s kterým ztrácím detaily i tam kde to není žádoucí

ano smysl vidím až u hodně vysokého rozlišení (tam ztráta detailů nebude tak drastická a navíc bude odpovídat více realitě ...)
14.2.2019 17:05:58   185.220.102.xxx 22
DLSS je s rt funkčně propojeno, jak píšu - částečně kvůli při rt vzniklému šumu. Celou technologii zatím lze za mě, z pohledu uživatele, hráče, hodnotit jako úkrok stranou. Přísliby jsou ovšem obrovské (uživatelská zkušenost, intuitivnější rozhraní).
14.2.2019 17:13:23   185.220.102.xxx 31
A v některých, zatím výjímečných, případech, dochází naopak k doostření, detailnějšímu výsledku - s tou hloubkou jsi mě absolutně nepochopil, nemyslel jsem hloubku scény, ale hloubku prostorového efektu nromálových a bump map, textur vyvýšení.
14.2.2019 17:50:53   199.249.230.xxx 21
Jinak si taky můžeš všimnout, co to může znamenat pro pracovní objemy. Nasoukali se do 4GB VRAM na vymaxovaném 4K (bez rt, dlss) - dlss tady může sehrát pro budoucnost zásadní úlohu.
14.2.2019 19:31:16   213.226.209.xxx 21
takže abych dosáhl nejlepších grafických orgií tak budu muset během hry vypínat a zapínat RT i DLSS dle scény to si té hry opravdu užiju
btw DLSS nejde aktivovat vždy, ale jen při správné kombinaci karty a monitoru(rozlišení) + samozřejmě závislost na vývojářích daného titulu

však pořád říkám, že taková degradace bude mít větší smysl až při enormních nárocích (vyšší jak 4k ..)
14.2.2019 19:52:37   37.187.180.xxx 21
Tvých odsudků a náhledu se teda zdržím, beztak jsi problematiky znalejší.
15.2.2019 00:54:59   213.226.209.xxx 22
Tak tak oko neni vagina, oko vidi ;)
15.2.2019 09:09:24   62.102.148.xxx 10
Oko možná, ale mozek je pěkný *urák ;)
15.2.2019 12:49:23   213.226.209.xxx 20
u většiny mužů je to tak i doslova ;)
15.2.2019 14:26:37   193.90.12.xxx 21
Ano, kastrace je taky cesta ;)
15.2.2019 07:59:53   212.27.208.xxx 02
xcute> "DLSS částečně řeší problém s šumem vzniklým u rt"

Nikoliv. DLSS zadny sum od cehokoliv neresi, neresi ani barevne podani nebo kontrast. Stejne jako to nedela TXAA, FXAA, MSAA nebo jakykoliv jiny typ antialiasingu.

RT denoiser je zcela jiny algoritmus, u BFV je prorietarni od DICE, u Metra neni znamo.
15.2.2019 09:04:04   109.70.100.xxx 11
Denoiser je nutně doplněný interpolací. A DLSS může doplněním kresby dopomoci i kontrastu.
15.2.2019 10:18:11   213.226.209.xxx 21
Proste se akorat potvrdilo to co jsem psal jeste pred nasazenim DLSS NV zacalo vykon nabizet jako sluzbu i za cenu degradace kvality ktera je prozatim v cene produktu a zalezi jen na NV a ochote vyvojaru jestli ten vykon navic majitele karet budou mit pristupny ani bych se nedivil kdyby to bylo nekdy v budoucnu zpoplatneno mesicnimi poplatky ))
15.2.2019 13:31:47   197.231.221.xxx 11
Snažím se ti vysvětlit, že slova degradace, krok zpět apod. nejsou volena správně, respektive, že je volí pouze člověk, který nevidí perspektivu té technologie - a takový, který tvrdí, že perspektivu nemá, se jednoduše mýlí.

