Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda
Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda
autor: Lucie Jiříková , publikováno 20.11.2018
Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda

Akční RPG Fallout 76 nepřesvědčilo už během krátké beta verze a nepřesvědčuje ani teď, když se v ostré verzi dostává mezi první hráče. Bethesada si s Falloutem 76 zadělala na pěkný průšvih. Prázdný svět a grafika jako u minulé generace konzolí je jenom část problémů, které Fallout 76 trápí. Bude se jednat o největší zklamání roku?


Žánrově Fallout 76 spadá mezi survival RPG, na které můžete koukat z vlastního pohledu či pohledu třetí osoby. V podstatě jde o to, že vaše postava potřebuje jíst a pít, případně spát, pokud je zraněná. Dále potřebuje, abyste jí tu a tam zbavili ozáření a případně i zranění, které vám může uštědřit hromada nepřátelských jednotek. I tito nepřátelé se často opakují. Nejvíce jsou zastoupení ghoulové, ale často narazte také na krysy a další havěť.

Abyste se mohli najíst a napít, a nebo abyste byli konkurenceschopní v dalším boji, tu tam budete muset něco vyrobit nebo uvařit. Recepty získáváte postupně, přičemž na každý potřebujete jiné ingredience, ale většina z nich je vesměs stejně nudná jako všechno ostatní ve hře.

Další složkou hratelnosti je možnost stavění základny a to společně s ostatními hráči, což sice dokáže zabavit, ale po chvíli toto kouzlo nenávratně zmizí taky. Ke stavbě totiž potřebujete opravdu velkou spoustu surovin, což znamená spoustu běhání po okolí a tudíž také spoustu užírající nudy.

Vedle neskutečně nudných příběhových questů, z nichž hlavní dějová linka vás dlouhou dobu vede spíše jako takový tutoriál, zatímco vedlejší dějové linky tvoří především „najdi – přines“ mustr, jsou ve hře jediným oživením nejrůznější eventy. V jejich rámci se pustíte třeba do hledání konzerv v továrně na konzervy, což je zábavnější při čtení jak při hraní. V podstatě to vyžaduje, abyste proběhli všemi místnostmi a přitom v nikdy neutuchajících vlnách zabíjeli hromadu nepřátel, a to pořád dokola, do zemdlení. A teď si představte, že tímto způsobem je koncipována velká spousta těchto eventů. A když ne zrovna tímto způsobem, tak alespoň hodně podobně. Ne, tohle mě fakt nebaví.

Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda

Jeden z vrcholných momentů přijde už během prvních dvou hodin - kráva se dvěma hlavami.

Dokonce i když se do plnění eventů pustíte s přáteli, moc si nepomůžete. Ta unylost prostředí je prostě silnější, než zábava, která obvykle vzniká při kooperaci.

Fallout 76 je onlineová hra, ale s tím online prvkem to tvůrci zase tolik nepřehání. Světem se proháníte pouze se dvěma desítkami dalších hráčů, takže je kolikrát třeba i celé hodiny nepotkáte. Na mapě sice můžete vidět, kde se jednotliví hráči zrovna teď pohybují, ale moc dobře nechápu, proč byste to měli dělat. Já vlastně ani nevím, proč byste to měli hrát.

Nejzajímavější mi na celé této hře přišel RPG systém. Postava se nevylepšuje pouze zkušenostními body, ale také kartičkami, které stejně jako body mohou příslušet do jedné ze sedmi vlastností (síla, charisma, inteligence, štěstí atd.), a které přinášejí různé nadstavbové bonusy, jako je dvakrát větší sklizeň při sbírání květin, o 20 % vyšší útočná síla u zbraní nablízko, nebo o 10 % vyšší šanci na nalezení epického vybavení. Jedná se o zajímavé zpestření, naštěstí bez podložení mikrotransakcemi (které dle mého názoru byly plánovány, ale od nichž v Bethesdě po regulacích v některých zemích raději upustili). Jenže tenhle systém bohužel sám nestačí na to, aby takhle špatnou hru nějak zásadně zlepšil.

Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda

RPG systém pracuje s kartami. Funguje dobře, ale nemůžu se zbavit pocitu, že Bethesda koketovala s myšlenkou zavést do hry mikrotransakce.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
112 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.