Wolfenstein II: The New Colossus - V kůži B. J. Blazkowicze |
autor: Jan Preclík , publikováno 30.10.2017 |
Seznam kapitol |
---|
1. Úvod |
2. Příběh |
3. Herní mechaniky |
4. Herní nastavení |
5. Bugy a atmosféra hry |
6. Závěr |
Je to tady. Herní událost, na která většina z vás netrpělivě čekala, je konečně venku. Wolfenstein II s podtitulem The New Colossus má prostě vše, co má dokonalý titul mít. Grafiku, herní mechaniky, atmosféru, humor, nahotu, sex, akci, nechuť, napětí, zklamání i překvapení. Pokračování legendy prostě nemohlo dopadnout lépe.
Wolfenstein II: The New Colossus mne příjemně překvapil. Z hlediska grafiky vypadá hra opravdu perfektně. Použil bych frázi BJe při hraní starého Wolfensteina: „Je to tak realistické. Jako bych tam ve skutečnosti byl.“ Hra je opravdu precizně vizuálně zpracovaná a přitom i poměrně svižná. Pravda je, že můj stroj pohání Core i7–7700K a Asus ROG Strix GeForce GTX 1080, nicméně při vymaxovaných detailech jsem se málokdy dostal pod 100 FPS. Z toho usuzuji, že hra je slušně odladěná a i na slabších sestavách s poladěnými detaily poběží poměrně slušně.
Herní doba závisí na stylu hraní. Pokud pojmete hru ve stylu Dooma – tedy naběhnout a zlikvidovat bez zbytečného zdržování, zvládnete hlavní příběhovou linku projít za zhruba 10 hodin. S pečlivým průzkumem prostředí a herním stylem stealth vám dokončení příběhu zabere okolo 25–30 hodin herního času. Po závěrečných titulcích na vás čekají doplňkové mise v podobě vraždění vysokých nacistických důstojníků, jejichž lokace postupně odhalujete dešifrováním karet v zařízení Enigma. Kromě těchto dostáváte i různé vedlejší mise od posádky lodi, ke kterým se na závěr můžete též vracet.
Příběh je plný překvapivých zvratů, ze kterých budete nadšení, naštvaní, rozmrzelí, kvůli směřování příběhu budete chtít hru se znechucením vypnout, ale o to víc budete později překvapeni. Scénáristi museli na vymyšlení takto propracované dějové linky pořádat desítky brainstormingů, což dělá z tohoto díla jeden z nejlepších scénáristických počinů mezi počítačovými hrami. Rád bych vám o tom napsal víc, ale zuby nehty se během psaní těchto řádků snažím vyvarovat jakýchkoli spoilerů.
Hra nemá nouze též o zvrácenou brutalitu, sexuální scény, nahá těla a drsnou realitu odbojářského života. Vývojáři se s tím prostě absolutně nemazali, nebrali si servítky a zapomněli na veškerou korektnost. A právě tohle pojetí dělá z Wolfa dvojky opravdový unikát.
Nedovolím si odpustit komentář k našim západním sousedům. Německé úřady neměly s hrou slitování a zřejmě ani smysl pro humor a poměrně silně ji ocenzurovaly. Krom nahrazení klasických nacistických svastik tak třeba starému Adolfovi odstranili jeho typický knírek, což považuji za vrchol pokrytectví. Přeci jen, ten knírek je součástí světové historie. No štěstí, že žijeme v Čechách a můžeme si užít tento nacistický zážitek na plné pecky. Digitální verze se dá v české distribuci sehnat za cenu kolem tisíce korun a za ty peníze rozhodně stojí.