Perspektiva je pak jistě dvojí, zákaznická a investorova (výška marže). Ale na příkladu nákladů na gpu, dostupnosti výroby, pracovních objemech a nárocích na VRAM, se ti snažím vysvětlit, že z toho i jako zákazníci, bez háčku v podobě akcií, budeme těžit.

A jestli si myslíš, že konkurence (AMD) půjde jinou cestou, imo nepůjde - jen jsou mezi nimi více rozevřené nůžky, protože v poslední době neměli na vývoj patřičné investice.
15.2.2019 13:34:33   197.231.221.xxx 00
Microsoft i EA o "distribuci výkonu" mluví běžně, a pro příští generaci konzolí je to hotová věc.
15.2.2019 13:42:25   213.226.209.xxx 10
PSko prý bude mít 12Tflop co tam chceš ještě distribuovat leta že by byla ještě verze PS5 lite ;)

jestli ti něco objekt plný detailů něco rozmázne/připrávý o ty detaily je to degradace nevím co pořád řešíš

ano ti co chtějí výkon jako službu z toho mohou těžit, ale ti co to nechtějí dopadnou hůře (současný cloudový model je iritující a bude to ještě horší .. )
15.2.2019 13:56:03   185.220.101.xxx 00
Prý...
Vysvětluju ti, že jde o nejrannější iterace, které prozatím patřičně fungují spíše výjimečně, to ale neznamená, že za pár let nebude fungovat, jak má (dokreslit, doostřit).
Ti nejmenší, co nechtějí cloudový model stejně prostředky na hw vyrobený za situace, ke které stále více spějeme, nebudou mít. A to tím tuplem, pokud budou participovat na pracovních objemech a nákladech přímo úměrných nárůstu rozlišení
15.2.2019 14:09:22   89.40.2.xxx 00
Pokud jsi připraven dát za gpu +1000USD, pokud jsi připraven na to, že jediná továrna vyrábí veškerý tvůj výpočetní hw a říká si za to patřičné sumy, pak tvé argumenty chápu. Obávám se ale, že tak dobře situovaný nejsi a jsi tím pádem velmi dezorientovaný.
15.2.2019 16:31:03   213.226.209.xxx 00
i to dokreslení a doostření "žere křemík"

záleží jak se zachová trh klidně by mohli prodávat RTX 2080 za cenu RTX 2070 a pořád by na tom pěkně vydělali

to taky nikdo netvrdí, že to nebude fungovat, ale zatím si stojím za tím, že smysl to má primárně pro hodně vysoké rozlišení kde s cca stejnou úrovní degradace dostaneme přijatelnější výsledek

na cloudové řešení se tláčí z jednoho prostého důvodu uživatel se stane závislý na jejich produktech což nese i riziko snadné změny dodavatele dané služby(když bude konkurence) ale hlavně to zajistí stabilní příjmy ... a takový směr kdy člověk ztrácí kontrolu a zvyšuje závislost na "druhých" se mi opravdu nelíbí ... dle mého je to cesta do pekel

ohledně dezorientace by jsme si mohli povídat do aleluja těm nejmenším na konzum postačí velmi levná zařízení>> tam se o extremním nárustu cen pokud nebude uměle vytvořen nedá ani spekulovat ;) a ti větší utrácí horentní sumy ani ne tak za samotný výkon, ale i za značku nebo desingový tuning atd. ) takže prostoru je tam až až pořád jsem schopen i v dnešní době sehnat kvalitnější produkty levněji když si odpustím různe gaming loga, blikátka apod. ) ta doba holodecků(spíš Matrixů) apod. jistě jednou přijde, ale na to je ještě dost času ;)
15.2.2019 19:14:39   86.49.239.xxx 00
off toppic D(jak jinak)

To: Xcute

Co jde o HW, firmy co jedou v interni siti, ale tech k****va je, asi 90 procent u nas, ty pojedou NE! na cloud, to neni zvladnutelne, uz jen proovider by Interne connection!!!

