Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
autor: Petr Diviš , publikováno 6.11.2017
Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.


Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Low, Medium, High, Ultra, Über, Mein Leben!. Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou scénách. U druhé scény jsem do testu zařadil 4GB Radeon R9 290, aby byl vidět rozdíl mezi 4GB a 6GB grafickou kartou.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

První testovaná scéna patří mezi ty náročnější – je zde velké množství efektů jako kouř, oheň a odrazy okolí. Škálování na 6 GB GTX 1060 není nijak výrazné – paměť celkem stačí i na Mein Leben! detaily – karta ukazuje zabraných cca 5500 MB. Možná na 8GB kartě by si hra ukrojila ještě více, ale podle vytížení PCI-E na nedostatek paměti 6 GB karta netrpí.

Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích. Největší změny jsou viditelné na filtrování textur, jinak i na minimální detaily hra vypadá dobře.

Obrázky seřazeny postupně od Mein Leben! po Low:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily MEIN LEBEN! -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily ÜBER -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Ve druhé scéně, která patří mezi průměrně náročné, můžeme opět vidět, že škálování na 6 GB kartě je nízké. Snižování detailů na kartách, co mají 6 GB nemá moc smysl – všechny dostupné karty s touto pamětí dají hru plynule i na maximum ve fullHD. Snížení detailů přijde vhod až ve vyšším rozlišení 2560 × 1440.

Pravým opakem je ale 4GB grafická karta a tedy i 3GB model GTX 1060. Zatímco u Low a Medium detailů rozdíl výkonu tak nějak odpovídá, u dalšího zvyšování detailů (kdy roste velikost texturové cache a rozlišení stínů) následuje čím dál větší propad výkonu. 4 GB grafická karta tak funguje dobře jen do Medium detailů. Vyplatí se tedy spíše ladit detaily ručně – snížit stíny a textury (image streaming) a zbytek klidně nechat na maximum.

Obrázky seřazeny postupně od Mein Leben! po Low:

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily MEIN LEBEN! -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily ÜBER -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
51 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.