Minimální požadavky:
- CPU: AMD FX-8350/Ryzen 5 1400 nebo Intel Core i5-3570/i7-3770
- GPU: Nvidia GTX 770 4GB nebo AMD Radeon R9 290 4GB
- RAM: 8 GB
- HDD: 55 GB volného místa
Doporučené požadavky:
- CPU: AMD FX-9370/Ryzen 5 1600X nebo Intel Core i7-4770
- GPU: Nvidia GTX 1060 6GB nebo AMD Radeon RX 470 4GB
- RAM: 16 GB
- HDD: 55 GB volného místa
Wolfenstein II: The New Colossus | |
KLADY ![]() | ![]() |
Id TECH 6 Engine | Absence rozlehlého sandboxu |
Humor, brutalita, nahota | Přímočaré mise |
Příběh | Porodní bolesti (menší bugy) |
Nízké systémové požadavky | |
★★★★★★★★★★ | |
Orientační cena včetně DPH: 999 Kč |
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
1) nejde menit rozliseni
2) Bsod
3) V-sync funguje jenom s par ovladaci
Ještě jedna úžasná věc a to nejsem fanda NV. Hra vyjde jako šitá na míru AMD a jeho CGN architektuře a běhá na ní dobře,jenže na 1080 TI prostě pořád běhá lépe než na RX 64 vodníkovi. Chtěl jsem jen říct,že u NV naservírujete jakkoliv optimalizovanou hru tak na ní vždy běhá dobře,ale u AMD běhá dobře jen,když se hra tvoří s využitím prvků,která svědčí CGN architektuře.Zajímavé je,že vysoké FPS dává i Battlefield s nádherným vizuálem a základem na DX 11 takže není to jen Vulkanem,ale otom jak moc se autoří pověnují optimalizacím viz super odladěná Mafia 3 .
Jenomže někteří jedinci považují za strašnou potupu, pokud nemůžou nechat všechno na max.
Jinak optimalizace super, na Ryzenu 5 a GTX1070 mám vytížení CPU 20% a GPU 30-40% při 60 fps...
Jednou se mi taky chovala hodně prapodivně grafárna, když se přehřívala. Takže posledovat si teplotu a pokud bude vysoká, tak rozebrat a přepastovat.
Ovšem zase jsou hry, které prostě musí člověk zažít v 60fps a toto je jedna z nich.
Poradím ti, jak získat fps navíc, dej 900p rozlišení, na kvalitu obrazu to nemá téměř žádný vliv, pokud máš monitor do 24 palců. Pokud chceš vidět, jak hra vypadá na Xbox One, dej dokonce 800p. Hra pořád vypadá celkem dobře, na malé obrazovce, a zároveň se výrazně sníží zatížení grafické karty.
https://videocardz.net/asus-geforce-gtx-1060-6gb-9gbps-oc na FHD to mám na roky klidného hraní.
Kdo jednou pořádně okusí 144hz monitor, nechce jinak. Znám lidi, co nejdou pod 100fps a raději si dají detaily na high nebo medium, jen aby měli víc fps. A já se jim nedivím.
Jinak Wolf2 mi běhá ve 1440p Ultra cca 100fps řekněme, jsou samozřejmě scény, kde to lítá 150fps, nejmíň to zatím spadlo na 80. i7+70 , ani ovladače jsem nedával.
Dycky mě fasicnujou ti BFUs jak musí mít vše na max a bez přemýšlení dají ultra a pak mají dropy... přitom stačí trošku přemýšlet nad nastavením nebo si najít někde guide co povypínat aby to nemělo vliv na kvalitu obrazu a je to fps jsou na světě...
Jak píšeš, raději high 70fps, než ultra a propady pod 60.
No a závěrem klasicky, 95% hráčů má doma 60Hz monitor, takže cokoliv nad 60fps je škoda elektřiny a peněz za HW. Otevřený framerate jsem vzdal už tak před 10 lety. Dnes chci mezi maximální a minimální hodnotu méně než 1 snímek = solidních 60fps při stabilní skladbě kolem 16ms. I kdyby hořelo, tak to tam musí být, bez propadů. Hrát hry s framerateme mezi 150 a 80fps, no nezlob se, ale to jsi masochista.