HW byl, a vzdy bude soucasti vsech uspesnych firem!!!

To: Xcute, davam Ti vse za pravdu!
15.2.2019 19:38:22   51.15.252.xxx 10
Správně naznačuješ, že vzniklá situace má druhý plán a model služby, závislosti, bude mnohým vyhovovat - to ti brát nebudu.
Jenže za současné situace, kdy nejpokročilejší výrobní technologii zajišťuje fab 15 TSMC a Intel se otevřeně hodlá kvůli maržím soustředit na enterprise trh, datacentra, jsou východiska omezená. Ty stále na věc koukáš z pohledu konzumenta a pomíjíš hledisko akcionáře, investora... Nízké marže dovedly AMD s gpu tam, kde dnes je - víceméně v kýblu oproti konkurenci s ohledem na prostředky pro vývoj. Potřeba zisku a vysokých marží zákonitě s rostoucí nedostupností a náročností technologie stoupá.
15.2.2019 19:46:14   185.72.244.xxx 00
Lépe nebude, protože krom honby za marží a odbytem v datacentrech přinejmenším do věci promluví obchodní válka skrze cla. Časy levného výkonného hardwaru pro koncového zákazníka končí.
15.2.2019 20:46:56   213.226.209.xxx 00
"Potřeba zisku a vysokých marží zákonitě s rostoucí nedostupností a náročností technologie stoupá."
- což otevírá vrátka konkurenci

"Nízké marže dovedly AMD s gpu tam, kde dnes je"
problematika je horší kdyby Intel "nevyšťouchl" AMD z OEM/enterprise trhu(za což dostal jen směšně přes prsty) tak by měli asi jinou pozici a to že pak přežívali dlouhá léta na nekonkureceschopné buldozer-like architektuře by nezachránila ani 100% marže (ba právě naopak, protože už by to pak nekoupil vůbec nikdo)

- podívej co vysoké marže udělali s kolosem jako Intel(nejen s ním) armády levných vývojářů, které nahradili ty dražší + nechutná rozežranost a neefektivnost celého kolosu + neschopnost přijít s novým konceptem (dokud teče proudem proč taky)
- a co to udělalo s AMD přišli s levnějším konceptem MCM ..menší ztráty a vyšší zisky >> takže to očividně jde když je nouze a ta nouze prostě v pravidelných cyklech přichází (kolik stály kdysi průměrné PC a kam se to posunulo ;) )
15.2.2019 21:12:56   85.248.227.xxx 10
Jenže dnes jsme v jiné situaci, náročnost, komplexita, vstupní investice limitují vstup konkurence mnohem více než kdykoli dříve. A problém se vstupem veřejných prostředků a kontrolou máme větší, než jiní - ideový, který nás může stát zbytek nějakých nadějí.
K Buldozeru je ale stejně dovedl tentýž problém, který jen eskaluje v návaznosti na předchozí.
Rád bych se mýlil, možná budeš mít nakonec pravdu ty, ale podle mě vše konverguje směrem ke změně paradigmatu u spotřebitele, přechodu na klienty, služby.
15.2.2019 21:22:12   178.17.171.xxx 00
Jediným východiskem je zásadní průlom v technologii, který učiní výrobu a zpětnou vazbu, iterace kratší, dostupnější - ale žádnou takovou průlomovou technologii jsem nezaznamenal, plácáme se se ve stejném bahně a to tuhne.
15.2.2019 21:32:08   65.19.167.xxx 00
A docela vytuhne, až v plné kráse vyhřezne, že jsme upřednostnili levnější, ale z pohledu etosu špinavější variantu - konverguje nám to hezky na vícero úrovních.
15.2.2019 21:33:04   86.49.239.xxx 00
Chlapi:
1. nejsem mazer DDDD

2: do toho nevidim, delam IT support a .Net developer, optimalizace pro vyrobu a naceneni HW.

