Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda
Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda
autor: Lucie Jiříková , publikováno 20.11.2018
Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda

Akční RPG Fallout 76 nepřesvědčilo už během krátké beta verze a nepřesvědčuje ani teď, když se v ostré verzi dostává mezi první hráče. Bethesada si s Falloutem 76 zadělala na pěkný průšvih. Prázdný svět a grafika jako u minulé generace konzolí je jenom část problémů, které Fallout 76 trápí. Bude se jednat o největší zklamání roku?


Bethesda před vydáním ráda zdůrazňovala, že svět ve Fallout 76 je ohromný, větší, než jaký jsme ve Fallout hrách doposud zažili. Ačkoliv věřím, že je to možná pravda, s tou velikostí to objektivně není zase tak horké a to hned z několika důvodů. Předně je třeba říci, že existuje spousta her, které nabízejí mnohem větší svět, například GTA V. Ve Fallout 76 se sice pohybujete pouze pěšmo, ale i tak si myslím, že tento svět proběhnete za kratší dobu než svět v GTA V. Ale i kdyby byl svět GTA V přece jenom menší, stejně na vás bude, oproti světu ve Fallout 76, působit obrovsky.

Svět Fallout 76 vypadá jako počítačem vygenerovaná skica, na kterou se tvůrci teprve rozhodli nanášet všechny podstatné detaily, ale pak se k tomu z nějakého důvodu nedostali. Máme tu sice několik typických západovirginských monumentů a objektů, jako je Camden Park, Woodburn Circle nebo West Virginia State Capitol, ale i tyhle monumenty vypadají prázdně. A co potom, když se náhodou vydáte krajinou od jedné vesnice k druhé a za celou cestu vůbec nic a nikoho nepotkáte. Ve skutečnosti by to tak možná fungovalo, ale tady jsme ve hře.

Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda

Ani typické západovirginské monumenty nezabránily tomu, aby tato hra nepůsobila pohříchu prázdně.

Svět ve Fallout 76 je neskutečně prázdný. Sice chápu, že Západní Virginie je spíše vesnická oblast, nikoliv městská, ale přes to by se dala zpracovat mnohem zábavnějším způsobem. Tak například mi úplně chyběly takové ty drobné detaily, z nichž se dozvídáte více o daném místu a lidech, kteří tu bydleli. Co třeba nějaký pomníček u cesty, nebo skrýš malého dítěte, případně zapomenutý přívěs atd.

Když už náhodou nějakou takovou věc potkáte, jako například vyplavenou loď na pevnině, tak neukrývá žádné tajemství, ba dokonce se do ní ani nedostanete. Můžete ji tak maximálně oběhnout zleva a zprava a to je v dnešní době naprosto nedostatečné.

Fallout 76: Postapokalyptická prázdnota a nuda

Většinu věcí si opět obstaráte v Pip-Boyi.

Ono vůbec, na to že je hra tak prázdná, myšleno počtem domů, obsahuje jenom málo interiérů. A když se do některých těch větších interiérů (jako jsou sklady nebo například škola) chcete vydat, tak hra začne načítat a dělá to docela dlouho. A pak se dočkáte budovy, která má pět místností a tři patra. Jako fakt sorry, ale tohle je v dnešní době naprosto nedostatečné. Už ve Fallout 4 mi tyto tvrdé přechody vadily a po třech letech mi to vadí ještě více. Přijde mi to jako naprosto odfláknutá práce, nemůžu si pomoct. Srovnat to nelze ani s několik let starým GTA V či Zaklínačem 3, ba dokonce ani s Far Cry 5.

Prázdnotu pak podtrhávají neustále se opakující předměty, domy, stromy a podobně. Prostě všechno je až nechutně uniformní a když to potkáte už potřetí, tak vás to obtěžuje.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
112 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.