Když už, tak bych snížil detaily na high, rozlišení na 1080p a zamknul to na 144fps, což tvůj stroj očividně v tomto engine v pohodě zvládne.
tak uz je mi to jasne kde je problem ukazkovy priklad digitalni demence
cit LV426, aka intel+nvidia :Wolf 2
Jsem teprve na začátku, ale zatím je to stejně super jako první díl
2560x1440 Ultra to běhá cca 80fps na 70+ i7. Dá se i nastavit FOV.
Ještě k tomu FPS, jak už tu jiní psali, jde hlavně o stabilitu. Když jsem měl na starším PC stabilních 45 FPS u BF3, tak jsem na tom byl lépe než teď, když si nezamču FPS u BF1 a litá to 85-60FPS. Na vás to má akorát placebo efekt, nic víc.
Chápu, že tohle je hra ne pro fanoušky, ale pro fašounky, kteří nosí znásilňovače Che Guevaru na tričku, aby mohli střílet stejně pitomé nácky a tím si honit ego. Stupidní koridorovka, pomrvená podobně jako Duke Nuke 2015. Mít nápady je dneska trestné, protože i takhle blbá hra spolyká kupu peněz a investoři chtějí jistoty. Hrál jsem původního Wolfa v době, kdy to byla celkem nová hra a bylo to 100% zábavnější než tenhle stý recyklát.
Nevidím problém v použití čehokoli z jmenovaného, ale žádné dílo, ani hra nemůže svou existenci postavit JENOM na těchto faktorech, pak je to nejen čirý kalkul, ale v tomto případě především pokus přetavit opravdové hrůzy (Hitler) v komerční úspěch a to je alespoň pro mě už za hranicí toho, co jsem ochoten ve hře tolerovat.
Považuji opravdu za smutné, že tuhle hranici očividně spousta lidí vůbec nesdílí.
.... osobne mam spis problem s celospolecenskym pojetim toho ze spatne je dobre a cool a dobre naopak spatne a nejaka soucasna vynucena hyperkorektnost(coz povazuji taky za velke zlo) a hra zalozena na fikci je mi u zadele
Jen tak mimochodem, ve hre je napriklad jedna pomerne dlouha scenka s Hitlerem samotnym a nedokazu si predstavit zpusob, jak slavneho vudce vice dehonestovat a ponizit, nez se autorum povedlo prave v teto scence.
Podrobné procházení Unionu nebylo vůbec třeba, ale kolikrát parádně vykreslilo příběh.
Typické pojetí full koridorovky podle mě přestává být moderní a zezačátku mě to ve hře hodně štvalo - řekněme po postapo New York.
Pak hra začala být opravdu vtipná a zajímavá, že jsem si to i přes absenci sandboxu začal opravdu hodně užívat.
I když vám dám za pravdu v jedné věci - třeba takovému Resident Evilu 7 by sandbox absolutně neslušel no...
To jakože koridor=špatně? To je nesmysl. Koridory jsou super, otevřené světy jsou super, záleží co je to konkrétně za hru. To je jako u GTA 5 napsat minus, není to koridor
- i spatne udelany sandbox nebo nejaky hybrid je proste nezabavny opruz
hry maji hlavne bavit clovek by se nad nimi nemel trapit ani zbytecne venovat desitky hodin nudne repetetivni cinnosti aby splnil plan na 100%
Takže treba tomu rozumieť tak že PCT už úplne upustil od rozborov nastavenia hier?
Ak áno tak je to veľká škoda, chápem že napríklad taký WIITNC so svojimi početnými nastaveniami by bol megapracný ale aj neskutočne nápomocný.
Naozaj vôbec nemám zdanie čo niektoré veci vlastne znamenajú
NEviete niekto nejaký link na iný portál ktorý sa podobnými rozbormi zaoberá? Kľudne aj zahraničné...
Ďakujem