to je na me trochu mimo obor, ale ... DDD(jsem mino)
15.2.2019 21:47:11   86.49.239.xxx 00
Jen bych podotl, ja delam na smenny provoz, tyden co tyden, (v CCR)in-online, neexistuje, ze se nekde nek neco zasekne, nic se nesmi zastavit, to si neumite predstavit co za sracky ja denne mam, nekdy si rikam, jestli mi ty hovna stoji za to,

neumim si predstavit, ze by to slo pres preoovider other side


si pak muzu navazat masli
22.2.2019 19:52:57   86.49.226.xxx 00
Hodnotíme hru jako celek a k tomu patří kvalita a spolehlivost distribučního kanálu. Že "nakupuješ" na Ulozto a tak tě nezajímá klient to je tvůj problém
16.2.2019 18:55:47   212.79.110.xxx 22
Souhlas, kdyby tam byla kuprikladu nejaka sleva pro koncove zakazniky. Jenze neni. Take nevidim duvod proc si do PC cpat amatery co vam horko tezko ohlidaji ucet, o ostatnich vecech ani nemluve. Jako dat slevu vydavatelum (chapu ze na steamu je 30% docela dost) a snazit se prorazit co koncovy uzivatel? Vlastne ten co za vse plati? Ano par her gratis, hmm aber das ist wenig...
13.2.2019 20:07:42   194.228.79.xxx 2350
Dementi vylízaný co řeší klienta, místo aby si vychutnali takovou pecku. A co jako, spustíš hru a je to. Důležitá je snad ta hra a ne přez jakýho přiteplenýho klienta se spouští. Labilové prostě. A pokud někdo potřebuje sociální síť, tak od toho tu je FB atd.
14.2.2019 08:52:36   194.213.51.xxx 184
A tu smlouvu s vydavatelem podepsal kdo? A možnost udělat takovou prasárnu jim v té smlouvě schválil kdo? Ano, autoři. Naprosto nechápu, proč má pořád někdo potřebu je omlouvat.
14.2.2019 13:08:11   82.113.47.xxx 69
Jo, akorát tady nešlo o žádnou prasárnu... Hra vyjde, a lidi si ji budou moct zahrát. Kdo si ji koupil na Steamu si ji zahraje na Steamu, takže o co jako jde, že jo...
Další věc je, že evidentně netušíš, jak funguje vztah "autor (studio) vydavatel". Tady platí, že vydavatel má vždycky navrch, protože jak chceš vydělat na hře, když ji jaksi nemáš jak dostat k lidem...
A další věc je ta, že to je čistě racionální rozhodnutí. Steam požírá moc peněz a vydavatel je podnikající subjekt, který chce maximalizovat zisk. Riziko je, že si to pár uřvánků nekoupí, ale přínos z menší marže bude mnohem větší.
Steam není základní lidský právo, pokud to chceš změnit, jdi do politiky a zkus změnit Ústavu...
15.2.2019 07:05:42   194.213.51.xxx 104
Zajímavé, já ve svém příspěvku Steam nezmínil ani jednou. Ale když už jsme u toho, tak Steam si bere provizi podle počtu prodaných kusů. Tady by se klidně dostalí na 20% A teď trochu matematiky. Vezmeme si USA, protož jedine tam ti ko**ti tu hru na Epicfail store zlevnili. 50 USD * 0.88 = 44 USD. 60 USD x 0.80 = 48 USD. Takže by na Steamu vydělali víc. Jediné, proč na tu s*čku šli, protože dostali tučně zaplaceno. Jsem zvědavý co budou dělat, až dojdou peníze od děcek z Fortnite.
Jediné, co opravdu nechápu, je, jak toto může někdo ještě obhajovat. Zvlášť, když se loni začala situace o dost lepšit a hry vycházely jak na Steamu, tak na GOGu. A ano, kdyby jim šlo o zákazníky, tak to vydají na více platformách. Ale z nějakého důvodu jsou PC hráči masochisti, co si nechají kálet na hlavu a ještě tomu tleskají...
15.2.2019 10:23:53   213.226.209.xxx 63
Nechapu dokazou venovat tolik casu a energie nadavkam z kterych cpi zloba a nenavist ..za tu dobu uz bych mel instalaci i registraci 100000x hotovou
A typicky hate speech plny lzi ze nema zapezpeceni ze nema refund atd. je mirne receno usmevny jedinou platformu co tak nejak uznavam je GOG ..ale tam toho moc nevychazi
15.2.2019 11:41:27   89.102.130.xxx 33
jaká nenávist A vůbec proč další debilní registraci Jasně každý vydavatel si může udělat svůj "startovač" a ovečky to skousnou, ty přežvejkají i tlející slámu
Valve si nas*alo samo do hnízda nenažraností, ale nečekal jsem že bude tolik podporovatelů tříštění platformy, je to stejný jako kdyby jste tu podporovali aby každá značka telefonu měla svůj speciální nekompatibilní s ničím jiným konektor.
15.2.2019 12:46:10   213.226.209.xxx 23
nepodporuji DRM ani nutnost cloudového řešní apod. >> proto kupuji hry jen na GOG a na steamu hraji jen to co má kamarád a to co dostanu k HW jako bonus ) EPIC mi ale absoltně nevadí a být firmou která vyvíjí SW tak ten finanční přínos by byl velmi zajímavý >> STEAM prostě zamrl na místě a díky své nenažranosti a pocitu nezranitelnosti nechal prostor pro vznik konkurence >> jestli chce být nutně naštvaný (dle review bombingu jich je plno) tak by měl být naštvaný na mnohaletou stagnaci steamu a soustředění na maximální výtěžnot... díky které dostal prostor i ten EPIC

