Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Co je to „výhodná investice do hardwaru“?
Co je to „výhodná investice do hardwaru“?
autor: Michal Rybka , publikováno 21.7.2017
Co je to „výhodná investice do hardwaru“?

Jeden z obratů, který mě fascinuje v mnoha článcích a recenzích, je, že ten či onen hardware je „výhodná investice“. Chápu investici do ASICu určeného pro těžbu bitcoinů, chápu investici grafického studia do nových Maců Pro, co je ale za investici do grafiky určené pro hraní?


Procesory považuji za poměrně odolnou komponentu, pamětí jsem upekl hodně a rovněž tak i grafické karty. Takže když uvažuji o sestavě, odvíjí se moje úvahy od vybraného procesoru a desky, od toho, jak to časem půjde vylepšit, což vypadá jako docela rozumná strategie.

Tedy – byla to rozumná strategie, než jsem do úvah zahrnul i desky. Desky se kazí překvapivě rády a je jedno, jak moc hezké řeči o nich najdete na krabicích. Některé hanebně levné desky vydrží vážně hodně, některé drahé nevydrží. To samé zdroje, to samé grafiky.

Před půlrokem jsem rozčílil řadu lidí tím, že jsem uprostřed debat o tom, zda jít do desítkové řady Nvidií anebo nových karet od AMD konstatoval, ať si každý vybere podle toho, kolik má peněz a podle toho, co zrovna hraje.

To bylo všude řevu o investicích do budoucnosti, o skvělém přechodu na Vulkan a na DX12 a tak dále. Dnes, zhruba po roce, co je Vulkan v kurzu, se seznam her, které jej podporují, rozrostl na masivních 26 kusů zahrnujících takové pecky, jako patch pro Quake z roku 1996. To jako zcela vážně, najdeme tam i Quake III Arenu (1999), prostě takové ty hry, které fakt potřebují masivní optimalizaci, jinak je na nových mašinách asi nerozjedete, nebo tak jako něco. A to ještě téměř polovina z nich podporuje Vulkan jen pod linuxem nebo androidem.

Co je to „výhodná investice do hardwaru“?

DX12 je na tom podobně, najdeme jen přes dvacítku titulů, které ho oficiálně podporují. Časem se to asi změní, ale bavíme se o technologii, která je s námi už celý rok a žádné valné změny nepozorujeme. To pouze podporuje moji teorii, že až bude DX12 opravdovým mainstreamem, bude s námi už další generace karet, takže je stále daleko významnější testovat hardware se softwarem, „který je“ místo spekulací o softwaru, „který bude“.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
140 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 64.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.