Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
autor: Petr Diviš , publikováno 6.11.2017
Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.


Oficiální požadavky hry

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Procesor: AMD FX-8350/Ryzen 5 1400 nebo Intel Core i5-3570/i7-3770
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 55 GB volného místa
  • Grafická karta: Nvidia GTX 770 4GB/AMD Radeon R9 290 4GB a lepší

Doporučená sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Procesor: AMD FX-9370/Ryzen 5 1600X nebo Intel Core i7-4770
  • Operační paměť: 16 GB RAM
  • Pevný disk: 55 GB volného místa
  • Grafická karta: Nvidia GTX 1060 6GB/AMD Radeon RX 470 4GB a lepší

Oficiální minimální požadavky jsou trochu vyšší, než je obvyklé. Jako minimum je vyžadován čtyřjádrový procesor a 8 GB operační paměti. Nejvíce ale překvapí 4GB grafická karta jako požadavek na minimální detaily. Předem mohu prozradit, že to bohužel odpovídá realitě a na 2GB modelech si již moc dobře nezahrajete.

V doporučené sestavě nároky na procesor stoupají ještě více a doporučen je minimálně procesor podporující zpracování 8 vláken zároveň. V herních PC bylo už 16 GB RAM sice standardem, ale dnešní ceny RAM zase svádějí k tomu kupovat do levnějších herních počítačů zase pouze 8 GB. U grafických karet je doporučována 6 GB GTX 1060 anebo Radeon se 4 GB. To je samozřejmě nesmysl – jak ukáže náš rozbor, i Radeon by to chtělo s 8 GB pamětí, pokud chcete hrát na Ultra nebo maximální detaily.

Testovací sestava

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Hlavní testovací PC je založeno na platformě Intel s čipsetem Intel Z170. Sestavu pohání procesor Intel Core i7 6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her. Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Kvůli vysokým nárokům hry na videopaměť se mi podařilo na tento rozbor zapůjčit mainstreamovou GTX 1060 s 6 GB pamětí – ideální karta na test vlivu detailů. GPU je sice silné, ale ne tolik jako GTX 980 Ti, takže lépe ukáže, jaký detaily má smysl snižovat.

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), jejíž videopaměť dnes již výrazně omezuje hratelnost her. Dnes testovaný Wolfenstein není výjimkou.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 6700K. Operační paměti je dnes již minimálních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Wolfenstein II: The New Colossus umožňuje změnu detailů přímo během hry. Pouze pár detailů vyžaduje restart hry, ale díky možnosti uložit hru na místě jsou všechny detaily otestovány s přesností na pixel ve stejné scéně.

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 1060 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se o globální profil detailů Ultra. V tomto nastavení hra běžela celkem plynule, pouze v náročných scénách padala pod 60 fps, ale nikdy pod 50 fps.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
51 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.