Jestli někomu vadí, že to koupil přes někoho jiného a nemá to ve své knihovně není nic jednoduššího než si to tam přidat

přirovnání ke konektoru ? to jako bez steamu nemohu stahovat data/hry z internetu ani nebudu moct na FB ?
15.2.2019 13:30:08   213.211.33.xxx 10
Kdyby se jednalo o nějakýho padesátýho klienta, nějaké absolutně neznámé společnosti někde z poslední obydlené zatáčky za Uralem, tak neřeknu. Ale Unreal, na kterým běží spousta her?
15.2.2019 13:41:19   194.228.79.xxx 22
Jaký jiný platformy ? Jiná platforma je když to vyjde exkluzivně třeba jen na PS nebo Xbox, ale tohle vyšlo normálně na všechno tak jak to má být, je to na PC, spustíš to kliknutím na ikonu a co jako ? Konkurence už byla sakra zapotřebí aby se Steam probral a začal něco dělat a ne jen si nenažraně sypal do kapsy. Já zas nechápu, že se Steamu může někdo vůbec zastávat.
16.2.2019 19:00:37   212.79.110.xxx 12
On je problem v tom ze chteji konkurovat steamu ale hracum nenabizi temer nic krome par her. A to je zalostne malo. Take si nechci pamatovat desitky hesel. Steam tuto facku asi potreboval o tom zadna ale ja fakt nevidim jediny duvod proc jit na epic. Jsou tam hry levnejsi? Nejsou, je tam lepsi support? O tom si muzou nechat zdat.
16.2.2019 20:08:50   213.226.209.xxx 11
" ale hracum nenabizi temer nic krome par her. A to je zalostne malo."

co si může hráč přát víc než hraní her ?
16.2.2019 18:58:28   212.79.110.xxx 20
Asi patris ke generaci co uz si hru nedokaze predstavit bez stupidniho klienta. Ja bohuzel ano tak vim ze to melo sve pro a proti. Ale tu hru jste mel fyzicky u sebe....Kazdy klient vnasi riziko toho ze firma zkrachuje a vy mate hadej te co? ANo smulu hry vam tam nikdo nenahradi.
14.2.2019 06:28:44   82.113.47.xxx 1811
Tak nevím, co všichni naděláte s EPIC klientem. Když pominu to, že to vůbec není v rukou autorů hry, ale vydavatele, tak co se tím zásadně změní? Nic...
Vzpomínám si, když jsem si poprvý musel aktivovat hru na Steamu a byl jsem nas*anej jak mraky, protože jsem žádnýho pitomýho klienta nechtěl. Co se mě týče, je sice super mít hru na dvě tři kliknutí, ale pořád mi to vadí. V tomhle je zlatej GOG, protože ten klient je jen doplněk, hry fungujou i bez něj a necpe mi další sociální síť.
Takže ano, nejsem kdoví jak nadšenej z představy, že budu muset mít dalšího kleinta, na druhou stranu whatever. To jsem nechtěl ani Steam, ani Origins, ani Uplay... Takže hateři, přeji vám příjemnou mrtvičku na diskuzích o ničem, pokud nemáte nic lepšího na práci, já si zatím užiju Metro.
14.2.2019 06:38:29   37.188.248.xxx 1820
Obcas je to tady jak v komunite autistu. Pokud neco neni presne podle jejich rozvrhu/predstav, hrouti se a panikari. Kup si Metro, nainstaluj, dohraj, odinstaluj vcetne klienta a neres picoviny. Pak muzes klidne ohodnotit HRU na diskuzi hru a pustit se do dalsi... obcas byste od zivota asi potrebovali poradnou facku, kdyz resite takovyhle hovadiny, abyste pochopili, jak malicherni a povrchni jste.
14.2.2019 11:07:09   89.102.130.xxx 1414
s tímhle přístupem se nelze divit že je skoro všude bordel a lidi si nechávají kálet na hlavy - "vždyť vono je to jedno"....
14.2.2019 11:43:21   194.228.79.xxx 107
Důležitý věci jedno rozhodně nejsou, ale to jak spustíš hru je jedno určitě, protože to nemá s důležitou věcí vůbec co do činění.
14.2.2019 11:53:23   37.188.249.xxx 96
Mas evidentne problem rozeznat dulezitost/zavaznost problemu, ktere Te trapi... casem Te to zivot nauci.
14.2.2019 12:55:00   194.228.79.xxx 96
To jsou určitě převážně mlaďáci ti co tu prskají. A ještě si většina těch co tu prská beztak počká na crack a mají to rovnou bez klienta. I když většina jich je evidentně zamilovaná do steamu, jehož klient teda za moc taky nestojí, je nepřehledný, léta stejný a uplně o ničem. Kdyžtak dneska je Valentýn, tak nezapomeňte políbit obrazovku se spuštěným steam klientem :-D Já si radši políbim zítra obrazovku se spuštěným Metrem
14.2.2019 13:02:09   82.113.47.xxx 94
Radši bych nezabíhal do toho, co si má kdo políbit Ale jinak souhlasím... Až budou řešit hypotéku a jiný radosti, hádat se kvůli opravdu podstatným věcem, tak pochopí, že nějakej herní klient je úplně buřt
15.2.2019 09:50:14   37.221.252.xxx 54
Netuším proč v téhle době vůbec někomu vadí další klient. Nebo Čína? Nebo koho že ten store vlastně je?
Kdo nadává na autory Metra jsou normální troubové. Stačí jednoduchá matematika a zjistíte, že v tom není nic jiného než prachy a v tomhle případě spousta prachů. Tuším že rozdíl mezi STEAM a EPIC je 10% z podílu z prodeje? Víte pánové kolik to dělá při dvou milionech prodaných kopií a ceně hry? studio si tím přijde na 2M*6€=12M€ k plusu jen změnou distribuční platformy.
Rychlost stahování z EPIC je v pohodě i na optice(250Mbit+) a nic víc mě na platformě určené ke kupování a stahování hry nezajímá... Snad jen offline mód???
15.2.2019 10:26:13   213.226.209.xxx 01
Oni postupne(docela rychle Epic vyvijeji) takze offline mod uz aktualne umi ale je to cerstva novinka
15.2.2019 12:44:26   37.221.252.xxx 00
Používám ho jen okrajově a tohohle jsem si ještě nevšiml. Jde mi o prachsprosté sdílení knihovny o nic víc. Tak už mi tam v podstatě nic nechybí.
15.2.2019 12:44:50   37.221.252.xxx 10
Emmm možná ještě cloud save...
15.2.2019 12:48:21   213.226.209.xxx 10
podle infa(google ) by měl fungovat do konce tohoto měsíce (prostě nová platforma a docela rychle do toho šlapou)
15.2.2019 12:48:25   95.82.176.xxx 12
Zloději ze Steamu si berou 30%, Epic jen 12%. Lidi jsou hloupí..
15.2.2019 13:20:36   213.226.209.xxx 12
steam si bere 20-30% (dle prodejů) čím lepší prodeje tím si vezme méně ale i těch 8% je při dnešních objemech prodejů neuvěřitelný ziska navíc (obzvlášť když se podíváme kolik stojí vývoj her a kolik lidí to zaměstnává ... ) >> a vsadím se že EPIC určitě dává i nějaké všimné(pobídku) + platí za exklizivitu ... pro vývojášká studia jenom plusy a snižování rizik ...
15.2.2019 14:10:20   95.82.176.xxx 11
Tenhle systém zavedl právě až díky Epic Storu, do té doby bral fixně 30% Navíc na průměrných 20% se nikdy nedostaneš. Je to tak, že sníží provizi, ale až na ty prodeje nad limit, tzn musíš prodat cca 800tis. kopií po $60 a až na ty další prodeje dostaneš provizi 20%.
15.2.2019 14:22:27   37.221.252.xxx 22
Dokonce. Už od vydání Kerbal Space Program se snažím hry nakupovat pokud možno přímo od vydavatele. Raději ať jdou peníze přímo, než oklikama kde si každý uždíbne svůj kousek.
16.2.2019 07:15:26   93.91.51.xxx 26
Naprosto odčiněno. Epic Store - Pro ČR alespoň v den vydání byla hra 19.99 dolarů ne euro!

Navíc ani mé obavy z pomalého stahování v den vydání se nenaplnili. Hru jsem stahoval 30mb/s celých 50,5gb to ani neškobrtlo.

Doporučuji.
17.2.2019 23:32:32   194.88.106.xxx 00
https://prnt.sc/mme4no
18.2.2019 13:54:35   192.196.142.xxx 40
Nikde se o tom nepíše...je ve hře nějaká fyzika prostředí?
Jestli se dá třeba prostřelit dřevo apod?
20.2.2019 18:41:20   83.208.208.xxx 10
Ně osobně ten Epic taky vadí. Nebo přesněji další účet. Stačí mi steam který jsem si pořídil jen kvůli AA a pak tam mám jen KCD protožej sem chtěl krabičku, která nakonec je zklamaním jako prase ale co nadělám. No a kativněji mám GOG a to hlavně kvůli DRM-Free a perfektnímu řešení zálohy instalaček a doplňků od tvůrců (hudba, videa, artbooky, postery atp.) Stahnu na zálohový disk a když se oběví aktualizace, aktualizuji taky. Takže snad po distribuci epicu bude snad i na gogu, když to steam brzdí cenou. Ta krabice mi ale bude chybět
20.2.2019 20:10:07   213.220.230.xxx 01
Docela jsem si udělal o hře a jak by se mohla hrát představu, což se stává bohužel málokdy.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

49 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.